- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Geen fan van seizoen 4? Shame on you. Ah, tuurlijk, je kan je nog steeds moeilijk over de dood van Rita heenzetten
.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
De hele ontwikkeling van Deb vond ik dan wel weer goed gevonden. Helaas verzandt het in Soprano's achtige scènes, wederom dus weer niet origineel.

Ik vond dat echt pijnlijk awkward.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Inderdaad, slaat nergens op. Ik vind dit seizoen trouwens wel gewoon slecht. Ook als ik het naast andere (mindere) series leg. Er zitten gewoon een paar hele domme scenes in, dialogen zijn soms pijnlijk en het voelt allemaal erg random aan.
Volgend seizoen heb ik ook nog maar weinig zin in. Dat Debra achter het geheim van Dexter komt begin ik een steeds minder leuk uitgangspunt te vinden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eens, er zitten toch wel erg pijnlijk slechte zaken in. Ook het dialoog op momenten
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nee. Ook al was ik niet zo gek op het personage Lumen, hoe ze erbij werd gesleept en dan zonder pardon en out of the blue weer geloosd wordt was ook weer zo'n pijnlijk onkunde signaal vanuit het schrijvers team.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Hierna dan maar gewoon een Sopranos marathon? 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hehe, lijkt me wel verstandig. Moet nu toch weer even iets goeds zien, het zit me de laatste tijd niet echt mee
.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2409 votes
Spoiler vraag voor degenen die het seizoen al wel afgezien hebben:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik de enige ben die de hele ontwikkelingen met de stagier van Masuka wat vaag, random en nergens naar leidend vond? Het zal ongetwijfeld de aanleiding voor het volgende seizoen worden, maar het sloeg in dit seizoen nergens op...
Ja ik vond dit de meest achterlijk voorspelbare, overbodige en kansloze verhaallijn in een Dexter seizoen ooit. Ook al komt het nog wel ergens terug het blijft gekunsteld, en als je zo een verhaallijn al begint wil ik de rest niet eens weten.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Stagair: Hé, ik heb een leuk idee voor dit seizoen.
Schrijver: Oké, stop er maar in.
Week later.
Schrijver: Hoe gaat het idee verder?
Stagair: Oh, uh, kan dat nog geschrapt worden?
Schrijver: Nee, is al opgenomen.
Stagair: Oh...Uhm...Dit is mijn laatste dag, laat maar.
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Ben nu op de helft van seizoen 2, echt een heerlijke serie 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eindelijk door seizoen 6 heen, echt puur op karakter door gekeken. Wat werd dit slecht nog in de tweede helft van het seizoen. Slecht geschreven, dialogen ook lachwekkend, rode DDK lijn rammelt aan alle kanten en dan ook nog de ontwikkeling rond Deb (wtf!). Het lieutenant gebeuren pakt ook helemaal verkeerd uit. Het al matige begin was zo slecht nog niet. Rond brother Sam was het nog wel aardig maar daarnaast was het gewoon één grote farce. Zelden zo'n slecht seizoen gezien van een voorheen sterke serie. Nooit gedacht dat een serie zo kon afzwakken maar dit is toch wel ontluisterend.
kos
-
- 46691 messages
- 8849 votes
Mwa, vond het duidelijk geen topseizoen, maar toch nog aardig vermakelijk.
Lang niet zo slecht als bvb latere Lost seizoenen of zo.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ja ik had ook meer verwacht van het Brother Sam verhaal. Het had een hele sterke verhaal lijn kunnen zijn, maar ze deden er eigenlijk helemaal niets mee, het zat er alleen maar in om Dexter een paar ideëen te geven voor het volgen van DDK. 
De eerste helft van het seizoen was zwak, maar nog wel te doen, de 2e helft was gewoon uiterst bedroevend. Waar bij seizoen 5 de eerste 3 afleveringen zwak waren gaat het in seizoen 6 gewoon totaal fout. Zeer spijtig.
In het geval van Lost waren de schrijvers gewoon de weg kwijt geraakt door alle vage subplotjes. Waarschijnlijk is dit voornamelijk te wijten aan de schrijversstaking, vanaf dat moment is het eigenlijk fout gegaan. Waarschijnlijk hebben ze toen heel veel moeten laten vallen van het verhaal en was het daarna nauwelijk nog aan elkaar te knopen.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Eindelijk door seizoen 6 heen, echt puur op karakter door gekeken. Wat werd dit slecht nog in de tweede helft van het seizoen. Slecht geschreven, dialogen ook lachwekkend, rode DDK lijn rammelt aan alle kanten en dan ook nog de ontwikkeling rond Deb (wtf!). Het lieutenant gebeuren pakt ook helemaal verkeerd uit. Het al matige begin was zo slecht nog niet. Rond brother Sam was het nog wel aardig maar daarnaast was het gewoon één grote farce. Zelden zo'n slecht seizoen gezien van een voorheen sterke serie. Nooit gedacht dat een serie zo kon afzwakken maar dit is toch wel ontluisterend.
Vond de eerste helft wel interessant, Brother Sam hadden ze er in moeten laten, the four horsemen was fantastisch, sowieso dat uitgangspunt van books of revelation was voldoende voor een goed seizoen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eens, dat was allemaal best macaber, ook met die "engel", Brother Sam inderdaad maar ging de tweede helft echt compleet fout. Mijn vernietigende woorden komen ook vooral door die tweede helft.
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Het einde van seizoen 4 net gezien, echt geweldig. Voor mij het beste seizoen tot nu toe, nog beter dan seizoen 1. Lees nu wel overal dat het 5e seizoen veel minder gaat worden, maarja toch maar snel gaan kijken 
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Seizoen 5 was ook weer zo goed he, wat blijft deze serie toch een hoog niveau houden. Had verwacht dat het wat minder zou worden, maar dit seizoen staat bij mij bijna op gelijke hoogte met seizoen 4 en dat vond ik de beste. Dit seizoen begon wat rustig, maar na ongeveer 4 afleveringen kwam er weer een vaste verhaallijn in en werd het steeds spannender. Heb dit seizoen dan ook gewoon in 2 dagen gekeken, heerlijke serie 
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Lumen vond ik trouwens erg sterk acteren. Ik was een groot fan van Rita en vond het ontzettend jammer dat ze er aan het einde van seizoen 4 uitging, maar Lumen heeft dat gat toch wel heel goed opgevult. Vind het daarom ook wel jammer dat ze er na 1 seizoen weer uit gaat, maar opzich wel een logische keuze van de schrijvers.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Eindelijk toch maar eens begonnen aan deze serie. Heb er al van zoveel mensen goede dingen over gehoord en het cijfer op imdb is er natuurlijk ook niet voor niks maar toch had ik eigenlijk nooit zin om eraan te beginnen. Het plot sprak me gewoon niet zo aan en de hoofdroldspeler maakte ook niet zo'n indruk op me als ik ooit eens een stukje meekeek met iemand.
Maar opzich ben ik na 3 afleveringen wel redelijk positief (nog niet hooked) maar heb er wel vertrouwen in dat dat nog gaat komen.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Lumen vond ik trouwens erg sterk acteren. Ik was een groot fan van Rita en vond het ontzettend jammer dat ze er aan het einde van seizoen 4 uitging, maar Lumen heeft dat gat toch wel heel goed opgevult. Vind het daarom ook wel jammer dat ze er na 1 seizoen weer uit gaat, maar opzich wel een logische keuze van de schrijvers.
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Klopt ja. Inmiddels ook seizoen 6 gekeken, dat vond ik de minste. De laatste 3/4 afleveringen waren wel spannend en de ciffhanger was natuurlijk fantastisch. Voor de rest kon het seizoen me niet echt boeien. Ga Dexter wel missen, want het duurt nog erg lang totdat S7 gaat beginnen en het was echt een verslavende serie.
(van het beste naar het minste seizoen naar mijn mening)
4-2-1-5-3-6
Nu een andere serie zoeken om in combinatie met Lost te kijken, zal waarschijnlijk 24 worden.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Met 24 kun je voorlopig wel vooruit, zijn ook weer 8 seizoenen. Alleen als je ze acheter elkaar kijkt is het wel weer veel van het zelfde.
Als je van Lost houdt is misschien "Alcatraz" een aardige serie, van de zelfde makers als Lost. Tot nu toe zijn er pas 9 afleveringen, seizoen 1 loopt nu in Amerika.
Het nadeel van Lost is dat zo rond de schrijversstaking de schrijvers het verhaal compleet kwijt leken te zijn, daarna is het niet meer op het niveau van de eerste seizoenen gekomen.
Een korte, maar ook wel aardige serie is "Jericho".
"Sleeper Cell" is ook een aanrader.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
24 
Veel epischer zijn series niet, hele dikke aanrader!
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Met 24 kun je voorlopig wel vooruit, zijn ook weer 8 seizoenen. Alleen als je ze acheter elkaar kijkt is het wel weer veel van het zelfde.
Als je van Lost houdt is misschien "Alcatraz" een aardige serie, van de zelfde makers als Lost. Tot nu toe zijn er pas 9 afleveringen, seizoen 1 loopt nu in Amerika.
Het nadeel van Lost is dat zo rond de schrijversstaking de schrijvers het verhaal compleet kwijt leken te zijn, daarna is het niet meer op het niveau van de eerste seizoenen gekomen.
Een korte, maar ook wel aardige serie is "Jericho".
"Sleeper Cell" is ook een aanrader.
Ik ben nu bij seizoen 3 van Lost en het bevalt me erg goed. Wel hou ik van een beetje afwisseling, dus daarom zal ik ook beginnen met 24.
Alcatraz heb ik tot nu toe alles van gezien, valt me een beetje tegen. Iedere aflevering is zo ongeveer hetzelfde.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ja het idee van iedere aflevering is tot nu toe inderdaad een beetje hetzelfde, maar was dat met Lost seizoen 1 ook niet zo? Ieder personage is toch steeds wel anders en de jacht op die persoon daarmee ook.
Opzich word er wel degelijk de achtergrond van Alcatraz steeds verduidelijkt, het gebeurd alleen heel erg subtiel. Iedere aflevering word het toch steeds wel iets duidelijker wat er gebeurd is (althans wie er achter zitten)...
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Zo.
Deze week eindelijke S05 (!) afgekeken. Nu door met 6.
Achter elkaar kijken is toch altijd net iets leuker
.
Zandkuiken
-
- 1745 messages
- 1430 votes
Net seizoen 6 achter de rug, ook in mijn ogen het minste tot dusver. De eerste keer ook dat Dexter meer als een guilty pleasure aanvoelde dan als een kwaliteitsreeks. Maar op zich keek het allemaal nog best vlot weg en de personages hebben na al die tijd ook wel wat krediet opgebouwd. Hierdoor merk ik toch dat ik de voorspelbaarheid, het gebrek aan échte spanning en de soms ronduit zwakke scènes sneller vergeef.
In tegenstelling tot sommigen vond ik het vijfde seizoen, met die mooie rol van Julia Stiles, wel erg sterk. Dit is voor mij dan ook het eerste dipje, dus ik val Dexter zeker nog niet af. Het slot belooft in ieder geval veel moois voor volgend jaar, dat hopelijk weer wat geïnspireerder wordt.