• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.574 votes
Profile

Fringe

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

En deze serie begint ook te groeien en te groeien. Een bijzonder spannende finale van seizoen 2, Olivia ontvoert door Walternate... Het tempo was prima, visueel was het erg mooi gemaakt, sterke acteerprestaties, misschien dat het drama iets beter kan (drama in Lost vind ik toch stukken beter), maar het is de ongelooflijk sterke cliffhanger die je echt doet snakken naar seizoen 3. Nu nog hopen dat seizoen 3 echt over het grote verhaal gaat en dat ze die kleine verhaaltjes achterwege laten. Dan gaat het helemaal goedkomen met Fringe en verwacht ik een populariteit in de buurt van 24 en Lost.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Wie heeft Fringe afgelopen Zondag gezien?? Daar klopte helemaal niks van namelijk.

xeegen

• 67 messages
  • 816 votes

Prachtige première, beste aflevering van het nieuwe seizoen Hoog tempo, heerlijke Olivia en weer een hele goede basis voor het nieuwe seizoen. Alleen bijna geen Peter

Word zeker weten het beste seizoen

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

Idd een prima premiere van het nieuwe seizoen, wel enigszins jammer dat de Olivia in de andere universe blijkbaar zo gedrogeerd is dat ze echt denkt die Olivia te zijn, tenminste zo leek het aan het einde van de episode. Daar maken de schrijvers ze het zichzelf wat te gemakkelijk naar mijn mening. Ik vind het interessanter als beide Olivia's donders goed weten wie ze zijn en als een soort spy te werk gaan

xeegen

• 67 messages
  • 816 votes

Dat gedeelte gaat nu komen waarschijnlijk. Ze krijgt waarschijnlijk in een van de komende episodes haar geheugen terug en dan gaat ze de spion uithangen. Ik denk dat ze de typemachine gaat gebruiken om te communiceren met Peter of Walter. Het word eens tijd dat de Bishops erachter komen hoe er word gecommuniceerd tussen de werelden.

Overigens weer een bijzonder sterke aflevering, Anna doet het echt gewedig als Bolivia. Wat een vreselijke bitch Walter had weer een aantal hilarische grapjes en Peter was weer awsome. Ik verheug me nu al op de reünie tussen Olivia en Peter. Ze spelen echt geweldig samen, ik had eerst mijn twijfels over de relatie maar de dansscene in deze aflevering was heerlijk om naar te kijken.

Zoveel hoogtepunten in deze episode waaronder het briljante gesprek tussen Newton en de man in de metro, ice cold killer Olivia en "unless ofcourse this buried treasure has legs of its own, that would be delightfull. Maar Wlliam's geschenk aan Walter stal zonder meer de show, dat zag ik echt niet aankomen. Als fringe dit niveau kan volhouden...

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Eindelijk doorlopende verhaallijn, wat ik altijd al hoopte te zien in Fringe, al dan niet gecombineerd met aparte zaken! De serie gaat nu echt de goeie kant op, hopelijk houden ze dit aan.

Lupussy Galore

• 456 messages
  • 728 votes

Moet je hier eerst gereageerd hebben alvorens je kan lezen met spoilers?

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Goede eerste twee afleveringen! Heb ervan genoten en het lijkt er inderdaad op dat wat eerst niet meer dan een rode draad is nu echt op de voorgrond gaat komen. Ze hebben een leuk concept en een aantal vragen waar je graag het antwoord op wil (hoe zit het met die onderdelen van dat grote wapen? wat kan dat grote wapen? wat is Walternate van plan met het wapen? waarom moeten de twee Olivia's wisselen?). De acteurs groeien ook steeds meer in hun rol. Ik heb zo het idee dat dit seizoen er wel eens uit kan springen als het beste.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Begin 2011 zal Fringe naar de vrijdagavond worden verschoven (op de Amerikaanse zender FOX dan) wat betekend dat dit mogelijk het laatste seizoen zal zijn.

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

Ik vind het een erg toffe serie, zit nu bij s2e10. Hoop dat ik snel helemaal bij ben

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

Gisteren episode 7 van seizoen 3 gezien. Ijzersterk. Seizoen 3 weet constant een hoog niveau vast te houden. Gelukkig opereren beide Olivia's nu als echte spionnen en erg prettig dat 1 episode vaak zich compleet afspeelt in 1 universum, blijft daardoor behapbaar en het wordt niet verwarrend. Het einde van ep 7 weet Peter eindelijk dat ie al een tijdje met de other Olivia het bed deelt en dat hun Olivia trapped is in het andere universum. Ben erg benieuwd hoe het verhaal zich verder gaat ontwikkelen.

Anna Torv (Olivia) verdient ook wel eens een onderscheiding. Vooral hoe ze nu 2 enigszins verschillende personen speelt doet ze erg goed. Verder is ze ook een goed voorbeeld van beter worden naarmate een serie loopt.

Dat de serie nu door FOX naar de vrijdagavond is verplaatst kan inderdaad betekenen dat er een einde aankomt. In deze zogenaamde Friday night death slot zijn al aardig wat series, al dan niet voortijdig, beeindigd.

Laten we hopen dat Fringe net zoals The X-Files wel de vrijdagavond overleeft.

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

Verkozen tot beste Sci-Fi serie door IGN, link.

Verder een hele rare verkiezing, waar series als Chuck, The Big Bang Theory en How I Met Your Mother totaal uit de verkiezingen zijn gelaten..

Leuke serie, maar er zitten wel vaak wat foutjes in, zoals bij 2955 kHz: de nummers die locaties aangeven, die al duizenden jaren bestaan. Nou ben ik niet een aardrijkskundig genie, maar volgens mij zijn de continenten gedurende de tijd een beetje door elkaar gehusselt, wat zou betekenen dat die coordinaten nooit meer actueel kunnen zijn.

Veel fouten, maar wel een hoog entertainment gehalte, en een zeer leuk seizoen 3 tot nu toe.

xeegen

• 67 messages
  • 816 votes

Vrijwel elke Scifi show zit vol met fouten en onlogica maar zolang het niet stoort kan ik er mee leven Blijft een geweldige serie en ik kan niet wachten op de finale. Ik hoop wel dat Olivia en Peter weer bij elkaar terug komen

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Dan tóch afgelopen tijd alle afleveringen gezien en ik moet de mening die ik over deze serie had op basis van de pilot, gronding bijschaven. Ik vind dat de serie eigenlijk een constante stijgende lijn heeft. In tegenstelling tot Lost (wat overigens uiteindelijk briljant bleek) heb ik hier wél altijd het idee gehad dat ergens naartoe wordt gewerkt. Het 1e seizoen is even doorkomen, maar vanaf de finale is het tempo veel en veel hoger. En dan blijkt ook af en toe dat de schijnbaar losstaande episodes uit seizoen 1 wel degelijk een rol hebben in het verhaal, leuk gedaan.

Vond de cast ook oorspronkelijk niet overtuigen maar inmiddels zijn ze echt gegroeid. Anna Torv in een driedubbele rol (al is haar imitatie van Leonard Nimroy een beetje over the top ), John Noble is echt genieten en de nuancerende wisecracks van Joshua Jackson komen nu naturel over in plaats van geforceerd.

Tenslotte een verhaal dat - zoals we van Abrams kennen - raakt aan behoorlijk diepgaande dingen. De postmoderne notie van verschillende universums, dat álles perspectief en perceptie is, wordt hier op een erg leuke manier toegankelijk gemaakt voor een groot publiek. Er bestaat geen archetypisch goed of kwaad (zoals bij Lost), slechts mensen met verschillende drijfveren die doen wat hun goeddunkt. Ik mag dat wel.

Het idee van de First People is ook tof. Ik ga er vanuit dat The Observers van dit ras overgebleven zijn omdat ze hun uitsterving zagen aankomen maar het zoals de universums nu bestaan, niet konden voorkomen. Misschien proberen ze nu Peter ertoe te bewegen om iets te herstellen, wat er mogelijk toe zal gaan leiden dat beide universums met elkaar moeten gaan samenwerken om het plan van The First People te stoppen.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Phoenix wrote:
Dan tóch afgelopen tijd alle afleveringen gezien en ik moet de mening die ik over deze serie had op basis van de pilot, gronding bijschaven. Ik vind dat de serie eigenlijk een constante stijgende lijn heeft. In tegenstelling tot Lost (wat overigens uiteindelijk briljant bleek) heb ik hier wél altijd het idee gehad dat ergens naartoe wordt gewerkt. Het 1e seizoen is even doorkomen, maar vanaf de finale is het tempo veel en veel hoger. En dan blijkt ook af en toe dat de schijnbaar losstaande episodes uit seizoen 1 wel degelijk een rol hebben in het verhaal, leuk gedaan.

Vond de cast ook oorspronkelijk niet overtuigen maar inmiddels zijn ze echt gegroeid. Anna Torv in een driedubbele rol (al is haar imitatie van Leonard Nimroy een beetje over the top ), John Noble is echt genieten en de nuancerende wisecracks van Joshua Jackson komen nu naturel over in plaats van geforceerd.

Tenslotte een verhaal dat - zoals we van Abrams kennen - raakt aan behoorlijk diepgaande dingen. De postmoderne notie van verschillende universums, dat álles perspectief en perceptie is, wordt hier op een erg leuke manier toegankelijk gemaakt voor een groot publiek. Er bestaat geen archetypisch goed of kwaad (zoals bij Lost), slechts mensen met verschillende drijfveren die doen wat hun goeddunkt. Ik mag dat wel.

Het idee van de First People is ook tof. Ik ga er vanuit dat The Observers van dit ras overgebleven zijn omdat ze hun uitsterving zagen aankomen maar het zoals de universums nu bestaan, niet konden voorkomen. Misschien proberen ze nu Peter ertoe te bewegen om iets te herstellen, wat er mogelijk toe zal gaan leiden dat beide universums met elkaar moeten gaan samenwerken om het plan van The First People te stoppen.

Ik sluit me hier echt bij aan. Bij seizoen 1 had ik zoiets van: 'tja, leuke serie, maar niet heel veel bijzonders'. Maar vanaf seizoen 2 wordt het echt stukken beter en seizoen 3 zet dat door. Ik begin nu ook redelijk een fan van de serie te worden (alhoewel ik het nog niet zo goed als Lost vind). Ben erg benieuwd naar de seizoensfinale.

Ik moet je alleen teleurstellen met je theorie . De producers hebben bevestigd dat de Observers niets met de First People te maken hebben.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Abrams zegt wel meer

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Tja , het kan inderdaad gewoon iets zijn om ons op het verkeerde spoor te zetten. Ik zal het interview wel ff zoeken.

Gevonden! US TV - News - 'Fringe' execs hint at Sam Weiss reveal - Digital Spy - digitalspy.co.uk

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Gisteren Lysergic Acid Diethlymide gekeken, de negentiende aflevering van seizoen 3. Het was een erg opvallende aflevering: erg origineel, verfrissend en creatief. Iets dat je totaal niet van Fringe zou verwachten. Hier en daar leuke humor, spanning en een interessant verhaal. Ik ben blij dat William Bell uit het lichaam van Olivia is, want daarmee gingen ze echt te ver, vond ik. Tot nu toe blijft seizoen 3 weer een sterk seizoen en 3.19 is een van de betere afleveringen. De cliffhanger wordt ook niet vergeten en laat je benieuwen naar de laatste drie afleveringen (die volgens acteur John Noble een trilogie zullen vormen).

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

de laatste aflevering van seizeon 3 is gisteren in Amerika geweest.

The Day We Died

Maar ik loop nog een beetje achter.

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

Zonet de laatste aflevering van seizoen 3 gezien, een prima afsluiter van een geweldig seizoen. Laat seizoen 4 maar komen.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

mrdig wrote:
Zonet de laatste aflevering van seizoen 3 gezien, een prima afsluiter van een geweldig seizoen. Laat seizoen 4 maar komen.

Ja het was echt een mooie afsluiter, typisch in de stijl van Abrams (deed hij ook bij Alias en helemaal bij Lost).

Ik las een zeer interessante theorie voor seizoen 4

Door de recente ontwikkelingen is het goed mogelijk dat we net als bij Lost flashbacks en/of flashforwards verwachten

Walter is terug in de tijd gegaan op een bepaald moment en heeft toen de onderdelen voor de machine begraven

Walter heeft wellicht ook de observers (toen hij terug in de tijd is gegaan) gemaakt, een soort voorloper van de shapeshifters

Ik ben erg benieuwd naar seizoen 4. Fringe heeft zo zijn up en downs gehad, seizoen1 was goed, 2 minder, 3 wisselend.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

aryan wrote:
(quote)

Ja het was echt een mooie afsluiter, typisch in de stijl van Abrams (deed hij ook bij Alias en helemaal bij Lost).

Door de recente ontwikkelingen is het goed mogelijk dat we net als bij Lost flashbacks en/of flashforwards verwachten

Walter is terug in de tijd gegaan op een bepaald moment en heeft toen de onderdelen voor de machine begraven

Walter heeft wellicht ook de observers (toen hij terug in de tijd is gegaan) gemaakt, een soort voorloper van de shapeshifters

Ik ben erg benieuwd naar seizoen 4. Fringe heeft zo zijn up en downs gehad, seizoen1 was goed, 2 minder, 3 wisselend.

Oh, ik vind juist dat seizoen 1 het minste is en dat het in seizoen 2 stukken beter werd (vooral vanaf de aflevering Jacksonville). Seizoen 3 vind ik ook erg sterk en het zal van de finale (die ik nog niet gezien heb) gaan afhangen welke ik het beste vind: seizoen 2 of 3.

Maargoed, ik heb zojuist de één na laatste aflevering van seizoen 3 gezien, The Last Sam Weiss. En wat een aflevering! Tot nu toe de beste van seizoen 3, maar ik denk dat de finale het zal overtreffen. De bliksemstralen waren erg onheilspellend en gaaf gefilmd, hier en daar mooie momenten, met als toppunt Peter die de machine ingaat. en vooral ook erg mooie muziek eronder, viel me tijdens deze aflevering op. De acteerprestaties waren behoorlijk en John Noble steekt er weer bovenuit, zoals altijd. Het verhaal werd boeiend en mysterieus gebracht. De cliffhanger laat je verlangen naar meer.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Gisteren dan eindelijk de seizoen 3 finale gekeken. Het was een erg sterke aflevering en een erg goede insteek, dat vijftien jaar in de toekomst. Toch moet ik zeggen dat het na al die coole tv-spots iets minder was dan had ik had verwacht en de plottwist laat je gespannen achter, maar ook een beetje boos en gefrustreerd omdat je er gewoon verschrikkelijk van baalt dat je nog zo lang moet wachten tot het verder gaat . Het was ook allemaal erg verwarrend ineens, maar wel op een manier van: 'wow'. Goed, het was in ieder geval een mooie en bijzondere finale van opnieuw een sterk seizoen van Fringe. Het beste seizoen? Hmm... ik twijfel nog tussen 2 en 3. Beste aflevering van seizoen 3? De finale. Beste seizoensfinale van Fringe? Opnieuw twijfel ik hierbij tussen seizoen 2 en 3. Het was in ieder geval mind-blowing en ik ben weer van de partij als seizoen 4 begint!

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

Ik vond de seizoensfinale van seizoen 2 nog de beste. Gevolgd door die van seizoen 1 (dat was toch wel echt een wtf moment en tilde de serie plotsklaps naar een hoger niveau). Van seizoen 3 was ook dikke prima maar het wtf moment was minder dan voorheen.

Seizoen 3 is echter wel mijn favoriete seizoen, veel top aflveringen. Kan eigenlijk geen slechte aflevering voor de geest halen.

aryan wrote:

Ik hoop niet dat we bij Fringe net zoals bij Lost teveel flashbacks en/of flashforwards gaan krijgen in S4. Dat kennen we nu wel en werd op den duur bij Lost erg vervelend. Hoe dan ook, ik verlang net zoals Albus Dumbledore naar meer Fringe, daarom jammer dat we nu weer zolang moeten wachten.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Leuke serie. Aanstaande zondag de laatste aflevering van het seizoen op NET5, zag ik zojuist.

Nog meer fans van Agent Dunham hiero?

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Pff het was weer even inkomen. Was helemaal vergeten wat er ook weer allemaal was gebeurd.

Aardige season premiere, al hoop ik niet dat het nu 20 afleveringen paranoia en wantrouwen wordt. Gewoon samenwerken, stelletje zeikerds.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Blijft geniaal.

Seizoenspremiere van seizoen 4 van Fringe was een sterke. Ik heb ervan genoten, de acteurs spelen weer van goed niveau en die Lincoln is toch wel een aanstekelijk personage. Natuurlijk blijf je 'hooked' vanwege de vraag: waar is Peter? En ook de Observers lijken dit seizoen een grotere rol te gaan spelen.

Val.Broman

• 170 messages
  • 1266 votes

Net een prima 2e aflevering gezien al wordt het wel steeds vreemder. Want hoe kan het dat Broyles nog leeft in de andere dimensie?, Broyles was overleden toen Olivia terug ging naar haar eigen wereld, misschien is het een Shape-Shifter?.

Veder ook leuke spanningen tussen de Olivia's. Walter die Lincoln 'Kennedy' noemt, hilarisch!

Toch snap ik niet hoe het kan dat er nu een brug is tussen de dimensies en dat er in de andere dimensie nog steeds gaten zitten aangezien Peter nooit bestaan heeft..Peter heeft dit toch allemaal veroorzaakt? Ik blijf het vreemd vinden en irriteer me er soms ook wel aan.

goelia

• 4 messages
  • 3 votes

Ik ben maar overnieuw begonnen met kijken, anders moet ik elke week wachten op een nieuwe aflevering en daarvoor is het te spannend.. Verslavende serie

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.