- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dawson's Creek
Dawson's Creek
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Gisteren seizoen 5 afgerond en ik moet zeggen dat mijn eerdere mening niet echt is bijgedraaid, ik vind het nog steeds een van de mindere seizoenen tot nu toe, het is zeker niet slecht er zitten een paar sterke verhaallijnen, emotionel scenes en natuurlijk weer de gebruikelijke lollige dialogen, ik denk dat het voor een groot deel lag aan dat het zich op andere locaties afspeelde en het daarom toch wel iets van de sfeer miste die in de eerdere seizoenen aanwezig was, daarnaast zit er een overvloed aan oninteressante personages in waaronder Charlie, Oliver en ook het nieuwe castlid Audrey kan me niet echt bekoren, dit alles klinkt misschien een beetje negatief maar ondanks de minpunten was dit in zijn geheel toch een zeer vermakelijk seizoen, het was alleen iets minder als zijn voorganger (that's all).
Op naar het zesde en laatste seizoen alweer...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Btw Pacey met ringbaard en stropdas, ik vind het geen porum. 
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Jammer vind ik het dat geen enkele acteur na Dawson's Creek echt doorgebroken is. Katie Holmes is nu wel wereldberoemd maar niet zozeer door haar acteercarriere. James van der Beek speelt nu in allemaal derderangs horrorfilms en Michelle Williams in onbekende dramafilms. Joshua Jackson lijkt het dan nog het best getroffen te hebben maar ook zijn carriere is niet groots.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Joshua krijgt waarschijnlijk een rol in Greys Anatomy toch?! Nou dan vind ik dat ie dat best goed voor elkaar heeft!
Katie Holmes zie je ook regelmatig maar dat vind ik meer negatieve aandacht! En van de rest hoor je idd amper wat.
Ennuh @ Niethie, Pacey met een baard en stropdas kan idd niet! 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ennuh @ Niethie, Pacey met een baard en stropdas kan idd niet! 

Sja en wat beterft de acteurs die hebben na de serie nou niet echt in iets groots meer gespeeld,
Die arme Katie Holmes is getrouwd met freaky scientology aanbidder/acteur Tom Cruise en heeft naast DC nou niet echt in iets noemswaardigs gespeeld behalvein de films The Ice Storm/Go/Pieces of April en Batman Begins (maar dat waren nou niet bepaald hoogstaande rollen) voor de rest speelde ze alleen maar in geflopte tweederangs horrorfilms, ik lees op imdb overgens wel dat ze auditie voor de titelrol in mijn favoriete tv serie allertijden Buffy the Vampire Slayer heeft gedaan, gelukkig is ze het niet geworden want dan had de hoofdrolspeelster waarschijnlijk niet zoveel pit gehad (denk ik).
Van Michelle Williams heb ik weinig gezien, ik ken haar alleen van haar oscargenomineerde rol in Brokeback Mountain en die was heel sterk (ze heeft het dus zeker in zich) en nog twee rolletjes in de films Species en H20 maar die waren nauwelijks genoemswaardig, daarnaast is ze natuurlijk nog wel eens in het nieuws maar dat is vooral door haar huwelijk met de recent overleden acteur Heath Ledger.
Ook van Joshua Jackson heb ik niet veel gezien, ik heb hem een keer voorbij zien komen in de film Cruel Intentions en Apt Pupil (beide erg goede films) is die eerste was hij wel geinig als blonde homosexueel maar in de tweede film was zijn rol nauwelijks genoemswaardig.
En tenslotte james van Der Beek sja die had dacht ik nog eens een cameo als Dawson in Scary Movie maar als ik zo eens op imdb kijk heeft hij in weinig bekende producties gespeeld.
Ontzettend jammer dus dat er van de vier hoofdrolspelers (op een oscarnominatie) en wat geinige bijrolletjes na niets geworden is, maarja dat is haast altijd met series, je komt gewoon nooit meer van je imago af erg jammer (als je het mij vraagt) want ze hadden het alle vier zeker in zich...
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Kerr Smith (Jack) en Michael Pitt (Henry) zijn nu wel redelijk grote sterren in Hollywood. Maar dat zijn natuurlijk meer bijrollen.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Michelle Williams heeft de laatste tijd toch niet stil gezeten in de filmwereld, er komen er nog een aantal uit met haar in grote rollen dit en volgend jaar waaronder Incendiary (met Ewan McGregor), Deception (met Hugh Jackman en Ewan McGregor) en Shutter Island (met Leonardo DiCaprio en Ben Kingsley) dus haar filmcarriere moet nog echt beginnen bloeien denk ik.
James Van Der Beek heb ik onlangs gezien in een vreselijk slechte B horrorfilm, de naam ontsnapt me nu.
Joshua Jackson is binnenkort te zien in de horror/thriller Shutter (remake van Aziatische film) en hij zou een hoofdrol spelen in een nieuwe tv serie Fringe (van JJ Abrams, maker van Lost) dus hem zien we hopelijk ook terug meer in de toekomst.
Dat we Katie zo weinig zien heeft alles te maken met haar huwelijk denk ik, of ze daar zelf voor kiest of onder druk van husband Tom dat is de vraag natuurlijk.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Van der Beek speelt nog een geweldige rol in 'The Rules Of Attraction'. Van het hele stel denk ik dat Michelle Williams het meeste kans maakt op een mooie reeks films 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Terwijl ik haar toch als minste speler van de serie beschouw (niet slecht hoor) begrijp me niet verkeerd gewoon het minst interessante personage en niet echt boeiend vertolkt.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Ik ga de vaste rollen en gastrollen raten wanneer ik de hele serie heb gezien. Maar op dit moment staat Jen vrij hoog bij mij.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Van der Beek speelt nog een geweldige rol in 'The Rules Of Attraction'. Van het hele stel denk ik dat Michelle Williams het meeste kans maakt op een mooie reeks films 
Die reeks heeft ze al!!
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Goh, nog zes afleveringen en dan ben ik er alweer doorheen, het is snel gegaan veels te snel, heb nog nooit zo snel een serie er doorheen gejast (21 april begonnen vandaag precies een maand geleden), ik zal het nog gaan missen...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Vannacht seizoen zes en daarmee ook gelijk het de serie afgerond, het seizoen kwam na het wat tegenvallende vijde seizoen erg leuk op gang en een groot pluspunt was de frisse humor mede dankzij de aanwezigheid van Todd een van de leukste bijrollen van de gehele serie, hierna zakte het weer iets in en werd het wat minder interessant om op het einde (pak hem beet) de laatste tien afleveringen weer als vanouds boeiend te worden en vooral door de afleveringen in Capeside zijn glans weer terug kreeg, het einde was perfect en zeer emotineel (het er dan ook wat traantjes om gelaten) ik had me geen beter einde durven voorstellen van een top serie die me de afgelopen weken ontzettend heeft weten te boeien.
Zal binnenkort ook eventjes een season overview geven met bijzonderheden, mijn favoriete personages, afleveringen, seizoenen enz, enz...
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Ik snap nog steeds niet hoe een jongen dit leuk kan vinden. Toch nog steeds romantisch gezeik in mijn ogen. En een paar tieners die zogenaamd ontzettend slim zijn vond ik ook nogal irritant. In mijn ogen erg onrealistisch.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ik snap nog steeds niet hoe een jongen dit leuk kan vinden
Het is inderdaad niet al te realistisch een groep tieners/jonge volwassenen die zulke conversaties hebben en op zo'n jonge leeftijd al zo'n kijk op de wereld hebben, maar zulke mensen (hechte vriendengroepen) zullen zeker bestaan, niet de hele wereld bestaat uit stereotype op seks beluste, rokende, blowende en zuipende jongeren al lijkt dat tegenwoordig wel zo (ik kan het alleen maar jammer vinden dat ik weinig van zulke mensen als in deze serie ken)
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Ik ben ook een jongen en Dawson's Creek is een beetje jeugdsentiment van mij geworden. Ik snap dat de meeste jongens dit iets te 'zoet' vinden en dat het wat meer een meisjesserie is maar op de 1 of andere manier trekken de personages mij aan. En wat niethie zegt: het is weer eens wat anders dan een serie over scheldende,blowende jongeren
En Dawson's Creek is naar mijn mening lang niet zo zoet als een serie als 7th Heaven.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
niet de hele wereld bestaat uit stereotype op seks beluste, rokende, blowende en zuipende jongeren al lijkt dat tegenwoordig wel zo
Het hoeft niet óf het een, óf het ander te zijn. Zo zwartwit zit het niet in elkaar.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Dawson's Creek, ach ja
! Leuke serie, natuurlijk. Joey en Dawson, die eerst beste vrienden zijn, en die de hele tijd om elkaar heen lopen te draaien, en maar niet kunnen besluiten of ze wel iets met elkaar willen. En waarom wel, en waarom niet? Eigenlijk best geneuzel natuurlijk.
Nee, dan is een personage als Jennifer Lindley, gespeeld door Michelle Williams toch veel interessanter? Maar nee, ook zij moet zonodig achter Dawson aan. Treurig, treurig, treurig.
Enkel het taalgebruik dat de personages gebruiken, zou ik nog het beste van deze serie kunnen noemen. Maar heel erg stiekem geniet ik er toch wel (onbeschaamd) van. Ondanks het ergerlijke heen en weer gedoe van Joey en Dawson, die maar om elkaar heen blijven draaien. De seizoensfinale van seizoen 2 blijf ik heel erg goed vinden. En dan gaat Joey lopen twijfelen.. Terwijl Dawson haar toch het beste begrijpt. Daarom ben ik het ook niet eens met hoe de serie eindigt.. Het is zo duidelijk dat ze bij Dawson hoort, die toch als haar beste vriend geldt. En wat ik eigenlijk ook wel tegen vind staan. Want waarom moet je als beste vrienden zonodig voor elkaar vallen? Alsof er geen vriendschap alleen kan bestaan tussen een jongen en een meisje. Vind dat toch best belachelijk.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Mijn man is evengoed een beetje fan van de serie, ook grotendeels door jeugdsentiment, zijn favoriete personage is Pacey, misbegrepen jongen met weinig steun van z'n familie, beetje rebels maar heel zelfstandig. Hij herkent zichzelf daar wel in. Lang niet alle jongens (of mannen) hebben problemen met romantiek en meligheid, en gelukkig maar zou ik zeggen. Ik vind series als 7thHeaven dat hier al werd aangehaald 1000x meliger dan Dawson's Creek.
Grootste stoorfactor is idd het veel te lang uitgerekte liefdesverhaal van Dawson en Joey, telkens als ze samenkomen is er één of ander mini-probleem en loopt het toch weer mis. Daaraan heb ik me tijdens het herbekijken van de serie ook wel wat geërgerd, maar voor de rest blijft dit een sterk tienerdrama.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Jammer dat Dawson en Gretchen het niet gered hebben samen. Vond bij dat koppel de chemie het best.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Vond ik ook wel, hoewel ik de onbeantwoorde liefde tussen Dawson en Joey toch wel de boeiendse relatie uit de gehele serie vond ook die tussen Pacey en Andie was erg mooi...
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Ik vond Dawson en Joey samen vervelend worden. Het is 3x aan en uitgeweestTussen Dawson en Gretchen en Dawson en Jen was het veel relaxter.Ze voelden elkaar beter aan
Pacey en Andie was inderdaad ook een mooi koppel. Angezien er weinig van Pacey's 'carriere' kwam had ik het wel passend gevonden alshij met Andie meegegaan was naar Italie
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Neeeeee ben het niet met jullie eens, ik vond de relatie tussen Pacey en Andie juist erg vervelend! Kom op zeg ik vond dat Pacey veelste terughoudend werd door haar, en ik vond haar zo'n zeikwijf! Hahaha kan aan mij liggen hoor, maar toch vind ik Pacey en Joey veel leuker (niet dat Joey nooit een zeikwijf is) maar goed 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
En wat ik eigenlijk ook wel tegen vind staan. Want waarom moet je als beste vrienden zonodig voor elkaar vallen? Alsof er geen vriendschap alleen kan bestaan tussen een jongen en een meisje. Vind dat toch best belachelijk.
Het is niet zo dat het in je planning zit om verliefd te worden op je beste vriend, het gebeurd gewoon kan je weinig aan doen! Het is echt niet raar om meer te gaan voelen voor je beste vriend, believe me I've been there.
En het is ook niet raar dat Dawson en Joey niet goed weten of ze nou iets moeten beginnen, ze zijn al zo lang vrienden. Als het meer zou worden en het werkt niet is het moeilijk om alles weer terug te draaien. en ik denk niet dat die keuze makkelijk is om te maken, of je blijft vrienden maar dat gaat tegen je gevoel in en je voelt je diep ongelukkig, of je geeft eraan toe met de kans dat het niet werkt en dat je dan alles in een klap kwijt ben....
Dus nou ja goed ik kon mezelf er wel in verplaatsen, en ik vind trouwens ook niet dat het heel duidelijk is dat Joey bij Dawson hoort, dat idee wil de serie wel geven maar als je verder kijkt zie je toch dat de chemie tussen Joey en Pacey beter en duiderlijker aanwezig is!
Mijn mening! 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Helemaal mee eens al heb ik het nooit zelf meegemaakt, maar ach ja ben dan ook een saaie jongen. 
Maar ik vond de relatie tussen Pacey en Andie juist erg mooi, ik vond het eerst ook een beetje irritant maar ze heeft zeker invloed gehad op de vele verranderingen die Pacey later door zou maken, en trouwens toen ze uit de show was en later in het zesde seizoen terugkwam besefte ik toch wel hoe ik haar gemist had.
En nogmaals ik zal binnenkort eventjes een stukje schrijven over de gehele serie, iets waar ik tot nu toe nog geen tijd/inspiratie en zin in heb gehad...
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Bij Dawson''s Creek valt me wel op dat Dawson en Jack betere vrienden zijn in seizoen 4,5 en 6 dan Dawson en Pacey. De relatie tussen Pacey en Joey heeft de vriendschap tussen Dawson en Pacey geen goed gedaan en het komt nooit echt helemaal goed de laatste 3 seizoenen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Pff, heb geprobeerd om seizoen 4 te kijken, aangezien ik de serie af en toe nog wel eens vermakelijk vond, maar jezus wat een zeikserie. Dawson is hoogst irritant, de drama is erg saai en voorspelbaar en de hele serie heeft niets boeiends. Geen serie voor mij.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Je had ook eerst de eerste drie seizoenen moeten kijken he, ik geef toe de serie is af en toe wat ongeloofwaardig (vergeleken met het echte leven) en de personages zijn wat cliche maar als je alle seizoenen hebt gezien en de personages door en door kent ga je daar waarschijnlijk anders over denken en zo niet nou ieder zijn eigen smaak. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Katie Holmes ten tijde van Dawson's Creek... ik krijg er nóg rode oortjes van... zucht...