- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Ik wacht anders al 3 maanden, en dat vind ik al lang zat 
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Ik zal het is uitproberen, klinkt wel leuk in ieder geval. Bedankt voor de tip!
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Zonde eigenlijk, want dit is een perfecte serie om op zomeravonden te kijken. Vooral die Cubaanse muziek enz. Heb de OST inmiddels binnen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Tussen de series die ik via het Amerikaanse schema volg, kijk ik ook regelmatig Dexter. Zit nu bijna op het einde van seizoen 2. Het is echt een toffe serie hoor! Niet de beste serie ever (24!), maar wel een hele goede. Er zit een soort verslavingsfactor in waardoor je graag de aflevering die volgt ook wil zien. Bizar personage die Dexter. Redelijk briljant verzonnen allemaal. Vind die zus van hem ook geen verkeerde trouwens haha.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Dexter is zo véél beter dan 24!
24 is ieder seizoen weer precies het zelfde, zelfde gebeurtenissen, zelfde opbouw en zelfde verhaal lijnen. Steeds het zelfde op een andere locatie. Dit word na zo'n 3 seizoenen heel erg voorspelbaar, Dexter daarentegen blijft steeds weer een verrassing!
Seizoen 2 van Dexter was wel mijn favoriete seizoen (mede door Jaime Murray!).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind 24 helemaal niet voorspelbaar. Althans, de 1e 5 seizoenen waren erg origineel. Maar elk seizoen weet me nu toch goed te vermaken.
Dexter heeft op zich ook een voorspelbaar ritme. Namelijk dat hij er elke keer alles aan doet niet gepakt te worden met wat hij buiten het politiewerk doet.
Heb nu de 1e 2 seizoenen volledig gezien. Erg goed! Ben benieuwd naar seizoen 3. Komende week een start mee maken.
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Vergis je niet, er is toch echt wel iedere keer een andere opbouw in de seizoenen, en ook veel twists. Maar daar zal ik niet te veel over verklappen. Het blijft wel bijzonder om te zien hoe het personage Dexter zich ontwikkelt. Ik vind hem tot nu toe het interessantste personage van alle TV series die ik nu heb gezien(oké, misschien komt Bob van Twin Peaks nog in de buurt, maar ja die heeft geen hoofdrol).
delvohii
-
- 54 messages
- 2 votes
kunnen we het ook hebben over de briljante intro van Dexter? geniet elke keer dat ik hem zie, erg mooi. 
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Haha, ja ik stond vandaag sinaasappels te persen, en ik begon opeens het deuntje erbij te neuriën 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
kunnen we het ook hebben over de briljante intro van Dexter? geniet elke keer dat ik hem zie, erg mooi.
Ik heb het muziekje als ringtone. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hm, na een heel stuk te hebben gelezen in de Veronica gids over Dexter, heeft het me toch wel nieuwsgierig gemaakt. Misschien eens seizoen 1 een kansje geven, het klinkt veelbelovend... al sprak het plot me eerder totaal niet aan.
delvohii
-
- 54 messages
- 2 votes
wanneer komt dexter eigenlijk weer op vpro? seizoen 3 is daar net afgelopen.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Showrunner Chip Johannessen previously told the magazine, "We're not going to have a single Big Bad this season. We don't want to try and top John Lithgow, so we're going to change up the forces that Dexter's going to be dealing with."
The role would mark Stiles' first major foray into television.
Blegh, totaal niet blij met dit nieuws, vind dit een verschrikkelijke actrice.
Maar goed, het zo natuurlijk waanzinnig zijn als ik Dexter niet zou kijken om Stiles, dus ik geef haar een kans.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
The role would mark Stiles' first major foray into television.
Ehm, waar heb je dit vandaan? Ik lees iets over Julia Stiles, die ik ken van Jason Bourne en niet verkeerd is, maar ook over ene Mark Stiles in de laatste zin.
Lol! Die laatste zin gaat over Julia Stiles. Het Engelse woord "mark" betekent zoiets als "aanduiden" "kenmerken" of "betekenen". 
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Nee, het gaat echt over Julia Stiles, 'Mark Stiles' bestaat niet
Er staat: This role would mark Stiles'...
'mark' staat hier voor 'betekenen', en niet voor een voornaam 
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Typisch zo'n serie die ik nauwelijks mis als het er niet op is, maar volgend seizoen zit ik gewoon weer klaar om elf uur... 
Julia Stiles zou goed nieuws zijn, net als John Lithgow trouwens!

Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Ja, het laatste seizoen heb ik gezien en daarin was John Lithgow echt meesterlijk! 10x beter als Miguel Prado als bad-guy 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Typisch zo'n serie die ik nauwelijks mis als het er niet op is, maar volgend seizoen zit ik gewoon weer klaar om elf uur...
Gelukkig is Michael C Hall inmiddels genezen verklaard, dus er mogen wat mij betreft nog een heleboel seizoenen komen.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Helemaal niet? Vanaf het eerste moment was al duidelijk dat het niet helemaal een fris mannetje was. Dat die daarna nog die advocate vermoordde en LaGuerta wilde vermoorden geeft toch wel aan dat die een bad-guy was.
Maar goed, enigszins stel ik m'n mening bij, want hij voldoet niet aan het klassieke type bad-guy, maar dat wil niet zeggen dat hij het helemaal niet is.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Tja, hij had toch dezelfde bedoelingen als Dexter, dus dan kan je ook afvragen of Dexter een good guy of een bad guy is 
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Mmmh, maar Miguel had niet dezelfde intenties als Dexter had, toch? Ze zouden allebei niet aan de ''code'' hebben voldaan en waren geen bedreiging voor de maatschappij.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Net het slot van seizoen 4 afgekeken. Erg goed seizoen, vooral verrassend toen Debra en Lundy neergeschoten werden met die 2e als dode zelfs. Werkt goed voor het verhaal, maar ik vond het wel jammer. Toffe gast. Het plot met Arthur werd ook goed. Ik was blij toen hij gepakt werd door Dexter, wat een eikel hehe.
En het einde met Rita, wooow. Dat was erg schokkend en onverwacht. Ik vond Rita wel wat irritant worden met de kids, maar dit is wel een hele erge wending!
Goede serie, erg boeiend. Niet de beste serie die ik ken, maar wel verslavend en kwalitatief erg sterk.
Miss.Caro
-
- 3 messages
- 24 votes
wauw!
net laatste aflevering gekeken. ik ben erg benieuwd hoe het verder zal gaan!
ik ben deze serie gaan kijken omdat 24 en lost waren afgelopen, jammer genoeg ben ik nu al door dexter heen in verband met de weinige afleveringen in elk seizoen, dus nu maar weer eens op zoek naar een volgende tvserie!
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik ben er een paar weken geleden mee begonnen, inmiddels zit ik halverwege het tweede seizoen.
Leuke serie, al is het wel wat oppervlakkig vermaak.
Pluspunten:
-de fijne (Cubaanse) muziek
-briljante tune
-Lila (wauw)
etc.