• 177.992 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.163 votes
Profile

Friday Night Lights

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Net de pilot bekeken, en mijn eerste indruk is goed. Lijkt me een prima serie. En of het echt zo goed is als AHWA zegt zullen we ondervinden

Hou altijd wel van het Football sfeertje. Dus een serie hierom heen lijkt me sowieso leuk. Ben er voorlopig wel even zoet mee aangezien het 16 uur is aan episodes

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Net de eerste Disc er door heen gerost. En na 4 afleveringen kan ik zeggen dat ik heb genoten en graag meer wil zien. De groep acteurs is erg goed bezig en gecombineert met sport is het allemaal erg goed. De drama kant bevalt me ook erg.

I think i told that kid to get our daughter in the back seat of a car.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Fijn om te horen dat het bevalt, Justinw! Het eerste seizoen wordt alleen nog maar beter, het acteerwerk van Britton in afl 17 is buitenaards, en het kippenvel komt de laatste paar afleveringen niet meer van je armen af

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Connie Britton is misschien wel de mooiste vrouw ooit. Het duo Britton/Chandler tilt deze serie naar een hoger niveau. Heerlijk stel. Ben nu bij 1.20 en heb het helemaal geschoten met die Lila Garrity, en haar huilende pruillipje. Ik hoop dat dan ook dat Street verder gaat met die Tattoo-chick . Verder is Riggins echt een koning net als Landry Clarke. Die aflevering dat Landry de huiswerk-accountabillibuddy is van Riggins is echt goud. Dat einde met dat metal concert en drie toeschouwers

Blijft vermakelijk, aardige combi van humor, drama, football en highschool (toch immer de vraag, waarom worden 16/17 jaar oude kids altijd door te oude acteurs gespeeld? buurvrouw over Riggins, you're just a kid.. ) maar net iets te oppervlakkig om echt briljant te zijn.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

AHWA wrote:

Fijn om te horen dat het bevalt, Justinw! Het eerste seizoen wordt alleen nog maar beter, het acteerwerk van Britton in afl 17 is buitenaards, en het kippenvel komt de laatste paar afleveringen niet meer van je armen af

Qua acteren is Britton idd ook wel het grootste lichtpunt in deze serie. Maar dat zit met de hele Taylor-family wel goed.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Idd, smul altijd van scenes met Britton, Chandler en Teegarden. Blijf volhouden, want seizoen 2 is wat minder dan 1, 3 en 4 zijn weer sterk, en 405 is gewoon ongelofelijk aangrijpend.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Britton heb haar laatst in 24 gezien met een niet erg grote rol. Maar haar verschijning en acteerwerk zijn ook hier een groot pluspunt.

Respekked wrote:

(toch immer de vraag, waarom worden 16/17 jaar oude kids altijd door te oude acteurs gespeeld?

Net als die dochter van Chandler, 15 Toch wel een minpuntje soms. Maar beter dit dan iemand van 15 die er niks van bakt.

Ga ff een filmpje kijken en daarna ga ik aan afl. 5 beginnen.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Teegarden (Julie Taylor) valt nog wel mee, die is in 2006 wanneer de serie begint 17. Taylor Kitsch (die Riggins speelt) is echter al 25.

Anyway, gisteren seizoensfinale van S1 gekeken. En ondanks wat bedenkingen her en der vind ik het toch een sterke serie. Groot fan van de familie Taylor, wat een heerlijk gezin en ook voortreffelijk en geloofwaardig neergezet door Chandler, Britton en Teegarden. Verder zijn vooral Tyra, Riggins en Landry leuke personages. Met de rest heb ik wat minder.

Ben gelijk maar met S2 (15 eps) begonnen, wel jammer dat het aantal eps. drastisch wordt teruggeschroefd. S3 heeft er maar 12 in vergelijking met S1 22. Hoop niet dat die moord verhaallijn helemaal uitgekauwd gaat worden. Dat gun ik Landry niet.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Leuk om te horen, Respekked. Seizoen 2 is wat minder, mede door de schrijversstaking. Het is geen kijkcijferhit volgens mij, dus we mogen al blij zijn met de afleveringen die ze krijgen

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Vijfde seizoen is begonnen. Vanavond tsjekken.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Mooi begin van seizoen 5. Alle elementen die FNL zo goed maken zijn weer aanwezig. Ik denk dat 5 seizoenen precies genoeg is, want je kunt nu eenmaal niet veel kanten op met footballwedstrijden. Winnen of verliezen, of een gelijkspel, maar dat is het dan ook, dus daar gaat de spanning op een gegeven moment ook uit. Toch is het leuk om de Lions te zien winnen in hun eerste wedstrijd. Hopelijk iets minder rassenproblematiek dit seizoen, dat vond ik wel genoeg in seizoen 4.

Ik kan niet wachten tot volgende week. Jammer wel dat Teegarden wat minder te zien is nu.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Tweede aflevering was beter dan de eerste. Die had iets meer dat FNL gevoel. Kreeg kippenvel bij wat Coach Taylor op het bord schreef. Waar hij normaal een inspirerende speech houdt, was hier een woord voldoende. Ook de radio was weer terug, meer Julie, Tami was weer awesome, dus dit belooft veel voor de rest.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

503 ook weer een prima aflevering. Mooie scenes tussen Coach en Tami, Coach en Vince, en Vince en z'n vader. Scenes van Julie hebben niet echt dat FNL-gevoel meer. Hoop dat ze gauw een reden verzinnen voor haar om weer even terug naar Dillon te komen, Thanksgiving of zo, of Kerstmis.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Tjonge, 506 knalt er weer in zeg. Wat een acteerwerk weer van Chandler en Britton, maar ook van Howard, en Billy Riggins wordt ook steeds leuker. Wat een serie.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Pilot maar weer eens herzien, en weer kippenvel, tranen en blijdschap. Als je na die pilot gewoon niet meteen hooked bent, weet ik het ook niet meer.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Haha sentimentele dwaas

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

507 was ook weer sterk. Die blikken van Coach Taylor spreken boekdelen, en die scenes met Billy in de tuin waren hilarisch. Wat hij toch allemaal in die tuin heeft staan. Ik ben benieuwd wat coach aan die pa van Vince gaat doen. Jammer dat Jason Street z'n terugkeer maar kort was.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

508, met de terugkeer van Matt Saracen Nu nog wat andere alumni uit de eerste seizoenen voor de laatste vijf eps en ik ben tevreden. Sterke rol weer Chandler, wat kan hij toch veel met z'n ogen en lichaamstaal.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

510 was ook weer heel goed, had niet verwacht dat Coach in Dillon zou blijven, maar daar verzinnen ze vast nog wel iets anders op.Nog drie eps te gaan, ik ben heel benieuwd hoe ze de lopende verhaallijnen gaan eindigen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Pilot na lang aandringen van AHWA eindelijk gezien en daar ben ik erg blij om. Als je na de pilot niet hooked bent, ben je wel een hopeloos geval inderdaad.

Erg fijne serie. American Football leent zich prima als kapstok, toch wel de meest intense sport denkbaar en ik hou ook van Football dus dat is mooi meegenomen. Al draait het hier vooral om wat er buiten het veld gebeurt. Ik ben vooral onder de indruk hoe snel personages al interessant worden. Erg fijne cast ook. Chandler speelt de rol van zijn leven, en met Britton, Teegarden, Kitsch, Gilford, Kelly, Palicki, Charles etc. heb je toch een uitstekende low profile cast. De serie weet ook de juiste snaar te raken, en voor die morele levenslessen verteld door een voice over werkt bij mij altijd wel erg goed. Qua drama begint het al aardig intens, erg effectief gebracht ook.

Personages waren ook behoorlijk indrukwekkend, lijkt mij echt een serie met een gigantische character development. Een handvol interessante characters maar heb toch vooral een zwak voor Tyra. Niet omdat ze qua looks in mijn smaak valt (wat ze wel doet ), maar heb altijd wel wat met the most popular girl on school type. Vooral de muur die ze optrekken als afweermechanisme vind ik interessant, maar daarachter gaat vaak een zeer fragiel maar mooi persoon schuil. Erg benieuwd naar de Tyra development, naar de rest ook maar Tyra toch in het bijzonder

Gelijk de season 1box aangeschaft. Vanavond gauw verder. Ik verwacht wel snel bij te zijn, zie dat de andere seizoenen zo rond de 13 episodes tellen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik heb meegekeken met de pilot en ik vond het ook een erg goed begin van een, denk ik wel hele mooie serie. Goede opbouw van het verhaal, je maakt kennis met de personages die ik overigens allemaal wel boeiend vond. En je word gelijk een beetje in dat american football wereldje gegooid, waar je denk ik wel van moet houden aangezien het wel een groot deel aanwezig was deze eerste episode. Maar ik vind het persoonlijk boeiend genoeg en ook mooi gebracht, stond er wel even van te kijken dat ik gelijk in de eerste episode al ontroerd was door de gebeurtenissen rond Jason Street. Ben wel benieuwd hoe dat verder afloopt.

Ik heb wel goede hoop dat deze serie me wel 'pakt'. En ik ga dus gewoon lekker verder kijken

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

*doet een I told you so-dansje*

Geen nood, Tyra zal nog een geweldige development doormaken, iets wat de ietwat stompzinnig verhaallijn in seizoen 2 nog kijkbaar maakt

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Pretty fucking sweet! .

Ook fijn dat het voor komt in een minder seizoen, houdt de aandacht dan wel vast. S2 het enieg seizoen met een stompzinnige verhaallijn? Wat is je volgorde van de eerste 4 seizoenen van goed naar slecht trouwens?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Vanaf seizoen 4 komt er een castwisseling, dus dan verdwijnen veel personages, maar toch:

1-3-4/5-2. 4 en 5 ongeveer even goed, en in seizoen 4 zit een van de beste eps sinds seizoen 1.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

I think i told that kid to get our daughter on a backseat of a car .

Helaas door een bezette avond niet veel kunnen zien maar wel drie episodes nog mee kunnen pikken. Ik ben wel erg verslaafd op dit moment. De momenten tussen Britton en Chandler zijn geweldig, de manier hoe Chandler een vaderpersoon wordt voor Gilford vind ik ook heel erg sterk, wat lichte maar fijne Tyra development, de interactie tussen Gilford en Teegarden is zo cute en het wel en wee op het veld is ook zeer kundig uitgewerkt. Dan nog ondersteund door enorm sterk acteerwerk. Ook veel fijne high school lore zoals school pride retaliation. Ben ik de enige die de chemistry tussen Kelly en Kitsch zo fijn vindt? Heeft al heel wat fijne scenes opgeleverd. Ook is er nog geen episode voorbij geweest waarbij ik niet minimaal kippenvel kreeg. Met de nadruk op "minimaal" ja .

Pfff, AHWA, je wordt bedankt. Ik ben weer een verslaving rijker. Dat heb ik niet vaak bij series. Nu maar slapen en morgen verder.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

*danst vrolijk verder*

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Pfff, wat een serie blijft het toch. Gister weer een rits gekeken en ben nu halverwege S1. Zelfs de nieuwe episode van mijn favoriete serie hierdoor laten liggen. Dat zegt eigenlijk al alles. Wat blijft het heerlijk een dramaserie die echt goed staat. Wat ik vooral zo sterk vind ik dat FNL door subtiele details weet te ontroeren, geforceerd is het nooit.

Acteerwerk is echt geweldig. Maar naast sterk geacteerd ook erg sterk geschreven. De drama background per personage is overtuigend en oprecht, en geen enkel achtergrond verhaal die niet boeiend is. En de problemen blinken uit in diversiteit. Echt briljant hoe je een hekel hebt aan een personage maar wat totaal omdraait als je een verklaring voor zijn/haar gedrag krijgt. Naast al de drama zijn er zoveel kleine details die naast kippenvel en tranen ook een lach bezorgen. Fijn. Ook de Football segmenten zijn sterk, sterk geschoten, intensiteit is zo goed voelbaar en voorspelbaar worden ze nooit.

Personages zijn echt sterk. Smash vind ik echt erg fijn worden op dit moment, Street vind ik vanaf ep. 1 al een toffe gozer, ook Riggins wordt steeds fijner. Zijn broer is ook een held trouwens. Matt met zijn oma en met Julie, de momenten tussen Eric en Tami blijven echt stunning (wat een chemie), Tyra helaas nog niet al te veel uitgediept maar Lyla, zucht.. Wat is ze toch lief en de looks van Kelly illustreren haar idyllisme zo goed. Toch wel mijn favoriete personage, samen met de coach, Tami, Smash.. Damn, ze zijn gewoon allemaal briljant!

Vanavond verder, en hopen dat ik dan even de tijd krijg de nieuwe Chuck te zien. Als het zo doorgaat komt dit gewoon in mijn top 5 van favoriete series.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

pst...seizoen werkt perfect toe naar een climax (wordt ook steeds beter) Ja, echt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Motiveer me nog meer om al mijn andere series te laten staan . Klinkt veelbelovend.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.