• 178.028 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.263 votes
Profile

Matroesjka's (2005)

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

xenne wrote:

maar helaas nogal veel bloot & geweld .... 3,5 sterren

Is dat helaas? Daar gaat het toch om Schieten, tieten en helicopters, I say.....

Scratt

• 466 messages
  • 0 votes

Keiharde, realistische, af en toe zeer grappige misdaadserie. Jammer dat de goede personage's er uitgeschreven worden want er wordt vollop gewerkt aan de tweede reeks. Tom Van Dyck was geweldig

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Meesterlijke serie. Blij dat deze op MM staat! Interessant gekozen thema dat erg actueel was (en nog een beetje is), dat heerlijk ingekleurd werd door beresterke personages, die allen erg intrigerend, overtuigend en vooral onsympathiek waren, maar op momenten ook als hilarische karikaturen van zichzelf, in dito situaties de pannen van het dak speelden. Ze verdienen echt allemaal een dikke pluim. Zelfs Luc Wijns, waar ik in het begin sterke twijfels bij had, was fenomenaal overtuigend als gemene bandiet.

De eer ligt niet alleen bij de acteurs, vooraleer iemand dat zou denken. Neenee, ik bewonder vooral ook het idee achter deze personages. Je moet er maar opkomen en de nodige creativiteit hebben om zo'n geweldige personages te creeeren en zo geslaagd uit te werken. De acteurs hebben dit gelukkig tot een goed (en zelfs perfect) einde gebracht. Briljante casting trouwens.

Fantastisch ook dat ze zo'n plat Antwaarps praatten. Je kon je op die manier iets beter inleven, en tergelijkertijd bevorderde het ook een beetje de komische kant van de zaak. Bovendien was dit dialectische taaltje de verzilvering van de trotse Vlaamse stempel die er op rust. Feit blijft natuurlijk dat het om een bikkelhard verhaal gaat, dat steunt op diverse ware feiten. Daarom net was het vooral ook zo aangrijpend en hard, soms moeilijk om te kijken.

Ik heb eigenlijk bijna niks anders dan lof. Stijlvol camerawerk, steengoeie scenes, een geweldige cast, fantastische performances, interessant thema, onberispelijke details, mooie locaties, spitsvondige humor, een ongecensureerde ruwheid... Ik ben uitermate tevreden over deze Vlaamse serie, en heb er dan ook vele mooie VTM-avonden mee beleefd (en dat was lang geleden). Een misdaaddrama van topkwaliteit. 4 welverdiende sterren.

Geen 5, want de laatste 2,3 afleveringen leken me toch iets te vlug afgehandeld (vooral dan de laatste 2) en het begon een klein beetje in herhaling te vallen op sommige punten. Spijtig, maar het blijft hoedanook meer dan de moeite waard om in huis te halen...

En de volgende reeks in 't Westvloams! Ei Russisch konin, ge ziet toch gin nunneke ze-ere!

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Spijtig genoeg heb ik deze serie gemist.Dringend maar eens huren in de videotheek.Peter Van Den Begin is klasse

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Dat is zeker! En rep je maar naar de videotheek.

xenne

• 903 messages
  • 1369 votes

deze serie is ondertussen verkocht aan 77 landen stond er vandaag in de krant

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

17 lijkt me realistischer...

xenne

• 903 messages
  • 1369 votes

JoeCabot wrote:

17 lijkt me realistischer...

je deed me twijfelen Joe ik ben het nog eens gaan checken in de krant (HLN) & er staat :

Matroesjka's in 73 landen

Scratt

• 466 messages
  • 0 votes

Voor fans van Peter van den begin (en Stany Crets) kijk elke zondagavond op één naar 'Als 't maar beweegt'... Hilarisch programma !!

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Hun eerste programma op één en meteen ook hun grootste succes (meer dan een miljoen kijkers)! Als je matroesjka's er toch niet bijrekent. Eigenlijk wel zielig, want hun andere programma's waren zeker niet minder grappig...

Scratt wrote:

Voor fans van Peter van den begin (en Stany Crets)

Stany deed ook mee aan matroesjka's, als die corrupte flik.

Scratt

• 466 messages
  • 0 votes

Ik denk dat de Raf en Ronny show, Debby & Nancy en Sketch à gogo toch ook hoge kijkcijfers hadden..

En ja, dat Stany Crets de rol van de corrupte flik Clem De Donder speelde wist ik wel

Kijk al trg uit naar zondagavond

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Om nog wa meer af te wijken: waarom zette je Stany dan tussen haakjes, is ie nie goed genoeg misschien?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Scratt wrote:

Ik denk dat de Raf en Ronny show, Debby & Nancy en Sketch à gogo toch ook hoge kijkcijfers hadden.

De eerste reeks van Raf en Ronny wel, maar de tweede en derde serie waren een regelrechte flop.

Scratt

• 466 messages
  • 0 votes

Ging dat niet over zo'n gedoe dat ze in de hemel beland waren enz ?? kgeloof daar iets nog van te herinneren en da dat idd niet al te goed was.. Er lopen ook nog herhaling van de raf en ronny show op kanaaltwee denk ik..

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Vanavond op RTL-TVI (waalse zender).

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

JoeCabot wrote:

Vanavond op RTL-TVI (waalse zender).

Luxemburgse zender.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Misschien wel, maar toch is het de populairste zender in Wallonie. Het nieuws is op rtl-tvi is ook volledig over Belgie. En hun website is een .be site dus...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Dus is RTL nog altijd Radio Télévision Luxembourg. De zetel is nog altijd Luxemburgs. TVi is er later bijgekomen als Television International. Dat zij op Franstalig België gericht zijn is niets meer of minder dan een slimme marketingzet. Wallonië 4 miljoen Franstaligen tegen het Groothertogdom Luxemburg ongeveer 450.000. Scheelt een grote slok op een borrel.

Op dit ogenblik is de RTL Group S.A. (Societé Anonyme) uitbater van 31 televisie- en 33 radiostations in 10 landen. De omzet bedroeg in 2004 ongeveer € 4,9 miljard.

RTL Group is een onderdeel van Bertelsman AG, die ook eigenaar zijn van ondermeer Boek en Plaat en ECI-boekenclub.

Luxemburg is trouwens ongelooflijk goedkoper wat betreft de belastingen dan pakweg België of Nederland.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Maar je weet wel wat ik bedoel. Er is ook geen kat die zegt dat rtl4 een luxemburgse zender is.

PS: komt die info van wikipedia?

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Soms kan je toch nog trots zijn op het Belgenlandje en ik ben apetrots! Belgie is het paradijs voor vrouwenhandel,stripclubs,gangsters en corrupte politieagenten.Mooie reclame,toch?

In de VTM serie-de zender die meestal bedoeld is voor de senioren en liefhebbers van platvloerse komedie-komt werkelijk een schitterende cast voor:Stany Crets,Tom Van Dyck,Frank Aendenboom,Luk Wyns,Mark Van Eeghem,Axel Daeselaire,Lucas van den Eijnde!!!!!!!

Maar buiten deze goede acteurs van hierboven schiet er één toch fenomenaal uit:Peter Van Den Begin

Nooit gedacht dat iemand van bij ons nog in mijn top 10 van personages zou komen.Ray Van Mechelen!Hij heeft een geweldige coole kop en de humor zoals Vincent en Jules in Pulp Fictionen de geweldadige manier van omgaan zoals Tony Montana in Scarface en de kracht van zijn personage uitstraalt zoals Al Pacino.

!

Geweldige acteerprestaties,goede conversaties met hard maar realistisch beeld over de vrouwenhandel in Europa.

4.5*

En veel van die sterren gaan naar Peter Van Den Begin!

nirvana

• 212 messages
  • 219 votes

Beste belgische mini serie ooit gemaakt! Topcast die allemaal topprestaties afleveren met Peter VDB op kop !

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

WOW dit echt een vette serie geweest!! Ik ga deze zeker kopen zodra hij uit is! mag je al stemmen?? uitgaande van de serie echt een dikke 4,5 ster!

Scratt

• 466 messages
  • 0 votes

Voor mij de allerbeste serie die ik ooit bekeken heb. Het sterkste punt is het verhaal en de acteerprestatie's van Peter Van Den Begin en Tom Van Dyck. Als zij amerikanen waren had Quentin Tarantino er al lang gebruik van gemaakt

Was bang dat het einde flauw ging zijn maar de verwikkelingen in de laatste aflevering waren echt VET..

Dankzij Peter Van Den Begin en Tom Van Dyck heeft deze topper een plaats in mijn top 10 ingenomen.

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Ik heb ook wel de indruk dat er veel meer sterren gegeven worden aan mini-series. Dat zie je bv. ook aan la meglio gioventu. Ik vond deze serie goed, maar zeker niet super.

3.5*

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

Destijds op tv gevolgt bij SBS meen ik me te herinneren. Vond het een erg leuke serie met wat onbedoeld komische onderwereldfiguren. 3,5 *

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Agony wrote:

met wat onbedoeld komische onderwereldfiguren. 3,5 *

Was bedoeld hoor. Een beetje zoals in Scarface.

Scratt

• 466 messages
  • 0 votes

Dat was zeker bedoelt, zeker als je kijkt naar Tom Van Dyck en Peter Van Den Begin, alletwee komieken met groot succes dus.. kijk maar naar Het Eiland of Debby en Nancy, etc..

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik ben bezig met de dvd's nog eens opnieuw te zien. Die humor en engels/antwerps van de acteurs is gewoon geweldig. Er zijn enkele kleine zwakke momenten in, maar over de grote lijn is dit een van de betere series die we het laatste decennium hebben gehad in Vlaanderen. Vooral Tom Van Dyck is subliem in z'n rol (is hem na aan het nadenken of wa?!), maar ook den Danny uit de reeks is geweldig ('t is precies gene babbeler he...!)

Luc Wyns is er een beetje over (nooit echt men favoriet geweest). Voor de meeste Russische meisjes is dit het acteerdebuut. Niet dat ze zo'n karaktervolle rol hebben, maar ze zijn toch een belangrijk onderdeel en het is zeker niet slecht geacteerd.

Ik ben benieuwd op het vervolg dat men na de serie had aangekondigd. Maar daar heb ik niets meer van gehoord...

mathieudc

• 46 messages
  • 461 votes

Prachtige serie met een boodschap. Sommige afleveringen zijn iets minder maar je kan niet altijd hetzelfde hoge niveau halen met álle afleveringen.

Mijn favoriete serie na LOST!

Mijn stem: 5,0

TimD

• 1095 messages
  • 0 votes

Waarom staat deze er wel op en de Sopranos niet?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.