- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Fringe
Fringe
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
Die sunshine soundtrack zat in de gelekte versie, de officieele versie was voorzien van eigen muziek.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Fringe seizoen 2 begint 17 september weer.
TwoFace
-
- 37 messages
- 553 votes
Inderdaad het was naar mijn mening ook een zeer goede season opener. Nu ben ik wel verdomd nieuwsgierig over wat William Bell aan Olivia heeft verteld.
Af wachten maar.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
Inderdaad het was naar mijn mening ook een zeer goede season opener. Nu ben ik wel verdomd nieuwsgierig over wat William Bell aan Olivia heeft verteld.
Af wachten maar.
Hmmm... niet helemaal mee eens , het blijft mij af en toe tenenkrommend hoe menneer de proffessor altijd wel een video beeld in zijn archief heeft die het team weer helpt word nu wel erg ongeloofwaardig... Voor de rest is het natuurlijk wel een interesante opener ..jammer dat alleen de humor toch op dezelfde voet doorgaat had hier graag iets meer verfrissing in gezien
TwoFace
-
- 37 messages
- 553 votes
Hmmm... niet helemaal mee eens , het blijft mij af en toe tenenkrommend hoe menneer de proffessor altijd wel een video beeld in zijn archief heeft die het team weer helpt word nu wel erg ongeloofwaardig... Voor de rest is het natuurlijk wel een interesante opener ..jammer dat alleen de humor toch op dezelfde voet doorgaat had hier graag iets meer verfrissing in gezien
Ik begrijp wat je bedoelt. Net als bij andere mystery/crime series zoals b.v. CSI, Criminal Minds en X-Files moeten de misdaden/mysteries binnen een bepaalde time frame opgelost worden vandaar dat soort fratsen zoals de archief video. Maar het bevestigt ook weer dat Walter Bishop aan de fundering stond van alle Patern gerelateerde incidenten.
Waar ik me overigens wel aan irriteerde tijdens deze season opener was hoe makkelijk die nieuwe FBI agente Fringe division binne rolde door gewoon brutaal te doen! Ik bedoel ze hebben in totaal al 4 spionnen gehad namelijk dat vriendje van Olivia, die ongelofelijk irritante Harris en die andere FBI agent met ze vrouw.
Wanneer leren ze er iets van:P
Artemis
-
- 3868 messages
- 2396 votes
Waar ik me overigens wel aan irriteerde tijdens deze season opener was hoe makkelijk die nieuwe FBI agente Fringe division binne rolde door gewoon brutaal te doen!
Zal wel deels te maken hebben met Charlie die er waarschijnlijk over een aantal afleveringen uit ligt. Desondanks vond ik het nogal slordig gedaan.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
het zal wel aan mij liggen maar het boeit me niet echt meer , de hele fringe scene is een beetje eraf bij mij . Ook vandaag weer niet kunnen genieten zoals i kdat vaak wel kan met series die ik kijk (heel wat).
Het is een beetje ....flauw , niet echt origineel meer ofzo ik weet het niet.. Jammer ik dacht ook dat de opener zou beginnen in die andere dimensie en dat we even wat meer zouden te weten krijgen maar het is allemaal een beetje gering kwa spanning
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
het zal wel aan mij liggen maar het boeit me niet echt meer , de hele fringe scene is een beetje eraf bij mij . Ook vandaag weer niet kunnen genieten zoals i kdat vaak wel kan met series die ik kijk (heel wat).
Het is een beetje ....flauw , niet echt origineel meer ofzo ik weet het niet.. Jammer ik dacht ook dat de opener zou beginnen in die andere dimensie en dat we even wat meer zouden te weten krijgen maar het is allemaal een beetje gering kwa spanning
Fringe zal ik blijven volgen, maar seizoen 2 is inderdaad nog niet echt goed gestart. Waarschijnlijk door de major cliffhanger aan het einde van seizoen 1 en daar is niet direct op doorgegaan terwijl JJ Abrams dat juist wel goed doet in bijvoorbeeld Lost en Alias
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
ook dat Aryan maar voor mij scheelt er meer aan ... de Originele feeling is weg ..het lijkt een beetje low Budget aallemaal , slecht geacteerd enzo ...vind ik
TwoFace
-
- 37 messages
- 553 votes
De 4de aflevering van dit seizoen is naar mijn mening de beste tot nu toe! Er zat een lekker tempo in, er gebeurde veel en er werden een aantal dingen verklaart. Eindelijk meer duidelijkheid over wat Olivia Dunham en William Bell besproken hadden!
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Nog fans van Fringe hier? Ik ben het onder protest gaan kijken, de eerste paar afleveringen vond ik het vrij waardeloos, maar als je je eenmaal neerlegt bij alle "toevalligheden" van Walter en consorten toch wel erg vermakelijk. Zit alleen nog wel te wachten wanneer dit seizoen eindelijk een beetje los gaat. Vervelend ook als er steeds weken tussen weg vallen.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
Ik ben geen fan meer , eerste seizoen top ! Maar ik kan me er niet bij neer leggen (zie verhaal Amity) .
Mister Onserious
-
- 77 messages
- 1404 votes
walter is zeker geniaal maar wat is het toch een slechte serie zeg en hoofdrolspeelster sucked echt
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Ik vind het geen slechte serie, het is heel jammer dat seizoen 2 zo ontzettend uit mekaar getrokken wordt. Volgens mij zijn er in het hele seizoen nog niet meer dan 3 afleveringen achter mekaar uitgezonden.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Veelsteveeeel filler ook.
Dat is expres zo gedaan. De makers wilde meer standalone episodes en niet één groot verhaal. Gevolg is dat het grote verhaal ontzettend wordt uitgerekt: we weten al een hele poos dat Peter uit de andere wereld komt en dat Walter hem naar deze wereld heeft gehaald (season finale van seizoen 1). En ook de ontmoeting tussen Olivia en William Bell is ook zo uitgerekt
Voor de vaste fans is dit jammer, maar de mensen die af en toe een aflevering meepikken niet zo.
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
Ik snap dat ze dit expres doen, JJ Abrams gaf ook aan dat hij het niet zoals Lost wilt hebben, waarbij je iedere week verplicht moet kijken. Helaas vind ik deze serie niet goed werken zodra ze geen genoeg aandacht geven aan het grote verhaal. Die "Hills Have Eyes" rip off aflevering bijvoorbeeld, tergend.
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Het is inderdaad jammer dat die "losse" afleveringen vaak gewoon een stuk minder zijn. Terwijl seizoen 1 richting het einde echt erg goed was.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Daar ben ik het ook mee eens. Het is veel leuker als het grote verhaal gewoon doorloopt, en niet elke keer van die losse afleveringen, want dan is het gewoon wel een leuke serie, maar niets bijzonders. Als er echter een aflevering komt die over het grote verhaal gaat, zoals de nieuwste aflvering, "Peter (Ep16)", die ik net gezien heb, dan is het plotseling bijna net zo leuk als Lost. Dus beter dat ze gewoon doorgaan met het grote verhaal en wat minder losse afleveringen doen.
De aflevering "Peter" was uitzonderlijk goed. Het was niet heel erg onthullend ofzo, maar het was toch interessant om te zien hoe Walter Peter uit het andere universum haalde. Hier ook erg goed gespeeld door John Noble. Verder was het ook leuk dat het een keer geen herhaling van zetten was (mysterieuze moord, iedereen doet onderzoek, Walter vind in zijn lab het antwoord, climax, klaar), maar juist een originele aflevering, die ook nog eens een goede sfeer had. Petje af. Dit soort afleveringen wil ik vaker zien van Fringe.
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Volgt iemand de serie nog? Gisteren de aflevering "White Tulip" gezien, eindelijk weer een episode van top niveau!! OMG ik moest weer eens huilen Super ook om Robocop te zien. Hopen dat het zo goed blijft! 
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
huilen
Het icoontje geeft een beetje de spoiler weg
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Sorry, die moest in de spoiler staan
Dat werkt blijkbaar niet bij smileys!
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
En nu ook deel één van de finale gezien (Over There Part I). Waar ten tijde van het eerste seizoen en het begin van het tweede seizoen veel gebruik werd gemaakt van elke aflevering een apart verhaal, krijgen we nu steeds meer het echte verhaal op de voorgrond. Een stuk meer dan seizoen 1, iets wat ik heel erg te prijzen vind, gezien het verhaal nu echt op gang begint te komen en de serie steeds beter word. Nu ik ben begonnen aan de finale-aflevering verwacht ik in seizoen 3 eigenlijk dat het grote verhaal op de voorgrond staat en de kleine, aparte verhaaltjes schaars zullen zijn. En dat zou ik van harte toejuichen.
Afijn, de aflevering: deze begon heel erg leuk, in de andere wereld. Een heel mooi shot waar de camera door het glazen dak gaat en ons deze alternatieve wereld wil laten zien. Vervolgens gaan we 36 hours earlier om ons de vorige scène te laten begrijpen. Vanaf dan gaat de aflevering sterk achteruit. Het gaat allemaal veel te snel, ze hadden de finale part I gerust nog in twee afleveringen kunnen splitsen. Er hebben aardig wat trage afleveringen bijgezeten en nu gaan ze ineens veel te snel, veel te gehaast, het is allemaal net wat te makkelijk, net wat te plotseling en net wat te toevallig. En dat gaat zo door totdat Walter, Olivia en die andere vage mensjes (ben alweer vergeten hoe ze heten
) naar het Alternatieve Universum gaan. Vanaf daar klimt de aflevering naar een erg hoog niveau. Het tempo blijft erg hoog, maar hoog op een lekkere manier, het word ongelooflijk spannend, er gebeurt erg veel en ik denk dat er een grote tip van de sluier is opgelicht over waar het heengaat met dit verhaal.
Artemis
-
- 3868 messages
- 2396 votes
Over There Part II is nog veel beter jemig wat een cliffhanger zeg kom maar op met seizoen 3.
louisvf
-
- 1462 messages
- 2523 votes
De finale was geweldig.
Inderdaad, kom maar op met seizoen 3.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ik heb het drie afleveringen volgehouden. Een vriend van me raadde me deze serie aan omdat hij wist dat ik een fan was van de X-Files. Deze serie is daar grotendeels door geïnspireerd, maar zowel de storrytelling als de personages zijn om van te huilen. In de afleveringen die ik zag werd totaal geen tijd genomen om een verhaal te vertellen en een sfeer neer te zetten. De gebeurtenissen volgen elkaar belachelijk snel op, alsof de makers zoveel mogelijk wending aan elkaar wilden rijgen. Dat maakt het allemaal totaal ongeloofwaardig. Bovendien zijn de personages ontzettend stereotiep en is de dualiteit tussen wetenschap en het paranormale alles behalve magisch. Nee, geef mij dan maar die goede oude X-Files met Skully en Mulder.