- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Mad Men
Mad Men
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Danuz danuz en naomi watts, wat hebben jullie me aangedaan? Mad men spookt de laatste dagen weer eens non-stop door m'n hoofd. Ik begin zelfs te vrezen dat ik hier mee van hou dan van Elephant.
Daarom: een kijkje achter de schermen bij Mad men. Interessant leesvoer!
En ik vraag me af of ik volgend minimalisme niet gewoon bij me op de muur moet laten prijken:

Kleine honderdvijftig euro voor die eerste in A0-formaat. Ik heb het er misschien wel voor over.
Gaat nog naar een goed doel ook.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Moest echt even naar die eerste poster staren, alvorens het kwartje (ijsblokje) viel.
Had echt niet verwacht dat er nog nieuwe seizoenen konden komen overigens. Vond het een vrij afgerond geheel. Daarom wat sceptisch over wat nog gaat komen, maar wie weet is het van het niveau van de eerste seizoenen.
En bedankt voor dat artikel, kende het nog niet! Erg mooie foto's door Leibovitz ook.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Interessant zou zijn als in de volgende seizoenen het Mad Men gegeven zich verplaatst naar het eind van de jaren zestig/begin jaren zeventig. Hoe (over)leeft Don Draper in een wereld na de sexuele revolutie? Denk daarbij aan de heerlijke bijhorende decors!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Nu heb ik persoonlijke minder met die periode, maar het blijft natuurlijk interessant om te zien hoe 'accuraat' zo'n periode wordt neergezet.
Misschien is het ook interessant om de geschiedenis net voor Mad Men te zien. Dus mid tot eind jaren '50. Hoe komt Don daar terecht, hoe ontmoet hij Betty, etc.etc. Sowieso zal me dat qua tijdsbeeld kunnen fascineren.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Maar die periode is maatschappelijk gezien niet zo heel anders dan hetgene dat we al te zien kregen. Plus een Don en Betty Draper 10 jaar jonger maken is vragen om problemen. Ik opteer voor een chronologische tijdlijn (met decors a la The Ice Storm van Ang Lee) met miscchien af en toe een flashback naar jouw geprefereerde periode. Hebben we een deal?
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik denk niet dat mijn idee waarheid word, die van jou is natuurlijk veel logischer. Dus een deal hebben we sowieso. 
De serie eindigde nu in 1965/66? Een vervolg zou zich dus net voor de tijd van The Ice Storm afspelen. Maar in ieder geval wel in een time of motion.
Vind het overigens wel jammer dat de andere cultuur vrij weinig plek krijgt in Mad Men (we zien in het begin van seizoen één een paar beats, nog wat excentriekelingen in L.A., een jazzist in Paul Kinsey en nog wat kunstenaars mbt Peggy Olson). Ik snap waarom het zo weinig aandacht krijgt (het ligt immers maar in de periferieën van de Mad Men's belevingswereld), maar vond het telkens wel heel interessant.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Gisteren seizoen 1 uitgekeken en vind het echt een geweldige serie
..
Ikzelf heb niks te maken met reclame maar de dialogen en personages zijn zo goed dat het een bijzaak wordt..vanavond Seizoen 2 bekijken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nice, gelijk maar even ophalen. Zit nu toch nog in mijn herziening, sluit dan lekker aan. Maar wat een klasse serie is dit, op afstand mijn favoriete serie en zie niet echt iets hier in de buurt komen. De kostumering, het tijdsbeeld, de subtiliteit, het sterke acteerwerk, het ingenieuze schrijfwerk. Eén van de weinige series die niet leunt op narratieve aspecten maar het vooral moet hebben van zijn stijl. Dit is inmiddels mijn vierde herziening en het levert totaal geen daadkracht in, sterker nog: de daadkracht wordt alleen maar groter. Damn, i love Mad Men. And Joan Holloway!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Chuck van de troon gestoten zie ik... Ik denk dat ik na Arrested Development S3 en Modern Family S2 dan maar eens verder ga met S2 van Mad Men.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja, dit is gewoon zo briljant. Al doet Chuck het nog goed op twee
. Zeker weer gaan oppikken, want S1 beviel je ook wel begreep ik. Ik begin bijna weer aan S3.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Seizoen 4, aflevering 4: Wanneer Peggy Olson bij de lift staat en nog eens een keer omkijkt naar Pete Campbell (die papa gaat geworden) vond ik op een of andere manier weer een prachtig moment. Er wordt weinig muziek in deze serie gebruikt maar als het er is dan is het echt raak. Bestaat er een soundtrack van de originele muziek van Mad Men?
Fortune
-
- 4311 messages
- 2769 votes
Ik ben Mad Men aan het kijken maar het pakt mij niet.
Ik ben nu bij 1.09 maar er is niet echt veel gebeurt.
De aankleding is perfect en de acteurs doen het goed, de sfeer zit er goed in maar ik vind het een vermoeiende voortzetting.
Zal S1even door kijken misschien dat de climax van de seizoen mij verslaafd zal maken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De sterke dingen van Mad Men zie je dus wel prima, maar het weet je helaas niet te pakken. Daat zit de kracht juist voor mij in deze serie. Sfeer, aankleding, de subtiliteit. En daarom is het mijn favoriete serie of all time. Op narratief vlak is het vooral enorm realistisch zonder narratief maar enige pretenties te hebben. Je bent al best aardig ver geraakt, en imho had het je al moeten pakken al hoop ik dat het alsnog gebeurd in de resterende afleveringen. Want als het bevalt heb je echt een pareltje in huis.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Grappig, ik zit voorbij de helft van S4 en vraag me nog steeds af waarom het me steeds weer opnieuw weet te pakken. Ik zou er zelf geen goed antwoord op kunnen geven maar het feit dat ik mijn vinger er niet kan opleggen is intrigerend. Ik kan alleen maar met zekerheid zeggen dat het 'm zit in de heel kleine dingen en in de maturiteit waarmee het allemaal is geschreven. Misschien heeft het met een vreemd soort nostalgie te maken. Nostalgie voor een periode die je niet eens hebt meegemaakt. De show is zeker niet voor de drama queens onder ons. Misschien een klassiek voorbeeld waarvan we kunnen zeggen "Het geheel is groter dan de som der delen"?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
het is inderdaad iets ondefinieerbaars, iets voelbaars. En dat is inderdaad de kracht van Mad Men. Een hele bijzondere serie, en de enige serie die in de buurt van pure kunst weet te komen.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Moet nu nog de seizoens afsluiter kijken en dan ben ik klaar met het eerste seizoen. Moest heel erg inkomen, met name omdat ik niet van films/series houdt die zich afspelen in de jaren 50/60. Weet niet wat dat is.. Maar ben daar nu wel doorheen, en begin ook steeds meer in de serie zelf te komen. Peter, Don en Peggy zijn mijn favoriete personages op dit moment, en ik ben verliefd op Betty
Don is echt een debiel, heeft thuis het mooiste van het mooiste zitten en loopt gewoon z'n lul achterna
Ben benieuwd naar de ontwikkelingen in seizoen 2
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Niet de knapste van de bende maar Peggy weet me altijd te raken. Ze is waarschijnlijk mijn favoriete personage uit Mad Men. Goeie actrice ook.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
En wat vind je van Joan Tim?
.
Niet echt mijn type
Had dit einde van het seizoen echt NIET aan zien komen, wow! Donderdag ga ik even seizoen 2 halen, kan niet wachten om er aan te beginnen!
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Maakt ook niet uit verder, en 2,5 maand was het maar dat het op nu.nl stond (zie post Apollinisch op de vorige pagina). Misshcien dat het nu pas officieel is dat kan ook. Dan nog is het welkom dat je het post en ervoor juicht
.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Vorige artikel ging over Weiner's participatie als showrunner, huidige artikel is gebaseerd op Hamm's contract verlenging voor drie jaar. Als Weiner na twee jaar er geen zin meer in heeft zal de serie dus nog steeds door blijven gaan, onder andere begeleiding dan weliswaar. Meestal loopt dat echter niet goed af (West Wing/Sorkin, Buffy/Whedon).
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Dus het kan nog 5 jaar doorgaan? Als Weiner stopt moet alles stoppen. Ik weet dat ze nu al minder budget krijgen. Dus men mag minder sets en buitenopnames verwachten. Ik merkt het al in S4.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inderdaad, zonder Weiner is het voor mij ook gewoon ten einde.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Nu net begonnen aan SO4 en vind het een van de beste series die ik heb gezien samen met Twin Peaks...super verslavend
....
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Beiden behoren ook tot mijn top 5. Goede serie smaak heb je
. Seizoen 4 is hier ook snel aan de beurt, blijf seizoen 1 t/m 3 maar herzien. Zit nu al op 4 kijkbeurten denk ik (S1 t/m 3). Mooi, nog een fan erbij
.