- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Kom op mensen. Al de dingen die Vogel noemt maken het toch overduidelijk. Zij heeft Harry's code bedacht (een no brainer met de dialogen die Rampling heeft). Dus indirect is ze Dexter's maker. Ligt er aardig dik bovenop.
Wat ik wel mis is een bad-guy voor dit seizoen, uiteraard is dat nu Dexter zelf, maar dat was toch altijd wel een standaard in de serie.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Dat komt nog wel lijkt me, aangezien er weer een serial killer on the loose is.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja, klopt. Al is het de vraag hoe de rol van Strahovski gepresenteerd wordt. Ze kan ook racunegevoelens hebben na vorig seizoen.
Al lijkt alles erop te wijzen dat ie het zijn teloorgang wordt waar hij veel tegenwerking van veel kanten zal gaan krijgen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat komt nog wel lijkt me, aangezien er weer een serial killer on the loose is.
Die lijkt zich meer te focussen op Vogel zelf. Haar nauwkeurige profiling op The Brain Surgeon is niet toevallig. Ik verwacht dat The Brain Surgeon achter haar aan gaat, en dat Dexter zijn 'creator' in bescherming moet/probeert te nemen.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Hmm ik verwacht toch eerder dat Dexter een instrument van Vogel gaat worden...
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik had ook al meteen het idee dat zij meer met die zaak te maken heeft
Beetje te toevallig dat ze opeens zomaar komt opduiken en iets te geïnteresseerd in het menselijk brein, om er bvbv putjes in te gaan scheppen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat denk ik ook, al denk ik dat Vogel precies weet hoe 'm te bespelen, vandaar dat ze zich zo als een moederpersoon presenteert. Dexters humaniteit staat centraal in heel de reeks, zelfde geldt voor zijn behoefte tot een moederpersoon.
Toch wel erg fijn dat Vogel vertolkt wordt door zo'n geweldige actrice als Rampling. Zie je zeer zelden, vooral in een serie waar nooit echt acterende wereldwonderen in te vinden zijn.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ik had ook al meteen het idee dat zij meer met die zaak te maken heeft
Beetje te toevallig dat ze opeens zomaar komt opduiken en iets te geïnteresseerd in het menselijk brein, om er bvbv putjes in te gaan scheppen.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Schattige Harrison is blijkbaar een kutkind geworden 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Gaaf dat je (net Debra als vorig seizoen) denkt dat het veel afleveringen gaat duren voordat Vogel achter Dexter's ware aard komt, en dat het dan gewoon al in de opener op tafel ligt.
.
Ik voel trouwens een 'brain surgeon denkt Dexter te kunnen genezen van zijn dark passenger'-motief opkomen. Misschien heeft Vogel die brain surgeon zelfs wel 'gecreeerd' als oplossing voor Dexter. Als het daar op uitloopt zou dat toch wel wat teleurstellend zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Meh. Verloopt wel min of meer zoals ik gedacht had maar de episode is niet vooruit te branden. Dit is toevallig ook Hall's regiedebuut. Toeval dat deze episode ezelskont zuigt? Dacht het niet. Zoals wel vaker in de serie blijft de uitdieping met Debra gewoon een hekel punt, of het karakter nou strontvervelend is of Carpenter zelf durf ik niet te zeggen. Joey's racial you people slur was wel geestig, fijne Dexter/Vogel momentjes en wat fijne ontwikkelingen wat betreft de Brain Surgeon maar ze willen voorlopig te veel en dan komt Hannah straks nog halverwege.
Laat Hall iig nooit meer een episode regisseren. Herpakken mensen!
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Laat Hall iig nooit meer een episode regisseren. Herpakken mensen!
Pff, inderdaad. Snel vergeten en door naar de volgende aflevering.
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Voorbeeld van een show die echt veel te lang is gerekt. Ik volg het het uit nostalgie maar ben blij dat deze show eindigt. Niet toevallig dat de laatste episodes tijdens de zomer worden gedumpt.
Ach ja TV: op shows als The Big Bang Theory, Breaking Bad, Game of Thrones en misschien Vikings vind ik niets het bekijken waard.
Bij Dexter wordt de uitmelkformule wel erg pijnlijk duidelijk, maar goed ben kijker van 't eerste uur dus ik zit het wel uit (zou het niemand aanraden, dat dan weer wel).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Voorbeeld van een show die echt veel te lang is gerekt. Ik volg het het uit nostalgie maar ben blij dat deze show eindigt. Niet toevallig dat de laatste episodes tijdens de zomer worden gedumpt.
Dit is al jaren het uitzendschema....
Daarbij, de serie kent ups en downs, maar het is nog steeds interessant genoeg voor een hoop kijkers.
Wel was de aflevering van gister weinig aan. Jammer, want de openingsaflevering van dit seizoen was top.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Nee, voorgaande seizoenen begonnen altijd rond oktober. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Verrek, je hebt gelijk. Ik haal dan zeker Dexter en Breaking Bad door de war ofzo 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
De eerste 2 slappe afleveringen van Seizoen 8 achter de rug. Plot theorieën liggen er weer voor het oprapen
Maar goed. Het is weer ff koffiedik kijken hoe dit Seizoen zich verder gaat ontwikkelen en of er weer wat spanning in komt (wat ik eigenlijk niet echt verwacht). Ik vind het overigens wél een RAMP(ling) dat zij ook in de cast zit 
Arnie
-
- 1082 messages
- 1881 votes
Nuance is ver te zoeken bij Dexter, al een aantal seizoenen lang. Rampling is eigenlijk té goed om in zo'n serie te spelen, en kan daardoor niet anders dan de dramatische twist van dit seizoen te belichamen.
Maar het blijft leuk, als men enkele ongeloofwaardige situaties voor lief neemt, en de keuze om in het laatste seizoen iemand te laten opduiken die zo'n essentiële rol heeft gespeeld in de 'totstandkoming' van de mens die Dexter is, is zeker interessant. Blijf het bovendien wel een kwaliteit vinden dat de makers het personage Dexter in elk seizoen weer opnieuw 'uitvinden', hem iedere keer weer nieuwe ontdekkingen over zijn humaniteit, zoals Naomi Watts het uitdrukt.
Kortom, benieuwd hoe de zaak zich ontwikkelt!
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Blijf het bovendien wel een kwaliteit vinden dat de makers het personage Dexter in elk seizoen weer opnieuw 'uitvinden', hem iedere keer weer nieuwe ontdekkingen over zijn humaniteit, zoals Naomi Watts het uitdrukt.
Mee eens, maar het houdt een keer op. Ik bedoel hiermee te zeggen dat de makers eigenlijk moesten stoppen op een bepaald hoogtepunt. Spoiler:Ook vind ik het wel een keer genoeg geweest om steeds dieper te gaan graven in zijn verleden. En er zo maar elke keer weer een twist aan te geven (wat jij al in andere woorden omschreef). Dit laatste kan vervelend overkomen voor de kijker (denk ik).
Verder heb ik de serie Dexter ook niet meer zo hoog zitten. Daarom laat ik het maar op een laag pitje staan en lees gewoon de spoilers en kijk wanneer ik zin heb. Gelukkig staan er nog andere series en films op mijn lijstje
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Is het toeval dat Deb het voor de tweede keer aan legt met een A. Briggs?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Weer een vrij aardige derde episode. Vooral de rol van Vogel in het geheel blijf ik heel interessant vinden, en haar vraagstukken richting Dex naar zijn wat pn-psychopatische trekjes. Joey weer in vrouwenproblemen, Clueless Angel en ook de worstelingen van Deb zijn hier alweer veel beter uitgewerkt en geregisseerd. Dex ook eindelijk weer aan de slag met zijn core business. Verwacht dat het volgende week wel weer los barst.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mhow, vind aflevering 2 en 3 niet heel bijzonder. Ik hoop eigenlijk dat dit seizoen nog helemaal los barst, aangezien hiermee de serie wordt afgesloten. Er zou het nodige eens mis moeten gaan waar Dexter zich niet meer uit kan redden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hij zit nu al aardig in de problemen anders, zonder Deb valt zijn 'composure' ineen en dan met de wetenschap dat Hannah McKay in episode 6 weer terug komt. En blij met Vogel lijkt ie ook niet te zijn volgende week. Verwacht dat ie behoorlijk in het nauw gedreven wordt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, het stuk met de bijna bekentenis van Debra op het bureau was wel sterk. Ze kunnen haar niet lang meer tegenhouden denk ik. Jammer trouwens dat zij zo wordt onderschat. Jennifer Carpenther zet haar rol van Deb echt geweldig neer. Ik heb de promo voor volgende aflevering helaas een stukje gekeken. Ziet er veelbelovend uit.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
What´s up met die Elway en z´n electrolyte shizzle?
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Tja ik heb ook nog steeds het idee dat het nog moet gaan beginnen en we nog steeds naar de intro zitten te kijken (terwijl wel al in seizoen 8 zitten). Het komt mij een beetje over alsof ze nu opeens in het laatste seizoen Dexter opnieuw willen uitvinden. Vooralsnog niet heel boeiend en we zitten 'al' op een kwart van het seizoen. Vogel kan me toch niet zo veel boeien als ik had gewild, maar dat is mogelijk ook door Rampling die ik niet een bijzonder boeiende actrice vind. Integendeel zelfs...
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
What´s up met die Elway en z´n electrolyte shizzle?