• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Mad Men

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

4.07 The Suitcase is niets minder dan geniaal. Die scène tussen Draper en Peggy, waarin Draper Peggy op haar plaats zet

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

AHWA wrote:

Het knappe aan Mad Men is hoe ontzettend goed ze zijn in dingen niet zeggen, niet nog eens met dialoog extra te hoeven verduidelijken wat al subtiel door de hele aflevering geinsinueerd wordt. Daar ligt de kracht voor mij, het ingehoudene, het subtiele.

Je slaat de spijker op z'n kop, AHWA. Mad Men is meer 'volwassen' dan 97% van het huidige filmaanbod. En dan te bedenken dat dit gewoon maar TV is! Ik heb ondertussen alle 3 seizoenen op Blu-ray. Mad Men is namelijk ook mooi om naar te kijken. Die stijl van de sixties, ja, daar hou ik wel van.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Seizoen 1 wordt steeds beter, aflevering 10 en 11 zijn ontzettend sterk. De verkiezingen, die irritante ambitie van Campbell, Betty Draper en de wasmachine , en ga zo maar door. Heerlijk ook dat haantjesgedrag op kantoor.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Briljante slotaflevering, en ik heb ook al de 201 gezien, en die beviel ook weer prima. Je moet er even inkomen, even wennen aan de stijl en het tempo, maar als je er eenmaal in zit, en een beetje doorhebt wat ze tussen de regels door duidelijk willen maken, wordt het steeds briljanter. Van het weekend gauw de rest opzoeken.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

and it only gets better..

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1428 votes

Seizoen 4 net achter de rug, wat een prachtige serie blijft dit toch. Dit keer minder nadruk op de privélevens van de nevenpersonages, maar meer op de business en op Don zelf. Is voor mij eigenlijk het meest interessant. Ik weet niet of Jon Hamm verder een veelzijdig acteur is, maar hij ís gewoon Don Draper. Wat een ongelooflijk imposante présence.

Heerlijk ook dat zware drinken de hele tijd en hoe stijlvol iedereen er bij loopt (die dunne dassen!). Elk seizoen lijk ik meer en meer te gaan houden van Mad Men. Fabelachtig mooie televisie.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Ik heb zojuist het eerste seizoen afgekeken; werkelijke geniale serie. De reclamewereld vind ik geeneens zo interessant, maar de personages en verhaallijnen zijn prachtig in elkaar verweven.

Zoals hier al eerder is geschreven; Mad Men legt niks uit en forceert geen belangrijke historische gebeurtenissen in de verhaallijn. Als kijker loop je enkel mee met de mannen (en vrouwen) op de werkvloer van een reclamebureau in Manhattan. Als bijkomend extraatje mag je ook nog eens met ze mee naar huis voor hun persoonlijke beslommeringen.

Oh en graag steek ik nog even de loftrompet over de schitterende muziek!

Don't think twice, it's all right... *sniff*... Gelukkig heb ik hier nog een seizoen liggen.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

jacobine_rodijk wrote:
Wat een koning blijft Draper toch, eerst Betty, dan Faye en nu Megan. Hij weet ze wel te kiezen.

Roger's eerste reactie ook: "Who?"

Roger Sterling

Geniaal seizoen weer, vond alleen de afsluiter niet zo sterk. Ben overigens verliefd geworden op Caity Lotz (Stephanie). Die heeft verder nog in nagenoeg niks gespeeld. Mag zeker meer vertoond worden

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

. Mad Men maar weer even oppakken, heb ook weer een nieuwe single malt op de kop getikt. Even een dagelijkse bezigheid van maken.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Moet ik ook maar weer eens doen, alleen dan zonder whisky. Wodka-jus misschien, dat ging nog wel.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het verschil moet er wezen .

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eén van mijn favo series maar de laatste tijd wat bij ingeschoten. Ik heb maar besloten from scratch te beginnen. Blijft een briljante serie, subtiel, sterke vormgeving, sterk acteerwerk, lelijke art-deco. Mad Men heeft iets ondefinieerbaars, serie weet zo boeiend te zijn in zijn subtiliteit. Inmiddels halverwege S1, wat is Hendricks heerlijk bezig in Babylon. Blijft ook een perfecte serie (niet alleen omdat ze het zelf ook doen) om een lekkere scotch of whiskey bij te drinken. Puur genieten. Gister een Glenfiddich erbij (brilliant), vanavond een Aberfeldy 21.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Naomi Watts wrote:

Mad Men heeft iets ondefinieerbaars, serie weet zo boeiend te zijn in zijn subtiliteit.

Klopt! Dat ... en de hoge kwaliteit van de dialogen. Het is allemaal zo scherpzinnig. Die schrijvers zijn echt wel al een paar keer rond de wereld geweest! Anders kan je zo niet schrijven. En ja, het ziet er ook zo heerlijk uit. Ik wou dat we nog steeds in de jaren '60 leefden. Ik kan niet wachten op het volgende seizoen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat blijft dat Diner bij Draper thuis toch sterk in Red in the Face. De spanning is ook enorm voelbaar en ondanks dat het niet blijkt uit verbale of non-verbale communicatie merk je dat Draper zich op zijn plaats gezet voelt door Betty. Erg fijne uitbarsting ook van The Don .

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Update: AMC Officially Greenlights Season 5 Of ‘Mad Men’ For Early 2012 Premiere – Deadline.com

Nou ja, beter laat dan nooit.

Makkelijke oplossing trouwens voor die geldproblemen: het belachelijke salaris van Weiner ietwat inperken.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Apollinisch wrote:

Makkelijke oplossing trouwens voor die geldproblemen: het belachelijke salaris van Reiner ietwat inperken.

Weiner?

Maar inderdaad, de studio is heel gracieus met 't aanbod op tafel: $10 miljoen voor 13 afleveringen. Ongekend hoog voor een showrunner, wat beenruimte (2 minuten korter, wat meer reclame-plaatsing) is geen overdreven verzoek van AMC.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Hele serie in enkele weken doorkeken. Fantastisch, fenomenaal en nog dat soort superlatieven! Vind het erg jammer dat het is afgelopen en moet zeggen dat ik het laatste seizoen toch wat minder vond (daar lijkt alles iets te snel uit elkaar te vallen).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Briljante televisie idd. Geweldig art-deco design, sfeervol, erg sterk acteerwerk. Grote herzienings waarde ook. De grote kracht blijft toch de subtiliteit. Heb S1 nu al een stuk of vijf keer gezien. Gek eigenlijk dat ik maar blijf herzien terwijl ik nog lang niet bij ben. Veelzeggend. Mad Men is dan ook de onmisbare factor als ik met mijn hobby Whiskey bezig ben. Als ik Whiskey drink moet ik gewoon Mad Men kijken, dat zijn dan van die momenten dat ik echt besef hoe gezegend ik ben dat ik leef.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Heb nauwelijks art-deco gezien in Mad Men. Typisch eind '50er, begin '60er jaren. Briljante sets (modernisme, oriëntalisme etc.), aankleding (narrow tie's, white shirts, getailleerde pakken (volgens mij droegen ze die over het algemeen in die tijd iets losser), etc.) en props (de glazen, Rothko, etc. etc.)! Zo ongeveer mijn favo periode hier in al zijn glorie te zien. Ben zelf groot bewonderaar van Betty (vooral in de eerste paar seizoenen): verliefd is wellicht het goede woord.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Heb wel wat art-deco voorbij zien komen. Maar voornamelijke 50/60 idd, niet zo gek met die setting .

Mijn hart behoort toe aan Joan .

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Mid-Century Modern Maar ik heb wel wat art-deco glazen e.d. voorbij zien komen hoor.

Joan is zo zwoel, uitdagend, edoch streng en rechtvaardig. Maar ook zij zwakt wat af in de laatste seizoenen.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

danuz wrote:

Heb nauwelijks art-deco gezien in Mad Men. Typisch eind '50er, begin '60er jaren. Briljante sets (modernisme, oriëntalisme etc.), aankleding (narrow tie's, white shirts, getailleerde pakken

Een leuk detail is dat Betty meer zedig, klassiek en '50s is gekleed (zij en Don beelden dan ook het archetypische American 'dream couple' uit) terwijl die sexy roodharige van het kantoor volkomen gekleed is volgens de hippe '60s.

Binnenkort Season 4 op Blu-ray!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Betty is vooral in de eerste seizoenen erg 50's gekleed, maar ook zij is in latere seizoenen meer mod/shift gekleed (vond het wel erg opvallend trouwens). Ze speelt aan de oppervlakte heel zedig, maar het interessante is juist het recalcintrante ondertoontje (dat toontje wordt later steeds cynischer). Joan is al direct iets vooruitstrevender en meer cheeky (zij gaat immers al langer mee op Madison Av. en de bijbehorende vooruitstrevendheid).

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ja, dat kan wel, danuz. Betty is haar leventje dan ook een beetje beu en begint vervolgens te rebelleren.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nog meer goed nieuws.

Following some rather public negotiations, Mad Men creator Matthew Weiner has inked a long-term deal with AMC and Lionsgate, while the Emmy-winning drama series itself has been renewed for not just one but two more seasons.

Weiner’s new pact keeps him on board as Mad Men‘s show runner through both Season 5 (to premiere in early 2012) and Season 6, and even a possible Season 7.

During the aforementioned negotiations, it was revealed that AMC had asked Weiner for three concessions: more integrated product placement, the shaving of two minutes off each episode to allow added commercial time, and the cutting of two series regular cast members.

First and foremost, there will be no cast cuts, Deadline reports. As for running time, the Season 5 premiere and finale will remain 47 minutes in length, while Weiner has the option to submit two cuts of the other 11 episodes — a 45-minute edit for broadcast, and a 47-minute version for other platforms (e.g. VOD). Product placement will be accommodated when organic to storyline and under Weiner’s complete creative control.

“I want to thank all of our wonderful fans for their support,” Weiner said in a statement. “I also want to thank AMC and Lionsgate for agreeing to support the artistic freedom of myself, the cast and the crew, so that we can continue to make the show exactly as we have from the beginning. I’m excited to get started on the next chapter of our story.”

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ja, las het net: Mad Men nog drie seizoenen op tv | nu.nl/media | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
En dit wist ik helemaal niet: “Mad Men" [...] rejected by HBO and Showtime

Wat denken jullie trouwens? Komen Don en Betty ooit nog bij elkaar terug? Ik heb laatstgenoemde al seizoenen niet meer gelukkig gezien.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Hmm, mja, goed nieuws maar ik lees vooral dat Matthew Weiner verder mag met Mad Men maar dat hij tevens een aantal concessies moet doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.