• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

Mad Men

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

W.M.J.M wrote:

Ik heb hem gezien, maar ik vond de laatste aflevering wat tegenvallen, zeker als je bedenkt dat het de afsluiter is, kreeg ik een beetje een gevoel van mwa, het gaat.

Mad Men is dan ook geen serie die handelt vanuit een story arc die een heel seizoen in moet nemen. Ook is het sensatieelement nihil, altijd nog geweest. Er zijn wel eens finale's geweest waar er sleutel momenten in voor kwamen maar dat was ook meer timing en toeval.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Lijkt me geen toeval, je moet er gewoon naar toewerken. Shut the door, have a seat, The Wheal en Tomorrowland zijn allemaal veel sterkere afsluiters dan The Phantom.

Je moet toch weer een jaar wachten, en dan is het wel zo fijn als je tijdens de laatste aflevering een echt wow gevoel hebt. Commissions and Fees had ik een veel betere afsluiter gevonden als deze aflevering.

p.s. Vanaf het moment dat Don Peggy ontmoet in de bioscoop wordt het wel weer geweldig. Maar ja, dat is nogal laat in de aflevering.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Sterk seizoen hoor, lijkt wel of ze steeds beter worden. Wel jammer dat mijn favoriete karakter er een einde aan heeft gemaakt. Iemand een idee wanneer het zesde seizoen begint?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eind mei, 2013.

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Ik vond aflevering 12 sterker dan de laatste aflevering, maar toch vond ik dit wel weer een goede finale. Zonde dat het zo lang duurt voordat ze weer gaan beginnen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ben overigens alweer aan seizoen 1 begonnen. En het is echt prima herkijkbaar!

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Woah! S5 opent echt magistraal met die dubbele epsiode. Dat feestje, die aankleding, de sfeer, Roger Sterling nog steeds een komisch genie, Megan's ubersexy performance, Don Draper altijd +1 en even geen Betty.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

En het wordt de tweede seizoenshelft alleen maar beter, S05 is het beste Mad Men seizoen. Juist door de dingen die je hierboven beschrijft.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Wat lijkt 'Fat Betty' op Anna Gunn zeg.

Roger Sterling: "He should be brilliant and have awards. I want you to bring a good looking version of Don."

Ook mooi dat hij dubbel ligt om het feit dat Don's nieuwe receptioniste Don (Dom?) heet!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Voor mij heeft de ondergang van Sterling Cooper en van het huwelijk tussen Don en Betty ook een beetje de ondergang van de serie betekent. Veel van wat de eerste drie seizoenen zulke geweldige televisie maakte heeft in de laatste twee seizoenen plaats moeten maken voor mindere alternatieven. Qua setting (de binnenhuisarchitectuur van halverwege jaren zestig is niet aan mij besteed, laten we het daar op houden), maar vooral qua personages: Don Draper, voorheen nog een mysterie en een enorme baas, nu min of meer een getemde braverik. Betty Draper, voorheen misschien wel het mooiste vrouwmens op deze aardkloot, nu opgezadeld met een fat suit. En ingeruild voor paardenkop Megan. Het mogen dan wel logische verhaalontwikkelingen zijn, mijn kijkplezier gaat erop achteruit en dat is het enige wat telt.

Niet voor niks dat ik de spaarzame scènes waarin de "oude Don" naar boven komt drijven, de slotscène van aflevering acht bijvoorbeeld, met Tomorrow never knows van The Beatles, ook meteen het hoogtepunt van afgelopen seizoen vond. Dus laat Don, in die allerlaatste scène, als een vrouw hem vraagt "Are you alone?", alsjeblieft "JA!" zeggen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ook weer opgepikt en inmiddels bij 310. Blijf het heel goed vinden, maar niet voor meerdere herzieningen, dat heb ik ook bij Breaking Bad. Hamm blijft een geweldig boeiend personage neerzetten en zelfs Jones gaat vooruit.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ben nu alweer bijna door alle 5 seizoenen heen en we hebben hier alweer zin om opnieuw te beginnen. Gaan we natuurlijk niet doen, maar ik geloof dat een jaartje wachten genoeg afstand bied om de serie opnieuw te zien.

Gruffalo

• 207 messages
  • 603 votes

danuz wrote:

Ben nu alweer bijna door alle 5 seizoenen heen en we hebben hier alweer zin om opnieuw te beginnen. Gaan we natuurlijk niet doen, maar ik geloof dat een jaartje wachten genoeg afstand bied om de serie opnieuw te zien.

Tenminste, als ie goed is. En als ik heel eerlijk ben, zou ik zelf Mad Men niet nog een keer gaan kijken. Het is een leuke serie, maar soms vind ik het een beetje te eentonig.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Whisky, roken en de jaren `60 zijn allemaal niets voor mij. En omdat men daar nog wel eens mee wil koketteren bij deze serie wist ik niet of dit wel wat voor mij zou zijn. Nu halverwege seizoen 1 kan ik toch wel stellen dat de serie best degelijk is. Beter dan verwacht. Ik ben alleen nog niet helemaal overtuigd, daarvoor vind ik de kantoorperikelen veel interessanter dan de slepende, langdradige toestanden tussen Don Draper en zijn vrouw. Verder mis ik uitschieters in de vorm van de lipstickdemonstratie onder alle vrouwen op het kantoor in ik meen afl. 1.6. Gelukkig wordt het in afl. 6 dus allemaal wat beter, met een leuke link naar een intrige die hopelijk meerdere intriges in gaat leiden op kantoor.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Prima einde van seizoen 3. Op naar seizoen 4.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Gruffalo wrote:

(quote)

Tenminste, als ie goed is. En als ik heel eerlijk ben, zou ik zelf Mad Men niet nog een keer gaan kijken. Het is een leuke serie, maar soms vind ik het een beetje te eentonig.

Als je geen probleem hebt met de eentonigheid en bijvoorbeeld een bovengemiddelde interesse hebt in de context van de serie (tijdsbeeld, stijl), dan is herzien geen probleem. Kan me goed voorstellen dat ik hem over een jaar voor de derde keer ga kijken, weet het haast wel zeker!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Sterke opener van seizoen 4, vooral dankzij Don en de meeting met die bikinimaker

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

5.5 hahaha, briljant!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Did you enjoy ze Fuhrer's birthday?

Best. Mad. Men. Line. Ever.

axel_1985

• 15 messages
  • 413 votes

Voor de geinteresseerden onder ons, de Blu-ray versie van seizoenen 1 t/m 4 zijn flink in de aanbieding bij bol.com tot eind deze week.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Alleen S1 is schappelijk geprijst (€16,99), de rest is €29,99. Tenzij je dat natuurlijk een aanbieding vindt...

axel_1985

• 15 messages
  • 413 votes

jacobine_rodijk wrote:

Alleen S1 is schappelijk geprijst (€16,99), de rest is €29,99. Tenzij je dat natuurlijk een aanbieding vindt...

Gezien de prijzen bij andere winkels zoals freerecordshop en mediamarkt is het zeker een aanbieding.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Owwww, Mad(ison) Men, da's ook weer duidelijk dan.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ja en (M)ad men.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Oei, oei, 407 The Suitcase is toch wel een sterke aflevering, maar die 406 Waldorf Stories mag er ook zeker wezen. Toch een uitermate sterk seizoen dit.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Gister eindelijk seizoen 3 afgesloten. laatste episode belooft aardig wat voor seizoen 4.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Je neemt nogal de tijd .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik heb ook lang over S3 gedaan, en nu S4 ook weer. Mad Men is iets wat je moet koesteren, die moet je niet te snel opmaken Of het is iets waar je goed voor moet gaan zitten en de tijd voor moet nemen, in plaats van half slapend in de trein kijken

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Naomi Watts wrote:

Je neemt nogal de tijd .

Nogal ja . Tijdgebrek en ook de schuld van The Newsroom. En moet ook zo nu en dan films kijken. En dan ook nog zomerperiode en nauwelijks thuis. etc. [/excuses]

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

@ AHWA: Herzieningswaarde is ongekend. S1, S2 em S3 zes keer gezien, S4 staat voor de derde keer op en S5 krijgt een herziening bij bluray release .

@ kos: Had het gevoel dat je verder was, omdat er een periode was dat ik elke avond wel een tweet van je zag met de hastag MadMentweet .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.