- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Expeditie Robinson
Expeditie Robinson
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Er moeten ook de nodige zeikerds en mierenneukers in elk seizoen zitten. Niet dat Nomak dat is, maar dat soort lui heb je er ook bij. Alleen maar gezellige kletstantes is ook niks.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8150 votes
De enige echt sterke kandidaten waren Melvin uit seizoen 1 en Richard uit seizoen 2.
Onzin er waren door de jaren heen wel meerdere sterke kandidaten zoals een Ryan (met een open hand wond toch de proef bij strijd der titanen winnen) en Lenny, in het jaar dat Olga won, won hij 15 proeven, die gast was fysiek onverslaanbaar.
Of wilde je beweren dat dat geen sterke kandidaten waren?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Zou je denk ik wel de outsider worden of niet?
Je lijkt me geen gezellige gast waar je mee kan lachen.

Jawel hoor, gezelliger dan je denkt. Maar goed, wij kennen elkaar natuurlijk ook niet en hier op de site krijg je soms een vertekend beeld van mensen.
@ Spetie
Ik moet zeggen dat ik die kandidaten vergeten ben. Ik heb dit programma niet elk seizoen even intensief gevolgd. Ik geloof je op je woord, ze zullen wel geen watjes zijn geweest dan.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Er moeten ook de nodige zeikerds en mierenneukers in elk seizoen zitten. Niet dat Nomak dat is, maar dat soort lui heb je er ook bij. Alleen maar gezellige kletstantes is ook niks.
Zeg ook niet dat dat moet hoor
Was meer een constatering, omdat hij wel vaker zichzelf een beetje afzet van de meerderheid. Alsof dat zijn roeping is. Verder niks achter zoeken. Er moeten allerlei soorten karakters inzitten idd.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Dennis
John 
Mn opa had het daar nog langer volgehouden, pussys zijn het.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Fijne ontwikkeling.
Twee jankerds eruit. Blijft alleen jammer dat Belgen en Nederlanders nog steeds niet op één eilandje kunnen samenleven zonder clans te vormen.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Belgen hechten heel erg aan elkaar, dat was mij inderdaad ook al opgevallen. Nederlanders zijn wat dat betreft wat vrijer en meer open.
Daarom vind ik het ook grappig om te zien hoe die Sugar - die ik echt heel lief vind- en Sebastian wél gewoon chill met elkaar om gaan.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Belgen hechten heel erg aan elkaar, dat was mij inderdaad ook al opgevallen. Nederlanders zijn wat dat betreft wat vrijer en meer open.
Ik vind beide kampen "even erg". Niet voor niks dat die Dennis, John, Saar en Regina altijd samenwaren.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Maar Regina liep gisteravond weer te miepen dat de belgen, waar ze zo'n goede band mee op had kunnen bouwen, haar nu lieten vallen. Dus ze probeerde het wel, ofzo.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Exact wat ik bedoel. Mensen die gaan miepen over goede banden opbouwen horen niet thuis op een onbewoond eiland. Ik zou die Regina aanraden om eens regelmatig een bezoekje te brengen aan de plaatselijke stamkroeg, daar zal ze wel wat mensen leren kennen om een goede band mee op te bouwen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Denk niet dat Regina aan aandacht of vriendschap verlegen zit in het dagelijkse leven, maar als je zo lang met elkaar opgescheept zit is het wel logisch als je probeert goed met elkaar om te gaan. Dat je er puur en alleen heen gaat om BFF's te worden is sneu, maar kan me niet voorstellen dat iemand van die BN'ers of BV's er om die reden naar toe ging.
Kijk naar Dennis en John, die zullen nu ook wel vriendjes voor het leven zijn geworden.
Zal voornamelijk wel angst zijn, een allemansvriendje willen zijn omdat je er anders snel uitligt. Kijk maar naar Lange Frans, die hield zich daar niet zo mee bezig en kon ook vertrekken.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Wat is dan het ook het nut om de "koning" van een eiland te worden. Men moet dus proberen te overleven in een steeds maar kleiner wordende groep. Je leeft met zogenaamde vrienden die concurrenten moeten worden (uitzonderingen zoals gisteren daargelaten), je eindigt altijd alleen (YEAH!
). Die 2 gasten van gisteren hebben een helder inzicht gekregen in het programma en zijn hem verstandelijk gepeerd! 
Soms moet je zoiets meemaken om het te kunnen snappen,niet altijd dus.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Ik zou er in elk geval nooit vanzelf afgaan. Ik zou door ziek moeten worden, eruit gestemd moeten worden of door een ruzie het eiland moeten verlaten.
Tuuuurlijk... dit zeg je met een zak chips op je buik, hangend voor je televisie?
Die Belg, das toch eem kickboksende gast ofzo? Zal die niet ook een beetje uithoudingsvermogen hebben denk je?
eppo349
-
- 874 messages
- 4064 votes
Mooi, hoe die twee gasten het opgeven probeerden te beargumentere met een hoop flauwe kul.
Voor mij lijkt me geen straf om met Regina op een onbewoond eiland te moeten zitten, dat hou ik wel een poosje vol.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes

Die White Whale valt een beetje uit de boot.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Tuuuurlijk... dit zeg je met een zak chips op je buik, hangend voor je televisie?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
(afbeelding)
Die White Whale valt een beetje uit de boot.
Niks over Iwein oke, hij is mijn 'droom'man! *Denkt nog steeds aan die droom, elke keer als hij in beeld is. Traumaatje aan over gehouden denk ik.
*
Ik zeg: Iwein snel naar huis!
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Jij kent mij natuurlijk eh donnie.
Net zo goed als jij de kandidaten kent, Makkie. 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Net zo goed als jij de kandidaten kent, Makkie.
Daar komt ook nog eens bij dat die mensen zich hebben ingeschreven voor zo een programma. Ze zijn er zich dus van bewust dat ze niet op een plezierreisje gaan en kritisch bekeken kunnen worden. En als kijker mag ik verwachten dat er op zo een onbewoond eiland overlevers te zien zijn en geen zeurpieten.
Maar jij kent mij dus totaal niet, nogal een verschil.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Mooi, hoe die twee gasten het opgeven probeerden te beargumentere met een hoop flauwe kul.
Haha, inderdaad. Met wat kunst en vliegwerk proberen ze zichzelf ervan te overtuigen dat ze geen losers zijn.
Ook wel treurig dat Dennis het niet kon verkroppen dat hij niet gekozen werd. Door op te geven toont hij het gelijk van Regina en Saar aan, hij is geen Robinson. Sugar daarentegen wel, zelfs met ontstekingen wil hij zo snel mogelijk terugkeren naar het eiland. Topgozer.
Ik vind het ook wel mooi hoe Iwein het spelletje speelt. Omdat hij weet dat hij het fysiek tegen iedereen aflegt speelt hij het heel erg tactisch zonder mensen in het harnas te jagen of achterbaks te worden. Best knap.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hielen likken is inderdaad ook een talent op zo'n eiland, ja.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Die John en Dennis zijn echt ongelofelijke mietjes, hun bewering dat ze gemakkelijk de finale hadden kunnen halen, werd gelukkig keihard onderuit geschoffeld door Evi.
Een beetje jammer dat er nu nog maar 3 Nederlanders overblijven, terwijl de Belgen ( vooral Iwein
) samenklitten en alweer aan het azen zijn op de 2 NL dames. Die Anthony vind ik ook vreselijk.....gelijk weer stemafspraken maken.....en die Iwein maar weer zeuren over wat Regina hem heeft aangedaan, terwijl hij het was die zonodig stemafspraken moest smeden en de goede sfeer ondermijnen. Verwachtte hij nog een bedankje ook of wat?!
De Nederlanders hadden Anthony al eruit kunnen stemmen, maar stemmen wel gewoon op Nederlanders, terwijl de Belgen constant op Nederlanders lijken te stemmen. Hoezo groepsvorming in optima forma?
Ik hoop dan ook dat ze vanaf de samensmelting geen eilandraden houden, maar gewoon telkens daadwerkelijk de zwakste deelnemer bij een proef af laten vallen. Al ben ik bang dat er geen een Nederlander de finale gaat halen als het zo doorgaat.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Sebastiaan heeft zeker potentie, maar ook hij zal door vals spel er uit gestuurd worden vrees ik.
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
Gisteren de nieuwste aflevering gezien (zoals al eerder gezegd, in België wordt het programma een paar dagen later uitgezonden).
Tja, wat kan ik zeggen over die opgevers? Vooral John snap ik niet: "Dennis geeft op, dus ga ik ook maar naar huis." Zwakjes !
Hun redenering van "dit is niet echt een Robinsonproef" klopt ook totaal niet naar mijn gevoel... Je dagen aan een stuk vervelen op zo'n eilandje is gewoon een zware mentale proef, en dergelijke proeven horen er zeker bij.
Als Belg zie ik uiteraard dat mijn landgenoten (met Iwein op kop) complotten aan het smeden zijn. Vooral Iwein, Tatiana en Anthony lijken me een front te vormen. Ik hoop dat er Belgen zijn die hier niet met meegaan (Zoals een Jackson en Zsofi). Vooral omdat ik Sebastiaan een finaleplaats gun, hij is volgens mij wel de Nederlander die sowieso het langste zal meegaan, wat er ook gebeurd.
Het is in ieder geval een amusant seizoen vind ik.
Poepgezicht
-
- 298 messages
- 1247 votes
Gisteren de nieuwste aflevering gezien (zoals al eerder gezegd, in België wordt het programma een paar dagen later uitgezonden).
Tja, wat kan ik zeggen over die opgevers? Vooral John snap ik niet: "Dennis geeft op, dus ga ik ook maar naar huis." Zwakjes !
Hun redenering van "dit is niet echt een Robinsonproef" klopt ook totaal niet naar mijn gevoel... Je dagen aan een stuk vervelen op zo'n eilandje is gewoon een zware mentale proef, en dergelijke proeven horen er zeker bij.
Als Belg zie ik uiteraard dat mijn landgenoten (met Iwein op kop) complotten aan het smeden zijn. Vooral Iwein, Tatiana en Anthony lijken me een front te vormen. Ik hoop dat er Belgen zijn die hier niet met meegaan (Zoals een Jackson en Zsofi). Vooral omdat ik Sebastiaan een finaleplaats gun, hij is volgens mij wel de Nederlander die sowieso het langste zal meegaan, wat er ook gebeurd.
Het is in ieder geval een amusant seizoen vind ik.
Was laatst stukje van op de radio en zo over het opgeven van John van Lottum. Hij gaf aan dat het allemaal verdraaid was e.d. Dat hij het eiland hoofdzakelijk verliet omdat hij zich niet voor Big Brother had opgegeven, maar voor een survivalprogramma. Zoiets was het ongeveer. 
Ik wilde een nieuwsberichtje voor je googlen waar het fatsoenlijk in stond maar kon het niet vinden. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Survival.. doen ze dat dan? Tot nu toe nog weinig spectaculairs gezien behalve wat smerige dingen eten.. Beetje het 'Bobo's in the Bush' effect, met Viola en Bonnie..
Poepgezicht
-
- 298 messages
- 1247 votes
Ik heb eigenlijk geen idee wat ze daar allemaal krijgen. Volgens mij krijgen ze daar gewoon drinkwater en ik weet niet wat ze nog meer krijgen wat niet in beeld komt. Maar denk dat het wel zwaarder is dan een gemiddeld kampeertripje.
Maar wat vond je in de vorige edities spectaculairder dan in deze?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Heb niet alle edities gekeken. Maar ik herinner me in ieder geval niet dit soort slappe zakjes. En dan niet wat doorzettingsvermogen betreft, maar ik doel meer op gasten als Iwein en Antony, misselijke complotbedenkers.
Poepgezicht
-
- 298 messages
- 1247 votes
Ja, die complotten maken het wel een heel stuk minder leuk inderdaad. Maar die zaten volgens mij in alle edities die ik heb gezien.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik gun het Sebastiaan heel erg, hoop ook dat ie ver komt.. Maar Saar gun ik het ook. Vrees dat zij door het complot van Iwein ook komt te vertrekken..
Stoere kerels wel, ze deden alsof er een witte haai of piranha in die emmer zat.. Sjongejonge.