• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Friday Night Lights

janssen16

• 139 messages
  • 676 votes

Dit is een erg leuke serie, link:

http://www.tv.com/friday-night-lights/show/58137/summary.html?q=friday%20night%20lights&tag=search_results;title;0

Het eerste seizoen is zojuist afgelopen, ik weet niet of er een vervolg op komt maar ik hoop het natuurlijk wel.

Zijn er nog meer mensen die deze serie volgde?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Het einde van de eerste aflevering gaf me toch kippenvel, dus ik ga hier zeker meer van kijken. Highschoolleven-series vind ik nog altijd fantastisch. Voor welke leeftijd ze ook bedoeld zijn.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Nu drie afleveringen gezien en man, wat is dit een intense serie zeg. Steengoed acteerwerk, heerlijk highschool(football)sfeertje en prachtige muziek die de serie ondersteunt. Dit blijf ik zeker kijken.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik hoop echt dat de komende seizoenen van FNL ook zo goed zijn als het eerste seizoen. Ben halverwege nu en het is nu al een van de mooiste series die ik heb gezien. Wat een aangrijpende verhalen allemaal. Heel sterk geacteerd ook.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Nou, dan maar vier op een rij qua berichtjes.

Eerste seizoen is afgelopen, en met recht een van de mooiste seizoenen die ik ooit heb gezien. Het acteerwerk van Kyle Chandler en Connie Britton is zo ongelofelijk goed, maar tussen het acteergeweld van die twee weten ook de jongeren zich redelijk goed staande te houden, maar het is toch elke keer weer de scenes van Chandler en Britton waar ik van smul, een van de mooiste getrouwde paren op tv.

Ik hoop en bid dat de serie de rest van de seizoenen ook zo goed blijft, dan schiet deze serie de lucht in. Ik koop geen dvd's meer tegenwoordig, maar voor Friday Night Lights Seizoen 1 ga ik toch zeker wel een uitzondering maken.

5 miljoen sterren voor seizoen 1.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Heeft de film Friday night lights hier enigzins mee te maken. Zojuist namelijk gezien en heb wel intresse in dit.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Heb de film zelf nog niet gezien, maar de film is van dezelfde maker, Peter Berg, en is een verfilming van het boek Friday Night Lights. Daarna kwam pas het idee om de serie te maken, denk ik. Het zal dus hetzelfde verhaal hebben, maar dan in pakweg anderhalf uur. Ik wil de film zelf nog wel zien, ook al ben ik niet kapot van Billy Bob Thornton, maar met Peter Berg aan het roer kan er niet veel fout gaan.

Ben inmiddels al weer in seizoen 3. Seizoen 2 viel een beetje tegen, mede door wat minder interessante verhaallijnen die al het moois in seizoen 1 eigenlijk een beetje om zeep hielpen en door de schrijversstaking moest het seizoen ook ingekort worden. Seizoen 3 is echter weer ijzersterk begonnen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Seizoen 3 was veel sterker dan seizoen 2, maar kon niet tippen aan seizoen 1. Wel nog steeds erg sterke verhaallijn en een mooie intro op seizoen 4 dat ook weer erg indrukwekkend lijkt te worden. Na seizoen 5 zou er echter een einde komen aan de serie, en dat lijkt me ook wel goed. Dan zijn alle bekende gezichten van de school inmiddels wel klaar met school, dus dan blijf je steeds nieuwe gezichten nodig hebben en dat niet goed voor de serie.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Het wordt een beetje eentonig hier dat ik de enige ben, maar toch blijf ik FNL onder de aandacht brengen. Er zijn namelijk weinig series waarbij ik kan gaan zitten janken. De slotaflevering van The West Wing lukte het, de slotaflevering van Scrubs helemaal, en een paar vroege afleveringen in seizoen 1 en 2 van Grey's Anatomy, maar aflevering 405 van Friday Night Lights, The Son, mag absoluut aan dit rijtje toegevoegd worden.

Er moet een Emmy uitgereikt worden aan Zach Gilford voor zijn rol in deze aflevering. Het is ongelofelijk wat hij zowel verbaal als non-verbaal laat zien. Ik had verwacht dat seizoen 4 met veel nieuwe gezichten wat minder zou worden dan 1 en 3, maar dat is zeker niet het geval. Nog steeds is het acteerwerk bijna ongeevenaard in serieland. Alleen The West Wing kan qua acteerwerk tippen aan Friday Night Lights. Verder helemaal niets.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

AHWA ik ga na de vakantie er is goed voor zitten, dan ben je hopelijk niet de enige meer

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Heeft dit eigenlijk iets te maken met de gelijknamige film?

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

AHWA wrote:

Het wordt een beetje eentonig hier dat ik de enige ben, maar toch blijf ik FNL onder de aandacht brengen.

Er staan 3 seizoenen bij mij in de pindakaas

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Bij mij op de wachtlijst

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Apollinisch wrote:

Heeft dit eigenlijk iets te maken met de gelijknamige film?

Peter Berg maakte de film en heeft ook de tv-serie ontwikkeld.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Respekked wrote:

(quote)

Er staan 3 seizoenen bij mij in de pindakaas

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ja, bedankt maar weer eens AHWA voor de zoveelste interessante serie die je hebt aangedragen.

Ben nog niet zo enthousiast als jij, maar het is een ware "page turner" deze serie. Ben nog enigszins gereserveerd omdat tot nu toe alles zo gaat zoals je ongeveer zou verwachten. Aantal stereotype karakters die wat botsen, de QB met het hart van goud en zijn vervanger, de onzekere reserve QB etc. Maar aan de andere kant maakt dit het high school genre ook weer zo leuk, deze herkenbaarheid. Naja het acteerwerk is in ieder geval dik in orde, qua cinematografie ook opvallend fraai voor een serie en het drama gehalte is intens. Ik leef in ieder geval al 3 afleveringen helemaal mee!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Hoe is de high school/football-verhouding? Veel high school en weinig football hopelijk?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ook veel football volgens mij. Bij het gebrek aan football ga ik me er niet aan wagen ben ik bang.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Je gaat voor sport toch geen serie kijken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Van een serie die de titel Friday Night Lights draagt zal het wel erg teleurstellend zijn als er niet veelvuldig football sequences in voor komen. Bovendien leunt Football zich prima om de kameraadschap te illustreren, ook kan er on the field veel intense drama ontstaan.

Aangezien dit scripted is heeft het ook weinig te maken met echte 'sport' natuurlijk.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Aangezien dit scripted is heeft het ook weinig te maken met echte 'sport' natuurlijk.
Daarom kan je het beter gewoon compleet weglaten. Voelt toch nooit authentiek aan.

Dan heb ik het over wat jij "on the field"-drama noemt, met van die geforceerde actie en spanning. Alles eromheen kan inderdaad best interessant zijn, al zit ik weinig te wachten op ongeïnspireerde peptalks van redneck-coaches.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Uiteraard zit er vrij veel football in, maar er zit in seiz 1 ook genoeg andere sterke dingen om de kijker te boeien. Acteerwerk is echt top. Luister maar naar alle leuke oneliners van landry, de chemie tussen coach en zijn vrouw, en nog veel meer. Hoop personages beginnen misschien wat cliche, maar je gaat steeds meer met ze meeleven omdat het zo rauw en intens is. En de peptalks van de coach zijn zeker niet ongeinspireerd.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Mooi einde van seizoen 4. Wel voorspelbaar, maar niet minder indrukwekkend. Zo'n slot was nodig, al werden er in seiz 4 iets te veel lijntjes uitgezet voor maar 13 afleveringen. In seizoen 5 moeten ze die mooi afronden en niet te veel nieuwe personages introduceren.

Beter dan seiz 2 maar niet zo goed als 1 en 3. 405 is wel een van de allerbeste afleveringen ooit dankzij Zach Gilford.

Nu gaan we wachten op seiz5. Mooi aantal. Merr is voor mij niet nodig.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Na een paar maandjes eindelijk tijd om hier mee verder te gaan. Hoewel het wegkijkt als een malle, loop ik enigszins aan tegen de vele stereotypen. Heel veel gebeurtenissen zijn zo voorspelbaar: beste vriend aan de haal met vriendin verlamde QB, receiver (als ik het goed heb, zit niet helemaal in de AF wereld) gaat aan de steroïden om sterker te worden, en sullige reserve QB heeft moeite om minder toffe oude vrienden niet te verliezen .

Ik hoop niet dat de komende afleveringen (ben nu bij ep. acht) allemaal zo'n voorspelbare drama wending hebben aan het einde.

Acteerwerk, muziek etc. zijn wel dik in orde en, wat ik al eerder zei, het standaard dramawerk heeft ook z'n voordelen omdat het de serie zeer toegankelijk maakt en makkelijk weg laat kijken. De vele mooie vrouwen zijn daar bovenop nog een fijn extratje! Vooral Connie Britton

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Stereotypes zul je altijd wel houden, dat zijn alle personages in het begin. Ze worden echt nog wel beter ingevuld, dus ik hoop dat je blijft kijken. Connie Britton is inderdaad fantastisch, qua uiterlijk en acteerwerk. Dat zul je nog wel merken.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Eerste seizoen bij FRS.nl (free record shop) nog maar 10 euro! Dat is een koopje mensen!!

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik denk dat ik hem dan maar ga halen

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Je zult niet teleurgesteld zijn.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Heb hem net aangeschaft. Zal hem zo snel mogelijk in de speler stoppen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.