• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.063 votes
Profile

Dexter (Showtime)

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

In iets meer dan een week de eerste twee seizoenen gekeken. Wat een dikke serie zeg, bijna alle afleveringen zijn erg sterk. Ik vond seizoen twee denk ik net iets vetter als de eerste maar beide een dikke 10.

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Ik heb 4 seizoenen gekeken. En ben nu met 5 bezig maar damn wat was 4 goed. Echt perfectie

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Net seizoen 4 afgekeken. Wat een geweldige serie zeg, de vaart zit er ieder seizoen lekker in en eigenlijk alle afleveringen zijn goed. Ik vond seizoen 2 en 4 de beste. Ik weet niet helemaal wat ik van het einde van seizoen 4 moet denken, ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken in de komende seizoenen.

TrueLoveOne

• 36 messages
  • 40 votes

Ik ben niet zo'n "serie-kijker".... maar op aanraden van een aantal mensen in de vriendenkring toch maar besloten om deze eens te beginnen....!

Inmiddels met S03 begonnen, en dat binnen 2 maanden tijd, met andere woorden: dit is gewoon een goede en pakkende serie!

Ben wel benieuwd of de komende seizoenen me ook nog kunnen vasthouden, gezien de reacties hierboven.....

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Inmiddels ben ik klaar met seizoen 5 en ik ben het volstrekt oneens met iedereen die zegt dat het 5de seizoen zwak zou zijn. Het Dexter sfeertje blijft gewoon heerlijk intact met veel spanning en een hoop kleurrijke (bij)personages zoals Maria LaGuerta. Die strijd tussen haar en Morgan was bv. erg interessant om te volgen. Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar het 6de seizoen, de rek is er nog niet uit gelukkig. Dit blijft een van mijn favoriete series!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Feit blijft wel dat het schrijfwerk in S5 gestoeld is op convenience. Enorm zwaktebod. Benieuwd wat je van het dieptrieste S6 vindt.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

maxcomthrilla wrote:

Inmiddels ben ik klaar met seizoen 5 en ik ben het volstrekt oneens met iedereen die zegt dat het 5de seizoen zwak zou zijn.

Niet helemaal iedereen! Ik vond S5 ook een goed seizoen, qua verhaal zelfs een van de meest bizarre tot nu toe. Ik vond daarentegen S4 weer wat minder, terwijl vrijwel iedereen daar juist lyrisch over is.

Seizoen 6 is een geheel ander verhaal, maar daar is wel vrijwel iedereen het wel over eens.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Ik zeg alleen dat ik het oneens ben met mensen die zeggen dat ze het 5de seizoen van Dexter ronduit zwak vinden. Ook ik vond seizoen 5 ongeveer even sterk als de voorgaande seizoenen. Seizoen 4 vond ik i.t.t. jou ook erg goed, interessant om een seizoen te zien vanuit een ander perspectief.

Naomi Watts wrote:

Feit blijft wel dat het schrijfwerk in S5 gestoeld is op convenience. Enorm zwaktebod. Benieuwd wat je van het dieptrieste S6 vindt.

Ik ben benieuwd, maar mijn verwachtingen zijn wel wat gedaald na alle negatieve reacties hier. Desondanks, zoals ik er nu tegenaan kijk: ze moeten het wel heel bont maken wil seizoen 6 op een grote teleurstelling uitdraaien.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

maxcomthrilla wrote:

ze moeten het wel heel bont maken wil seizoen 6 op een grote teleurstelling uitdraaien.

Bereid je daar dan maar vast op voor en zet je verstand bijvoorbaat op nul! Misschien dat het dan nog wat voorstelt, maar ik betwijfel het...

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Nou nou, overdrijven is ook een vak. Alleen het einde is vrij slap voor Dexter begrippen, maar de eerste helft is toch best aardig.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het met mij eens zijn dat zo'n beetje het hele seizoen (inclusief de eerste helft) een belediging is voor onze intelligentie.

Met andere woorden: Nee, de eerste helft vond ik ook niet "best aardig".

Als je al na een paar afleveringen, ruim voor de helft van het seizoen, al door hebt hoe de vork in de steel zit is er echt iets knap mis met het script!

Er zijn hier toentertijd een aantal discussies geweest in de trent van:

"Zou het echt zo in elkaar zitten?"
"Nee dat zal wel niet, dat is wel heel voor de hand liggend."
"Dat is waar, er zal wel een hele ingenieuze twist aan komen!"
Maar nee, die twist kwam niet, het zat echt zo simpel in elkaar! Neem daarbij een scriptschrijver die waarschijnlijk net de Sopranos had gekeken en een paar niets zeggende- en totaal random gebeurtenissen zonder doel en je hebt Dexter seizoen 6.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens met Thorak, mag de eerste helft wel minder slecht zijn maar het is toch allemaal wel heel erg slecht geschreven. Minachting naar je publiek. Zelfs de scriptschrijvers van GTSt zullen de ballen uit hun broek lachen bij het zien van dit zesde seizoen. Om te huilen.

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Vond het reuze meevallen. Wel het minste seizoen inderdaad maar vond het nog steeds wel best goed. Alleen dat deb verliefd blijkt te zijn op dexter en hem ook nog betrapt op het einde belooft niet veel goeds voor seizoen 7

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

De twist had ik ook niet perse aan zien komen, maar ook niet uitgesloten. Bij een eerste kijkbeurt ben ik meer een ''go with the flow persoon'' die zich laat leiden door de emoties die een serie of film bij mij oproepen. Er flink over nadenken of zelfs puzzelen komt pas later. Dexter is overigens geen serie die mij daartoe aanzet. Blijft een ''go with the flow''

acisiz

• 40 messages
  • 146 votes

Seizoen 6 viel me niet zo heel erg tegen, maar misschien komt dat omdat ik er al op voorbereid was door sommige reacties. Alles was ook wel heel toevallig telkens, maar goed na seizoen 4 vond ik het allemaal niet zo erg. (seizoen 4 vond ik zo irritant door Rita)

Seizoen 1,2, en 5 zijn toch wel de beste imo.

Btw,

wtf zoekt Deb aan het einde van de laatste afl daar? En dat ze nu ook verliefd is op Dexter.. nahh de schrijvers zijn echt de mist ingegaan.

booyo

• 646 messages
  • 1676 votes

I have no idea what Hammer Time is, or how it differs from regular time.

Classic. Heerlijke seizoensopener.

booyo

• 646 messages
  • 1676 votes

De heerlijke seizoensopener bleek helaas geen voorbode van een heerlijk seizoen.. Integendeel. Na het licht teleurstellende seizoen 5 is seizoen 6 ronduit waardeloos. Waar de serie in de eerste 4 seizoenen haar klasse toonde door alles 'rustig aan' te doen en gebruik te maken van heerlijk droge, zwarte humor, lijkt deze klasse totaal verloren. Elke minuut gebeurt er ineens iets, kennelijk hebben ze hun doelgroep verlegd op pubers die zich vervelen zodra er 10 minuten weinig gebeurd. En op de bovenstaande quote na is de humor ook volledig verloren, wat ontzettend jammer. Was echt in no time enorm fan van Dexter, ik zal seizoen 1 tm 4 maar koesteren. Gelukkig was daar het einde van de laatste aflevering, die biedt in ieder geval hoop dat het niveau in de komende 2 seizoenen weer hersteld wordt...

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Ik ben klaar met seizoen 6. Goed dat Deb Dexter heeft gezien. Kon niet langer zo! Moeten ze na seizoen 7 wel stoppen. Ik lees hier dat S6 nogal tegenviel. S6 was wel het minste maar zo slecht als velen hier zeggen? Prima seizoen, prima vermaakt. Goed om Colin Hanks te zien. En S5 was fantastisch! Julia Stiles speelde goed. En ik mis Rita! Heb wel een traantje gelaten hoor toen...pfff.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ben weer opnieuw begonnen. Het is toch wel knap of misschien verontrustend dat de schrijvers je sympathie opdringen tav Dexter. Als je die eerste afleveringen van seizoen 4 ziet, met die vervelende kids of bijvoorbeeld dat hele buurt-gebeuren

Seizoen 4 bevestigt ook maar weer dat ik het Rita-personage kan missen als kiespijn. Prachtige vrouw, maar God wat kan ze zeiken.

TrueLoveOne

• 36 messages
  • 40 votes

Ik ben inmiddels bij de laatste 3 afleveringen van S05 aangekomen, en ik moet heel eerlijk zeggen dat geen enkel seizoen me tegengevallen is.

Normaal gesproken haak ik af tijdens series, ze kunnen me dan niet lang genoeg meer boeien, dat heb ik met Dexter totaal niet! Nog steeds boeiend en spannend!

Seizoen 6 ga ik zeker ook kijken, als ik de reacties hier lees vraag ik me af: is dit het moment dat ik dan toch ga afhaken?? Ben benieuwd!

Reijersen

• 520 messages
  • 4227 votes

Pas net begonnen met deze serie. Seizoen zit erop en het bevalt me erg goed.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Word jaloers van al die mensen die nog niet zo ver zijn...

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Dan begin je toch gewoon ook weer opnieuw! Heb ik ook gedaan en ik vond het er zelfs leuker op worden! Je kunt dan de groei van Dexter goed zien. Er veranderd in de loop van de serie een hoop aan Dexter en zijn manieren van moorden. Erg leuk om zijn ontwikkeling te zien (als je het de eerste keer ziet valt het toch minder op).

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Druk met andere series en heb mijn Dexters verkocht!

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Volg nu het seizoen (6?) met Edward James Olmos en Colin Hanks, via Nl. 3. Het is weer vermakelijk.

Ik Doe Moeilijk

• 1145 messages
  • 197 votes

Het zesde seizoen heeft zeker de duidelijke Dexterstructuur: een monster per aflevering en een eindbaas waar een heel seizoen voor nodig is. Toch vind ik het gewoon weer erg lekker, met humor en af en toe verrassende twists. Je weet wat je krijgt: de vraag is niet of Dexter uit handen van de politie blijft, maar hoe? Wat ook leuk is, is dat Dexter steeds meer emoties en existentiele/religieuze twijfels krijgt.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Ik Doe Moeilijk wrote:

Het zesde seizoen heeft zeker de duidelijke Dexterstructuur: een monster per aflevering en een eindbaas waar een heel seizoen voor nodig is. Toch vind ik het gewoon weer erg lekker, met humor en af en toe verrassende twists. Je weet wat je krijgt: de vraag is niet of Dexter uit handen van de politie blijft, maar hoe? Wat ook leuk is, is dat Dexter steeds meer emoties en existentiele/religieuze twijfels krijgt.

+1

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Net het eerste seizoen er op zitten en ik kan niets anders zeggen dan geniaal. Qua verhaal ontzettend hoogstaand. Ook precies de goede lengte en is het geheel gelukkig niet uitgesmeerd over 20-25 afleveringen. Dit houd Dexter fris en interessant. De verwikkelingen volgen elkaar snel op zonder er 6 afleveringen over te doen en in elke aflevering krijg je wel een geniale twist. Acteerwerk is ook uitzonderlijk sterk. Visueel meer dan aardig en heerlijke muziek. En dan die laatste aflevering waarin alles op een toffe manier duidelijk word . Ja een serie die ik nog met veel plezier verder ga volgen. Weer een ontdekking via MM gedaan. Blijft een mooie site voor tips.

Reijersen

• 520 messages
  • 4227 votes

Tweede seizoen zit er op. Een stukje trager, donkerder en persoonlijker als het eerste. Weer genoten.

Ik Doe Moeilijk

• 1145 messages
  • 197 votes

Lekker dan, starten ze bij Ned. 3 de laatste epdisode in, om vervolgens na enige tijd erachter te komen dat ze de op een na laatste episode nog moeten uitzenden. Verpest de spanningsboog van de episode toch enigszins (ondanks dat je vaak ongeveer weet hoe het gaat aflopen voor de hoofdpersoon).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.