- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Mad Men
Mad Men
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sterke aflevering weer. Wat is Hendricks weer geweldig, tijd voor een Emmy? Als het aan mij ligt wel. Van boardroom to bar, en very heavy drama. Maar erg sterk weer dit seizoen, die een trend van de laatste seizoenen keurig voortzet. Veel narratieve ontwikkeling.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
De Martin Luther King episode van vorige week behoorde tot het beste wat ik van Mad Men gezien heb. Scene in de bioscoop met Don en zijn zoontje..
Wanneer is dat? Welk seizoen?
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Wow, als je dacht alles gehad te hebben gaat Mad Men nu helemaal los. Ik zag het niet aankomen, maar deze ontwikkeling kan heel gaaf worden. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
.
Met degene die de nieuwe episode hebben gezien kunnen niet wachten dus nu wordt het echt tijd voor een sneak peek. Ook ode voor de sneak peeks, spoilervrij maar weet toch de kijker zijn verlangen tot een hoogtepunt te brengen. Je merkt wel dat Weiner naar een crossroad toewerkt, wat gaat Mad Men los.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Serieus, 6.06 is zo incredible. Deze aflevering bevatte letterlijk alles. Veel screentime voor Roger, briljante kleine grappen (Don: I love puppies
), Joan met de beste boardroom scène ooit, Don weer on top of his game (heel benieuwd waar dit naar toe gaat) -- wat een vette ontwikkeling. Verder een buiging voor Marie en haar French aan de diner-tafel, heerlijk. En arme Pete; in advertising zo sterk, maar tactisch zo zwak.
Ik ben zo enthousiast over S6. Mad Men weer helemaal uit het dalletje dat S5 heette.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
.
Met degene die de nieuwe episode hebben gezien kunnen niet wachten dus nu wordt het echt tijd voor een sneak peek. Ook ode voor de sneak peeks, spoilervrij maar weet toch de kijker zijn verlangen tot een hoogtepunt te brengen. Je merkt wel dat Weiner naar een crossroad toewerkt, wat gaat Mad Men los.
(embed)
Oh man, zelden zoveel zin in een volgende aflevering gehad.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
En nog 1 ding. Gaan we er nog achter komen wie Bob Benson is? Is hij een grapje van Weiner?
edit: Pete 

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Serieus, 6.06 is zo incredible. Deze aflevering bevatte letterlijk alles. Veel screentime voor Roger, briljante kleine grappen (Don: I love puppies
), Joan met de beste boardroom scène ooit, Don weer on top of his game (heel benieuwd waar dit naar toe gaat) -- wat een vette ontwikkeling. Verder een buiging voor Marie en haar French aan de diner-tafel, heerlijk. En arme Pete; in advertising zo sterk, maar tactisch zo zwak.
Ik ben zo enthousiast over S6. Mad Men weer helemaal uit het dalletje dat S5 heette.
. Weiner stepped up his game. Al vind ik S5 wel ondergewaardeerd.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Met name de tweede helft van het vorige seizoen was geweldig, al was het allemaal wat minder duister dan de eerdere seizoenen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat een lekker seizoen blijft S5 toch. Roger & LSD, de fight tussen Don en Megan, Don en Megan's getaway, codfish ball en de 'revelatie' voor Sally en natuurlijk Pete en Beth. Alexis Bledel
.
Reminds me dat ik snel Gilmore Girls eens aan moet schaffen en helemaal kijken.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Wat een lekker seizoen blijft S5 toch.
Inderdaad. Aflevering met lekkende kraan (hoogtepunt van het seizoen voor mij) is prachtig gedaan. Of de boekhouder die een ontmoeting probeert te forceren met het meisje op de foto die in de gevonden portefeuille zit. Het valt nauwelijks uit te leggen aan iemand die de serie niet kent (of begrijpt) waarom Mad Men zo een fantastische reeks is want het zit 'm in de voorstelling van de kleine dingen des levens.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mee eens. Die kleine subtiliteiten van het leven maakt Mad Men zo uniek en briljant. Lastig het ook uit te leggen aan degene die het niet kent, echt een kwestie van ondergaan inderdaad. mad Men schijnt per kijkbeurt ook steeds sterker te worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De 'emdedeling' van Peggy aan Don. Kippenvel. Beth in het ziekenhuis blijft ook werkelijk prachtig. En Lane blijft ook nog een effectieve gutcheck. Wat een seizoen, nu toch gelijk nog maar het deel van seizoen 6 nog herzien en dan morgen de nieuwe ep weer
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En 6 ook helemaal herzien. Henry en Betty want to spice things up is zo lekker met veel lef geschreven. Echt een jawdropping momentje
. Blijft het na zo onafgebroken kijken hoe briljant dit seizoen al is, komt zoveel op je af. Zin in episode van afgelopen nacht. Even naar de sportschool en dan ga ik er even lekker voor zitten
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Redelijke ep, al had ik wat meer verwacht na de vorige episode. Ben overigens wel blij met de fusie. Ook erg tof om de werkwijzes van Don en Ted zo naast elkaar te zien lopen. Die bitchy uitvallen van Joan
.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Die vierde aflevering van S6, The Flood ... is that een goede eppy? Ik hoor dat sommige mensen moeite hebben met de Pete z'n 'sterke' emotionele reactie op Harry z'n opmerking over de aandacht die de dood van Martin Luther King krijgt op de televisie. Ze vinden die reactie van Pete niet bij het karakter passen omdat hij plotseling een rechtvaardige Jacob is die politieke correctheid nastreeft. Vonden jullie dit ook vreemd? Ik kan me niet inbeelden dat Weiner zo'n concessies doet. Misschien hebben sommige kijkers het niet begrepen?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik denk dat Pete door de Beth kwestie een hele sterke persoonlijke ontwikkeling heeft meegemaakt, een eye opener voor hem en lijkt sindsdien enorm te handelen vanuit emotie ipv rationaliteit.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Pete is sinds die kwestie in ieder geval helemaal de weg en lijkt een tikkende tijdbom. De uitbarsting komt ook niet zozeer voort uit de dood van King, maar meer vanuit zijn eigen problemen. De gebeurtenis was voor hem enkel een reden om zijn woede te uiten.
Het valt we wel op dat er veel wordt gejankt om de dood van bekende personen: Monroe, Kennedy (2x) en King.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
He can't drink like you and you must know that because nobody can. True that.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nobody lijkt me geldend voor iedereen. Ik ga mee met W.M.J.M., Roger Sterling
.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Bevat seizoen 6 echt maar 9 episodes in plaats van de gebruikelijke 13 (zoals op IMDB vermeld wordt)?
Aan de ene kant zou dat jammer zijn, maar aan de andere kant zou dat betekenen dat dit seizoen 26 mei klaar is en dus door mij bekeken kan worden! 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Nobody lijkt me geldend voor iedereen. Ik ga mee met W.M.J.M., Roger Sterling
.
Haha, ik had bericht van W.M.J.M. helemaal verkeerd gelezen. Dat hij zich afvroeg over wie de quote ging.
Roger is zeker gelijkwaardig.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik zie het nu ook hoe je het geinterpreteerd hebt. Begrijpelijk
.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Nee, gewoon 13 episodes.
Vreemd dat imdb maar 9 episodes aangeeft dan. Normaliter zetten ze toch direct de hele lijst aan episodes voor een upcoming seizoen neer?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zie ook dat de episodes toch geen enkele info hebben, ook nog geen titel maar staan wel gewoon ingeprogrammeerd.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ok, thanks! Meer afleveringen = meer fun. Maar wel nog langer wachten..