• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

Friday Night Lights

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Raconteur

• 84 messages
  • 3016 votes

heb op twee dagen 11 afleveringen er doorgejaagd, zegt genoeg me dunkt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Eerste seizoen binnen, na het weekend ga ik starten. Eerst even True Blood inhalen. Ben benieuwd.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik ook naar je review.

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Friday Night Lights, Connie, Kyle & Aimee (de rest ook eigenlijk ).

Seizoen 1 was wel het beste maar in principe hadden alle andere seizoen ook geweldige afleveringen.
Enkel jammer dat de oude vertrouwde groep in mijn ogen wat uit elkaar viel met comebacks hier en daar maar dat was toch de groep waar het voor mij om draaide.
Niet dat de vervangers het slecht deden (alles behalve dat zelfs!).

Was in het begin bang dat te veel football mij zou gaan vervelen maar ben dat sportje echt intensief gaan volgen zeg!
Bij de laatste aflevering met de lange worp richting het einde was de switch wel goed bedacht op zich maar ik had graag nog één allerlaatste juichmomentje gehad op het eind waarin ikzelf ook mee zou kunnen springen zowat. Niet dat we een tekort aan dergelijke momentjes hebben gehad maar het had van mij wel gemogen. Daarna zou je gewoon dat eindmuziekje kunnen inzetten en de coach en anderen tonen in hun nieuwe omgeving.

Maar al met al een geweldige serie, ook soms die beelden van de omgeving gewoon met een authentiek muziekje erbij.
Heerlijk!

Raconteur

• 84 messages
  • 3016 votes

en Kyle Chandler heeft een emmy gekregen, terecht me dunkt. (al zijn vele andere genomineerden ook geweldig)

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ben nu al bijna een jaar bezig met S2 en het einde is in zicht. En eigenlijk vind ik S2 gewoon erg leuk. Zie ook niet echt een groot kwaliteitsverschil met S1. De verschillende storylines blijven wat kunstmatig door na elke twee afleveringen een nieuwe portie drama middels een twistje erin te pompen. Maar dat maakt FNL ook weer heel sterk, je blijft meeleven met iedereen. De leukste characters van de serie krijgen in dit seizoen meeste screentime (Riggins, Smash, de Taylors, Tyra, Landry). Riggins blijft de show stelen. Vooral 2.10 als hij tijdelijk in het huis van de Taylors woont en de zus van Tami daar wat door van slag raakt. Ook goed dat ze veel Tami Taylor cleavage time hebben ingeruimd dit seizoen, nog steeds een van de mooiste vrouwen op de wereld.

edit: Snap ook waarom S2 minder is ontvangen. Eerste afleveringen zijn wat matig doordat Coach Taylor by TMU aan de slag gaat. Haalt een beetje het vertrouwde patroon uit de serie. . Dat wordt in de loop van het seizoen weer helemaal goed gemaakt wat mij betreft.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Hopelijk zet je de serie door, want S3, S4 en S5 zijn ook gewoon om van te smullen, maar als je dan toch een minder seizoen moet kiezen dan is het S2. Of misschien S4 omdat dan een reeks personages vertrekken en er nieuwe voor in de plaats komen, maar ook die zullen je zeker boeien. 405 is misschien wel de sterkste ep van FNL.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Pete Berg als rijke cowboy en high school lovert van Tami

Seizoen 2 in de broekzak. Weinig toe te voegen aan het verhaal van een paar dagen geleden. Erg leuke serie, makkelijk kijkvoer, goed acteerwerk, lekker plat drama af en toe. S3 even in de ijskast denk ik. The West Wing S1 en Six Feet Under S2 staan op de rol.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Heb het eerste seizoen net achter de rug en, enigszins tot m'n verrassing, ik heb genoten. Iets als een recensie volgt als ik de resterende vier seizoenen gezien heb.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

Lang geleden wou ik niets liever dan naar de VS. Een jaar highschool. Door Friday night lights weet ik weer waarom. Want het heeft iets verrekte charmants, zo’n typisch Amerikaans ruraal stadje waar iedereen leeft voor God en football en al het andere bijzaak is. Waar mensen zoals de hierboven afgebeelde Buddy Garrity op die manier een simpel maar bevredigend bestaan leiden. Waar muziek van bands als Explosions in the sky haar oorsprong vindt. En waar zonsondergangen mooier zijn dan waar dan ook.

Barstjes in die Texaanse droom ontstaan slechts door de matige performance van Aimee Teegarden als Julie Taylor, de ergerlijke bekrompenheid van Sami Taylor in reactie op dochter Julie als die het goed kan vinden met een van haar leraren en Tyra die in mijn ogen simpelweg te lelijk is om door te kunnen gaan als lekker mokkel. Seizoen twee eindigt verder veel te abrupt, schrijversstaking of niet.

Wat daar tegenover staat is perfect op maat gemaakte muziek zoals dit nummer, een aantal mooie emotionele scènes en nog veel meer. Dat de balans positief uitslaat moge dan ook duidelijk zijn. Zeer fijne serie.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Tyra lelijk

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Vooral in seizoen twee (?) als ze d'r haar kort heeft.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Mooi gesproken, Apolinnisch. Hoop dat je ook iets neerpent over seizoen 3, 4 en 5. Teegarden laat hier echter haar beste werk zien, dus ik zou weinig anders van haar kijken. In Prom doet ze het bijvoorbeeld al veel minder. De muziek is inderdaad een van de beste dingen aan FNL, vooral dankzij Explosions In The Sky. Ik vind Tyra ook niet de knapste, dat blijven voor mij Julie en Tami, maar ook Lyla mag er nog altijd wezen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ik heb de hele serie er al op zitten hoor. Ging snel die laatste paar seizoenen. Wat trouwens niet werkt in seizoen twee (het abrupte einde), werkt wel in seizoen vijf. Heerlijk cynisch om de beslissende touchdown in de Statefinal weg te laten.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zo kijk ik 4 afleveringen op één dag, en zo laat ik het weer weken liggen. Ik snap het niet goed, de interesse is er absoluut maar toch komt het er telkens niet van. Teveel andere series wellicht? Drukke periode gehad, etc etc. Maar nu ga ik het zeker weer doorkijken. Aangekomen bij aflevering 6.

Tim is nu een beetje favoriet van me, al is hij niet met meest leuke personage, maar hij intrigeert me. De andere personages zijn ook wel oké, maar de coach en zijn gezin zijn toch wel de dragers van de serie momenteel. Maar enfin, ik ben nog niet ver op weg.

Eerst maar eens zorgen dat ik de namen ga leren, want die weet ik nog niet.

Edit: Lyla vind ik niet leuk, dat heb ik al besloten.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Wat een héérlijk eerste seizoen! Denk dat ik vanavond snel verder ga met seizoen 2. Ik hou van de personages, met name de coach en Tim, die vind ik toch wel het leukst. Maar ook de rest is geweldig, iedereen is leuk op zijn of haar eigen manier, zelfs met Lyla kan ik nu 'overweg'. Goede plotontwikkelingen, ze blijven niet té lang bij iets hangen en heerlijke mix tussen drama, liefde en humor.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Jeetje, in minder dan 4 dagen tijd heb ik ook het tweede seizoen er doorheen gejaagd. Echt een serie die beter blijft worden, kan ook niet wachten om morgen met seizoen 3 te starten. Aan de ene kant zonde dat ik er zo snel doorheen vlieg, want dan heb ik straks niks meer en het is al zo verslavend.

Ik ben zo blij dat AHWA me bleef 'pushen' om door te blijven kijken, ookal kwam ik niet goed door de eerste episodes heen. Anders had ik al dat moois gemist. En daar bedoel ik niet alleen Tim mee, hartje hartje.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

En dat was seizoen 4. Apart seizoen, had halverwege wat moeite er mee omdat ik lastig kon wennen aan alle nieuwe gezichten, en omdat ik Tyra moest missen, maar zoals AHWA al zei was het een kwestie van tijd voordat je van de nieuwe personages gaan houden. Landry is mijn held, Matt/Julie zijn het perfect highschoolsweethearts koppel, en Taylor/Tami zijn schitterend samen. I love them.

Flink gehuild aan het einde van seizoen 4, wanneer Tim praat met zijn broer. Jeetje, tranen rolden over mijn wangen.

Tim = amazing

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Verdorie, ik ben er doorheen. Gemengde gevoelens. Aan de ene kant hou ik van de serie en vind ik het een mooi einde, maar jezus, ik keek er telkens zo naar uit om na het werk een aflevering (of meer) te kijken, en dat kan nu niet meer!

Tranen met tuiten gehuild bij de laatste aflevering, en oh gosh, kwam er ooit toch nog maar een seizoen 6. Ik ga Landry, Tyra, Tim, Julie, Matt maar vooral de Coach en Tami ontzettend missen.

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Deze serie onlangs (pas) ontdekt en wat een heerlijke serie, ik kan niet anders zeggen.

Mooie verhaallijnen die diep worden uitgewerkt door zeer bekwame acteurs en actrices.

Het komt allemaal echt over en de verhouding tussen football en 'de rest' is prima in balans.

En ook niet verkeerd: een aantal zeer mooie vrouwen met Connie Britton (Tami Taylor) als absolute favoriet.

Snel seizoen 1 afkijken en seizoen 2 t/m 5 binnen hengelen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Go gillie!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

the dutchler

• 1 messages
  • 622 votes

Ik vind dit een geweldige serie. Ik ben een groot sportliefhebber en zeker van American Football. Het is geweldig om te zien hoe een dorp meeleeft met een high schoolteam. Ik had als ik eerlijk ben ook niet anders verwacht. Tijdens college wedstrijden zitten soms meer dan 100.000 mensen op de tribune.

Wat ik erg fijn aan de serie vind is het dorpje eromheen. Zoals Apollinisch zegt het is charmant en het geeft mij het gevoel waarom ik zo graag naar de VS wil.

Ik baal ook dat de serie maar vijf seizoenen duurt. Ik heb het laatste seizoen nog te gaan, maar ben bang om het af te kijken.

Ik heb aan jullie wel de vraag zijn er nog series die zo'n pittoresk dorp als setting hebben? Ik vind dat toch een kracht van deze serie. Heerlijk geen grote stad.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dan kun je onder meer nog Gilmore Girls proberen, Hart of Dixie, Greek, Bunheads, maar dat zijn wel romantische comedyseries. Daar moet je van houden.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Rectify en Twin Peaks.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Super vet #jaloers

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.