- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Mat_
-
- 737 messages
- 1334 votes
Ik vind het vooral raar dat Dexter uiteindelijk kiest voor een leven ver weg van iedereen en van z'n oude leven. Dat hij uit het leven van Hannah en Harrison wou verdwijnen om hun geluk niet in de weg te staan kan ik nog best begrijpen. Maar waarom dan niet gewoon kiezen voor zelfmoord? Wat voor een leven heeft hij nu?
En verder geraakt hij wel erg makkelijk weg uit dat ziekenhuis met z'n zus
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Nee ik ben het eens met Ajax&Litmanen1 dat dat de enige goede afsluiter zou zijn geweest. Hoe dan ook, alles behalve dit! Dit is echt zó bedroevend! Maarja, dat waren de laatste 3 seizoenen en deze 8e als topper. of beter gezegd, het ultieme dieptepunt.
Was is trouwens de enige die de SFx gigantisch slecht vond? Die 'storm'...
De wond in Dexter's schouder zag er ook vreselijk uit alsof iemand voor het eerst me Adobe After Effects bezig is geweest...
Artemis
-
- 3868 messages
- 2395 votes
Pffffft wat een dramatisch slechte einde zeg.
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
He, he eindelijk afgelopen: ik heb het gehaald 
Dat ze het laatste seizoen tijdens de zomer startten voorspelde al niet veel goeds. Na het 4e seizoen had ik eigenlijk kunnen stoppen met kijken en keek ik vooral uit gewoonte: laat het een leermoment zijn om te proberen af te haken wanneer een serie de "uitmelkstatus" bereikt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inderdaad, weg met die impulsieve behoefte het toch maar af te kijken. Weg lopen zolang het kan.
Rahl
-
- 6 messages
- 5 votes
In tegenstelling tot de meesten vond ik het wel een aardige afsluiter. Ik had het alleen leuker gevonden als ze achter zijn geheim zouden zijn gekomen, een paar afleveringen geleden. Jacht op Dexter en poep.
Tijdens het ondertitel zoeken vond ik onderstaande site, dus ik ging er gelijk van uit dat het niet zou eindigen met deze aflevering, dus ik werd alsnog verrast.
Dexter Subtitles | 24132 Subs in 49 Languages | SubtitleSeeker.Com
Of komt er toch een seizoen neuf?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dit was het. Dus je site verkoopt onzin. Er komt niks nieuws.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Geen miraculeuze ontsnapping in de laatste aflevering. Een matige series finale van een serie die het in de laatste seizoenen liet glippen.
Dat er doden gingen vallen, viel wel te verwachten. Maar wat de inner circle betreft blijft het bij Deb. En hoewel ik geen grote Deb-fan was, komt deze toch nog wel aan. En ik heb het idee dat dit de enige was geweest. In die zin zouden de dood van Dexter of Hannah minder impact hebben gehad.
Ik snap de gedachtegang van de makers wel in de hele toestand rond Deb's dood en verwerking daarvan. Ik vind het alleen een hele zwakke keuze. Dexter voelt zich verantwoordelijk voor de dood van z'n zus, dat is wel duidelijk. De stekker er uit trekken snap ik wel (maar dat ligt misschien ook aan m'n standpunt daarin), maar haar lichaam dumpen op de plek waar al zijn slachtoffers liggen vind ik een vreemde beslissing. Tuurlijk, het hele verantwoordelijk voor Deb's dood verhaal komt hier weer om de hoek kijken, maar uit respect voor zijn zus had dat wel iets anders aangepakt mogen worden. Schijnbaar was het in de hectiek rond de orkaan/tropische storm volkomen veilig om op je gemak een dode patiënt het ziekenhuis uit te rollen, haar je boot in leggen en vervolgens casual te vertrekken. Vast niet het enige momentje van gebrek in logica, maar zeer zeker een storende.
Op het einde leek het haast een kopie van het einde van TDKR wat al erg genoeg zou zijn. In plaats daarvan wil Dexter zijn vriendin en zoon beschermen door ze te laten gaan.
De makers zullen zich op een gegeven moment klem hebben gezet en dan is er weinig ruimte meer voor een goede afsluiting. Dat is dus gebeurd, getuige deze laatste aflevering.
Dexter haalde 4 seizoenen een hoog niveau. Wat me onder andere aan trok in die eerste seizoenen was de donkere humor, ook iets dat steeds minder te zien was. Sindsdien is het steeds verder bergafwaarts gegaan, met hier en daar een lichtpuntje. Te weinig voor een veelbelovend begin, jammer genoeg.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
In tegenstelling tot de meesten vond ik het wel een aardige afsluiter. Ik had het alleen leuker gevonden als ze achter zijn geheim zouden zijn gekomen, een paar afleveringen geleden. Jacht op Dexter en poep.
Tijdens het ondertitel zoeken vond ik onderstaande site, dus ik ging er gelijk van uit dat het niet zou eindigen met deze aflevering, dus ik werd alsnog verrast.
Dexter Subtitles | 24132 Subs in 49 Languages | SubtitleSeeker.Com
Of komt er toch een seizoen neuf?
Is inderdaad een tijd heel lang sprake geweest van een negende seizoen. Dat wilde Showtime graag, maar de schrijvers en casthadden er geen trek in.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Ik begreep inderdaad ook totaal niet waarom hij zijn zus ging dumpen op die plek
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat sloeg ook nergens op. Dexter mag dan vreemd zijn, maar hij had zijn zus echt wel een normale begrafenis gegund. Nog dommer was trouwens dat hij zonder problemen de stekkers in het ziekenhuis eruit kon trekken bij Deb en haar ook zonder enig probleem mee naar buiten kon nemen
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Hoe Quinn en Batista zagen hoe Dexter Saxton dood. 
Arnie
-
- 1082 messages
- 1881 votes
Vind het allemaal wel meevallen met dat einde; lekker radicaal en wat naargeestig. Uiteindelijk toch precies in de sfeer van de hele serie, als je het mij vraagt.
Het werd wel weer veel te dramatisch gebracht met de nodige logische tegenstrijdigheden, maar dat waren we al enkele seizoenen gewend.
Maar om eerlijk te zijn, volgens mij was dat in de eerste seizoenen niet zozeer anders en was destijds vooral het concept nog nieuw en prikkelend, waardoor iedereen het voor lief nam.
Prima serie al met al, weer eens wat anders. En Yvonne.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik sluit me aan bij degene boven mij.
Enige afsluiter mogelijk. Ondanks een relatief minder goed laatste seizoen (wat nog steeds een prima seizoen is) blijft Dexter wel een geweldige serie.
Mijn favoriete seizoen was met die gasten met die shit uit de Bijbel.
Al MOET een eindconclusie groter en emotioneler.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Matige afsluiter. Alhoewel dit al te voorspellen was. Toch hebben we mogen genieten van de andere top seizoenen Al met al vind/vond ik Dexter geen slechte serie. Er zaten inderdaad wat sterke seizoenen in. Voor mij blijft seizoen 4 met John Lithgow het beste. Mijn eindcijfer voor de serie Dexter: 8 Wel vond ik dat het laatste seizoen zéker beter uitgewerkt had kunnen worden. Maar ik zal gerust niet de enigste zijn. Om de serie "ooit" weer eens te herzien? no way
niet over 5 jaar niet over 10 en ook niet over 25 jaar. Maar goed 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Is het een keertje weinig Hollywood-drama met veel tear jerkers, is het weer niet goed.
Ik heb het over emotioneel, niet sentimenteel. Afscheid nemen na 8 seizoenen moet pijn doen, opluchting hoort niet aan de orde zijn, wat wel overheerst. Jammer.
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Ik heb het over emotioneel, niet sentimenteel. Afscheid nemen na 8 seizoenen moet pijn doen, opluchting hoort niet aan de orde zijn, wat wel overheerst. Jammer.
Dit meiske is er anders wel aardig emotioneel kapot van.
Ik geef toe, heb ook moeten huilen maar meer vanwege het lachwekkende schrijfwerk soms van de schrijvers. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Daarom heten ze dus emo's
.
Ja, het schrijfwerk is wel om tranen van je ogen te krijgen. Gelukkig was Jeff Jur de DOP de afgelopen twee seizoenen anders was het echt een ramp geworden.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes

Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Dat soort mensen hebben echt een serieus probleem dat is aanverwant aan borderline stoornis. Dit is gewoon een psychische aandoening en absoluut niet normaal! Dan ben je toch alle realiteit en prioriteit kwijt of wat?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Neemt iemand de moeite om de volledige video van haar te kijken? Ik niet, haha.
Dexter is gewoon zwaar kut en onbevredigend geëindigd. En dat is jammer, want na 8 seizoenen had ik de serie een waardig slot gegund. Zeker 6 seizoenen waren prima, maar de laatste 2 haalden dat niveau niet.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ik ook niet, na 30 seconden gejammer begreep ik het al wel. 
Seizoen 6 vond ik het begin van de teloorgang overigens. Seizoen 5 kwam traag op gang, maar bleek wel degelijk boeiend door het bizarre verhaal.
Het enige pluspuntje vond ik nog Ray Stevenson in seizoen 7. Ik had meer verwacht van Edward James Olmos, maar helaas was dat seizoen zó slecht dat hij het ook niet meer kon redden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat ik trouwens ook jammer vind aan de gehele serie van Dexter is hoe makkelijk een regular uit de serie kan gaan en dat niemand er daarna nog iets van zegt. Rita is vermoord, maar na 1 aflevering leek ze onderhand vergeten. Lundy, de grote liefde van Deb, is vermoord, maar daar hoor je haar ook niet meer over. Rita's kinderen waar Dexter mee leefde gaan naar opa en oma en je hoort er niks meer over, LaGuerta is bruut vermoord, maar na 1 herdenkingsmomentje is ze ook weer vergeten. Dat vind ik toch eigenlijk best jammer, zeker bij deze serie waar de menselijke emotie juist een belangrijk aspect van de hele reeks is.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Wat een kut finale zeg, zo snel mogelijk vergeten. Echt jammer voor een serie die zo veelbelovend begon, om vervolgens helemaal ten onder te gaan in de laatste drie seizoenen.
Buzzfeed somt het povere einde nog eens mooi op: The "Dexter" Series Finale Was Unbelievably Awful - buzzfeed.com
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Vind het allemaal wel meevallen met dat einde; lekker radicaal en wat naargeestig. Uiteindelijk toch precies in de sfeer van de hele serie, als je het mij vraagt.
Het werd wel weer veel te dramatisch gebracht met de nodige logische tegenstrijdigheden, maar dat waren we al enkele seizoenen gewend.
Maar om eerlijk te zijn, volgens mij was dat in de eerste seizoenen niet zozeer anders en was destijds vooral het concept nog nieuw en prikkelend, waardoor iedereen het voor lief nam.
Ik gaf in 1 van de 1e berichten in dit topic, meer dan 5 jaar geleden, al aan dat het een vermakelijke serie is maar niet meer dan dat. Na het 1e seizoen is het meer en meer van hetzelfde en op een gegeven moment gaat dat natuurlijk tegenstaan, en in de laatste seizoenen wordt er minder lekker naar een climax toegewerkt, maar seizoen 2 met die strontvervelende Lila West, seizoen 3 met die non-antagonist Miguel Prado, seizoen 5 met die lelijke love interest Lumen en seizoen 6 met die saaie, charismaloze doomsday killer waren echt niet veel beter. Het coolste personage uit de serie, Isaak Sirko, is ook (bijna) tot het eind bewaard.Goede laatste aflevering ook. Prima einde met nog een hele lekkere scène (de moord op Saxon + verklaring). En dat laatste shot dan, Dexter die nog even heel ernstig in de camera kijkt.
Wel vreemd dat Masuka niet meer even te zien was.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Omdat zij zijn laatste "kill" was.
Ik vond het einde prima. Toegegeven het laatste seizoen mist zeker wat spanning en alhoewel er in potentie een hele goede "villain" in zit, komt het niet altijd goed uit de verf. Desalniettemin tevreden. Overigens mee eens dat Dexter nooit van de hoogste kwaliteit is geweest, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Breaking Bad, al waren een aantal seizoenen zeker van hoger niveau dan het laatste seizoen. De keuzes in dit laatste seizoen en met name de laatste aflevering vind ik nog behoorlijk goed te beargumenteren. Al met al met plezier naar Dexter gekeken, ook al zal het nooit de eerste plaats krijgen in de lijst van mijn favoriete series allertijden.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Zojuist de laatste aflevering van Dexter gezien.
Wat een kut eind! Op alle fronten zo'n beetje een worst case scenario. Ik heb geeneens zin om er verder woorden aan vuil te maken. Ik ben gewoon nijdig. Ho-ly shit!
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Zojuist de laatste aflevering van Dexter gezien.
Wat een kut eind! Op alle fronten zo'n beetje een worst case scenario. Ik heb geeneens zin om er verder woorden aan vuil te maken. Ik ben gewoon nijdig. Ho-ly shit!
Wat een verschil met Breaking bad, daar draait het laatste seizoen ook om het grote geheim en wanneer het uit zal komen, maar waar Breaking bad het fantastisch heeft opgepakt, kunnen ze bij Dexter echt geen eindes meer schrijven lijkt het wel, wie hebben ze ingehuurd? Stephen King?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Probleem is dat ze bij Dexter "maar wat doen" en waar Gilligan bij het eerste seizoen alles al in zijn kop had. Visie is essentieel.