• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

Mad Men

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Al?

Vind het toch wel erg vreemd dat niet meer mensen hier over struikelen. Quote Don Draper: ''Take a job, and become the person who does it'' is toch character defining? Waarom is hij altijd de man van de mening (zeker tegenover Betty) en is hij nu de gebeten hond? Hij wordt uit huis gezet door zijn vrouw omdat zij hem verdenkt van iets dat niet gebeurd is; hij werkt hier aan mee. Maar hij wordt wel helemaal pissig als ze een bikini draagt.

Ik vraag mij af: Waarom? Karakterontwikkeling? Is hij er gewoon klaar mee en vindt hij het wel goed zo? Extra sympathie voor een glorieus moment dat komen gaat?

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

@nw: Begrijpenlijk uiteraard, maar snap niet zo goed waarom ze mrs Draper nu aan het lijntje proberen te houden. Maar goed, precies de reden waarom ik bij series vaak na het eerste seizoen afhaak; ik ben geen fan zowel te veel karakterontwikkeling of dramatische gebeurtenissen. En dan bedoel ik niet ala Dexter, want daar heb ik notabene alle seizoennen van gezien.

Echter heeft Mad Men een veel interessantere setting/plot en uitgangspunt. Maar goed, mijn irritaties zijn wat gaan liggen dus mits de serie ze niet opnieuw weet te triggeren zal het bij een klein smetje op een geweldige serie blijven.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik snap je punt wel. Voor mij is vooral de gehele stijloefening de kracht van Mad Men, de character development in enorm maar niet dé reden waarom dit mijn favoriete serie is. Ik vond zijn handelingswijze ook niet altijd even logisch al kwam dat door veel backstory development in S3 wel goed (en probeer je nu niet te paaien vol te houden ). Ik zou graag het één en ander verduidelijken maar kunnen ook wel als spoilers gezien worden. Het enige wat ik kan zeggen is dat je in S3 veel meer inkijk krijgt waarom hij iets doet (ook zijn contradicties waar jij je aan stoort), en wordt ook erg plausibel neer gezet maar qua drama wordt het aan de andere kant nog erger. Als je dat niet zo trekt is het misschien niet zo slim om je nog meer te kwellen. Ik zeg; het is de kwelling waard .

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

S02E12 en 13, was that so hard? Serieus, je had gewoon moeten zeggen: 'niet zeuren, doorkijken!'

Erg fijn dat Don iig actie onderneemt en toegeeft. Het is nu enigszins begrijpelijk waarom ze het even gerekt hebben, al was de klap natuurlijk ook gewoon lekker geweest als hij haar wel weggebluft had. Maar dit uitgangspunt heeft uiteraard stukken meer bewegingsvrijgeid dan het door mij aangehaalde alternatief.

Either way, hoe badass was Mrs Draper in die 'kroeg'?!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Probeer ik eens wat minder bot over te komen is het weer niet goed .

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Stelde het echter wel op prijs, niet zeggende dat je dat anders wel bent.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

S03 bevalt goed. Althans, in grote lijnen. Vond de Grasmaaier episode iets out of the blue, maar verder bevalt het prima. Bovendien, Sally Draper = schattig.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Seizoen 3 rocks!

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Zojuist de finale van S03 gezien, en vind deze zonder twijfel beter dan s02. Althans, qua ontwikkeling. De soap van Don vs. Betty krijgt eindelijk haar verdiende uitkomst, de ontwikkeling op de werkvloer is niets minder dan groots, en de eigenzinnigheid van Mad Man blijft intact. Heerlijk geschreven weer dit seizoen!

Die man verdient een Emmy!

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Threeohthree wrote:

Die man verdient een Emmy!

Het zullen wel een hoop mannen en vrouwen zijn die schrijven voor Mad Men, niet? Of is het allemaal Weiner? Bij Mad Men let ik er niet zo op. Tijdens de generiek kijk altijd naar het vallende mannetje (9/11) en beweeg ik mijn voet op de maat van de tune. Heerlijk!

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Er zullen wel meer mensen ´meedenken´ in het geen dat geschreven moet worden, en Weiner haalt uiteraard ook ergens zijn inspiratie vandaan waar anderen misschien de credit voor zouden moeten krijgen.

Echter hebben ze er voor gekozen om Weiner gewoon als eindverantwoordelijke te houden en enkel zijn naam te vermelden in de credits. Alhoewel, Kater Gordon o.a. Mag ook van de taart van het moment snoepen wanneer zijn naam 14 keer wordt vermeld in de credits (IMDB).

Maakt ook niet uit, het dialoog was (ook) in seizoen 3 weer erg scherp. Biedt het jaren '60 cultuurtje misschien ook wel alle ruimte toe, maar het is zeker niet aan komen waaien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

S3 is dan qua development dan ook wel het beste seizoen imho. Schrijversteam is ook wel erg breed. Al bemoeit Weiner zich er vaak wel mee.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Haha, geniale episode in Season 2 als Don in Californie verzeild raakt tussen zo'n kliekje Europees debauchery volk.

En Roger heeft weer een 20-jarige schone aan de haak geslagen .

DBTim

• 854 messages
  • 1151 votes

Roger lijkt op Peter R de Vries

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Terechte winnaar als best drama serie natuurlijk. Ik had Hamm een terechte winnaar als best actor in drama series maar Chandler is in FNL ook een beest dus nog best plausibel. Grootste spuug in het gezicht is toch het niet winnen van Christina Hendricks als best supporting actress in a drama serie (Martindale is aardig in Justified maar lang geen niveau Hendricks). Die had zij verdient, nog steeds erg ondergewaardeerd deze roodharige seksbom.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

FNL had ook wel mogen winnen, al heb ik S4 van Mad Men nog niet gezien. Ben al lang blij dat Chandler een beeldje kreeg, al had Britton er ook een moeten krijgen, maar helaas.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zeker doen, weer enorm sterk. Nu het NFL seizoen weer is begonnen heb ik weer enorm zin verder te gaan met FNL, ga er van de week mee verder. Even door S2 heen worstelen, vond het niet best. Even volhouden. 3, 4 en 5 schijnen weer buitenaards goed te zijn.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ja, S2 is de zwakste van FNL. Ik vond die ene storyline niet zo heel storend, omdat ik de Landry-Tyra scenes om te smulle vond, maar ik snap wel waarom men het minder vindt. Gelukkig kent de rest van de serie niet zulke rare sprongen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Gister weer eens de death of JFK episode gekeken. Wat blijft ie sterk. Vooral hoe groot de impact op een natie is sterk in beeld gebracht en dan de 'klap' voor Don. Zo sterk. Hoogtepunt van de episode is voor mij toch als Roger Joan opbelt. Zo mooi als Roger zijn opgetrokken muur afbreekt, alleen voor Joan.Zo ongemakkelijk maar tegelijkertijd vertederend, zo lief, zo aandoenlijk. Het blijft niet te vatten hoe goed Mad Men eigenlijk is. Op afstand de beste serie ooit. Subtiliteit is nooit zo subtiel geweest.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Naomi Watts wrote:

Het blijft niet te vatten hoe goed Mad Men eigenlijk is. Op afstand de beste serie ooit.

Zo, jij bent enthousiast.

Wil hier ook nog aan beginnen, maar wil ben nog bezig met een aantal andere series en volg liever niet teveel tegelijk.

Eerst Sopranos nog afronden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ken het, ik focus me liever ook op één serie. Zorgt ook voor een veel betere ervaring imho.

Zeker gaan doen en zal je ook wel bevallen. Eén brok sfeer, magistraal tijdsbeeld design en vooral heel erg subtiel. Ik wou dat ik weer als groentje kon beginnen. Pure magie dit . En Joan is to die for . Maarja, ook vertolkt door één van de mooiste actrices alive.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Another two huge reasons to follow Mad Men . Hendricks .

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Ik ben het zeker met Naomi eens. Ondanks dat ik de serie een keer uit frustratie uit heb gezet, blijft het met afstand de beste serie die er tot nu toe gemaakt is. Wel grappig dat ik dat voorheen dacht van Dexter. En daarvoor Twin Peaks. Ach ja.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Net als in films moet je in serieland ook 'groeien' als kijker. Vond Dexter en 24 eerst ook één van de beste series maar als je eenmaal wijzer wordt in het serie universum kom je toch al gauw terecht bij voornamelijk HBO of dit pareltje van AMC .

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Dat blijkt wel inderdaad. Echter ben ik wel blij dat ik 'groei' in serieland. Ken genoeg mensen die ook veel series kijken maar Mad Men een totale aanfluiting vinden onder het mom van "Er gebeurd weinig". Godzijdank ben ik daar niet een van.

Een goed voorbeeld in filmland vind ik The Wayward Cloud of Dolls. Gebeurd ook niet bijster veel, maar toch zijn ze allebei van een ongekend hoog niveau. Mijn mening, maar ben blij dat ik ze waarderen kan.

Verder is Don Draper natuurlijk gewoon een Baas (met hoofdletter B!).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Treffende vergelijking, vooral met Tsai. Omdat die films op een subtiele wijze ook veel zeggen zonder verbaal te zijn .

Don is een Baas inderdaad, al vind ik Roger ook heel erg tof. Sowieso groeit elk personage heel veel. Pete, Peggy, Harry. Ook erg briljant hoe het tijdsbeeld ultiem benut wordt. Al vind ik Joan qua personage ook heel erg geslaagd. Hendricks is zowel als actrice als personage erg onderschat.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Naomi Watts wrote:

Treffende vergelijking, vooral met Tsai. Omdat die films op een subtiele wijze ook veel zeggen zonder verbaal te zijn .

Mad Men is heel verbaal.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

De serie zegt juist veel meer via non verbale kanalen. Bovendien zeg ik nergens dat Mad Men niet verbaal is.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.