• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.978 votes
Profile

Dawson's Creek

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Haha dat gevoel ken ik, alleen niet van bij deze serie.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Ik vind persoonlijk seizoen 2 een van de mindere. Deel 3 vind ik schitterend vanwege de aanwezigheid van Eve. Dat soort personages zorgen ervoor dat de hoofdpersonages weer wat wakker geschud worden. Heerlijk!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Dat ligt er voor een groot deel aan hoe je zelf in het leven staat, ik kan me goed met de Dawson in seizoen een en twee indentificeren, hij is verlegen, onzeker, onervaren en leeft een beetje in zijn eigen veilige fantasiewereld, het is ontzettend mooi om personages met de seizoenen te zien groeien dat is altijd het mooiste aan dit soort series en ondanks de soms iets te ongeloofwaardige dialogen komt het allemaal ontzettend realistisch over plus je herkend er veel van jezelf in terug.

• 11900 messages
  • 5305 votes

Heb je gelijk in, maar soms hebben de hoofdpersonages weer even wat extra pit nodig. Leve Eve

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Daar heb jij weer gelijk, vond het ook zo leuk om Dawson steeds te zien blunderen,

Die scene waar hij condooms gaat kopen staat voor eeuwig in mijn geheugen gerift.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

BlueJudaskiss wrote:

Ik vind persoonlijk seizoen 2 een van de mindere. Deel 3 vind ik schitterend vanwege de aanwezigheid van Eve. Dat soort personages zorgen ervoor dat de hoofdpersonages weer wat wakker geschud worden. Heerlijk!

Jep, Eve was de halfzus van Jen dus ik vond het wel raar dat ze later niet terug kwam

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Niet echt raar hoor , Jen's moeder liet Dawson weten dat ze niets van haar bestaan af wauw weten en dat hij Jen nooit over haar mocht vertellen omdat dat haar hele leven overhoop zou kunnen gooien.

• 11900 messages
  • 5305 votes

Schitterende climax trouwens, wanneer Eve de halfzus van Jen blijkt te zijn.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Gisteren seizoen drie af gerond, een mooie climax weer (redelijk onverwacht) dit seizoen kwam wat moeilijker op gang dan het tweede maar zodra je er weer in zit barst het weer van de prachtige afleveringen, de personages lijken steeds volwassener te worden, en bepaalde gebeurtenissen zijn redelijk aangrijpend, ik vond seizoen twee net iets beter omdat dat meer emotie bevatte en me meer aangreep maar kwa ontwikkeling in het plot en van de personages is dit toch een van de betere tot nu toen..

Vanavond/vannacht gelijk verder aan seizoen vier, hoop dat het boeiend blijft

(maar ik denk dat dat wel goed zit)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Vond dat van Eve dus echt hardstikke saai! Vond haar niks toevoegen en ik irriteerde me aan haar hoofd haha Maar goed dat is mijn mening. Zijn er wel meer waar ik me vreselijk aan irriteerde zoals de moeder van Jen, die Drew, Abby Morgan, Audrey zo'n creep waar Joey op een gegeven moment werkt bij die boten, en die kwal (zakenman) bij Pacey in seizoen 6...

Maar goed Pacey maakt alles goed! Leuke bijrollen vond ik van Jensen Ackles, en die Eddie (ben ff zn naam kwijt) Oh ja en die britse chick waar Pacey en Jack gaan wonen Sorry voor mijn gebrek aan namen, het is al laat

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Rianneke_Dan wrote:
Vond dat van Eve dus echt hardstikke saai! Vond haar niks toevoegen en ik irriteerde me aan haar hoofd haha Maar goed dat is mijn mening. Zijn er wel meer waar ik me vreselijk aan irriteerde zoals de moeder van Jen, die Drew, Abby Morgan, Audrey zo'n creep waar Joey op een gegeven moment werkt bij die boten, en die kwal (zakenman) bij Pacey in seizoen 6...
Ik vond die Eve ook een ontzettend lelijk wijf en ja die Abbie Morgan legde gelukkig al snel het loodje een groot deel heb ik nog niet voorbij zien komen en de overige vond ik zo irritant nog niet...

• 11900 messages
  • 5305 votes

Was die 'Britse chick' niet Australisch? En wie is Jensen ookalweer?

karin26

• 16 messages
  • 9 votes

Jensen speelde CJ. Dat is in seizoen 6.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

De 'Britse chick' is héél Brits hoor Vreemd genoeg herinnerde ik me haar niet meer tot ik nu het 6de seizoen terugzag, maar wel één van de leukere personages. Ik was ook vergeten hoe erg ik soms een hekel had aan Audrey in het laatste seizoen.

• 11900 messages
  • 5305 votes

CJ vind ik een eikel. Een matig geschreven verhaallijn ook. Het superpersonage vind ik nog altijd Todd, maar dat heb ik hier al meerdere keren herhaald .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

De rol van Jensen was ook niet leuk, maar goed hij mag er zelf wel wezen! Oh ja en nog iemand aan wie ik me irriteerde is Andy! My gosh dat gezeur de hele tijd. Maar ja niemand is goed genoeg voor Pacey! Maar sommige personages veranderen gewoon heel erg, Dawson en Jen vond ik in het begin heel irritant, maar die worden later juist weer veel leuker! En Jack heeft ook een moment gehad dat het niet leuk was om naar hem te kijken als hij bij dat studentenhuis zit. Eigenlijk als ik er zo over nadenk zitten er best wat vervelende personages in de serie haha Maar ja gelukkig kan de serie het wel hebben, en nogmaals Pacey maakt alles goed in mijn ogen!

Favo aflevering is nog steeds die aflevering dat Joey en Pacey vast komen te zitten in dat warenhuis, geweldig hoe zichtbaar de chemistry is daar! En ja het zijn mijn favorite personages

Oh en trouwens ook wel favorite personages van mij zijn Mitch, Gail en grams! (eveline) Maar die word later in de serie ook leuker!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Nu je het zegt Rianneke ik vind die Andie ook wel een klein beetje irritant, een leuk personage maar af en toe veels te druk en dat voor iemand die aan de anti depressieve is.

Jack vind ik wel een sterk personage hij heeft zich in de laatste twee seizoenen tot een onmisbaar lid van de cast gemaakt, de plottwist dat hij homo bleek te zijn vond/vind ik ook een mooie verhaallijn al moet ik wel zeggen dat het hele thema homoseksualiteit weer op een hele typische contoversiele amerikaanse manier wordt behandeld.

Pacey is ook en van mijn favoriete, zijn personage is ontzettend gegroeid door de seizoenen heen en dat vind ik mooi, ook Dawson en Joey hebben veel veranderingen door gemaakt iets wat de serie absoluut geen slecht heeft gedaan (al blijft Dawson nog steeds een beetje de moralistische goedzak, maar goed zo ben ik zelf ook wel een klein beetje denk ik), Jen is eigenlijk niet echt veel veranderd behalve van uiterlijk dan (en moet even tussen de lijntjes door zeggen dat ze er met lang haar veel beter uitziet) Mitch, Gail en Grams passen inderdaad ook mooi in de serie en hebben af en toe zeker hun sterke momenten.

Aan de dialogen ben ik inmidels wel een beetje gewend al blijf ik er af en toe een beetje moeite mee hebben dat de personages af en toe veels te volwassen klinken voor hun leeftijd, zo veel woorden al hun in eeen minuut uitspreken hoor je mij nog niet eens herhalen in een week, dat kan aan twee dingen liggen of ik ben gewoon saai of de scenarioschrijver was aan de speed.

Ben inmiddels aan seizoen vier begonnen en het bevalt tot nu toe wel goed, al is het wel wat minder dan de drie voorgaande seizoenen al kan ik daar pas echt over oordelen als het seizoen afgelopen is...

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Wat is jullie top 6 hoofdpersonages

Mijne

1. Dawson

2. Jen

3. Pacey

4. Joey

5. Andie

6. Jack

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

De Mijne,

1. Pacey

2. Dawson

3. Joey

4. Jack

5. Andie

6. Jen

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Top 10 favoriete hoofdpersonages:

01. Pacey

02. Joey

03. Jack

04. Grams

05. Mitch

06. Gail

07. Dawson

08. Jen

09.Andie

10. Audrey

Top 5 leukste bijrollen:

01. Todd Carr

02. Emma Jones

03. Eddie Dolin

04. Charlie Todd

05. Henry Parker

Top 5 irritantste bijrollen:

01. Rich Rinaldi

02. Gretchen Witter

03. Eve

04. Tamara Jacobs

05. Abby Morgan

(06. Oliver)

(07. Professor Greg Hetson)

Ook nog noemwaardige namen zijn: Doug Witter, Arthur Brooks, Principal Howard Green, Mike Potter, Bessie en Body.

Dit zijn een beetje mijn lijstjes zover!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

En de volgorde van de seizoenen ??

karin26

• 16 messages
  • 9 votes

Ik kan niet echt kiezen tussen de personages. Ik vind ze namelijk eigenlijk allemaal wel leuk. En de bijrollen die horen er gewoon bij.

Leukste seizoen vind ik sz 3. Wat er gebeurt tussen Pacey en Joey. En sz 5 en 6 vind ik ook super.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Gisternacht het vierde seizoen afgerond, het kwam allemaal wat moeizaam op gang allemaal, maar het ontpopte zich langzamerhand en werd als maar sterker, vooral de finale was erg mooi ik kreeg er gewoon kippenvel van, ik hoop dat het sterk blijft de komende twee seizoenen het zal zeker wennen worden omdat het zich vooral gaat afspelen op andere locaties maar ik ben ontzettend benieuwd en ga vanavond/vannacht meteen doorkijken...

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik vind de andere locatie juist een stuk leuker! Natuurlijk heeft Capeside meer sfeer, maar a change of scenes is ook wel eens leuk! Enjoy!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Zal wel lukken bedankt.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Gisteren de allerlaatste dubbele aflevering bekeken, een héél mooi en aangrijpend einde van een serie. Alles wordt mooi afgerond en natuurlijk een paar onverwachte dingen, ik vond en vind het nog altijd zo erg dat Jen moest sterven maar het paste wel in het verhaal nu ik het zo terugzie, verder ben ik enorm blij dat Joey toch bij Pacey terechtkomt, was voor mij het perfecte einde
De boxen gaan nu weer voor een aantal jaartjes de kast in!

• 11900 messages
  • 5305 votes

Heel veel mensen kunnen een voorbeeld nemen aan de manier waarop Jen met haar dood omgaat. Schitterend.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Vergeten te vermelden dat ik aan seizoen 5 begonnen ben, ben inmiddels bij de negende aflevering, vind het nog niet echt super het is iig wel even wennen (nieuwe locaties en personages) jammer genoeg wist ik al dat dawson's vader zou sterven omdat ik weer wat nieuwschierig was met het vooruit lezen van spoilers op imdb, maar dat was inderdaad een hele sterke aflevering.

Als ik klaar ben met het seizoen laat ik wel weten hoe ik het verder ervaren heb...

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Ik ben nu bij seizoen 4 aflevering 7. Mij zijn 2 dingen opgevallen

1. Henry (Michael Pitt) is wel heel goedkoop uit het verhaal geschreven. Per e-mail uitgemaakt via Jack. Hadden ze hem dan niet in ieder geval nog 1 aflevering terug kunnen laten komen

2. David Dukes (vader van Jack en Andie) overleed blijkbaar vlak na de opname van aflevering 7 want er stond : in loving memory 1945-2000

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Spartaan1986 wrote:
Ik ben nu bij seizoen 4 aflevering 7. Mij zijn 2 dingen opgevallen

1. Henry (Michael Pitt) is wel heel goedkoop uit het verhaal geschreven. Per e-mail uitgemaakt via Jack. Hadden ze hem dan niet in ieder geval nog 1 aflevering terug kunnen laten komen
Dat vond ik ook weird inderdaad, ze hadden het een aflevering daarvoor (het einde van seizoen 3) nog met elkaar goed gemaakt .

Maar goed dat boeit verder niet echt wat mij betreft dat gebeurd altijd in soaps, geniet lekker verder van dit seizoen (want het is wat mij betreft het beste van wat ik tot nu toe zag)

Ben nu bij aflevering 15 van seizoen 5 en ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds niet zo geweldig vind als de voorgaande seizoenen...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.