- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Anyway. Geen topserie meer, maar dat einde wil ik toch wel graag zien.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wederom saai, al is het neerschieten van Debra misschien nog de moeite voor de slotaflevering. Maar zelden zag ik een topserie zo kansloos en zielig eindigen als Dexter met dit gehele laatste seizoen. Lijkt wel of er compleet nieuwe scripschrijvers opgezet zijn die de serie nog nooit hebben gekeken.
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Okay, da's natuurlijk mijn fout om na Breaking Bad gelijk Dexter te gaan kijken. Wat een verschil in kwaliteit zeg. Alsof de schrijvers van GTST mee hebben gewerkt 
Heh, Sylvia Prado.
Wel grappig indd. Moest wel effe een seconde graven in het geheugen van wie dat ook alweer was. Verder eigenlijk vrij onnodig om haar weer terug te brengen.
Ben blij als het er eindelijk opzit volgende week. Helaas niet op een enthousiaste manier als gehoopt.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Mwa, vond het niet echt onaardig. Er wordt nu toch wel naar een climax toegewerkt nu je weet dat alles snel goed moet komen willen Dexter en co in het vliegtuig zitten
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Okay, da's natuurlijk mijn fout om na Breaking Bad gelijk Dexter te gaan kijken. Wat een verschil in kwaliteit zeg. Alsof de schrijvers van GTST mee hebben gewerkt .
Om die reden kijk ik het ook altijd andersom. Eerst Dexter, dan BB., Eindig ik tenminste een beetje tevreden.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Wel jammer dit. Toch komt er weer wat spanning door het neerschieten van Deb. Nu hoop ik dat m'n vrouw snel thuiskomt, want dan gaan we S05E14 van Breaking Bad kijken!!!! De finale van E13 komt in de buurt van de finale van The Good, the Bad and the Ugly! Straks kijken hoe dat afloopt.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Nee dit is absoluut niet finale waardig.
Trouwens, over overdreven bloed gesproken, heb je die plas bloed gezien? Dan bel je echt niet meer op om te melden dat je bent neergeschoten hoor!!
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Gelukkig nog maar één aflevering te gaan om deze serie eindelijk uit zijn lijden te verlossen, want het gaat werkelijk nergens meer over.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Tja, Remember the Monsters? het zal wel een (spoiler): terugblik zijn op de moorden? in ieder geval niet veel verrassend denk ik.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Wisselvallige aflevering. Enerzijds zitten er mooie stukken in, anderzijds stoor ik me enorm aan de As the World Turns-praktijken. Ook het acteerwerk stoort me vaker dan me lief is, merk ik.
En verder.. Geen camera's bij de ingang van het ziekenhuis? Voor het eerst dat ze de Morgans gaan 'tailen'? Die marshall komt er iedere keer toevallig net bij wanneer het goed lijkt te gaan? 
Die Saxon is trouwens wel echt een heerlijk personage. Beetje knullig geïntroduceerd, maar ik vind hem echt een toevoeging voor een verder vrij matig seizoen.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Nee dit is absoluut niet finale waardig.
Trouwens, over overdreven bloed gesproken, heb je die plas bloed gezien? Dan bel je echt niet meer op om te melden dat je bent neergeschoten hoor!!
Hier kan het wel mee eens zijn. Ik probeer nog positief te zijn over de serie. Ik wil er nog wel aan toevoegen dat ik het gewond zijn van Deb wel erg slecht geacteerd vond.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ik ben het met iedereen eens. Het is gewoon te triest voor woorden. Laat de laatste aflevering maar snel komen, dan hebben wij het voor de boeg. Sjonge jonge jonge... Wat zo goed begon, eindigt zo slecht en afgeraffeld?!?! *Zucht* Maar goed 
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Om die reden kijk ik het ook altijd andersom. Eerst Dexter, dan BB., Eindig ik tenminste een beetje tevreden.
Valt natuurlijk wel wat voor te zeggen om die volgorde te hanteren zodat je meer tevreden eindigt. (That's what she said). Ik zou het denk ik echter niet trekken om eerst Dexter te kijken en daarna BrBa. Dan zou ik waarschijnlijk als een ongeduldige Cartman wachtend op de Wii worden, maar dan voortdurend afvragend wanneer dit uurtje eindelijk voorbij is zodat ik weer van Heisenberg mag genieten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ach, ik heb geen hekel aan Dexter dus dat uurtje is best uit te zitten. Maandag de seizoensfinale en tevens het slot van de serie. Normaal keek ik er 2 weken naar uit, nu boeit het me nauwelijks wat. Het zou me niet eens verbazen als het een sneu happy end wordt.
Arnie
-
- 1082 messages
- 1881 votes
Ieder scenario waarin Dexter en Yvonne samen zijn aan het eind is voor mij acceptabel.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
In principe hoef je eigenlijk de laatste aflevering niet eens te zien. De trailer van de laatste aflevering zegt al genoeg. Maar inderdaad wat AL1 al zegt, met zo een instelling de laatste episode kijken kan ik mij ook wel in vinden 
freakey
-
- 4 messages
- 166 votes
Altijd blij met een nieuwe Dexter serie uiteindelijk, ook deze weer... nee, er zijn betere Dexters geweest.... maar ik ga het wel missen na volgende week...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mixed bag einde. Vier seizoenen terug stonden we er veel beter voor. Deb's dood komt niet aan, al is het isolement van Dexter wel aardig, normaal altijd de voice over als ie in de camera kijkt, nu heeft ie niks meer, stil, dood, gebroken. Laat alles en iedereen achter zich waar ie iets voor voelt, Dexter is een volbloed 'mens' en gebroken. Al was het na seizoen 4 niet zo veel meer met de serie, op wat briljante afleveringen vorig jaar na. Al MOET een eindconclusie groter en emotioneler.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Een soort Michael Corleone einde, jammer dat het stopt.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
jammer dat het stopt.
Pfft... want dit niveau hadden ze inderdaad langer mogen uitslepen?
Aantal seizoenen te laat, wat mij betreft.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ben verdrietig.
Niet omdat Dexter erop zit, maar omdat ze er een (@*$*(#&!@ kut seizoen van hebben gemaakt. Zonder grote tegenstander, zonder spanning, zonder een big bang en met een klote einde.
Debra dood, maar het was zo matig in beeld gebracht dat het me weinig boeide. Terwijl Debra echt wel een mooie rol heeft gehad als bad ass zusje van Dexter.
En net toen ik dacht dat de serie toch nog een beetje op niveau zou eindigen, met een dode Dexter wat je had mogen verwacht na al die jaren seriemoordenaartje spelen, krijg je nog zo'n flauw stukje dat hij een nieuw leven is begonnen maar voor de rest van de wereld als dood wordt gezien. Wat slecht zeg. Dit had maar op 1 manier mogen eindigen: dat de buitenwereld eindelijk ziet wie Dexter nog was en wat hij heeft gedaan, waarna hij op 1 of andere wijze was overleden.
Het was echt een enorm leuke serie, maar de laatste 2 seizoenen waren teleurstellend. Sterker, dit slotseizoen gewoon extreem slecht.
En toch ga ik het missen. Dexter was natuurlijk wel een geniaal personage, net als oa Batista, Masuka en Deb.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Dit had maar op 1 manier mogen eindigen: dat de buitenwereld eindelijk ziet wie Dexter nog was en wat hij heeft gedaan, waarna hij op 1 of andere wijze was overleden.
huh? hoezo?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Al die seizoenen heeft Dexter er alles aan gedaan om zijn geheim en dito uitgevoerde daden geheim te houden. Toch kwamen steeds meer mensen het te weten, waaronder oa de vermoorde LaGuerta en zijn zusje Deb. De serie had gewoon het meest logische slot moeten gebruiken, dat eindelijk iemand eens zijn geheim openbaar maakte. En bij een serie als deze met een seriemoordenaar in de hoofdrol had het wel een slot met een overlijden van Dexter mogen worden. Nu kiezen ze voor een slap tussenproduct. Over een paar jaar komt er een nieuw seizoen, let maar op. Nu kan dat immers.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Nou dat had voor mij niet gehoeven hoor.
Liever een meer open einde dat hij uiteindelijk toch in Argentinie beland en zijn leven in VS afsluit maar daar al snel weer ontdekt dat hij zijn leven niet kan veranderen of zoiets
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hier wel een lang interview met de producer over het slot. Voor wie er nog zin in heeft.
'Dexter' producers explain finale, defend final season | Inside TV | EW.com - insidetv.ew.com
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Met het einde van het laatste seizoen voelt de serie aan als een nachtkaars die tergend langzaam uitgaat. Ook in de laatste aflevering van Dexter heerst vooral de teleurstelling van een ooit een geweldige serie. Stiekem, en wellicht tegen beter weten in, hoop je alsnog dat de serie nog een waardig afscheid is gegund en daar zijn ze maar deels in geslaagd naar mijn mening.
Genoeg momenten weer waarbij de wenkbrauwen gefronst werden (o.a. Saxon die wel erg simpel werd ingerekend en waar je op een confrontatie hoopte, Dexter die simpel langs alles en iedereen Debra wegvoert, de vluchtende Hannah die het kennelijk onnodig vind om haarzelf een beetje te vermommen, de relevantie van Masuka’s dochter dit gehele seizoen) waardoor ik het gevoel heb als kijker niet serieus word genomen. Kleine lichtpuntjes vond ik nog Dexters afscheid voor Debra en hoe de serie wordt afgesloten. Geen happy ending in Argentinië, wat niet zou passen, of de dood van Dexter, maar een sober en eenzaam bestaan voor Dexter. Heb daar wel vrede mee.
Zou mijn favoriete seizoenen als volgt willen rangschikken: 1-2-4-3-7-6-5-8.
Erg genoten van de eerste vier seizoen, en na een kleine opleving met het zevende seizoen, kon helaas het hoge niveau niet worden vastgehouden. Nee, resumerend en met de wetenschap van nu bestaat de serie Dexter uit slechts vier seizoenen voor mij en eindigd het met de dood van....