- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Matroesjka's (2005)
Matroesjka's (2005)
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
De Brtise filmcomponist David Julyan (Following, Memento, Insomnia..) heeft hier muziek voor gecomponeerd. Sprak hem een tijd terug en hij leek niet echt tevreden met het werk wat hij hiervoor kon afleveren. Hij is van mening dat er wel wat meer gedaan kon worden.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Vond deze serie een beetje op een B-film lijken. Erg dood en goedkoop allemaal. Vond het geen leuke gezichten, beetje irritant zelfs. Het verhaal maakt het ook al niet beter. Maar da's mijn mening.
*1
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
VTM heeft hier nog geld voor gekregen van het VAF omdat ze het zelf niet allemaal konden betalen. Dus goedkoop zou ik het niet echt noemen...
Wat bedoel je daarmee??
Wat is er mis met het verhaal? Erg controversieel, om zoiets te maken heb je toch wat lef nodig.
Kaffeefiltjer
-
- 543 messages
- 0 votes
Weet van deze serie dat het geen pretje was om op VTM te volgen,
wegens de lange reclames en veel te lange begingeneriek.
Voor elke aflevering gaven ze dan nog eens een samenvatting van de voorbije afleveringen waardoor het lang werd.
Sterke cast, helemaal niet op B-film lijkend alleen zijn 10 delen voor deze reeks te lang. Naar mijn mening kon dit herleid worden naar een 7-delige serie en dan zou het nog sterker geweest zijn.
3,0*
Zeker lof voor Tom "Alain VanDam" Van Dyck,
een acteur die vele rollen aankan.
De hele serie loopt trouwens over van bekend volk,
zoals bijrollen voor Lucas van Den Eynde, Stany Crets, Wim Opbrouck en ik dacht ook Jan Decleir.
@ Matthijs_013:
geen leuke gezichten? Er was er eentje dat p*rno verwachtte 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
VTM heeft hier nog geld voor gekregen van het VAF omdat ze het zelf niet allemaal konden betalen. Dus goedkoop zou ik het niet echt noemen...
Wat bedoel je daarmee??
Wat is er mis met het verhaal? Erg controversieel, om zoiets te maken heb je toch wat lef nodig.
Het komt anders erg goedkoop over. Ik vond de mensen gewoon niet mooi en da's gewoon mijn mening. Kan ik verder geen discussie over beginnen. Zelfde geldt eigenlijk voor het verhaal.
Kisje
-
- 970 messages
- 1190 votes
Ik denk dat dit, één van de beste mini-series is, die VTM ooit produceerde... Petje af
!
4.5 *
Wimvdm
-
- 6 messages
- 10 votes
Eén van de beste series ooit! Goed verhaal, uitgediepte personages, enzovoort!
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
Goed verhaal?Uitgediepte personage"s???
Laat me niet lachen! Een zwarte komedie was het!
Maar dan wel een erg goede. Favoriete scène:
Als Tom Van Dyck op het kastje valt, waardoor hij in een rolstoel komt te zitten.Way een prestatie!
3.0* Veel te hoog gewaardeerd dus.
Scratt
-
- 466 messages
- 0 votes
Goed verhaal?Uitgediepte personage"s???
Laat me niet lachen! Een zwarte komedie was het!
Maar dan wel een erg goede. Favoriete scène:
Als Tom Van Dyck op het kastje valt, waardoor hij in een rolstoel komt te zitten.Way een prestatie!
3.0* Veel te hoog gewaardeerd dus.
Ja een goed verhaal.. en ja uitgediepte personage's

Een zwarte komedie was nu ook weer niet. Ja Tom Van Dyck en Peter Van den Begin gebruikten een komische ondertoon maar als je ziet hoe die meisjes werden behandelt was het komische er wel gauw af. Je kon meevoelen met die meisjes en de spanning liep alsmaar op. De onderlinge ruzie's tussen de bende, jaloezie, hebzucht werd alsmaar beter uitgewerkt. Briljant geacteerd, ook door Frank Aendenboom !
Een oppervlakkige, zwarte komedie is het belange niet !
Redrabbit
-
- 53 messages
- 183 votes
Absolute topserie! Ben enorm fier dat dit een Belgische productie is. De volledige 5* meer dan waard
Illuvatar
-
- 72 messages
- 1259 votes
Dit zou toch echt niet op moviemeter mogen staan volgens de regels.
Het is geen mini-serie aangezien het 2de seizoen op tv is nu en ze bezig zijn aan een 3de.
Dan kan je Lost er ook op gaan zetten.
Illuvatar
-
- 72 messages
- 1259 votes
huh?
Wel: ahum, ahum, het is een gewone serie, wat ik zei van het 2de seizoen is wel niet helemaal correct omdat ze nog aan het filmen zijn aan het 2de seizoen niet het 3de.
Je kunt het nalezen op: http://www.advalvas.be/nl/index.php?option=content&task=view&id=9263&Itemid=74
Dit zou dus niet op deze site mogen staan zo blijkt.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
We hanteren hier de imdb norm. Waar beide 'seizoenen' op dit moment nog aangeduid staan als miniserie.
Dead01
-
- 1167 messages
- 1975 votes
Zonet na een andere film te bekijken eerste 2 afleveringen gezien en moet zeggen zeer harde maar goede serie tot hier toe ben echt benieuwd naar het vervolg.
Dead01
-
- 1167 messages
- 1975 votes
De hele serie afgekeken en moet zeggen goede serie.
Heb ze op een dag en half afgekeken(was ziek) en vond een zeer sterkte serie, hard en mooi.
Veel bekende vlaamse acteurs en vond Tom Van Dyck ver 1 van de beste.
4.5 stemmen
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
een hele goede serie met een supercast.
tom van dyck en peter van den begin spelen erg goed
het is een meeslepend verhaal en je leeft echt mee met die meisjes.
4.0
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik heb meestal een hekel aan Vlaamse series maar dit kan je gewoon geen Vlaamse serie noemen, dit vond ik echt heel sterk.
4*
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Vond de eerste aflevering niet dusdanig indrukwekkend dat ik ook van plan ben om de rest van de serie te gaan volgen.
darkjaap
-
- 926 messages
- 535 votes
poehee dat was me wel een heftige serie..
soms best wel ( te ) heftig het onderwerp was erg mooi en liet zien hoe het allemaal gebeut maar soms eigenlijk vaak herhaalde het zich in elke afl wordt wel een meisje in elkaar gemept of verkracht en dat wordt dan wel erg voorspelbaar.. kortom mmooi om te volgen , soms wel erg heftig maar toch is dit niet mijn lievelingsserie.. als ik het een cijfer moest geven... 3 *
film88888
-
- 869 messages
- 919 votes
Hoe zit het met Matroesjka's 2?
In belgie ergens in oktober op tv.
robinb
-
- 396 messages
- 271 votes
Helemaal top deze serie, echt een van de beste nederlandstalige series die ik ooit gezien heb
ben ook zeer benieuwd naar deel 2, de eerste paar afleveringen ben ik nu aan het downloaden
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Ik vond hem geslaagd in zijn opzet als vermakelijke pulp met een interessante link naar de realiteit. Maar de competitie met de Amerikaanse topseries als The Wire of The Sopranos kan het niet aan, daarvoor is het mij echt te oppervlakkig.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Vermakelijke pulp met een link naar de realiteit?