- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Aardige aflevering, maar duidelijk dat er wordt toegewerkt naar een zinderende finale volgende week. Ik heb de promo bekeken, kon me niet beheersen. Dat gaat echt spetterend worden.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Inderdaad, ik kan ook echt niet wachten tot volgende week.. 
Episode 11 was aardig met een aantal leuke wendingen aan het einde van de epsiode ( de val van LaGuerta en de arrestatie van Hannah), maar van episode 12 heb ik enorm hoge verwachtingen.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Alles draait om de laatste aflevering van Seizoen 7? (tot nu toe vind ik Seizoen 7, een van de slechtste Seizoenen van de hele reeks)
H1DD3
-
- 435 messages
- 433 votes
@MatthijsGr00t
De arrestatie van Hannah ja, maar ik heb het vermoeden dat Debra haarzelf heeft vergiftigd, iemand anders die dit ook denkt?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Redelijke aflevering maar er wordt duidelijk ingezet op de finale. Na het verdwijnen van Stevenson's personage is de serie toch duidelijk ingekakt en wist het nog niet een andere spanningsboog te creëeren. La Guerta mist daar stootkracht voor. Wel aardige setup van haar. Vooral het einde zorgt er voor dat alles op scherp komt te staan. Voor mij is het duidelijk Hannah is een engeltje, not guilty. Bring it on
.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
@MatthijsGr00t
De arrestatie van Hannah ja, maar ik heb het vermoeden dat Debra haarzelf heeft vergiftigd, iemand anders die dit ook denkt?
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Dat lijkt me ook duidelijk ja! Ik dacht dat ik dat ook had geschreven maar dat terzijde;p
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
@MatthijsGr00t
Lijkt mij eigenlijk van niet, je weet nooit spoiler: hoe een overdosis uitpakt, vooral als je jezelf gaat vergiftigen en met Alprazolam heb je wel heeeeel wat nodig maar ja, het is en blijft natuurlijk wel allemaal non-realistisch!
Verder "denk ik" dat er een heleboel gaat terug komen in Seizoen 8 (moet haast wel)
H1DD3
-
- 435 messages
- 433 votes
Dexter is niet meer wat het was, de flashbacks met Doakes bevestigde dat ook want wat was Dexter toen nog cool. De finale moet constant spannend zijn maar dat was deze aflevering dus totaal niet, er zat gewoon geen tempo in. Ik vond het ook wel heel bijzonder dat LaGuarta in de val van Dexter, trapt je zou toch anders denken... De scene dat Debra toch voor Dexter kiest wekt wel gevoelens op maar toch is het allemaal nét niet. In dit seizoen had zo veel moeten gebeuren maar dat was weer niet het geval, voor mij is Dexter na seizoen 4 ingestort en nu is het alleen maar uitmelkerij. Jammer want dit doet ook geen eer aan Michael C. Hall en Jennifer Carpenter want zij kunnen het nog steeds. Pluspunt is echter wel dat Hannah McKay nog steeds leeft!
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Inderdaad het hele "Dexter Concept" valt gewoon weg, IS weggevallen. Ze hadden gewoon bij Seizoen 6 moeten stoppen. De hoge kijkcijfers en de Awards waren toch al binnen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Boeiende finale van s7, met de dood van LaGuerta (about time!) en een gebroken Deb die nu helemaal niet meer fatsoenlijk kan functioneren. En een vrije Hannah, dus het zal wel met Dexter een Bonny & Clyde verhaal worden, eind seizoen. Heb eigenlijk geen idee waar ze met het slotseizoen heen willen gaan, ben enorm benieuwd. Jennifer Carpenter acteert trouwens steeds beter, erg goed!
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Het was wel een vermakelijke finale, al ontbrak bij mij een beetje de spanning die in de meeste andere seizoensfinales van Dexter wel aanwezig was. Ik denk trouwens dat Dexter en Debra niet wegkomen met die moord op Laguerta en dan alsnog vluchten. Maar we zullen zien, helaas weer een jaartje wachten.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Open einde had beter gepast (denk ik), dat Debra moest kiezen tussen LaGuerta en Dexter Maar is geen verkeerde afsluiter van Seizoen 7 nee 
H1DD3
-
- 435 messages
- 433 votes
Dat zou juist heel fout zijn... beetje net als seizoen 6 maar dan nog erger. Ik had het wel interessant gevonden als Deb Dexter gewoongearresteerd had, ik had die beweegreden wel begrepen. Maarja een heel seizoen in het gevangenis lijkt me ook wat saai.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Ik vind deze seizoen toch wel tegenvallen na de dood van Sirko . Misschien dat ze de arcanist verhaal nog konden uitbreiden. En dat ze ook zo makkelijk stoppen met de relatie van Quin en Nadia. Terwijl Quin zoveel had gedaan voor de relatie. . Ik heb een beetje de zelfde gevoelens hierbij als de vorige seizoen( al is deze wel veel beter). Beide seizoenen begonnen goed maar de laatste episodes waren slecht.
ps: En wat is het met al die criminelen en agenten die alles door het telefoon over al hun plannen en misdrijven praten.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Pfff, lame afsluiter. Einde van episode 11 belooft veel, maar bijna niks wordt waar gemaakt.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Vond dit juist een sterk seizoen weer. Op het moment dat Sirko uit de het verhaal verdween werd het inderdaad iets minder. Desalniettemin sterk hervat na het tegenvallende seizoen 6.
Ik denk dat er veel mensen zijn die bizar hoge verwachtingen hebben, iets wat ik niet helemaal kan vatten.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als er veel kritiek op een seizoensafsluiter is dan weet je het al, dat kan niet tegenvallen, en dat doet het ook al niet. Ondanks dat de serie flink inkakt na de dood van Sirkoheeft de serie zich heruitgevonden. De structuur is totaal anders geworden. Sensatie spant de kroon niet meer, geen centrale "villain", meerdere spanningsbogen,en er wordt al helemaal niet naar een finale gewerkt die geforceerd sensationeel is. Het hele seizoen draait tussen verschillende kat en muis spelletjes, karakterontwikkeling en Dexter die ook meer een personage wordt. Erg blij met het feit dat ze afwijken van de conventionele serieopzet. Sterk seizoen, na een matig begin, een briljant middenstuk, een inkakmomentje aan het slot en om in de finale een voortkabbelende maar spannende conclusie. Alleen wat betreft Joey maken ze zich er wat makkelijk vanaf maar hey, what gives.
Na al de heruitvindingen die Dexter kent. Van camera apparatuur als structuur, ook nog zeer opvallend dat er mogelijkheden worden opengehouden voor de grote gastrol, Hannah McKay kan zomaar terugkeren en laten we het hopen. Ook een enorme winst voor de serie geweest.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Vond het einde wel weer redelijk. Maar joost mag weten waarom het seizoen gevuld werd met het Sirko verhaallijntje. Ook die blonde doos is dus nog niet dood...
Maar volgend jaar de laatste 12. Eindelijk een eind aan een typisch geval van te lang doorgaan. Hoop dat ze met een bang eruit gaan. Dan zet ik daarna wel weer het beste seizoen met Litgow een keertje op.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ik kan me helemaal vinden in de recensie van Naomi. Als geheel was het seizoen erg hak op de tak, maar ik heb ervan genoten.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Ik kan me helemaal vinden in de recensie van Naomi. Als geheel was het seizoen erg hak op de tak, maar ik heb ervan genoten.
Mee eens. Het seizoen kende vele hoogtepunten en helaas ook een aantal dieptepunten (voornamelijk in de laatste afleveringen). Episode 12 is een waardige afsluiter van een goed seizoen.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Tikkeltje voorspelbaar, maar toch een waardige afsluiter. Al met al een erg sterk seizoen, en nu maar weer een klein jaartje wachten 
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Dexter blijft er op achteruitgaan. Vanaf seizoen 4 een duidelijke achteruitgang. De Dood van Rita heeft de serie duidelijk meer slecht dan goed gedaan. Dexter, wiens hele leven zo fake was als maar zijn kon om zijn sociale awkwardness te verdoezelen begint ineens gevoelens te krijgen?
. Hij moordt iedereen die op zijn pad komt zonder dat die in zijn code past die hij al al die jaren gebruikte en wa belangrijker is, hij moordt zonder de minste voorbereiding en zonder voorzorgen te nemen?
Verder ook een duidelijk gebrek aan inspiratie bij de schrijvers. Subplotjes die af en aan worden geschoven zonder de minste meerwaarde ( Quinn (geweldig personage verder) en Nadia, die brandstichter, Hannah's vader (meest waardeloze toevoeging ooit),... Nergens ook maar één spanningsboog, geen coole badguy zoals in seizoen 4 of 5, nergens een personage zoals Miguel.
Dexter-Hannah is niet eens half wat Dexter-Rita was
Verder is de serie compleet z'n ritme van de eerste seizoenen kwijt, visueel van fris en luchtig afgedaald tot één of andere CSI-variant (Zie je in de laatste aflevering perfect in die flashback), alle humor weg (Heeft Masuka dit seizoen ooit langer dan twee minuten in een aflevering gezeten?).
Van een topreeks in de eerste vier seizoenen en bovengemiddeld in seizoen 5-6, nu niet meer dan pure middelmaat. Het lijkt me een goeie zaak dat het volgende seizoen het laatste wordt
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik ben het daar wel mee eens. Karakterologisch zijn de laatste seizoenen wel interessant, maar de magie is gewoon verdwenen. Achteraf bezien hadden ze het beter in 5 of 6 seizoenen af kunnen handelen. Enerzijds vond ik het wel goed dat ze dit seizoen zijn afgestapt van het idee dat Dexter een seizoen lang dezelfde nemesis moet hebben, anderszijds zorgde dat er ook wel voor dat er totaal geen spanningsboog ontstond. Elke aflevering was het vooral de vraag wel sideplot nu weer gekilled ging worden. Het leek allemaal vrij willekeurig, alsof er iedere aflevering een andere scenarioschrijver was die het roer weer compleet omgooide.
Dexter-Hannah vond ik dan weer een mooie combi, net als Dexter-Lumen. Jammer dat allebei maar een seizoen meededen.
Denk dat de dood van Rita inderdaad wel de turning point was. Veruit de heftigste aflevering uit de serie, daarna vond ik het ook echt even niet leuk meer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hannah is nog steeds een optie om terug te komen volgend seizoen hoor. Stellen dat Dexter-Hannah niet op kan tegen Dexter-Rita lijkt me lastig hard te maken. Alles spreekt in je nadeel zelfs. Al ben ik ook groot liefhebber van de Dexter-Rita tandem. Masuka naar de achtergrond verplaatsen is in een wereld van common sense ook geen negatief iets natuurlijk.
Arnie
-
- 1082 messages
- 1881 votes
Maar natuurlijk komt Hannah terug, niet voor niets was er dat korte shot waarin ze een paar planten voor de deur van Dexters appartement plaatst...
Verder bijzonder heftige en spannende slotaflevering van een aardig seizoen (niet in het minst vanwege Yvonne Strahovski!). Maar ik moet toegeven dat personagebinding en de spanning momenteel wel de enige elementen zijn die maken dat ik aan de serie verslaafd blijf. Het originele concept waarin Dexters hele leven een maskerade was, is behoorlijk overboord gezet., zoals enkelen al hebben aangegeven. Het is jammer te merken dat de regisseurs zich hier zo makkelijk van afmaken, in dit laatste geval met een simpel zinnetje over hoe hij inmiddels zo gehecht is geraakt aan het leven dat voorheen slechts als een dekmantel fungeerde voor zijn verknipte persoonlijkheid. Voorheen zou deze ontdekking worden uitgesmeerd over meerdere afleveringen, op zijn minst.
Dexters persoonlijkheid verandert iets te snel in de laatste seizoenen, dit staat m.i. in contrast met de schitterende overpeinzingen in voice-over van de eerste 4 seizoenen. Zeker met Debra's daad is er nu een aanzienlijk risico dat het geheel in een ordinaire misdaadserie vervalt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind het niet meer dan logisch dat zijn persoonlijkheid positief verandert sinds hij Harrison heeft.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Maar natuurlijk komt Hannah terug, niet voor niets was er dat korte shot waarin ze een paar planten voor de deur van Dexters appartement plaatst...
Waarom zou dat betekenen dat ze terugkomt? Ik hoop het ook hoor, maar het lijkt me geen zekerheidje. Het is wel te hopen dat Dexter eerder thuiskomt dan Harrison of de oppas.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nog absolutt geen zekerheidje natuurlijk, daarvoor hoeft Hannah niet terug te komen. Al gaf Buck aan dat Hannah terug komt als de storyline daar om vraagt. Al moet eerst de plot voor het achtste seizoen nog vastgesteld worden.