- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Ik zag dat je S4 nog wel de moeite vond?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Klopt, mijn favoriete seizoen. Voor de briljante finale alleen al. Beniwud naar jouw bevindingen.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Seizoen 3 is juist top. Miguel Prado vond ik een geweldig personage, geeft Dexter ook veel meer inhoud.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Seizoen 3 is juist top. Miguel Prado vond ik een geweldig personage, geeft Dexter ook veel meer inhoud.
Miguel 
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Nog een weekje wachten
Het is maar waar je naar uitkijkt.
Ik wacht wel tot het seizoen over is. Dexter lijkt me een erg vervelende serie als je iedere week weer moet wachten op het vervolg.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Nooit problemen mee gehad, ik heb juist geen geduld om 3 afleveringen achter elkaar te gaan kijken op een dag 
Majoor Landzaat
-
- 112 messages
- 22 votes
Dexter heeft niet de verslavende werking als The Wire, the Sopranos, en Breaking Bad. Nu is het ook lastig om na deze series met frisse moed aan Dexter te beginnen, want zie dat maar eens te overtreffen. Toch veel goede verhalen over gehoord, dus maar eens geprobeert. Ik moet zeggen dat het de strijd om ''beste serie'' niet eens kan aangaan, zoveel is na de eerste afleveringen al duidelijk. Deze stonden bij mij dan ook in het teken van irritatie omtrent de grote hoeveelheid kleurloze, ongeloofwaardige, en vooral slecht acterende personages.
Langzaam echter groeit de sympatie en intresse voor Dexter zelf, en zijn voice over vind ik een van de sterkere punten van de serie. Dit zegt namelijk veel over zijn karakter, wat prettig politiek incorrect en gevoelloos is. De laatste 2 afleveringen van seizoen 1 bespeurde ik dan ook de eerste kenmerken van nieuwsgierigheid over het verdere verloop van het verhaal bij mezelf. Dit zegt veel over de serie, want bij de eerder genoemde ''topseries'' was ik na 2 a 3 afleveringen verslaafd. Seizoen 2 ben ik gisteren aan begonnen en dat gaat wel aardig van start, ook hoef ik me er niet meer toe te zetten om verder te kijken en zijn er ook karakters naast Dexter die me kunnen bekoren. Helaas ook een heel aantal niet. Zoals, of vooral zijn vriendin, Kate? geloof ik. Wat een uitermate slecht actrice is dat zeg. Of die sergeant die hem niet vertrouwd wat op zichzelf al irritant is, maar vooral zijn overdreven stoere een-dimensionale karakter wat hij ook nog eens niet goed speelt, werkt me op de zenuwen. Die zus, en zijn biologische broer vind/vond ik ook erg matig en doorzichtig, oh ja en lelijk.
Maar voor ik verzand in geklaag, het is toch wel een prima serie, met enige spanning, redelijke verhaallijnen, en dus wel de moeite waard om te bekijken.
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Morgen is het dan eindelijk zover. Seizoen 7 die van start gaat 
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Hopen dat het beter is dan de laatste twee seizoenen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik hoop met je mee. Ook al moet je van goede huize komen het nog slechter te maken, de Dexter crew moet je niet onderschatten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik blijf de serie ondanks wat minder geniale seizoenen toch erg waarderen. Heb er dan ook voor morgen weer zin in, na de cliffhanger van eind vorig seizoen.
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Zo, dat is meteen een goed begin van het nieuwe seizoen zeg. Het einde was geweldig. Ik kan niet wachten op de volgende aflevering.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Lekkere vaart in deze seizoensopener, da's toegegeven. Jammer dat de geloofwaardigheid van de kijker (of de incompetentie van Miami Metro) nogal wordt gestrekt weer. Die vliegveld kill was nogal erg slordig. Ben niet op de hoogte hoe streng vliegvelden post-9/11 worden bewaakt maar daar moeten op z'n minst een paar duizend cameras staan. Laat staan de 'papertrail' die zowel Dexter als 't slachtoffer hebben achtergelaten.
Maar ambitie lijken de schrijvers wel te hebben dit seizoen, Dexter's onthulling hadden ze makkelijk tot 't einde van 't seizoen kunnen strekken als ze 't schrijvershandboek van de laatste twee seizoenen hadden opgevolgd.
roeman
-
- 285 messages
- 1139 votes
Ik ben nu al weer verdrietig. Waarom, omdat ik weet dat er nog maar 2 series (serie 7 en 8 ) komen en dan is het definitief afgelopen voor Dexter.
Maar voor nu niet getreurd, want Dexter is er weer en hoe. Voor mij is dit echt de beste serie, ik ben helemaal verslaafd, en dan met name aan Dexter zelf. Klinkt raar, maar hij is geen typische seriemoordenaar en dat maakt de combinatie geweldig, tenminste dat is mijn mening.
De eerste aflevering was het meteen al weer raak, na 2 min. zat ik weer op het puntje van mijn stoel, spannend. En wat een cliffhanger kregen we meteen voor onze kiezen, geweldig op naar volgende week maandag voor deel 2. Yoeppie de Poeppie.

The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Goddank weet Debra toch eind seizoen 1 dat Dexter een seriemoordenaar is. Was al bang dat dit weer een seizoen gerekt zou worden. Prima starter, kijk enorm uit naar volgende week.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Dacht dat die cliffhanger van vorig seizoen niet kon overtroffen worden, ik had het fout.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
De eerste aflevering van dit nieuwe seizoen was echt heerlijk ja
Ik ben echt heel benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen en kan niet wachten tot volgende week.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
De tweede aflevering van het nieuwe seizoen vond ik een lichte tegenvaller. Een aflevering om wellicht verhaallijnen kloppend te krijgen voor hopelijk een spetterend seizoen. Ik ben benieuwd hoe de situatie tussen Dexter en Debra zich gaat ontwikkelen. Ik kijk in ieder geval weer uit naar volgende week 
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Sluit ik me bij aan, leek wel een opvuller. Gebeurde weinig, en het was behoorlijk voorspelbaar
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ik heb het precies andersom, waar ik de eerste aflevering erg suf vond, wist de tweede episode me direct te pakken.
- The coming out van Dexter;
- Laguerta die verder graaft;
- De aanvaring met Louise.

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Opener is wel weer tenenkrommend slecht. Miami Metro bestaan uit een stel amateurs en de schrijvers lijken steeds meer af te wijken van de zorgvuldigheid die Dexter in de eerdere seizoenen kenmerkte. Slecht bewaakte vliegvelden (yeah right
), Dexter die eventjes huis gaat houden in het Lost & Found gedeelte. Nee, hier wordt een mens niet vrolijk van. Nu maar tweede episode, hopelijk dat dat meevalt, al verwacht ik dat wel na de poster hierboven.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Tja, voor de geloofwaardigheid moet je dit niet kijken, hoewel ze het wel heel bont maken de laatste tijd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Binnen de grenzen van de serie handelden ze wel vanuit een bepaalde geloofwaardigheid. Dexter was berekenend en zijn code was dat ook, en Miami Metro was ook veel slagvaardiger en daadkrachtiger. Dexter moet het nu hebben van convenience en Miami Metro is een `soort Reno 911 geworden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tweede ep was al beter. De ontwikkelingen met Louis, LaGuerta (verzaakt niet) in the field en natuurlijk Nadia
. Kan me ook altijd prima vereenzelvigen met Quinn. Gaat nog wel wat leuks opleveren dit seizoen. Volgende ep eindelijk StraHOTski
.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
De derde aflevering vond ik sterk. Dexter die van alle kanten benaderd wordt (LaGuerta, Louis, Isaak en deels Debra) maakt het zeer boeiend. Ook Dexter's honger naar een moord wordt op een zodanige wijze gebracht dat je als kijker ook naar een moord gaat verlangen. Verder is de eerste kennismaking met Hannah McKay kort maar veelbelovend
Ook het acteerwerk vind ik dit zevende seizoen weer erg goed hoor.
Luppie00
-
- 92 messages
- 347 votes
Nu in twee weken tijd 4 seizoenen gezien. Och, die Dexter, wat een man. Perfect geacteerd. Ook zijn gedachte die je hoort, het is net alsof zijn stem mij de TV in sleurt.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Gaat gelukkig weer de goede kant op, werd dat gezeur van Debra wel een beetje beu. Dit was ook de eerste aflevering waarin het een beetje spannend werd. Hopelijk weten ze dat door te zetten.