- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Mad Men
Mad Men
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat zeker, en ode voor je geduld. Bij Mad Men en Game of Thrones kan ik het geduld niet meer opbrengen. Maar kijkt echt veel lekkerder.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Je zou mijn vriendin eens moeten hoor. Die houdt het bijna niet meer uit!
milannn
-
- 119 messages
- 1841 votes
Nog een paar weken en dan kan ik lekker alle afleveringen van Seizoen 6 achter elkaar kijken.
Bewust maar effe gewacht, want dat wachten op een nieuwe aflevering vind ik altijd zo vervelend.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heerlijke trippy aflevering inderdaad (grandma Ida
) en Alexa Nikolas komt ook langs. Ja, die meid die met mijn droomvrouw heeft lopen liplocken. Pretty fucking sweet! Als je dacht dat het stopte met Roger's LCD, think again.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Geniale aflevering inderdaad, bijzonder fijn seizoen!
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Aardige recensie van de laatste aflevering:
Mad Men Season 6, Episode 8, ?The Crash?: Is SCDP fighting its Vietnam? - slate.com
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Beetje een alles of niet aflevering denk ik, ik vond hem in ieder geval geweldig.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Fijne episode. Vooral genoten van Don en Betty. Old habits die hard. Blijf het toch wel heerlijk die hedonistische vibe als Don weer eens een uitstapje heeft. Wel blij dat die linkse rakker van Peggy uit de picture verdwijnt.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Aardige recensie van de laatste aflevering:
Mad Men Season 6, Episode 8, ?The Crash?: Is SCDP fighting its Vietnam? - slate.com
Ik loop wat achter. 6.08 net gezien en deze review even gelezen. Vrij briljant als dit Weiner's bedoeling was.
Aflevering van hoog niveau weer. Ken Cosgrove 
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Het lijkt me te toevallig als dit niet Weiner's bedoeling was.
Onderstaande alleen lezen als je bij bent.
Megan is Sharon Tate?
Will 'Mad Men's' Megan be the victim of a Sharon Tate-style murder? - TODAY.com
In aflevering 9 had ze het bewuste shirt aan en tijdens deze aflevering was ze in Don's droom zwanger en in Californië (net als Tate).
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nieuwe ep van Mad Men nog zien maar wacht er wel even mee, de buzz van de laatste Game of Thrones is te aanwezig nog.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Heb hem gezien Naomi. Leuk, maar niet erg bijzonder. Mad Men val mij iets teveel in herhaling dit seizoen.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
S06e11 was weer schitterend!! Eerste echt steengoede van dit seizoen imo
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Wat is dat meisje (Kiernan Shipka als Sally Draper) een enorm acteertalent zeg. Ik durf wel een klein stukje pink te verwedden dat die ooit met een Oscar in haar handen staat...
In deze aflevering zit overigens een flink WTF-moment, waarbij ik wel even een angstkreetje sloeg 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sterke aflevering weer. Erg fijn dat Sally wat meer gebruikt wordt (sterk actricetje inderdaad) en de fragiliteit bij Don eerder in de episode al tentoonstellen en dan het hele fundement aan het eind weghalen. Heftig. Don toch. Ben ook wel blij met Ted als POV personage, toffe vent.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Het lijkt me te toevallig als dit niet Weiner's bedoeling was.
Onderstaande alleen lezen als je bij bent.
Megan is Sharon Tate?
In aflevering 9 had ze het bewuste shirt aan en tijdens deze aflevering was ze in Don's droom zwanger en in Californië (net als Tate).
Deze aflevering had weer verwijzingen naar geweld en Roman Polanski.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Zeer interessante theorie
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Is toch ook gewoon overduidelijk, wordt ook niet vaag over gedaan. Weiner zei een tijd terug al dat Manson in de serie geïntegreerd was. Hoef je ook verder niet moeilijk om te doen, iedereen met ogen moet toch tot dezelfde conclusie komen? Subtiel is Weiner niet in deze, en dat is ook niet nodig. Weiner heeft altijd sleutelgebeurtenissen uit het desbetreffende jaar in de serie verwerkt, aangezien de setting nu, waarom zou Charles Manson er dan niet in verwerkt worden? Dat zou juist opvallend zijn. Met het welbekende Tate shirt kan je toch niet meer spreken over een theorie? Wel blij dat Weiner het er zo in verwerkt heeft.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Hmm aardig onderweg, eerste 2 afleveringen seizoen 5 gezien. Serie is goed, maar haalt het bij lange na niet bij de echte topseries.
Don is een klootzak, die ex van hem een koelkast (echt niemand die begrijpt waarom Don hem ergens anders in stopt? Gewoon iemand met uitstraling of zo?) al die verhalen over accounts kennen we nu wel en het mysterieuze omtrent Don moet ook nog een keertje ingevuld worden, want dit kan toch niet alles zijn.
Goed geacteerd, goede verhaallijn, goede serie, maar vooral ontzettend gehypt.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Yes!! Het zesde seizoen is eindelijk afgerond. Wat betekend dat ik eindelijk, eindelijk, kan gaan kijken!! Vanavond eerst maar eens de dubbele eerste aflevering 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vrouwlief ook weer blij
. Enjoy!
Ik ga nu de season finale in. Fles Laphroaig staat klaar.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik heb het seizoen reeds achter de rug en kijk met veel vertrouwen uit naar het laatste seizoen. Hoe anders was dat een paar maanden geleden. Na de twee matige voorgaande seizoenen en een aarzelend begin van dit seizoen (teveel aandacht voor Peggy en andere oninteressante personages) was ik op z'n zachtst gezegd weinig hoopvol gestemd voor de rest van het seizoen (en de serie). Maar Weiner heeft zich herpakt, en hoe. Er worden weer goede keuzes gemaakt (Kevin Rahm is bijvoorbeeld een welkome toevoeging aan de vaste cast) en van Don Draper is het weer ouderwets genieten.
This is where I grew up. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vrouwlief ook weer blij
. Enjoy!
Thanks. De season opener bewees maar weer gelijk waarom dit toch echt mijn favoriete serie ever is (oké oké, samen met Frasier dan): geweldig als tijdsbeeld, maar vooral toch poëtisch, ambigu en altijd met die wat 'verontrustende' psychologie ten grondslag. Heerlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die subtiliteit en ambiguïteit blijft onovertroffen. Ook duidelijk waarom dit mijn gedeelde favoriete serie is.
Wat een heerlijke finale weer. This is where i grew up, Rogers vs Bob, shit hits the fan big time voor Don. Goed seizoen ook verder, wel iets te veel Peggy, maar voor e rest een uitermate sterk seizoen, met enorm veel diversiteit en heerlijke subtiliteiten. Aankleding en tijdsbeeld blijven ook grandioos. En wat van de overstap van film naar digitaal? Fingerlicking good. Erg benieuwd naar het slotakkoord.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Hadden andere ook het idee dat dit net zo goed de laatste aflevering van de serie had kunnen zijn? De laatste afleveringen van Mad Men zijn echt briljant. Goed dat ze zich herpakt hebben na een een minder anderhalf (5, begin 6) seizoen!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Had inderdaad een prima slot kunnen wezen idd.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Die "trip"aflevering 
Erg fijn seizoen tot nu toe (moet nog een paar afleveringen), alhoewel me toch het gevoel bekruipt dat de rek er een beetje uit lijkt te zijn. En dan doel ik vooral op de ontwikkelingen rondom Draper's personage. Zijn escapedes en 'spelletjes" komen minder hard/fascinerend binnen en ik vind het soms gewoonweg vervelend worden. Gelukkig brengt de "trip" er wel iets aan verandering in, want daar worden onderliggende/diepliggende gevoellens wat uitgediept, al zei het op een nogal trippy manier (heerlijk). Wel blijf ik de ontwikkelingen rondom het bedrijf met veel plezier volgen (die merger was echt een broodnodige plotontwikkeling), alsmede de subplotjes rondom andere medewerkers (Peggy bijvoorbeeld). En natuurlijk blijft de muziekkeuze, het tijdsbeeld en uiteindelijk de sfeerschepping haast onovertroffen.
Blijft gewoon mijn favoriete serie, maar vraag me af hoelang ze er nog mee door willen/moeten gaan.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
vraag me af hoelang ze er nog mee door willen/moeten gaan.
Datzelfde vroeg ik me ook af. Ik vind de kracht van de serie dat het in de jaren 60 afspeelt. Ze zijn nu al in 1968/1969 (MLK is vermoord, maar ik heb de maanlanding nog niet voorbij zien komen), dus dat geeft weinig ruimte voor meer jaren 60. De advertentiewereld van de jaren 70 is volgens mij niet zo interessant meer, helemaal vergeleken met de boom eind 50's - begin 60's.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Staat al vast dat het volgende seizoen de laatste is dus zal niet echt een probleem gaan worden. Serie stopt precies op het goede moment.