- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- How I Met Your Mother
How I Met Your Mother
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Erg plat zeg die grappen om Esther. Daar houd jij van he AHWA.
Vond het een geweldige ouderwetse aflevering. Die liedjes met Marshall, haha
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Het blijft wel leuk maar dat is het dan ook, ik heb het gevoel dat deze comedy me begint te vervelen. Waar ik bij Big Bang Theory elk personage alleen maar meer en meer ga waarderen door de seizoenen heen en het alleen maar grappiger wordt heb ik hier eerder iets van, pfff we hebben het beste wel gezien van iedereen. Misschien wordt het gewoon ns tijd om eindelijk die moeder te introduceren en daarop verder te bouwen.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Ik snap wel wat je bedoelt en was na het vorige seizoen ook wat huiverig voor dit nieuwe seizoen. Maar ik moet zeggen dat het voor mij echt weer ouderwets is. Het vorige seizoen was bijna m'n laatste, maar nu ben ik weer helemaal fan.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Erg plat zeg die grappen om Esther. Daar houd jij van he AHWA.
Vond het een geweldige ouderwetse aflevering. Die liedjes met Marshall, haha
Het ging mij er niet om dat het plat was, maar origineel. Zoiets dergelijks absurds had ik nog niet eerder gezien. In Zack and Miri zat wel iets met Bubbles, maar hier ging het zo ver dat het leuk werd.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zes was best aardig. Geweldige grappen omtrent Esther, geniale eerste scene in die stripclub, maar ik vind die co-anchor van Robin verre van leuk. Robin met een shotgun was wel lachen trouwens. Hits en misses, zoals zo vaak weer. Leuk ook dat schoolkoortje van Marshall, en de Tara en Pearl Jam references. Voor de rest, te weinig Ted, en Ted was out of character.
Ben jij soms een beetje verliefd op Ted? Jee, als Ted niet alle aandacht krijgt dan is het niks?
Ik vond hem gister aardig leuk. Barney weer met een geniale Challenge Accepted! 
Zelfs het stuk met Lily en Marshall was te pruimen.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ik vind t daarentegen maar minder en minder worden. Soms echt verbijten, terwijl de 'reis' aflevering van een paar weken geleden nopg zo goed was. Een serie laat ik niet snel vallen, zeker omdat ik een bepaalde binding met de karakters krijg, maar hier word t wel erg.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ben jij soms een beetje verliefd op Ted? Jee, als Ted niet alle aandacht krijgt dan is het niks?
Ik vond hem gister aardig leuk. Barney weer met een geniale Challenge Accepted! 
Zelfs het stuk met Lily en Marshall was te pruimen.
Beetje flauwe reactie. Ik zie graag meer van mijn favoriete personage ja. Net wat jij met Barney hebt, en met al die 'beetje te weinig Jack' posts in het 24 topic.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Beetje flauwe reactie. Ik zie graag meer van mijn favoriete personage ja. Net wat jij met Barney hebt, en met al die 'beetje te weinig Jack' posts in het 24 topic.
Niet te vergelijken. 24 draait volledig om Jack, maar dan ook echt volledig.
Bij HIMYM draait het om 5 vrienden waarbij Ted misschien voor het hoofdplot wat belangrijker is, maar meer ook niet. Die zoektocht naar de vrouw van Ted is een leidraad, maar daar draait het maar een klein percentage van de tijd om.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
24 draait niet volledig om Jack als je kunt klagen met ' te weinig Jack'.
Jij ziet dit misschien als een sitcom, ik niet. Dit is geen Friends of zo. Het is How i Met Your Mother, niet We. En ik vond deze ep nog best aardig, maar de serie is op zijn best als Ted meer tijd krijgt.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ik vind Friends/HIMYM trouwens best een treffende vergelijking.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ook. Friends is juist ook een serie die humor combineert met een verhaal over vriendschap en verderkomen in het leven met een relatie enzo.
HIMYM is gewoon een sitcom trouwens.
En je snapte mijn 24 opmerking toch wel? De bedoeling van 24 is dat het volledig om Jack draait. Als hij dan in een seizoen soms wat weinig te zien is, dan is het een fout van de makers en klaag ik.
Bij HIMYM hoeft het niet elke keer over Ted te gaan. Hij is 1 van de 5 die erg belangrijk is in de serie.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Maar Het is ook Teds leven, Ted is de hoofdpersoon. Om het even, denk ik dus zo.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maar Het is ook Teds leven, Ted is de hoofdpersoon. Om het even, denk ik dus zo.
Valt wel mee. Eigenlijk is dat moeder verhaal niet eens heel interessant. Het gaat mij meer om de ontwikkeling van de 5 vrienden. Ted is voor de serie misschien hoofdpersonage, maar zo voelt het niet. Hij is 1 van die 5.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik vind Friends/HIMYM trouwens best een treffende vergelijking.
Daarmee doe je deze serie schromelijk te kort.
HIMYM is gewoon een sitcom trouwens.
Niet mee eens. HIMYM is veel meer dan een sitcom, ik zie het meer als een romantische comedy, gegoten in serievorm. Helaas zijn er tegenwoordig te veel afleveringen die neigen naar het sitcomformat en dat is jammer. In seizoen 1 en 2 onderscheidde de serie zich nog door een originele manier van storytelling te gebruiken met flashbacks, flashforwards, fake-outs, geweldige continuity et cetera. Ook het acteerwerk, de muziek, en ja, de originele taalvondsten en dialogen maakten van HIMYM veel meer dan een simpele sitcom.
En dan niet snappen waarom ik klaag als het te weinig over Ted gaat.
Nee, hij is de belangrijkste van de serie. Afleveringen die vooral om Marshall & Lily draaien, of vooral om Barney, vallen altijd tegen. Omdat die personages niet zo goed uitgewerkt zijn als Ted. Barney is een womanizer, punt. Als je hem spaarzaam gebruikt, zoals in S1 en S2, is hij op z'n best. Geef je hem meer tijd, zoals in die mislukte relatie met Robin, de zoektocht naar z'n moeder, of alle afleveringen met z'n moeder, dan is hij gewoon veel minder sterk.
Ik snap best dat ze af en toe wat afleveringen erdoor moeten gooien om het seizoen te kunnen vullen, maar ideaal zou ik zien dat de seizoen korter zouden duren, zodat ze meer hits kunnen maken dan misses.
Simpel gezegd is het geen schim meer van wat het was, en dat is jammer. Wil niet zeggen dat ik er niet meer van kan genieten, maar ik leg de lat gewoon hoger voor deze serie dan voor een instap-sitcom als Friends.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Spot on analyse!
Vond 6.06 overigens wel weer een fijne aflevering. Barney die in zijn eentje een Dame Blanche (oid) aan het wegwerken was 
Jammer dat ze bijna nooit meer verwijzen naar eerdere afleveringen, was idd een sterk punt de eerste seizoenen.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Kom op AHWA, de serie gaat voor mij gewoon om een zelfde soort gevoel. Groep vrienden en hun leven, grapje erbij, romantiek erbij. Friends deed niets anders.
Ik kan trouwens best begrijpen dat je deze serie beter vind dan andere sitcoms, maar sitcom is gewoon een genre, geen kwaliteitsmerk.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Mwah, qua romantiek schoot Friends wel vaak te kort, hoor. Kan me weinig echte romantiek herinneren behalve het constante Ross-Rachelgedoe. Ik bedoel ook dat de opbouw van de serie gewoon anders is dan Friends. Maar ik snap wel dat mensen de twee vergelijken. Ik vind/vond HIMYM alleen een klap origineler.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Zeker de eerste paar seizoenen, ben ik dat wel met je eens wat betreft HIMYM, op dit moment komt t niet eens tot aan de knieën, vind ik dan. Ik stop er ook even mee. Als t seizoen afgelopen is ga ik er dan gewoon wel wat sneller doorheen, ga ik me in de tussentijd bezighouden met andere series.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
407 was redelijk. Grap met het paard was de leukste voor mij. Will Forte was grotendeels flauw, maar het zoetsappige einde maakte het weer een beetje goed. Ook Ted wist zich in het tweede deel goed te herpakken.
Dit hierboven was m'n eerste reactie, maar hoe meer je nadenkt over deze aflevering, hoe slechter hij wordt, dus laten we dat maar niet doen. Gauw maar naar volgende week uitkijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Best geinige aflevering. Dat gelul met Teds klas was niet zo boeiend, maar Marshalls verhaal met die rare collega wel. Hilarisch stukje als hij Marshalls kantoor sloopt terwijl Barney filmt 
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
En de naam van het bier. Dat was de leukste van de aflevering.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Juist, dat is al stukken stukken stukken beter. Zo zie ik ze het liefst. Mooie setting, goede Ted momenten, een leuk Lily en Marshall-verhaal, en Barney als comic relief, en heel erg grappig dit keer. Met een goede twist aan het einde. Plus de vele references naar het verleden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Amusant 
Zou dat meisje de vriendin van Ted worden?
Heb wel gelachen om alle rare dingen bij dat feestje. Barney en Robin waren wel humor! Marshall en Lily als koppel zijn saai. Zou eens goed zijn als ze eens wat interessants weer meemaken.
Die verwijzingen naar de collegetijd van Ted en Marshall vind ik onderhand trouwens erg saai. Alleen niet grappig meer.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
It was legen.. o hold on.. dairy.
Haha ja hij was fijn.
Maar ik hoop nu wel dat dat gedoe met Zoey gaat stoppen, denk toch niet dat zij de moeder wordt.
Dat grapje met Barney verkleedt was echt grappig. Niled it! 
BTW, dat bier, dat bestaat echt!!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ja! Geweldige HIMYM, eindelijk weer. stuffed 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Best aardig slot (hopelijk) van de Robin Sparkles-saga. Leuke bijrol van Scherzinger. Moord om te ondertitelen deze aflevering.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hehe wederom een erg leuke aflevering. Hilarisch hoe die show van Robin seksistisch over kwam 
Vind de Robin verhalen altijd wel leuk moet ik zeggen. Heb een zwak voor dr. Keertje geen Ted verhaal op de voorgrond is wel eens fijn. Barney kwam er helaas weinig in voor, maar ach...
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Hey Jessica, hows your beaver? 
Leuke aflevering 
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Heerlijke nieuwe aflevering! Leuke running gags, met Zoë waar ik al sinds House verliefd op ben.
It was legen.. o hold on.. dairy.
Haha ja hij was fijn.
Maar ik hoop nu wel dat dat gedoe met Zoey gaat stoppen, denk toch niet dat zij de moeder wordt.
Dat grapje met Barney verkleedt was echt grappig. Niled it! 
BTW, dat bier, dat bestaat echt!!
Nou het moet er toch onderhand een beetje van gaan komen. Die kinderen in 2030 zijn toch ook al wel ongeveer 18. Dan heeft ie nog twee jaar om kinderen te krijgen. Times ticking....