• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.164 actors
  • 9.373.533 votes
Profile

Dexter (Showtime)

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Ligt meer aan slecht schrijfwerk dan het ontbreken van Rita

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ben nu dan eindelijk begonnen met seizoen 6 en vind de serie nog steeds behoorlijk sterk. Heb nu 8 eps gezien en er zijn aardig wat geweldige momentjes voorbij gekomen. Ben weer helemaal hooked.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

BoordAppel wrote:
Ik vind het ook het minste seizoen maar niettemin nog steeds erg aardig.

Eens. Cliffhanger van de laatste aflevering is top, maar de rest van het seizoenseinde was weer niet geweldig. Weinig balans in dit seizoen, met veel kortdurende thema's en losse lijntjes. Daarmee brengen de scriptsschrijvers zichzelf in de problemen.
De keuze om van Debra een luitenant te maken blijkt achteraf ook geen gelukkige, zag haar liever als detective.
Ben wel erg benieuwd hoe ze in seizoen zeven verder gaan. Dat Debra misschien Dexter wel af en toe zal helpen is mijns inziens ondenkbaar, dat past absoluut niet bij haar morele standaard. Maar zo door kan ook niet.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Iedereen is wel erg negatief. De dialogen vond ik helemaal niet zo slecht en het verhaal ook niet.

Wel het minste seizoen, maar toch erg genoten.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Einde is prima, maar het seizoen over het geheel genomen vind ik toch teleurstellend. Olmos, waarvan ik hoge verwachtingen had, krijgt veel te weinig kans om uit te blinken. Er worden te veel verhaallijntjes in 12 episodes gepropt.

Beter dan seizoen 5, maar het haalt het niveau niet van de eerste 3 seizoenen.

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Einde gaf ook mij gewoon een prima gevoel. Ik kijk niet terug op een slecht seizoen maar een 'gewoon' seizoen. Nog steeds is het prima vermakelijk. Hopelijk wordt het volgende seizoen weer een echte topper.

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

En oh oh oh de cliffhanger!

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

Nicholas wrote:
Einde is prima, maar het seizoen over het geheel genomen vind ik toch teleurstellend. Olmos, waarvan ik hoge verwachtingen had, krijgt veel te weinig kans om uit te blinken. Er worden te veel verhaallijntjes in 12 episodes gepropt.
Ik kreeg heel erg het idee dat het veel verhaallijnen waren om de 12 afleveringen te vullen. Geen enkele verhaallijn werd ten volle gebruikt en allemaal werden ze een beetje afgeraffeld of abrupt afgesloten. Eén van de verhaallijnen werd wel opgestart, maar verder niets mee gedaan, waarschijnlijk voor het volgende seizoen (de stagier van Masuka en de hand van de Icetruck killer).
Wat betreft Edward james Olmos ben ik volledig met je eens, als er iemand was waar ik heel erg veel van verwachtte was hij het wel, helaas werd dat niet waar gemaakt.

Beter dan seizoen 5, maar het haalt het niveau niet van de eerste 3 seizoenen.
Ik vind seizoen 5 zeker wel beter dan dit seizoen, traag, maar wel goed. Seizoen 6 eindigt voor mij net onder seizoen 4.

Mijn favoriete volgorde: S2, S1, S3, S5, S4, S6

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Mijn volgorde:

S4, S1, S2, S3, S5, Nog even niks, S6

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik kan dat nou nooit, series op volgorde plaatsen. Ik beleef series meestal op het moment zelf. En kan hoogstens het laatste seizoen precies plaatsen in een categorie van kwaliteit.

Mijn volgorde zal ik dan ook maar even doen

S4, S2, S1, S3, S6, S5.

miss_efron

• 195 messages
  • 132 votes

Weet iemand toevallig wanneer seizoen 6 begint op 13th street? heb al het één en ander gehood.Schijnt een topper te worden!

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

Seizoen 6 een topper? Dan heb je zeker de berichten hier nog niet gelezen?

Volgens mij is er hier echt helemaal niemand positief over S6. De meesten vinden het in ieder geval het slechtste seizoen tot nu toe...

Klopt. Het is aardig unaniem (op een paar uitzonderingen na) dat mensen óf seizoen 5 óf seizoen 6 het minste tot nu toe vinden. Erg jammer, want iedereen had hoge verwachtingen van dit seizoen door veelbelovende interviews en trailers.

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

En Edward James Olmos als villain...

Ik denk dat ik een van de weinigen ben die S5 wel een goed seizoen vond, alleen duurt het even voor het op gang komt. S4 vond ík dan juist weer tegenvallen.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

6 was absoluut geen slecht seizoen, maar zakte tegen het einde wel flink in na een aantal veelbelovende, goede afleveringen. Jammer hoe rechttoe, rechtaan en ongeloofwaardig het seizoen verloopt voor Dexter begrippen, nadat brother Sam overlijdt. De episodes daarna zitten vol met momenten die getuigen van zwak schrijverschap, waarin Dexter continue met de meest roekeloze en ondoordachte acties wegkomt bijvoorbeeld. Waar zijn de dagen dat Dexter veel voorzichtiger te werk ging en de spanning te snijden was bij een fuck-up? Er had zoveel meer interessants gedaan kunnen worden met het religie thema ook en Hanks is in z'n eentje niet de meest interessante killer. De manier waarop Deb wordt uitgediept vond ik goed werken en de laatste tien seconden van de laatste aflevering laten je natuurlijk watertandend uitkijken naar S7, maar overall was dit niet het beste seizoen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

Mwah, het hele seizoen vond ik zó zwak dat zelfs de 'cliffhanger' (die ook al bijna in S5 zat) niet zo heel boeiend meer over kwam.

Het meest zwakke was denk ik toch de Gellar 'climax' die iedereen al van af het begin aan zag komen... Totaal niet Dexter waardig.

S5 kwam erg traag op gang en de eerste 3 afleveringen waren vrij zwak, toch was het verhaal vrij sterk en naar mijn idee redelijk luguber. S6 totaal niet, op een paar zeldzame momenten na.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Het gaat natuurlijk om de gevolgen van die cliffhanger. In S5 liep het allemaal met een sisser af, dat is nu gewoonweg onmogelijk.

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

Tja, dat zou je zeggen. Maar na de zware teleurstelling van dit seizoen verwacht ik niet veel meer (dan kan het ook alleen nog maar mee gaan vallen).

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Thorak wrote:
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die S5 wel een goed seizoen vond, alleen duurt het even voor het op gang komt. S4 vond ík dan juist weer tegenvallen.

S5 was zeker goed, en werd steeds beter naar het einde toe.
Mijn favoriet is seizoen 3, met Miguel del Prado als badguy.
Tot nu toe viel alleen seizoen 6 me tegen, de rest vond ik redelijk constant.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Mijn volgorde: S2, S4, S1, S3, S5, S6

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Ben het met het merendeel eens. Erg matig tot zelfs gewoon slecht seizoen. Dialogen en monologen waren soms gewoon pijnlijk slecht en het hele verhaal hangt erg los aan elkaar en slaat soms nergens op. (Gellar dood. Waarom denk ik dan? En wat nu met die hand...)

Vorig seizoen was ook al niet veel soeps, maar dit is helemaal treurig. Erg jammer, want ik draag Dexter toch een warm hart toe. Schrijvers ontslaan, Quinn weg en opnieuw beginnen. Dit lijkt echt nergens op.

Glacius wrote:

Mijn volgorde: S2, S4, S1, S3, S5, S6

Das toevallig

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Thorak wrote:

Mwah, het hele seizoen vond ik zó zwak dat zelfs de 'cliffhanger' (die ook al bijna in S5 zat) niet zo heel boeiend meer over kwam.

Het meest zwakke was denk ik toch de Gellar 'climax' die iedereen al van af het begin aan zag komen... Totaal niet Dexter waardig.

Ik was echt in de overtuiging dat de makers van Dexter niet zo'n achterlijke truc zouden uithalen en al helemaal niet op zo'n tenenkrommend slechte manier, de scene waar Olmos het meisje onder schot houdt vind ik nog wel het allerergste.

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

Nee dat is voor mij dan ook de enige reden geweest om in het begin er nog even aan te twijfelen.

Ik dacht echt "dat ligt er zó dik boven op, dat zal vast niet zo zijn!", helaas was het dus wel zo...

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

eRCee wrote:

(quote)

S5 was zeker goed, en werd steeds beter naar het einde toe.

Echt? Die scene achter dat plastic, zo slecht hebben we dit seizoen niet gezien en S6 had tenminste nog 6 sterke afleveringen, waar ik bij S5 alleen de eerste noemenswaardig vind. Maar daar waar ze bij seizoen 5 nog wel de kanker van Michael als excuus konden gebruiken was dat dit jaar niet het geval.

4 vond ik geniaal, het besef van Dexter dat hij misschien wel een gezin kan hebben, dat dan weer finaal de grond in geboord wordt, dat was heel sterk, John Lithgow een briljante casting qua moordenaar en dan die stomp in je maag aan het eind, heerlijk.

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

S6 had 6 sterke afleveringen? Ik denk dat ik met veel moeite 6 sterke scenes zou weten...
De scene in S5 met het plastic was inderdaad wel redelijk slecht ja, maar mede daardoor vond ik het eind van S6 ook niet boeiend.
John Lithgow in S4, tja... zo sterk vond ik hem niet, maar dat is persoonlijk. Het eind van S4 was inderdaad geweldig, al zullen veel mensen die om verschillende redenen geweldig vinden...
Het was hoe dan ook onverwacht en daardoor wel sterk, maar ook Rita uit de serie vond ik wel prettig.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Vandaag pas de laatste twee afleveringen van seizoen 6 gezien en die waren erg sterk. Spannend (Harrison en DDK op het dak) en enkele zijpaadjes in de loop van het seizoen komen nog mooi terug (Brother Sam). Erg mooie laatste woorden van Dexter ook dit seizoen, zeker na zijn laatste dialoog met DDK.

Biedt veel goed voor het volgende seizoen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

(Willie) wrote:

Echt? Die scene achter dat plastic, zo slecht hebben we dit seizoen niet gezien

Huh. Helemaal niks mis met die scene, was ook goed naartoe gewerkt (hintjes dat Debra sympathie had voor de daders), in tegenstelling tot de zaken die in seizoen 6 regelmatig uit de lucht kwamen vallen.

caelers8

• 83 messages
  • 178 votes

*Ontzettend raar dat Travis opeens ophoudt met het spreken tegen Gellner nadat Dexter erachter komt dat die dus niet meer leeft.
*Op het moment dat hij erachter komt hoor je Dexter ook herhalen waar iedereen zelf al lang achter was. Het publiek wordt gewoon niet serieus genomen zo.
*Wat verder zwak was, is dat moment waarop Dexter gewoon nog de tijd heeft om de muurschildering te vervormen, ongeloofelijk onrealistisch.
*Toen de gevoelens van Deborah voor Dexter begonnen te ontstaan dacht ik: "als dit gebeurt zal ik deze serie nooit meer serie nooit meer serieus kunnen nemen". En dan gebeurt het ook nog. Volkomen belachelijke wending waar ík in elk geval totaal niet op zit te wachten.

Volstrekt belachelijk seizoen dit, beter houden ze ermee op want het gaat zo volledig de verkeerde kant op.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.