- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Mad Men
Mad Men
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het wachten is weer op AHWA met zijn boobie horn
.
milannn
-
- 119 messages
- 1841 votes
Ben heel benieuwd naar dit seizoen. Hopelijk kunnen ze de kwaliteit van de laatste seizoenen behouden. Dit is trouwens het voorlaatste seizoen toch? Volgens mij zou seizoen 7 de laatste worden...
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Morgen gaat Mad Men eindelijk weer beginnen en ook, nog eens een dubbele aflevering, zin in!!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
.
Better late than never.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Geweldige opener. Don valt weer terug in zijn oude gewoontes, wat resulteert dat ie in bed belandt met Linda Cardellini
. Atta boy. Ik hou nu al van Sylvia. Ook erg fijn hoe Weiner en ook Cardellini haar inbreng in de serie zolang geheim hebben weten te houden (zelfs niet eens rumored op IMdB), wat een heerlijke verrassing. Haar arc schijnt wat weg te hebben van haar inbreng 15 jaar geleden in Boy Meets World, bring it on homewrecker!.
Voor de rest is het gewoon weer deh eerlijke dromerige flow dat Mad Men al seizoenen kent. A slice of life, singlemalt drinking, cigarette smoking lifestyle, waar de vrouwelijke verleiding altijd op de loer ligt. Wat een show is het toch. Blijft ook heerlijk om dit te kijken naast Game of Thrones. De twee beste series die er op dit moment zijn. De opener is met gemak in één woord te omschrijven; Sylvia.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Linda Cardellini? Damn. Ik loop te ver achter 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Next unwatched
4x08The Summer Man
Maar het ligt allemaal stil hier. Ik werk tot half tien-elf uur, en daarna kan ik m'n ogen zelfs bij Archer niet meer open houden 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Had dat idee al een beetje, je merkt het aan je activiteit maar dat je je werk hebt is wel positief. Speaking of Archer, moet ik echt weer eens op gaan pakken.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Sterk begin wat mij betreft. Anderhalf uur vloog zo voorbij, toch wel een van mijn favoriete series!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De derde episode moet het vooral hebben van iets waar wij Mad Men fans al seizoenen op wachten. En dat is dat Allison Brie (Trudy) die Pete confronteert met zijn ontrouw. Eindelijk, en de manier waarop is ook bevredigend. Wat een personage is Sylvia, was totaal verrast door de scene van Sylvia en Megan. Heel mooi. Erg tevreden met de uitdieping van Sylvia. Wat een schat. Double Dinner Date! Dan volgt nog wat sublieme Joan uitdieping.
Veel kritiek rond deze door Jon Hamm geregisseerde episode. Ik ben het er niet mee eens, vind de subtiele accenten erg sterk. Intense situatie setups. Sylvia 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Geweldige opener. Don valt weer terug in zijn oude gewoontes, wat resulteert dat ie in bed belandt met Linda Cardellini
. Meest zinloze spoilertags ooit

Heerlijke eps, ga nu 6.03 er achteraan gooien en kom dan met een korte lofzang over Mad Men.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Zo krijgt Pete het eindelijk op zijn bord. Sweet 'Annie' is no more.
Man, ik zat er weer helemaal in de afgelopen 2h. Vrij uniek dat een serie in het 6e seizoen weer beter lijkt te worden. Peggy is cooler, Stan's baard verslaat zelfs Galifianakis', Joan is onovertroffen (zag iemand die blik naar Roger op de trap tijdens de fotoshoot?), meer achtergrond van Don, en die Sylvia lijkt me geen onaardige toevoeging.
Verder is de aankleding ook weer om je vingers bij af te likken, allemaal net weer iets uitbundiger dan de S5 tijdspanne. Alleen die bakkebaarden van Pete al 
En wie is Bob Benson? 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Veel kritiek rond deze door Jon Hamm geregisseerde episode. Ik ben het er niet mee eens, vind de subtiele accenten erg sterk. Intense situatie setups. Sylvia
Ja? Wat zegt 'men'? Ik vond het een geweldige ep. Vergat ook nog de scène waarin Roger moet glimlachen om Don's knuppel in het Jaguar hoenderhok.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vooral veel kritiek op het schrijfwerk en de opzet van situaties. Om één of andere reden krijgt de laundry room scene veel kritiek, die vond ik ongekend sterk. Stan's baard idd. Fear the beard! Qua design en kleurengebruik gooien ze er nog een schepje bovenop en de knuppel ja
. Joan blijft ontwapenend, sterke non verbal communicator. Al bewijst ze dat sowieso al de laatste seizoenen. Ongekend dat je nog groeiende bent in je zesde seizoen. Vergeet ook niet dat de serie zich ook steeds opnieuw uitvindt qua toon.
Duidelijk bewijs weer waarom dit één van mijn favoriete series is. Onvoorstelbaar dat bijna niemand hier het schijnt te kijken op dit moment.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
*Trouwe kijker meldt zich
Tot nu toe ook wel erg tevreden over de seizoensstart. Al met al lijkt het een wat duisterder seizoen te worden dan het voorgaande. Waar Don vorig seizoen nog alles onder controle had, lijkt hij nu zowel zakelijk als privé grip te verliezen. Dit geldt overigens niet alleen voor Don, maar ook voor Roger en Pete.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Haha kwam deze tegen in een review van 6.03:
Sylvia says she feels guilty if she watches TV all day; Nick Miller disagrees with this notion.

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heerlijke episode weer. Dawn eindelijk haar eigen story arc, ook Joan die aanzienlijk meer time to shine krijgt en het pays off (Joan's night out
), enorm sterke uitdieping in deze episode. Harry is wat mij betreft de grootste a-hole op kantoor, Megan blijft een powerhouse character. Maid costume
. Die Chaough meeting
. Vooral een episode die i.t.t. vorige week's big situations nu vooral put uit de subtiele kleine dingen die zo kenmerkend Mad Men zijn. Wat een seizoen. Nu al.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Meredith: How are you?
Joan: Busy
Wat een vrouw 
Roger en Coop samen is ook fijn. Mag meer airtime krijgen wat mij betreft.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Beste aflevering van het seizoen.
Het dialoog tussen Megan en Don. 
Don in de bioscoop. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Uitermate sterk, en samen met de derde ep de betere tot dusver. De sixties references en de enorme rol die het speelt blijven zo sterk aan Mad Men en ook fijn dat de schrijvers film gebruiken voor haar grootste eigenschap die zij bezit, en dat is escapisme bieden. Sylvia en Megan, die maken dit seizoen vooralsnog. En wat ben ik blij dat Mad Men is overgestapt van film naar digitaal, ziet er echt nog verbluffender uit dan voorheen. ARRI Alexa
.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
. En wat ben ik blij dat Mad Men is overgestapt van film naar digitaal, ziet er echt nog verbluffender uit dan voorheen.
Echt? Ben benieuwd, wacht weer eens op de BR. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik was weer eens te ongeduldig, maar erg goed dat je het wel kan. Bluray wordt echt kwijlen nu met deze overstap.
Je hebt zelf met Game of Thrones gezien hoe mooi digitaal op Bluray ( en geschoten met de Alexa) is.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
GoT ziet er zeer goed uit op BR maar stiekem vind ik Mad Men nog mooier op BR, dus moet nog even zien hoe dit uit gaat pakken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Weer opnieuw begonnen met seizoen 5. Wat een heerlijk seizoen is het toch. Die jurk + cleavage van Joan in de opener
. En Megan die het appartement schoon gaat maken
.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
En Megan die het appartement schoon gaat maken
.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
De Martin Luther King episode van vorige week behoorde tot het beste wat ik van Mad Men gezien heb. Scene in de bioscoop met Don en zijn zoontje..
De dood van MLK houdt natuurlijk in dat Bobby Kennedy ook binnenkort aan de beurt is. Ben benieuwd hoe ze dat geen verwerken