- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Nog absolutt geen zekerheidje natuurlijk, daarvoor hoeft Hannah niet terug te komen. Al gaf Buck aan dat Hannah terug komt als de storyline daar om vraagt. Al moet eerst de plot voor het achtste seizoen nog vastgesteld worden.
Ik hoop dat dat in grote lijnen al vast staat. Of ze hebben dit seizoen maar gewoon wat gedaan, dat kan ook. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Helaas niet. Zoveel geklooi met schrijvers dit seizoen, gelukkig weer een vast team voor seizoen 8.
Arnie
-
- 1082 messages
- 1881 votes
Afgaand op de laatste aflevering lijkt het me logisch dat Hannah terugkomt. In hun laatste gesprek werd duidelijk dat het pas over was als 1 van beiden dood was of achter de tralies zit. Nu Hannah vrij is moet er dus wel weer iets gebeuren.
Mocht iemand uit Dexters naaste omgeving vergiftigd worden met die plant dan zal Dexter wraak willen nemen; mocht dat niet gebeuren dan waren hun liefdesbetuigingen maar ook de wederzijdse oorlogsverklaringen in de laatste aflevering te prominent aanwezig om zomaar te laten gaan; dat zou wat mij betreft een schrijversfout betekenen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat nog steeds geen garantie is. Ook speelt er wel meer mee dan wat narratief gezien logisch zal lijken.
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Hannah is nog steeds een optie om terug te komen volgend seizoen hoor. Stellen dat Dexter-Hannah niet op kan tegen Dexter-Rita lijkt me lastig hard te maken. Alles spreekt in je nadeel zelfs. Al ben ik ook groot liefhebber van de Dexter-Rita tandem. .
Lijkt me prima hard te maken. Waar Rita echt het steunpunt was in Dexters fake leven en degene die er , vaak ongewild, voor zorgde dat hij niet helemaal het verkeerde pad opging, is Hannah niet meer dan een kalverliefje, een vriendinnetje dat dezelfde interesses blijkt te hebben. Zo iemand waar je voor een half jaar syapelverliefd op bent om daarna compleet vergeten te worden.
Verder ook geen enkele scène tussen de twee die nog maar half zo sterk was dan die eerste scène tussen Dexter en Rita op de zetel.
Zorgt er wel voor dat de serie totaal zijn quirkiness verliest. Dat licht-surreële wat Dexter zo geweldig maakte is compleet weg
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lijkt me prima hard te maken. Waar Rita echt het steunpunt was in Dexters fake leven en degene die er , vaak ongewild, voor zorgde dat hij niet helemaal het verkeerde pad opging, is Hannah niet meer dan een kalverliefje, een vriendinnetje dat dezelfde interesses blijkt te hebben. Zo iemand waar je voor een half jaar syapelverliefd op bent om daarna compleet vergeten te worden.
Verder ook geen enkele scène tussen de twee die nog maar half zo sterk was dan die eerste scène tussen Dexter en Rita op de zetel.
Niet mee eens. Even vooropgesteld dat Dexter-Rita ook erg mooi was maar helaas gedwongen staged. Dat is er bij Hannah niet bij.
Zorgt er wel voor dat de serie totaal zijn quirkiness verliest. Dat licht-surreële wat Dexter zo geweldig maakte is compleet weg
Vind ik niet, Dexter verliest daarmee platvloersheid. Het zijn juist de segmenten in Dexter's psyche die erg getemperd zijn. Wat ook wel jammer is maar past wel bij zijn huidige state of mind.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Afgaand op de laatste aflevering lijkt het me logisch dat Hannah terugkomt. In hun laatste gesprek werd duidelijk dat het pas over was als 1 van beiden dood was of achter de tralies zit. Nu Hannah vrij is moet er dus wel weer iets gebeuren.
Mocht iemand uit Dexters naaste omgeving vergiftigd worden met die plant dan zal Dexter wraak willen nemen; mocht dat niet gebeuren dan waren hun liefdesbetuigingen maar ook de wederzijdse oorlogsverklaringen in de laatste aflevering te prominent aanwezig om zomaar te laten gaan; dat zou wat mij betreft een schrijversfout betekenen.
Ik kan me best voorstellen dat Hannah opeens verkast en we haar helemaal niet terugzien. Zou niet de eerste zijn dat het zo ging in Dexter
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Gister eindelijk de laatste twee afleveringen bekeken, en ben positief verrast door dit seizoen. Sirko is misschien wel mijn favoriete bad-guy ooit in Dexter, cinematografisch is de serie er op vooruit gegaan en ook Hannah is een fijne verschijning. Het niveau van de eerste vier seizoenen zit er nog niet in, maar het komt soms dichtbij.
Een groot kritiekpunt is echter wel dat er godsgruwelijk veel gebeurt dit seizoen. Ben de tel een beetje kwijtgeraakt, maar tussen alle moordenaars en sub-plotjes door is het bijna ongelofelijk dat dit seizoen slechts 12 afleveringen heeft. Voor het volgende seizoen hebben de schrijvers dringend wat focus en planning nodig.
Maar soit, heb genoten.
Iets dat ik na de twee vorige seizoenen niet meer voor mogelijk had gehouden.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Sirko is misschien wel mijn favoriete bad-guy ooit in Dexter
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Hij is de antagonist, maar ik vind de acties van Dexter niet minder moreel verwerpelijk dus ik zou in dit laatste seizoen niet spreken van een good guy vs. bad guy.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Ok. Maar gezien de acties van Dexter in dit seizoen was er misschien nooit echt sprake van Good Guy vs Bad Guy.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Sirko was gewoon heel intressant en opeens .......
edit. De conversaties tussen hun twee is bijna van ongekend hoog niveau.
Luppie00
-
- 92 messages
- 347 votes
De flashbacks met Doakes.
Ik denk dat ik seizoen 1 en 2 maar weer eens ga kijken. Ik kom er nu pas achter hoe goed de serie in seizoen 1 en 2 was. Seizoen 3 is wat minder, seizoen 4 is echt een knaller, maar daarna gaat het bergafwaarts met de serie en hard ook. Desalniettemin kijk ik er nog steeds graag naar en zit ik ook met smart te wachten op seizoen 8.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
In één week tijd seizoen zeven gekeken. Dexter blijft toch de serie waaraan ik het gemakkelijkste verslaafd raak, elk seizoen weer.
Het begint goed, met een geloofwaardige reactie van Debra op de cliffhanger van seizoen 6. Daarna heeft de serie even tijd nodig om op stoom te komen. Het middenstuk, pakweg vanaf aflevering 4 tot 11 is het beste. Sirko is een prachtig personage, de scene in de gay-bar één van de sterkste van het seizoen. De tweede grote plotlijn, die van Hanna McKay, heeft als troef Yvonne Strahovski, droomvrouw als ze is.
Zeer geloofwaardige liefdesrelatie met Dexter, die ook weer een stap verder gaat dan die in eerdere seizoenen. De aflevering dat ze gevangen wordt gehouden door Sirko is bloedspannend, en de beslissing van Dexter in aflevering elf heeft enorme dramatische impact.
Wat jammer is aan het seizoen is dat er wel erg veel zijpaadjes worden bewandeld, en er erg veel verschillende killers zijn. Een paar is prima maar nu wisselde het per 2 afleveringen ongeveer. De slotaflevering vond ik ook een miskleun. Debra die achter Dexter aangaat om hem tegen te houden LaGuerta te vermoorden en haar vervolgens zelf doodschiet.
Wat mij betreft karaktermoord op haar personage, terwijl ze juist voor mij vaak de drijvende kracht is van de serie. Daar kan niks goeds van komen.
Wel fijn dat het plot met Hannah open wordt gelaten, de scene tussen haar en Deb in de rechtbank was trouwens ook fantastisch, en ik reken wel degelijk op de terugkeer van Strahovski. Alles wat daar vanaf wijkt zal per definitie een enorme teleurstelling zijn voor het slotseizoen.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Mooi stukje. Maar waarom niet gewoon alle spoilers tussen spoiler tags zetten ipv slechts een?
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ik geloof dat iemand het concept van spoilers en spoilertags niet begrijpt!
Je verziekt een héle hoop voor mensen die het seizoen nog niet hebben afgezien. De opmerking "Dan leest niemand het." is dan ook bijzonder egoistisch!
Melding van spoilers is al gedaan, dus binnnekort zullen ze hopelijk alsnog tussen spoilertags staan.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Nou, nou, ietsje minder mag ook wel.
Er staat één grote spoiler in dat stukje en die heb ik tussen spoilertags geplaatst, verder valt het best mee qua spoilers.
Dit is ook geen filmtopic maar een forumtopic.
Net als bij het voetbaltopic ga ik er vanuit dat als je de afloop niet wilt weten je niet in het topic kijkt.
Overigens heb ik er helemaal geen probleem mee dat het stuk alsnog tussen spoilertags wordt geplaatst, ik zag de noodzaak niet zo, maar blijkbaar wordt daar anders over gedacht, prima.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Thorak heeft hierin gelijk. eRCee 
(gelukkig heb ik alle Seizoenen al gezien.)
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
"I'm already down Tom, stop kicking."
Nogmaals: prima.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Net als bij het voetbaltopic ga ik er vanuit dat als je de afloop niet wilt weten je niet in het topic kijkt.
Enorm grijs gebied en heb hier ook een vraag gesteld over aan kappeuter en tv serie topics moeten toch behandeld worden als de film threads als het gaat om spoilers.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Geveld door een griepje toegekomen aan S4. Helaas had ik door eerder schrijfwerk in dit topic per ongeluk al een spoiler opgepikt die de impact van een behoorlijk heftige climax wat heeft afgezwakt. Ik wist niet dat Rita dood zou gaan, of wanneer, hoe en in welk seizoen. Alleen dat ze in een later seizoen niet meer te vinden was. Dus toen Trinity erachter kwam wie Dexter was, was 1+1=2 snel gemaakt. . Wel gedurfd van de schrijvers
. Was overigens meer geschokt en teleurgesteld dat good ol' Frank Lundy het loodje moest leggen. Prettig karakter was dat.
S4 is een stevige verbetering op het matige S3. De zieke Trinity scoort zoveel punten, zeker als je hem vergelijkt met Miguel Prado - een van de meest ongeloofwaardige badguys die ik ooit heb gezien. Lithgow is natuurlijk ook wel een enorme baas.
Verder was S4 - voor Dexter maatstaven - redelijk goed geschreven. Helaas toch in dit seizoen behoorlijk wat oninteressante filler. Ik weet bijvoorbeeld nog steeds niet goed wat de toegvoegde waarde van die Quinn is en dat liefdesverhaaltje (en met name al het gedoe daar omheen) van Batista en LaGuerta is bespottelijk.
Los daarvan heb ik me goed vermaakt. Echt een topper zal Dexter nooit worden, daarvoor is het allemaal gewoon echt niet subtiel genoeg.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Niet subtiel genoeg? Het is een serie over een seriemoordenaar die andere moordenaars vermoord. Hoe subtiel verwacht je dat zoiets is?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Natuurlijk niet het verhaal van de moordernaar die moordenaars vermoordt, maar de manier waarop het wordt gebracht. BrBa en The Wire hebben ook niet echt 'subtiele' onderwerpen, maar hier zit het verhaal veel geraffineerder (of subtieler) in elkaar.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
S7 ook maar eens afgekeken. Toch wel een sterk seizoen weer hoor. Met uitzondering van seizoen 6 boet de serie toch niet echt veel aan kwaliteit in.
Vond de confrontatie tussen
Laguerta en Deb wel 1 van de hoogtepunten van deze reeks. Erg overtuigend gespeeld
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Natuurlijk niet het verhaal van de moordernaar die moordenaars vermoordt, maar de manier waarop het wordt gebracht. BrBa en The Wire hebben ook niet echt 'subtiele' onderwerpen, maar hier zit het verhaal veel geraffineerder (of subtieler) in elkaar.
Ook dat. 100% subtiel zou in een serie als deze volgens mij gewoon niet passen. Daarbij hebben ze met 12 afleveringen per seizoen ook niet echt de tijd om elk lijntje even goed uit te werken. (Iets waar ze voor het volgende seizoen wel op moeten letten, want in dit seizoen zaten er toch echt te veel subplots.)
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Zes seizoenen er naar toe gewerkt, en dan nu in de eerste ep. van season 7 is het zover.
Heerlijke laatste scene! Wat een belachelijk goede serie blijft dit toch.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Het achtste seizoen start op 30 juni.