- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Mad Men
Mad Men
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
De laatste aflevering van dit seizoen

Alle ontwikkelingen, de melancholie, dat einde & die muziek (Both Sides Now
). Ben nu helemaal benieuwd naar het volgende seizoen!
En aangezien ik (natuurlijk) niet een jaar kan wachten, ga ik binnenkort maar weer helemaal opnieuw beginnen (voor de vierde keer). Wat een serie, allemachtig!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes

Het is ook gewoon zo filmisch (Sirk anyone?) en op zoveel manieren te bekijken (als cultureel document, voor het tijdsbeeld, als komedie, af en toe leisurely als je even niet te diep wilt graven, of juist om zijn ontzettend sterke psychologie).
Pepino
-
- 473 messages
- 826 votes
Ik ben begin juli met Mad Men begonnen en heb net aflevering 8 van seizoen 6 (fantastische aflevering) bekeken.. Tot nu toe vind ik Mad Men de beste serie die ik ooit heb gezien: de karakteropbouw, de psychologie, de sfeer, ...
Helaas is de serie precies niet voor iedereen weggelegd: mijn broer vindt het saai en een vriend van me heeft na aflevering vier van het eerste seizoen niet meer verder gekeken. Zonde. Je geduld wordt misschien bij momenten op de proef gesteld, maar je wordt ook altijd voor het wachten beloond!
Lang leve Mad Men, ik begin aan aflevering 9!
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
"AMC announced today that the final season has been expanded to 14 episodes with 7 episodes airing in spring of 2014 (“The Beginning”) and the final 7 episodes (“The End of an Era”) airing in the spring of 2015"
You've got to be fckn kiddin' me.. Hier heb ik nu dus al een hekel aan. Zelfde rot trucje als bij breaking bad, met als zogenaamd goedmakertje extra afleveringen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hoe langer Mad Men, hoe beter. Prima!
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Gebaseerd op de titels lijkt het alsof 2014 zich zal afspelen voor het eerste seizoen en 2015 een flashforward is naar de huidige tijd.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ah, dat seizoenen opsplitsen vind ik niks. Is er ook een reden voor behalve geld?
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Hoe langer Mad Men, hoe beter. Prima!
Echt langer zou ik het niet noemen. Het wachten misschien.. En het gevoel dat je weet dat er nog nieuwe afleveringen komen. Maar heel veel meer uren mad men halen we hier niet uit.
Ah, dat seizoenen opsplitsen vind ik niks. Is er ook een reden voor behalve geld?
Zal uiteindelijk de grootste drijfveer zijn. Al kan ik het met voorstellen dat ze extra afleveringen willen om het verhaal een passend einde te geven. Wat hier overigens niet het geval lijkt te zijn, slechts 1 extra aflevering wat gebracht wordt als een 'expanded season'. Geldklopperij dus.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Echt langer zou ik het niet noemen. Het wachten misschien.. En het gevoel dat je weet dat er nog nieuwe afleveringen komen. Maar heel veel meer uren mad men halen we hier niet uit.
Tuurlijk wel langer. Het wordt niet meer, wel langer.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Mwah, ben ik niet met je eens. Op deze manier zou je het dus niet erg vinden als ze 4 jaar met 3/4 afleveringen per jaar zouden doen. Het wordt dan niet meer, maar wel langer (zoals ik al zei: met name het wachten wordt langer en of je daar nu blij mee moet zijn..). Wat mij betreft echt geen optie, ook deze opsplitsing van één seizoen in twee jaar niet. Al zal ik er mee moeten leren leven, net als bij BB.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
O ja hoor, vind ik prima. Zoals ik al zei, hoe langer hoe beter.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Haha, oké. Kan ik moeilijk begrijpen, maar goed. Zijn er blijkbaar toch mensen die wel blij met de opsplitsingen van seizoenen zijn.
Vind het persoonlijk niet erg als er daadwerkelijk meer afleveringen komen. Enige probleem hiermee is dat het niveau dan omlaag (kan) gaat. Zie bijvoorbeeld How I met your mother. Waar ik persoonlijk ook een hekel aan heb is dat me het gevoel niet ontnomen kan worden dat ze het puur om het geld doen. Gewoon rekken die hap tot niemand meer kijkt als het ware. Maak het gewoon af zoals de rest van de serie was en ga niet ineens rare capriolen uithalen. En probeer dan een nieuw format te bedenken waarmee je weer een hitserie kunt neerzetten.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Geen enkele Emmy voor Mad Men? Dat ik ook de eerste keer!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Jon Hamm was genomineerd (als AC1 dat bedoeld). 4 jaar run werd vorig jaar idd gebroken.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
S5 geen enkele Emmy? Vreemd.
Van S6 heb ik al negatieve dingen gehoord. Het seizoen zou te soapy zijn.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Seizoen 6 is juist het beste seizoen in jaren.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
De eerste afleveringen van seizoen 6 vielen mij wat teveel in herhaling. Ik had het allemaal wel gezien, laatste afleveringen behoren tot de beste afleveringen van Mad Men
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Iemand enig idee wanneer het zesde seizoen hier verschijnt op BR?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
In Nederland nog niet uit dus? Raar. Heeft zijn wijde release gehad in November.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik zag hem in de winkels niet liggen en op bol.com staat reserveren maar ik kan er geen datum bij vinden.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5223 votes
Ben de laatste tijd toch meer seriekijker dan filmkijker, er zijn ook zoveel goeie series de laatste tijd, en Mad Men spant wel de kroon. Halverwege seizoen 3 nu, net na dat bizarre ongeluk met die grasmaaier.
"He might lose the foot"
"Just when he got it in the door"

AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Iemand enig idee wanneer het zesde seizoen hier verschijnt op BR?
Dat vraag ik me ook af. Het duurt weer heel lang.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
bol.com | Mad Men - Seizoen 6 (Blu-ray), Jon Hamm, Elisabeth Moss & Vincent Kartheiser...
"Beschikbaar op 29-04-2014"
Doe normaal man. Volgend seizoen download ik het wel weer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Raar ja. Hadden ze de release 3 weken vroeger gedaan had ik het nog wel gesnapt.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik keek net nog een keer en nu staat er 29-07-2014
Val maar dood, ik download het wel.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Onvoorstelbaar hoe ze zich in de voet blijven schieten met de waardeloze distributie. En maar klagen over die kwade downloadertjes.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Een wat trage opener die aan het einde wat perspectief geeft voor de rest van het seizoen. Helaas maar 8 afleveringen dit jaar 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat is het weer heerlijk. Opende lekker voortkabbelend en nu met de tweede ep weer alles wat de serie zo geweldig is. Pete
. Levensbeschouwende Don (mooie scenes weer met Sally) en natuurlijk hoofd personeel Joan die weer schitterd en eindelijk naar boven mag.
Na wat mindere periode is Roger ook weer zoals je 'm graag ziet. Geweldige vent.