- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Blij dat ze dood is!
Spoilertags.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
John Lithgow
Man man man wat blijft dit toch een geniale serie. Het wordt gewoon met de seizoen beter. Dit seizoen was veruit het beste in elk opzicht. De emoties, verhaallijnen, spanning! Heb alles weer lekker rustig achter elkaar gekeken.
Het einde was natuurlijk een complete shocker (ik begon Rita ook steeds meer te mogen), maar het bied wederom een mooi perspectief om het volgende seizoen weer wat moois van te maken. Ik vind het zelf verder ook erg verrassend hoeveel sympathie ik voor bepaalde personages heb gekregen, die normaal de bloed onder mij nagels vandaan haalden.
Alweer een geslaagd seizoen dus. Hoewel dit nu wel een serie is geworden waarin je gewoon met alles moet meegaan, zoals bijv. Prison Break, lost, 24 etc. Just sayin'....
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
en vonden ze het nodig om haar nooit een bh te laten dragen.
Hoe is dat een slecht iets?
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
@jacobine: Sorry! (Will rules!!)
@Boordappel: Ik vind het lelijk! En ik wil het niet weten!
Elminius
-
- 101 messages
- 61 votes
Seizoen 2 heb ik altijd al het minste gevonden, met het laatste seizoen als absoluut beste.
Ik kan echt niet wachten tot volgend seizoen.
AmazingPP
-
- 2523 messages
- 1858 votes
Ik ben nu seizoen 4 aan het bekijken en ik vind het super!! Ook die gortdroge commentaren van Dexter zelf tussen de dialogen door, om te gieren! Toch denk ik dat ze niet meer dan nog één seizoen moeten maken, ik vrees dat het dan een beetje langdradig word.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Niemand hier die al iets wist van de ziekte van Michael Hall? Hij heeft kanker, maar het gaat al een stuk beter. Hij komt er zoiezo bovenop, maar ik denk dat er wel eens een groot uitstel kan gaan komen.
Trouwens, ik vind zelf seizoen 1 de beste, en seizoen 4 (voornamelijk het einde) daarna. Leila verpest zowat heel seizoen 2 voor mij, en seizoen 3 kan ik me zo snel niet voor de geest halen. o.O
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Niemand hier die al iets wist van de ziekte van Michael Hall?
Was gisteravond pas bekend gemaakt. Je plaatste dat bericht middernacht. Doe het rekenwerk.
Veel sterkte gewenst aan hem, maar ik heb het idee dat hij hier wel bovenop komt. Althans, zo spelen zijn publicisten het. Vroeg ondekt, lichte vorm van k*nker en elke arts in omstreken Los Angeles heeft die in bereik.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Nog twee afleveringen van seizoen 4 te gaan, dadelijk een season finale marathon
... ben wel bang dat ik ergens al per ongeluk de clou heb gelezen.
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Niemand hier die al iets wist van de ziekte van Michael Hall? Hij heeft kanker, maar het gaat al een stuk beter. Hij komt er zoiezo bovenop, maar ik denk dat er wel eens een groot uitstel kan gaan komen.

SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Hij heeft blijkbaar de ziekte van Hodgkin (lymfeklierkanker). 
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Gelukkig is hij al weer bijna genezen. Erg knap dat hij het zo lang stil heeft weten te houden.
Logico
-
- 80 messages
- 0 votes
Erg knap dat hij het zo lang stil heeft weten te houden.
Misschien dat dat juist de factor is dat het personage Dexter zo sterk en overtuigend kan maken. Alhoewel de serie van 2006 is. Wellicht wist Hall het toen ook al.
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Echt verdiend. Hij speelt echt geweldig als Dexter. John Lithgow heeft ook een award voor zijn rol in Dexter gekregen. Allebei echt verdiend imo.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Tsja, als hij in zo'n fysieke staat naar zo'n uitreiking komt kun je hem dat beeldje moeilijk NIET geven.
Desalniettemin verdiend natuurlijk.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Idd als er een jaar was waarin ze het hem zouden geven dan was het nu wel, maar maakt niet uit want hij had al veel eerder ééntje mogen winnen!
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Ik had echt niet verwacht dat je het zo zou zien aan hem! Zeker verdiend, kan niet wachten tot we weer kunnen beginnen aan een nieuw seizoen.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Inderdaad, echt compleet verdiend. Ik heb niet vaak zo genoten van acteerprestaties van iemand. Alles wat hij doet doet ie perfect (in Dexter dan).
Ik kan niet meer wachten tot volgend seizoen 
Nanne-1995
-
- 9 messages
- 188 votes
Ongetwijfelt de allerbeste televisie serie ooit gemaakt, het is ook altijd zo onvorspelbaar, en daar houd ik van.
Zeker seizoen 4 is geweldig met John Lightgow die okal in mijn favoriete komedie serie speelde ''3rd Rock from the Sun'' waarin hij een hilarische personage speelde maar hierin speelt hij een griezel wat hij ook fantastisch doet.
jester
-
- 806 messages
- 1245 votes
Ik heb seizoen 1 net afgekeken, seizoen 2 en 3 liggen klaar. Na de eerste aflevering had ik mijn twijfels, maar ik heb geen spijt dat ik doorgezet heb, prachtige serie.
Tim_FilmGek
-
- 29 messages
- 48 votes
Kan iemand mij vertellen wanneer seizoen 3 op dvd komt in Nederland? Of een link waar ik seizoen 3 kan kopen met NL ondertiteling.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Kan iemand mij vertellen wanneer seizoen 3 op dvd komt in Nederland? Of een link waar ik seizoen 3 kan kopen met NL ondertiteling.
Is nog niet aangekondigd en de buitenlandse versies hebben alleen maar Engelse of SDH ondertitels.
Poppe
-
- 644 messages
- 628 votes
Net seizoen 4 gezien, wat een seizoen en wat een ontknoping! Kan niet wachten op seizoen 5! By far de beste tv-serie van de laatste jaren. Wat een helden !
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Heb alle 4 de seizoen gezien en is een heerlijke serie om te kijken.
Seizoen 1 moest ik een beetje inkomen,en greep me niet echt maar boeiend was het wel.
Seizoen 2 vond ik al beter,vooral dankzij de spannende verhaallijn rond Doakes Jammer dat die dood ging
Seizoen 3 was aardig maar is me weinig van bijgebleven omdat ik het toch het minste seizoen vond.
Seizoen 4 was toppie,beste seizoen tot nu toe mede dankzij Lithgow.
Het einde was shocking maar ben blij dat Rita dood is,daardoor word seizoen 5 totaal anders,hoewel Rita er wel per seizoen steeds aantrekkelijker ging uitzien!
Poppe
-
- 644 messages
- 628 votes
Het einde van seizoen 4 biedt inderdaad meerdere opties qua storyline.Volgens mij is de moord van Dexter op de politie-agente ook een hidden clou voor het volgende seizoen, voor de genadeslag zei Dexter immers "She killed her family so she could start all over again" Ik kan echt niet wachten op seizoen 5!
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Net seizoen 4 afgekeken. Echt een topserie, ik kijk veel series maar dit is toch wel mijn favo ever. Beter dan Prison Break, Lost, Jericho of Heroes!
Dat einde van seizoen 4 was erg shocking ja, jammer dat Rita eruit is! Ik vond die relatie met haar en Dexter echt toppie. Maarja, het biedt wel mogelijkheden. Alleen nu is die alleenstaande vader, dat wordt toch lastig met tijd 
thomas_
-
- 110 messages
- 285 votes
Wat een lekker wijf die Julie Benz, zo jammer dat ze er nu uit is. Alleen haar vond ik al de moeite waard om te kijken. MOoie bijkomstigheid was dat dit gewoon een perfecte serie is. Psychologisch perfect uitgewerkt
Zandkuiken
-
- 1744 messages
- 1429 votes
De afleveringen van seizoen 4 even opgespaard en nu aan een verschroeiend tempo bekeken. Kan ook niet anders want Dexter is ongelooflijk verslavend. Wat begint bij "eentje voor het slapengaan" eindigt meestal diep in de nacht. Voor mij samen met The Shield dan ook de serie waar ik het meest in op ga en bij meeleef. Waarbij ik als een bezetene zit te duimen voor het hoofdpersonage. En hun vijanden echt ga háten
.
De vierde jaargang is weer absoluut fantastisch, met John Lithgow als de man you love to hate. Heeft eigenlijk het ideale uiterlijk om een seriemoordenaar te spelen. Het duel tussen hem en Dexter kruipt echt onder de huid.
Verder is het altijd genieten van het ontspannen Miami-sfeertje. Hoewel de serie vaak erg donker is, blijft het geheel redelijk luchtig. Ook al omwille van de vele grappige momenten. Was dus een beetje verbaasd door het dramatische einde. Ergens maken dit soort momenten de reeks sterker, maar stiekem hoop je toch dat alles op zijn pootjes valt voor onze held.
Minder "subtiel" dan series als Mad Men, The Sopranos en The Wire maar tegelijkertijd een stuk toegankelijker. Je wordt echt volledig meegesleurd in Dexters wereld en na die twaalf afleveringen is het altijd serieus afkicken.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Dat is misschien ook wel een voordeel van Dexter. Het is van Showtime en dus heeft het niet dat elitarische vleugje wat over de series van HBO hangt. Niet dat ik iets tegen de series van HBO heb hoor, maar ik merk wel dat ik Six Feet Under, hoe boeiend ook, echt in fases bekijk en dan weer lange tijd niet. Deze series hebben geen cliffhanger en meer subtiel doorlopende verhalen. Geen 'next time om SFU' of 'previously on SFU' maar meer vrijheid voor de kijker.
Dexter is wat dat betreft veel meer een gewone stervelingen serie. Wel eentje met de emotionele diepgang van een HBO serie, maar tegelijkertijd met de spanning en punt-van-je-stoel cliffhangers van Fox of NBC series.