- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Geen 'next time om SFU' of 'previously on SFU' maar meer vrijheid voor de kijker.
Series op HBO hebben dat wel maar alleen tijdens de originele (eerste) uitzending in Amerika. Voor de DVD releases e.a. worden ze eruitgeknipt.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Ah okee, dat wist ik niet. Dankje voor de info 
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Dat elitaire van HBO valt mij ook erg op. Het zijn prima series, maar imo net niet in mijn straatje. Het lukt me niet om verslaafd te raken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben er gister mee begonnen, heb de 1e 2 afleveringen van seizoen 1 gezien. Beviel me best tot nu toe. Ben benieuwd naar welke richting deze serie wil gaan.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Sinds kort alle seizoenen gezien, kon gewoon niet stoppen met kijken. Eigenlijk zijn alle seizoenen gewoon goed en is er weinig verval zoals bij Prison Break of Californication, die hoe langer hoe slechter worden.
Vooral het ontwijken van de quasi dramatische scènes bevalt me erg goed. Dit komt door het, meestal droge, personage van Dexter maar eigenlijk zit de hele serie zo in elkaar.
Zo is er bijv. een ernstig gesprek tussen Dexter en Julie, of gaat een plan volledig fout. Meteen hierop begint de volgende scène met een vrolijk cocktailbar-muziekje.
Dit soort dingen gebeuren veel in Dexter en dat geeft het o.a. denk ik zo'n luchtig maar tegelijkertijd ook meeslepend karakter.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Ben er gister mee begonnen, heb de 1e 2 afleveringen van seizoen 1 gezien. Beviel me best tot nu toe. Ben benieuwd naar welke richting deze serie wil gaan.
Doe maar rustig aan, je hebt nog tot september. Als je ver voor die tijd alle aflevering hebt gezien, zoals veel mensen hier, zit je je tot die tijd op te vreten.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Pff, september, tegen die tijd ben ik alweer een heel ander mens geworden 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Kan niet wachten op seizoen5! Al hoop ik dat die wel beter gaat worden dan seizoen 4, dat vind ik de slechtste tot nu toe. Velen schijnen seizoen 2 het minste te vinden terwijl ik dat juist het beste seizoen tot nu toe vind....
Enige irritante in de serie vind ik de beperkte woordenschat van Debra. Opzich heb ik geen moeite als zo hier en daar woorden als "fuck" en "fucking" gebruikt worden, maar met een minimum van 3 keer per zin die ze uitkraamt gaat het erg snel irriteren! Het is denk ik niet alleen een beperking in haar woordenschat maar ook in haar acteer-vermogen...
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Overigens, het feit dat Rita word vermoord aan het eind van seizoen 4 wil niet zeggen dat ze uit de serie is. Zijn vader is bijvoorbeeld ook dood, maar komt wel in iedere aflevering voor...
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Overigens, het feit dat Rita word vermoord aan het eind van seizoen 4 wil niet zeggen dat ze uit de serie is. Zijn vader is bijvoorbeeld ook dood, maar komt wel in iedere aflevering voor...
Die figureert ook als Dexter's geweten. Zodra beiden Harry en Rita beginnen te verschijnen als entiteiten wordt het beetje zo'n Redbull verhaaltje met Engel/Duivel op je schouder, wat compleet buiten de boot valt in de serie's duistere toon.
Het antwoord zal wel komen ginds September.
Franklin1975
-
- 343 messages
- 419 votes
Vanmorgen de laatste aflevering van seizoen 4 gezien. Ik hoop dat het allemaal een nachtmerrie is geweest van Dexter. Anders is het echt een fucked up cliffhanger!
Het gaat sowieso een lange wacht worden voor ons, omdat wij afleveringen van tv-series altijd achter elkaar kijken. Voor ons dus een klein jaar wachten... :s
Tijd voor een andere serie in tussentijd. The Wire hebben we ook in tijdsbestek van nog geen 4 maanden helemaal gezien.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Als dat zo zou zijn Franklin zou dat wel een erg slechte twist zijn, ik denk gewoon dat we het eind moet accepteren.
bboybram
-
- 11 messages
- 4 votes
Ik moet de laaste aflevering van Seizoen 4 even weer zien.
Kom er net achter dat ik die niet af had gekeken, omdat ik een toets om 12 uur had en ik om 11 uur aan die aflevering ben begonnen.
[PS] Ik had echt de neiging om te zeggen vergeet die toets ik ben bezig met de weekelijkse dosis dexter!
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Het zou me tegenvallen van Dexter als het enkel maar een droom was, dat zien we al genoeg in andere series. Dexter is een serie met ballen en die doen dat gewoon ff, een hoofdpersonage op zo'n manier laten doodgaan. Vind ik enorm knap! 
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Ja, knap is het wel en het houdt het lekker onvoorspelbaar. Zo, stond ik er ook wel van te kijken dat Doakes gewoon vermoord werd. Toch ben ik wel benieuwd hoe ze de leegte van z'n vrouw en 2 stiefkinderen opvullen, ik vond dat toch wel altijd leuke stukjes.
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Is toch helemaal niet zeker dat de stiefkinderen niet bij hem blijven? Waar zouden ze dan heen moeten?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Is toch helemaal niet zeker dat de stiefkinderen niet bij hem blijven? Waar zouden ze dan heen moeten?
Naar de ouders van Paul.
Kom er nu trouwens pas achter dat Paul Jacob is in Lost
.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Nouja, waar ze heen gaan weet ik ook niet, maar ik kan me niet indenken dat ze bij hem blijven. Ik denk dat het vanaf 5 meer focust op zijn eigen kind en hoe die zich gaat vormen.
Misschien heb ik het mis, maar ik denk niet dat Dexter straks met 3 kinderen zit...
Poppe
-
- 644 messages
- 628 votes
Ik denk dat de kinderen van Rita naar haar moeder gaan, die speelde namelijk ook in seizoen 2. In de tussentijd geniet ik van het gissen van de andere fans. Ik ben onlangs weer begonnen met het opnieuw kijken van de seizoenen 1 tm 4. Zo verslavend.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het derde seizoen van Dexter is vanaf maandag 10 mei dagelijks om 23.00 uur te zien op Nederland 3, met op dinsdag 25 mei de voorlopig laatste aflevering.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben momenteel richting het einde aan het gaan van seizoen 1. Leuk, geinig maar nog niet verslavend. Benieuwd naar de rest ben ik wel.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Gisteravond seizoen 1 afgekeken. Wilde eigenlijk alleen de 1 na laatste aflevering kijken, maar dat einde was zo vreselijk spannend dat ik meteen het slot ook maar heb gekeken, al werd het half 2 in de nacht 
Moet zeggen, Dexter is echt een klasse serie. Het was een paar afleveringen inkomen maar het bevalt erg goed. Ga binnenkort snel met seizoen 2 door. Geniaal personage is Dexter zeg.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Eerste aflevering van seizoen 5 is 26 September!
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Wat heb ik daar toch hoge verwachtingen van zeg. Dexter is hands down mijn favo serie (en ik kijk redelijk veel al zeg ik het zelf).
Ik heb vorige maand de OST gekocht, echt geweldig! Je raakt helemaal in de sfeer van Miami.
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Klopt. Iedereen die deze serie heeft gezien kan 'm goed waarderen, althans in mijn leefomgeving heb ik niemand ontmoet die het een slechte serie vond. Ik vind het personage Dexter zo ontzettend goed bedacht, net als het script. Dooie momenten kent de serie bijna niet.
Ik kijk erg uit naar het volgende seizoen, en het is gelukkig niet erg lang wachten meer. Vijf maanden valt reuze mee.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Vijf maanden valt reuze mee.
Yeah right ...