- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Laat hem maar gewoon aan zijn eind komen door een betere serial killer. Baas boven baas.
Nah, dat zou dan de Ice Truck Killer moeten zijn geweest of de Trinity Killer, maar beiden zijn al dood.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Laat Bernard Elan aka the Shadow maar opdraven. De perfecte match om het einde voor Dexter te betekenen.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Debra maakt hm dood en dan pleegt ze zelf moord.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Brr. Ik moet er niet aan denken. Death Row lijkt mij vooralsnog de beste optie.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Seizoen 6:
Ik snap alle kritiek op dit seizoen wel, maar ik deel hem niet. Met de Tooth Fairy killer en die religieuze killers valt er genoeg te beleven. Sommige vermoorde mensen vond ik ook erg sterk en bijna angstaanjagend in beeld gebracht worden, met name die gast op het paard. Dexter is natuurlijk wel een behoorlijke tijd out of touch met zichzelf, kon mij niet deren. Wel zaten er een paar bombastische scenes in die eigenlijk compleet nergens op sloegen. Ik doel dan vooral op die scene waarin Dexter midden op zee ontsnapt aan een vlammenzee, door een boot wordt opgepikt, gerund bij smokkelaars blijkt even daarna, waarna hij ze gelijk maar even uit de weg ruimt Komaan zeg......Wel weer erg verslavend en met een spannende cliffhanger!
Seizoen 7:
Best een interessant seizoen. Vooral Maria LaGuerta (
) is lekker op dreef met al haar speurwerk en gegraaf in het verleden. En die storyline met die Oekraïnse brotherhood wist ook voldoende te boeien. Het hele Hanna McKay gebeuren vond ik niet altijd even geslaagd. Dan was ik meer tevreden met enkele zijplotjes, zoals die gast die mensen verbrandde.
Ik deel wel de kritiek dat er het laatste seizoen 1 grote main storyline moet zijn. Niet zoals nu, dat als een zaak is afgelopen Sirko er gewoon weer prompt een andere zaak voor in de plaats komt. Het beste seizoen was tot nog toe toch seizoen 4 waarin The Trinity Killer het hele seizoen van de partij was.
De flashbacks van Doakes vond ik trouwens erg geslaagd, het zorgde voor veel achterdocht en verdieping, omdat Dexter op zichzelf ging reflecteren. Het einde vind ik best gedurfd van de makers. Geen cliffhanger, de arme LaGuerta wordt gewoon keihard uit de weg geruimd Snif....Stijlbreuk.
Nu maar hopen op een spannend laatste seizoen waarin de familie Morgan genadeloos aan hun einde komt. Ik heb nu namelijk geen greintje sympathie meer voor ze. Een 2de Trinity Killer zou zeker niet misstaan.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Heb nu 5 afleveringen gezien van seizoen 1 maar ik kan nog niet echt zeggen dat ik het echt leuk vind. Khoop dat het toch wat leuker gaat worden, anders zal ik denk snel afhaken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Geef het tot aflevering 10. Als je dan nog niet verslaafd bent
. Het duurt gewoon even, daar hebben er meer last van
.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Seizoen 7 en Hannah trekken nog wel aardig bij. De Koshkakiller is een interessant figuur. Vannacht de finale!
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Vannacht de finale!
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
En dat was S7. Viel uiteindelijk alleszins mee, maar La Guerta... 
Ben benieuwd of het laatste seizoen op de één of andere manier nog lekker all out gaat. Ik hoop van wel!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Had seizoen 7 nog niet gezien en aangezien de VPRO hier maandag mee is begonnen, ben ik het daar maar gaan volgen.
Eerste 3 afleveringen zijn eigenlijk wel goed bevallen. Misschien omdat mijn verwachtingen na 2 hele matige seizoenen laag waren. Stevenson brengt in ieder geval charisma met zich mee.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Seizoen 1 afgekeken.
Toch best wel een leuke serie, moest idd ff inkomen maar na een aantal episode's kijken werd het toch best leuk.
Kan nog niet zeggen dat ik het echt geweldig vind, maar toch ga ik seizoen 2 ook een poging wagen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En een featurette wat betreft Charlotte Rampling's personage
.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Damn, Isaak Sirko kan ik toevoegen aan mijn rijtje Dexter-favorieten.
Zeriel
-
- 1395 messages
- 2636 votes
serie 6 en 7 gezien. Eerlijk gezegd vind ik Dexter nogal overgewaardeerd, voor een serie met soapachtige trekken. Wel vermakelijk, maar ik heb steeds het gevoel dat er een clubje schrijvers aan het werk zijn die voortdurend iets moeten verzinnen om de serie op te rekken.
Ik wil best meegaan in een fantasie-werkelijkheid, als er maar een innerlijke logica inzit. De zevende serie zit wel erg losjes in elkaar...
Die relatie met Hanna... geen moment dat ik daar in geloof.
De speurtocht van La Guerta, zou heel belangrijk moeten zijn, maar het voelt aan als het zoveelste subplotje. Alsof de schrijvers denken oh toch maar niet deze kant op, want we hebben groen licht voor nog een serie.
Er worden wel erg veel mensen vermoord, zodat het nauwelijks nog iets uitmaakt.
Die Isaak Sirko was een sterk karakter, die wordt te vroeg de nek omgedraaid.
Het gedrag van Deb, die zit natuurlijk in een onmogelijk situatie maar wat ze uiteindelijk doet.... klopt gewoon niet met haar karakter.
De 6e serie vond ik dan nog een stuk beter.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Spijker op de kop Zeriel. Toch wel lekker om te volgen als je het niet al te serieus neemt 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nu je het zegt. Voor mijn gevoel is het nog helemaal niet zo lang geleden dat Dexter aan zijn zevende seizoen begon. Toch nog iets fijns in de zomerprogrammering.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vanavond begint het weer
Morgen dus lekker beginnen te kijken, ik heb er echt veel zin in. Ben toch wel gehecht geraakt aan deze serie.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sublieme opener! De verscheurde band tussen Dexter en Debra is erg sterk. Jennifer Carpenther is ook echt een hele goede actrice die haar rol van Debra zeer overtuigd speelt. En verder ben ik benieuwd wat Dr. Vogel met Dexter van plan is, aangezien ze weet van zijn activiteiten.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Aimee Garcia ie haar borsten vasthoudt tijdens de seksscène met Quinn... wie doet dat nou?
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Begint volgens mij steeds duidelijker te worden dat Dexter fatale steken gaat laten vallen. Wie zou die Vogel zijn? Zijn oma?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Begint volgens mij steeds duidelijker te worden dat Dexter fatale steken gaat laten vallen. Wie zou die Vogel zijn? Zijn oma?
Ik las al dat het misschien iemand was die Dexter zijn vader vroeger kende. Dat hij hulp bij haar had gezocht voor Dexter ofzo. Die tekeningen die zij Dexter gaf, misschien heeft Dexter die vroeger gemaakt en heeft zij ze via Dexters vader.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kom op mensen. Al de dingen die Vogel noemt maken het toch overduidelijk. Zij heeft Harry's code bedacht (een no brainer met de dialogen die Rampling heeft). Dus indirect is ze Dexter's maker. Ligt er aardig dik bovenop.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Eerste aflevering net ook gezien, wel oké. Gelukkig ziet de vooruitblik van wat er allemaal in het seizoen nog gaat gebeuren er wel interessant uit. Ik verheug me erop om Hannah McKay weer te zien.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zeer aardige opener. Dexter on edge, Jamie hotter than ever, Deb in Hell en vooral Charlotte Rampling! Al is het wel jammer dat ze het mysterie rond haar personage zo overduidelijk presenteren. Weg mysterie. Een Deb die de weg kwijt is was dan weer welkom maar dan wel weer jammer dat het wel een 'assignment' was.