• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.574 votes
Profile

Fringe

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

FOX Lands J.J. Abrams' 'Fringe' Benefit

'X-Files'-esque script will become a $10-million, two-hour pilot

October 5, 2007

J.J. Abrams

J.J. Abrams

FOX has given a series commitment to "Fringe," based on a sci-fi spec script by J.J. Abrams and regular collaborators Alex Kurtzman and Roberto Orci.

According to the industry trade papers, "Fringe" will now shoot a two-hour pilot budgeted in the $10-million range, a rather massive outlay putting it in the same neighborhood as the two-hour pilot for Abrams' "Lost."

The script was developed in the midst of pre-production on the Paramount reboot of the "Star Trek" franchise, which Abrams will direct from a script by Orci and Kurtzman. "Fringe" went out to networks early this week and FOX made a quick bid, which is also expected to include an episode license fee of around $2 million.

The show's main character is a young, female FBI agent (The Hollywood Reporter raises the possibility of Abrams' "Felicity" star Keri Russell as potential casting) who has to work with a brilliant research scientist and his estranged son as she explores unexplained phenomena.

The trade papers reference the quirky FOX landmark "The X-Files," early David Cronenberg films and Paddy Chayefsky's "Altered States" as major influences.

Abrams' Bad Robot shingle will produce through its deal with Warner Bros. TV. While Abrams and Bad Robot's recent offerings have included "Six Degrees" and "What About Brian," this would be his first pilot-writing credit since "Lost."

It was just announced yesterday that the Bad Robot script "Boundaries," from Jill Soloway, had received a put pilot commitment at ABC. Bad Robot is also developing a medical drama at HBO, with Abrams executive producing and possibly directing.

Een nieuwe serie van J.J. Abrams. Als Alias en Lost fan kijk ik hier naar uit en ook als ik het plot lees dan lijkt het me ook een leuke serie.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Het is nu definitief:

http://www.tvsquad.com/2008/01/17/fox-gives-ok-to-10-million-jj-abrams-pilot/

FOX gives OK to $10 million JJ Abrams pilot

Posted Jan 17th 2008 4:28PM by Bob Sassone

JJ AbramsJJ Abrams, of Lost, Alias, and Felicity fame, has another TV show coming up, this time on FOX.

Fringe will star Kirk Acevedo and Tomas Arana and is about a young female FBI agent who teams up with a scientist to investigate odd phenomena and other sci-fi happenings. Wait, is this X-Files 2?

More interesting than the plot of the show is the price tag for the pilot episode: $10 million. That's just for the pilot episode. I hope it doesn't turn into one of those shows that has a great-looking, expensive pilot episode (*cough* Smith *cough), hooks viewers in, and then the rest of the show falls apart. But I have faith in Abrams. He has a great track record, enthusiasm, and is an actual fan of the genre and not just a producer, so I'll give this a shot.

De cast is dus tot nu toe:

Tomas Arana

Kirk Acevedo

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Gave trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=ZAu4L5_Fl84

Inmiddels ook aan de cast toegevoegd±

Joshua Jackson (dawsons creek)

Lance Reddick (The Wire, Lost)

De makers van deze serie zijn naast JJ Abrams ook Created by

Roberto Orci en Alex Kurtzman die ook uitstekend werk hebben verricht op tv/film gebied (met o.a. MI:3, The Island, Transformers, Alias)

Grote gevaren voor deze serie zijn misschien dat gaat worden vergeleken met The X-files en of ze aan dat niveau kunnen voldoen is afwachten. Met de special effects zit het wel goed.

Lu2k

• 58 messages
  • 17 votes

Net de geleakte pilot gezien, ik moet zeggen dat het me niet tegenviel. Ik heb The X-Files dan niet gezien dus weet ook niet wat de raakpunten zijn.

In iedergeval weer 1 serie die ik ga kijken in september

Artemis

• 3868 messages
  • 2396 votes

Zeer goeie Pilot episode het liefst zou ik nou al verder kijken. Zeker een serie die ik ga volgen in september.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

De trailer ziet er erg interessant en mysterieus uit. Het wordt echter wel een serie met op zichzelf staande afleveringen en weinig doorlopende verhaallijnen. Niet te vergelijken dus met Alias en Lost.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

tukkerstein wrote:

De trailer ziet er erg interessant en mysterieus uit. Het wordt echter wel een serie met op zichzelf staande afleveringen en weinig doorlopende verhaallijnen. Niet te vergelijken dus met Alias en Lost.

van wikipedia

Like Abrams' previous TV shows, it will have an overarching mythology.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Er was een paar dagen geleden een Fringe panel (soort persconferentie over deze serie). Enkele punten daaruit:

- JJ Abrams realiseert dat zijn series soms behoorlijk ingewikkeld worden, zoals Lost en Alias (ik hou juist van ingewikkelde series, maar is volgens mij ook een kleine doelgroep)

- Fringe zal een groot verhaal hebben met zoals hij het mooi zegt een 'end game', maar zoals tukkerstein zei: deze serie heeft elke week een verhaal op zichzelf en je hoeft episode 1, 2 en 3 niet te zien om 4 te begrijpen. En daarin zal Fringe ook deels een experiment zijn.

- JJ Abrams hoopt dat hij betrokken kan blijven bij Fringe, maar hij heeft het ook druk.

een completer verslag:

http://www.tvsquad.com/2008/07/14/fringe-panel-j-j-abrams-realizes-his-shows-can-get-complicated/

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Volgens vele nu al de beste serie van het nieuwe seizoen. Heb hem nog niet gezien, maar lijkt me idd wel een van de betere. Maar of hij op m'n lijstje van series komt dit najaar...

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

Lijkt me een goede X-file update.

Abrams weet een verhaal goed te vertellen én de actie ziet er in de trailer heel cool uit = zien dus.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Vond de pilot wel owkee. Het hoofdpersonage is helaas geen Scully en Joshua is geen Mulder. Maar het zag er ook allemaal wat ruw uit, kan wellicht iets leuks worden ik wacht het af...

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Ik keek er al naar uit en nog meer nu ik de pilot gezien heb. Uitstekende aflevering die je meteen meesleurt, het verhaal was best spannend en ik vind de hoofdpersonages zeker boeiend (voor zover je dat na 1 aflevering al kan zeggen)

X Files was een sterke serie maar ik ben er nooit een echte fan van geweest, de enige gelijkenis tussen X Files en Fringe zou trouwens zijn dat je een man en vrouw als hoofdacteurs hebt en dat ze bovennatuurlijke zaken gaan oplossen maar that's it dus liever niet al teveel vergelijkingen maken. We zullen zien!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Vind ik twee redelijk grote overeenkomsten Verder lijkt er na de pilot gezien te hebben, dat er ook een soort complot in zit, wat in de X-Files ook zo was Dus het is veilig om te stellen dat dit gewoon x-files in een ander jasje is, wat helemaal niet erg hoeft te zijn overigens.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Vanavond gaat Fringe eindelijk in première met een 90 minuten durende aflevering, plot

Special Agent Olivia Dunham is called in to investigate when Flight 627 lands when everyone on board are found dead. Olivia discovers the one man who can help her has been institutionalized for twenty years.

Promo:

http://www.youtube.com/watch?v=LRdbLPhZfVU

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Gisteren de eerste episode gezien en deze was erg goed. Het verhaal kan erg mooi worden en het heeft leuke karakters. Ze zijn ontzettend goed begonnen met zo een pilot.

Pluspunten

Joshua Jackson en Lance Reddick

Het verhaal (elke episode staat gedeeltelijk op zichzelf, maar er is een groter verhaal (The Pattern, Massive Dynamic)

Muziek (Michael Giacchino)

Special Effects

Camera stijl(=Lost stijl)

Sci Fi gehalte

Minpuntjes

Weinig, alleen het karakter Walter Bishop spreekt mij nog niet veel aan, maar er waren wel wat leuke momenten.

Deze serie kan echt een topper worden, al hoewel ik wat nieuwsberichten heb gelezen dat de kijkcijfers niet spectaculair waren en dat is vaak voor FOX een reden om series te cancelen (maar ik kan me dat niet snel voorstellen).

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Tweede aflevering gezien en goedgekeurd, deze serie heeft zeker potentieel, ik volg heel wat sci fi series maar toch komen ze hier met iets nieuws, ik hoop echt dat de serie niet genekt wordt door tegenvallende kijkcijfers.

Joshua Jackson vind ik een plezier om naar te kijken en ook het vrouwelijke hoofdpersonage spreekt meteen aan. Chemistry zit ook goed tussen hen beiden. Ik ben benieuwd naar meer!

Artemis

• 3868 messages
  • 2396 votes

Ook episode2 krijgt van mij

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Goed nieuws, Fringe krijgt een volledig seizoen:

http://www.variety.com/article/VR1117993202.html?categoryid=14&cs=1&nid=2565

Ze hebben het slim gedaan door Fringe de lead in van de best bekeken tv serie in Amerika, House te maken. We hoeven ons dus geen zorgen te maken over verhaallijnen die niet meer worden afgemaakt.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Nu 4 afleveringen gezien en die Abrams doet het gewoon weer. Eerst Lost wat al super is en nu een soort van X-files alla Abrams style.

Spanning - mysterie - Drama - Actie - Scifi

Wat wil je nog meer.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Valt erg tegen, de verhaaltjes zijn allemaal te saai. Waar het in x-files echt spannend kon worden, is daar hier niks van te merken. Typische lost muziek is ook maar een zwaktebod. Acteurs hebben geen chemie, verwacht niet dat het lang mee gaat. Had veeeeeeel meer in kunnen zitten.

Partyboooi

• 787 messages
  • 1383 votes

Heb 4 afleveringen achter elkaar gekeken en ik ben verkocht. Lang geleden dat ik meteen een hoop afl van een serie achtereen wilde zien! Erg vermakelijke serie, hopelijk gaat het nog even door.

SanderSander88

• 605 messages
  • 0 votes

Tot nu toe elke aflevering gezien, in januari komt de volgende weer. Heerlijk die absurde plotwendingen a la Lost.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

SanderSander88 wrote:
Tot nu toe elke aflevering gezien, in januari komt de volgende weer. Heerlijk die absurde plotwendingen a la Lost.

The Observer is ook een briljante toevoeging aan de serie. De laatste episode had trouwens wel een erg hoog scifi gehalte teleportatie

SanderSander88

• 605 messages
  • 0 votes

The Observer is inderdaad echt heel cool, hij zit tot nu toe in elke episode, op plekken waar je het nooit verwacht. De laatste episode moest ik inderdaad een beetje aan wennen maar vond het erg goed. Voor de meest vreemde dingen die in de serie gebeuren hebben ze altijd een vrij aanneembare uitleg.

Ook heel lekker zijn die typische JJ Abrams aspecten: Grote, mysterieuze bedrijven (Lost/Dharma, Cloverfield/Tagruato, Fringe/Massive Dynamic), kleine clues op internet verspreid, ik hoop dat deze serie niet gecanceled wordt.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Een geweldig einde van seizoen 1, een cliffhanger van Alias niveau. Deze serie is de beste nieuwkomer van dit tv seizoen (was ook niet moeilijk). Het is een echte SciFi serie, die steeds op de grens zit van totaal onwerkelijk. Karakters zoals The Observer, Walter en Nina Sharpe, maken deze serie een topper (die gelukkig een groen licht heeft gekregen voor een tweede seizoen).

SanderSander88

• 605 messages
  • 0 votes

Ja de seizoen finale was echt super, kwam niet in de buurt van de kwaliteit van de Lost aflevering van die week, maar dat is niet mogelijk.

alcapachino

• 293 messages
  • 108 votes

hmmm ik kijk het sins kort maar ik vind dat de genres iets teveel worden gemixed , Goed verhaal maar dubbele irritaties bij de HUMOR!

Die er niet is , echt heel slap de humor en alles, erg ongeloofwaardig ook trouwens (ik bedoel niet de Sci -Fi daar hou ik wel van) dat die bishop echt alles weet van 14 jaar terug en altijd wel een oplossingkje heeft ,

Op een of andere manier weinig spanning je weet wel dat die bisshop alles weet en oplost , en zijn zoontje met hoog IQ doet mee Joepie...het word allemaal een beetje repetitive zeg maar.

Het kan me allemaal niet echt bekoren, daarintegen is de mysterie het waard om het te blijven volgen.

Tot nu toe een beetje geiriteerd aan deze serie , jammer.

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

In het begin had ik hetzelfde, beide Bishop's zijn wat irritant en flauwe humor. Toch blijven kijken deze serie en naarmate ik verder kwam in het seizoen, hoe meer ik het ging waarderen.

De seizoen finale was inderdaad, zoals hierboven ook al gezegd, echt super.

Ik kijk dan ook uit naar seizoen 2, laat maar komen!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Heb de pilot er op zitten en ik zit een beetje met een teleurgesteld gevoel. Het doet wel heel erg aan als een X-Files met kleurloze leading roles en wat betere effecten. Daarbij vond ik het script af en toe wel erg laks. Steig die zomaar uit de kelderdeur van een door FBI belegerd huis kan wandelen, Dunham die nergens een vergunning voor nodig lijkt te hebben en zich vrolijk vol laat spuiten met LSD.... En die flauwe skeptische opmerkingen van de jonge Bishop ook telkens.

Las overigens dat er verschillende versies van de pilot zijn, waarvan de ene met temp music, wat waarschijnlijk verklaart waarom het grootste gedeelte van de score me zo bekend voor kwam . Volgens mij komt de muziek tijdens de scène waarin Scott weer bij kennis komt rechtstreeks uit Sunshine.

Ook de Heroes-achtige intertitels konden me niet echt bekoren en ik vond de dialoog tussen Nina Sharp en Dunham echt verschrikkelijk lelijk gekadreerd. Uit-de-losse-pols-camerawerk of niet.

Voor Abrams-begrippen toch wat karig allemaal. Maar ik zal het nog wel een kans geven. Blijkbaar wordt het nog wel wat beter in de loop van het 1e seizoen.

alcapachino

• 293 messages
  • 108 votes

ja phoenix had precies hetzelfde , je moet zowieso de final episode zien dat smaakt naar meer

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.