- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Oei wat weet ik me goed in te houden. Straks het hele seizoen er in één keer doorheen jassen
.
Luppie00
-
- 92 messages
- 347 votes
Oei wat weet ik me goed in te houden. Straks het hele seizoen er in één keer doorheen jassen
.
Haha dat doe ik ook altijd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet zo moeilijk hoor, niveau is weer bedroevend. Normaal wacht ik ook wel een seizoen, maar een Dexter seizoen in een ruk kijken is dezerdagen niet meer te doen. Of je moet een masochist in optima forma zijn.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Vond je de laatste aflevering zo slecht dan? Ik weet niet eens meer precies wat er gebeurde maar vond het niet heel slecht . 
Al deel ik de positieve geluiden die ik lees op het internet niet.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nee, die moet ik nog zien. Zal vandaag of morgen wel gaan gebeuren. Ben benieuwd, maar zal wel wat met Yvonne te maken hebben
.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Toch wel weer een goeie Dexter deze week. 
Vooral Dexter zelf had een aantal mooie momenten. Hopen dat het dit niveau vasthoudt.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Ik hoop dat het niveau nog wat hoger komt te liggen:) Aflevering vier is redelijk met een aantal mooie momenten. De preview van aflevering 5 ziet er trouwens veelbelovend uit en het lijkt er op dat het dan echt gaat knallen 
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Vind het een goed seizoen tot nu toe hoor, zeker in vergelijking met die kermis van de vorige. Iets lager tempo, dialogen zijn goed, twee mooie nieuwe dames en een mooie spanning tussen Dexter en Debra. Mijn favoriete serie zal het nooit worden, maar al met al vrij aardig nu 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat herpakken de schrijvers zich weer enorm met episodes 703 en 704. Werkelijk grandioos, fijne dialogen, het voortkabbelende tempo is weer terug, intense scenes waar Dexter "at work" is, een 'bad guy' die werkelijk uitmuntend is en den odige uitdieping kent, sterke camera angles, erg fijne dialogen (de scenes tussen Deb en Dexter zijn goud waard, ook de dialogen waar persoonlijke favoriet Rita hoofd van gesprek is zijn zeer welkom) en in Hannah McKay schuilt toch wel een aardige substitutie character voor Lumen en Rita als sereen rustpunt (en Jamie natuurlijk). Best of both worlds. Ook Katia Winter als Nadia is dan weer welkom, Joey als personage doet nu ook weer veel aan damage control.
De serie heeft zoveel winst geboekt in een paar episodes en na een redelijk tot matig vijfde seizoen en een tenenkrommend slecht zesde seizoen ziet het er weer goed uit. Dit is seizoen 5 2.0. Strahovski bewijst met haar vertederende voorkomen weer van enorme waarde te zijn. Zoveel goede scenes weer. De wisselwerking tussen intense scenes, sterke karakter uitdieping en zeer boeiende dialogen (waar sleutelgebeurtenissen uit vorige seizoenen de boventoon voeren) is Dexter helemaal terug. Op deze voet verder mensen. Heerlijk dat ik na al de terechte kritiek weer lovend kan zijn, want Dexter in topvorm is zo steengoed. Welkom terug Dexter.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes

Fantastisch nieuws! Gaat zo wel moeilijk worden om te wachten tot het seizoen af is.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Jou als mede criticaster zal het ook wel bevallen denk ik. De openerwas wat plichtmatig maar twee was al een vooruitgang maar episode 3 en 4 bieden veel hoop. Aan het eind van episode 4 zit er ook een hele aangename Dexter ontwikkeling die onze kritiekpunten tegengaat.
Grootste vooruitgang is het aannemen van DoP Jeffrey Jur, die zoals een echt cinematograaf betaamd veel inspraak heeft in de interpretaties van het script. Wat ook betekent dat ze een enorme belangrijke stap hebben genomen op technisch gebied, de Sony camera is geloosd voor de sublieme ARRI Alexa
. Daar wordt je als liefhebber vrolijk van. Jur bewijst al van onschatbare waarde te zijn, kan zomaar één van de grote factoren zijn die de redding van Dexter zou kunnen betekenen.
Fijn interview met hem - waar hij mij al overtuigde wat betreft zijn visie voor dit seizoen - is te lezen op de site van (hoe kon het ook anders); ARRI.
. Cinematografisch is het dit seizoen magistraal, valt ook gelijk op van het begin, wat de serie enorm veel flair geeft. De avondscenes en de scenes in de Lucky Gentlemen's Club zijn echt om in te lijsten. Bedankt weer Alexa.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Ik was ook zeer te spreken over de introductie van het steegje bij het bureau. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eens, fijn on-Dexter-ish angle. En het word constant herhaald in het steegje zag ik. Very nice.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Aflevering 5 van het zevende seizoen is ook weer behoorlijk goed
Ik ben erg benieuwd hoe de situatie tussen Dexter en Sirko zich gaat ontwikkelen. Dat moet haast wel vuurwerk gaan opleveren. Daarnaast wordt de situatie met Hannah McKay ook steeds interessanter en komen we in deze aflevering toch wat boeiends te weten over Quinn. Ik kan niet wachten tot volgende week 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Hehe, eindelijk het forum gevonden!
De reeks series (seizoenen) zijn mij een aantal weken geleden aanbevolen door mijn zusje. In de eerste instantie had ik gemengde gevoelens (ik dacht dat het meer ging neigen naar science-fiction), maar door de hoge rating op IMDB, heb ik mij er toch aan gewaagd. Na het zien van Seizoen 1 en 2, ben ik net aan Seizoen 3 begonnen, en moet eerlijk zeggen dat deze serie erg verslavend is en deels een meesterwerkje is!
Weer eens wat anders dan films 
(p.s. hopelijk blijft de spanning er in de volgende Seizoenen ook inzitten! Seizoen 2 vond ik persoonlijk beter dan Seizoen 1)
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Pffff. Isaak Sirko is awsome!!!!!
Ik moet zeggen dit seizoen nu al veel beter is dan de vorige twee seizoenen( al begon de vorige seizoen niet zo slecht) en dat heeft waarschijnlijk mee te maken dat we een toffe badguy hebben deze keer.
Hoogtepunten van het seizoen tot nu toe: De fuck fuck scene van Dexter in episode 4 en En Isaac in de bar in episode 5.
ps: En natuurlijk Yvonne Strahovski 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat een seizoen is het toch. Mijn achterstand nu voor de helft ingehaald maar dit kan zomaar mijn tweede favoriete seizoen worden. Vooral de 1 op 1 spanningen tussen meerdere karakters maken dit zo sterk (vergeet seizoen 3, waar het al geweldig was met Smits, hier worden alle registers op dat vlak open getrokken). Dexter vs Isaak, Dexter vs Hannah (can you say Rita substitute?!) en Dexter vs Debra is om je vingers bij af te likken. Die scene tussen Dexter en Isaak ook in de holding cell
. Ook de erg suggestieve woordenwisselingen met Hannah zijn echt heerlijk. Heerlijk voortkabbelend tempo, Joey die een erg fijne ontwikkeling heeft en Debra die eindelijk voor het eerst in de geschiedenis van de serie enorm goed uit de verf komt. Nu no geven meer Katia Winter.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
ik ben bij Seizoen 5, maar het begint wel een beetje eentonig te worden allemaal. Ik sta te twijfelen, of door gaan met kijken of ermee stoppen. Steeds het standaard ritueeltje, en de bekende koppen die mij langzamerhand beginnen te irriteren pff.... (vooral die Debra Morgan en Laguerta)
Seizoen 2 blijft voor mij tot nu toe nog het beste 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vol blijven houden. Vijf en vooral het zesde seizoen stellen je geduld op de proef maar zeker doorkijken. Al kan je ook even een Dexter pauze houden, en verder weggaan maar niet afhaken.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Zeker niet afhaken nee. Seizoen 6 heeft nog wel een aantal sterke afleveringen. Helaas ook een aantal echt zeer zwakke maar seizoen 7 maakt dat allemaal goed
(op basis van de eerste 6 afleveringen dan).
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Afhaken is geen optie merk ik al, haha. Vooruit dan maar 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Jezus. wat een aflevering weer. Op stip mijn favo episode na de finale van seizoen 4. het kat en muis spel tussen Dexter en Hannah is echt ongekend. Zelfde geldt voor de chemie tussen Hall en Strahovski trouwens. Briljant hoe er naar de finale van de aflevering toegewerkt wordt en met wat voor een finale ze dan op de proppen komen. Qua storytelling speelt de cinematografie zo'n grote rol, echt werkelijk briljant en de finale is daar een goed voorbeeld van. Grootste winst van Dexter dit seizoen. Maar ik was bij de finale, wat één brok intensiteit en seksualiteit. Strahovski die echt totaal game is en naakt gaat, geniale cinematografie, zeer functionele angles. Fuck balls, Arri Alexa, wat was dit goed. Nu even bijkomen.
wel erg onmenselijk dat je nu weer moet wachten, heb nu alweer spijt dat ik episode per episode kijk. Nu weet ik wat Strahovski bedoelde op twitter met haar side boob for Obama
. Looked so scrumptious.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Volgens mij is Dexter niet gefilmd met een Alexa hoor. Lijkt er niet op tenminste. Zou Dexter niet snel roemen om het camerawerk eigenlijk...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Weet niet tot wat jij het gezien hebt maar wordt sinds dit seizoen gefilmd met de Alexa, na het aanstellen van cinematograaf Jeff Jur geen verrassing. Zie ook in mijn link die ik hier postte op 28 oktober. grote winst voor de show.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Wel heb je...Zal wel door de waardeloze belichting komen dan...