- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
*Ontzettend raar dat Travis opeens ophoudt met het spreken tegen Gellner nadat Dexter erachter komt dat die dus niet meer leeft.
Niet echt vreemd. Travis ziet eindelijk in dat hij Gellar heeft vermoord. En met een dode praten doe je niet, dan ben je gek, en dat is Travis volgens Travis niet.
Hamertje pakken, slaan, klaar. Nog geen minuut werk.
Had daar ook zo mijn bedenkingen bij maar het maakt het einde wel leuker zo als opzet naar het volgende seizoen.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2409 votes
Inderdaad dat is juist een verhaallijn die het niet zo hele sterke 6e seizoen toch nog leuk maakten. Ik vond de eerste afleveringen van seizoen 6 wel erg goed, hoogtepunt de paarden
En ik zal wel achterlijk zijn dan maar zag een dode gellar echt niet aankomen 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Inderdaad dat is juist een verhaallijn die het niet zo hele sterke 6e seizoen toch nog leuk maakten. Ik vond de eerste afleveringen van seizoen 6 wel erg goed, hoogtepunt de paarden
En ik zal wel achterlijk zijn dan maar zag een dode gellar echt niet aankomen
J_Villanueve
-
- 5 messages
- 0 votes
Nog geen minuut werk.
Vond eigenlijk dat overval-gedoe op die boot het échte dieptepunt. Droeg werkelijk niets bij.
caelers8
-
- 83 messages
- 178 votes
Het gaat zich erom dat een crime scene waar net 2 doden zijn gevallen echt wel helemaal wordt nagekeken. Waarom is Dexter netdegene die als eerste in die achterkamer komt? Simpelweg onrealistisch, normaal gesproken zou er op zijn minst wel even die kamer binnen zijn gelopen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Dat is wel een beetje gemakkelijk erin geschreven inderdaad. Ze hadden het gemakkelijk op kunnen lossen door Dexter veel sneller op de plek van de misdaad te laten verschijnen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Echt? Die scene achter dat plastic, zo slecht hebben we dit seizoen niet gezien
Nu je het weer zegt, wat was dat lachwekkend slecht
. Al was heel het seizoen gestoeld op convenience. Goed om te horen dat ze dat bij S6 hebben gelaten, zal van het weekend S6 er eens doorheen gaan jagen.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Het gaat zich erom dat een crime scene waar net 2 doden zijn gevallen echt wel helemaal wordt nagekeken. Waarom is Dexter netdegene die als eerste in die achterkamer komt? Simpelweg onrealistisch, normaal gesproken zou er op zijn minst wel even die kamer binnen zijn gelopen.
Ik zie de scène al helemaal voor me;
agent1: "Hey wat is dat voor een geluid?"
agent2: "Oh, dat is Dexter, die doet bloed onderzoek." 
In alle voorgande gevallen waren er altijd al agenten ter plaatse als Dexter eens aan kwam zetten en konden ze hem al de meeste details over de zaak geven en nu stond iedereen netjes op Dexter te wachten en lieten ze hem ook eerst alleen naar binnen... Ja hoor, natuurlijk! 
Gewoon een bijzonder slecht geschreven seizoen.
Waarschijnlijk ook door een stagier geschreven...
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Dat is wel een beetje gemakkelijk erin geschreven inderdaad. Ze hadden het gemakkelijk op kunnen lossen door Dexter veel sneller op de plek van de misdaad te laten verschijnen.
Waarschijnlijk een inside joke dat Dexter net zo lui is geworden als de schrijvers zelf.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Vandaag pas de laatste twee afleveringen van seizoen 6 gezien en die waren erg sterk. Spannend (Harrison en DDK op het dak) en enkele zijpaadjes in de loop van het seizoen komen nog mooi terug (Brother Sam). Erg mooie laatste woorden van Dexter ook dit seizoen, zeker na zijn laatste dialoog met DDK.
Biedt veel goed voor het volgende seizoen.
Spanning was toch echt wat miste in deze finale. Stukje op het dak was echt compleet voorspelbaar.
En uiteraard kwam iedereen weer veilig thuis van Miami Metro.
In plaats van beter werd het dit seizoen alleen maar slechter naarmate het seizoen verstreek.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Aangezien de schrijvers er niet voor terugdeinzen hoofdrolspelers om te leggen vond ik het allesbehalve voorspelbaar.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Aangezien de schrijvers er niet voor terugdeinzen hoofdrolspelers om te leggen vond ik het allesbehalve voorspelbaar.
Nou, een serie over een seriemoordenaar is tot daar aan toe, maar een peuter ritueel slachten gaat toch wel even verder. Dat is nog altijd (zeker in een serie) not done.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Nou, een serie over een seriemoordenaar is tot daar aan toe, maar een peuter ritueel slachten gaat toch wel even verder. Dat is nog altijd (zeker in een serie) not done.
Denk dat BoordAppel het over Miami Metro heeft.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Ook (dat Batista het zou overleven stond zeker niet vast) maar Harrison was ook zeker niet veilig.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Vond de scene waarbij de Four Horsemen verschijnen wel vrij tof.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
"Nog altijd not done" kun je dus beter veranderen in "niet meer 'done'".
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
"Nog altijd not done" kun je dus beter veranderen in "niet meer 'done'".
In series? In films wel ja, maar ik zou echt geen (op reguliere zenders uitgezonden) serie weten die zoiets doet/laat zien.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Geen idee hoe de series toentertijd waren, maar in films kwam het veelvuldig voor. Tegenwoordig is het in films, net als series, een groot taboe.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Yes yes yes! Dexter6 vanaf maandag op 13th street!! Can't wait! Hoezo pindakazen? 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inmiddels halverwege seizoen 6 maar manmanman, wat is dit slecht. Nog niet zo slecht als het vorige seizoen maar het scheelt niet veel. Ongelofelijk dat het goede schrijfwerk van de eerste vier seizoenen plaats heeft gemaakt met het constant de 'convenience' gimmick te gebruiken. Waar Dexter voorheen vooral leunde op zijn zeer voorzichtige werkwijze moet ie het nu hebben van toevalligheden. Ongelofelijk hoe Dexter in zo'n tijdsbestek in enorm verval is geraakt. Ook is het gat van Julie Benz nog steeds niet opgevuld, ook zeer kwalijk. Hopelijk hersteld Dexter zich nog in de tweede helft van het seizoen maar als ik zo om me heen hoor is het nog meer downhill from here
.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Het word inderdaad alleen maar slechter in de 2e helft en daarmee is dit inderdaad (met afstand) het slechtste seizoen tot nu toe. Het vorige seizoen kwam traag op gang, maar vond ik zeker niet het slechtste seizoen... Het verhaal was de meest bizarre tot nu toe en Lumen vond ik juist wel een goede toevoeging.
Maar het gat van Julie Benz? Ik ben toch blij dat ze er uit is, ze begon knap vervelend te worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Bevestig het nog even, lekkere motivatie om door te kijken en mijn vrije tijd te vergooien
.
Ik vond Rita een hele belangrijke factor in Dexter, al heb ik van meerdere vernomen dat ze als een storende factor gezien werd. Dat had ik totaal niet eigenlijk.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2409 votes
Naja de hoop dat seizoen 7 beter wordt ligt natuurlijk heel hoog, dus je moet toch ff seizoen 6 gezien hebben voordat je nr 7 gaat kijken. In de laatste paar afleveringen wordt het nog ietsjes beter.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die hoop had ik na vorig jaar ook
.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2409 votes
Haha oh ik vond dat seizoen best leuk eigenlijk. in ieder geval lekker veel slachtvoer
In ieder geval moet Dexter inderdaad wel weer de pro worden ipv de mazzelaar.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat steekt nog wel het meest maar ook qua spanningsopbouw rammelt het nogal imho. Het eerder al aangehaalde scene met het plastic was nog wel het dieptepunt maar gelukkig zoiets niet gezien dit seizoen. Laten we hopen dat de schrijvers ook zien dat ze niet op deze gemakzuchtige manier door kunnen gaan. Zal morgen de boel wel afgerond hebben denk ik.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Er zitten wel een paar ontwikkelingen in het laatste seizoen die opzich best interessant zijn, het grote probleem is alleen dat de schrijvers totaal geen moeite hebben gedaan om enige vorm van mysterie toe te passen en alles zó voor de hand liggend en opzichtig is.
De hele ontwikkeling van Deb vond ik dan wel weer goed gevonden. Helaas verzandt het in Soprano's achtige scènes, wederom dus weer niet origineel. 
Spoiler vraag voor degenen die het seizoen al wel afgezien hebben:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik de enige ben die de hele ontwikkelingen met de stagier van Masuka wat vaag, random en nergens naar leidend vond? Het zal ongetwijfeld de aanleiding voor het volgende seizoen worden, maar het sloeg in dit seizoen nergens op...
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Bevestig het nog even, lekkere motivatie om door te kijken en mijn vrije tijd te vergooien
.Ik vond Rita een hele belangrijke factor in Dexter, al heb ik van meerdere vernomen dat ze als een storende factor gezien werd. Dat had ik totaal niet eigenlijk.

Maar ondanks dat het een slecht Dexter seizoen is, is het nog steeds beter dan vele andere series op hun hoogte punt!
Het is voor Dexter slecht, maar dat komt ook omdat de verwachtingen steeds hoger worden. Ik denk dat als je dit seizoen als eerste ziet dat het nog steeds een goed seizoen is...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eens. Vooropgesteld dat het qua niveau voor een willekeurige serie prima is maar de eerste vier seizoenen hebben ze de lat voor hunzelf gewoon heel erg hoog gelegd.