• 178.038 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.633 votes
Profile

Expeditie Robinson

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Wie de fuck heeft de bananen gejat!

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Ik vond de uitzending van vanavond toch wel een erg leuke afsluiter van het Robinson-seizoen. Mooi om te zien dat iedereen het sportief opvat wat er allemaal gebeurd is. Björn blijft toch wel een hele aparte kerel, maar wel gaaf... en over dat sex-gebeuren: no doubt dat Ilona & Karin sex hebben gehad .

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

tovenaar wrote:

en over dat sex-gebeuren: no doubt dat Ilona & Karin sex hebben gehad .

Haha, mooie gedachte . Was idd een leuke aflevering, stukken beter dan de finale met dat zeurmens de hele tijd dr doorheen. En die Esther is dus echt een erg mens als ze nu nog niet eens normaal kan doen over Bjorn. Wel jammer dat je nog niets weet over die bananen idd, iemand is te bang om het te bekennen.

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

Jutta heeft verdient gewonnen in tegenstelling tot judge verdient zij de overwinning veel meer. Dat robin en Giovanni de eerste twee afvallers verbaasde me wel . Het had ook veel leuker geweest mocht Ryan teruggekeert zijn maar de beste heeft welk gewonnen volgens mij .

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Hmm, zit jij nog bij de uitzending van vorige week sn@ke?

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

BoordAppel schreef:

Was idd een leuke aflevering, stukken beter dan de finale met dat zeurmens de hele tijd dr doorheen. En die Esther is dus echt een erg mens als ze nu nog niet eens normaal kan doen over Bjorn. Wel jammer dat je nog niets weet over die bananen idd, iemand is te bang om het te bekennen.

Inderdaad, Esther... wat een [pieeep]. Mijn hoofd doet pijn man, mijn hersens hadden zich er zo op ingesteld om vandaag de bananen-kwestie af te kunnen sluiten, maar nu kan het nóg niet! The horror... the horror!

Haha, mooie gedachte

1 + 1 = 2 he

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Zondag a.s. beginnen we weer !

De Nederlanders tegen de Belgen :evil.

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

kijk er echt naar uit , blijft één van de beste formats ever. Maar vermoedt dat Belgie later begint met de uitzending.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Hoeveelste seizoen is dit wel niet?, is de formule dan nog niet uitgewerkt.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

jassonn wrote:

Hoeveelste seizoen is dit wel niet?, is de formule dan nog niet uitgewerkt.

Volgens mij het vijfde en ik vind het nog steeds een van de beste programma's op tv .

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Ik vind die Hollanders maar een irritant stel kaaskopppen......bij deze ben ik dus voor het Belgische kamp.
Wel jammer dat Klaar eruit is geknikkerd - dat was net zo'n Nolleke waar je je heerlijk aan kan ergeren....:)

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

Klaar was iddaad een kopie van Nollke!!

Holland vs Belgie!!

If it ain't Dutch, it ain't much...

FX

• 931 messages
  • 685 votes

De Nederlanders waren ook weer op en top Nederlands. Eerst stellen ze een coordinator aan ('leider is zo'n vervelend woord') en vervolgens wordt er over alles vergaderd. vond ik echt wel mooi om te zien. En wat doen de Belgen in die kooi...NIKS! Je kunt die tijd beter benutten om e.e.a. te plannen, nee ze gaan een beetje moppen tappen

(ook wel typerend: een van de Belgen VERGAT water te drinken en lag vervolgens op sterven na dood... )

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

FX schreef:

En wat doen de Belgen in die kooi...NIKS! Je kunt die tijd beter benutten om e.e.a. te plannen, nee ze gaan een beetje moppen tappen

Er valt natuurlijk niet zo veel te plannen als je niet weet wat je te wachten staat: ze hadden geen idee wat voor een eiland het zou worden en of er uberhaubt voedsel is.

Bovendien laten ze in het programma natuurlijk niet de complete 48 uur zien die ze in de kooi zaten, er zal vast wel meer ter discussie zijn gekomen.

(ook wel typerend: een van de Belgen VERGAT water te drinken )

Ook niet zo raar, hier (in de Benelux) drink je doorgaans water als je dorst hebt. Op zo'n eiland is het natuurlijk een ander verhaal.

Wel dom maar niet onbegrijpelijk....

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

Van al dat gecoördineer komt duidelijk ruzie ( wie is de leider ? ) ... in dat opzicht was het Belgische team veel losser en had het meer teamspirit .. maar blijft dat duren ? ik veronderstell het niet.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Je zag al in het voorstukje dat het fout gaat bij de Belgen. Dat de teamspirit in het begin goed is is ook niet zo raar als je zo lang samen in een kooi zit.

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

Ja , zal maar paar dagen houden natuurlijk. Volgende week komen er alweer interne ruzies en complotten bij de belgen ..

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

Gisteren weer gekeken, en ik krijg er een beetje een raar gevoel van.

Niet omdat ik supernationalistisch ben bij zo'n spelletje maar ik krijg wel het gevoel dat de Belgen, met meer jonge krachtige mannen, vele malen sterker zijn dan het kneuzenclubje van het Nederlandse team, zal mij benieuwen of deze episode nog spannend wordt.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

GFM wrote:

Niet omdat ik supernationalistisch ben bij zo'n spelletje maar ik krijg wel het gevoel dat de Belgen, met meer jonge krachtige mannen, vele malen sterker zijn dan het kneuzenclubje van het Nederlandse team, zal mij benieuwen of deze episode nog spannend wordt.

Dat gevoel begin ik ook te krijgen, maar aan de andere kant zijn de meeste proeven niet te winnen door het sterkste team, maar door het team dat het best samenwerkt.

We zijn in ieder geval inmiddels verlost van die halve bejaarde (Henk?) die na 3 stappen in een mini-expeditie niet meer verder kon.

Ik vind die Mangrove trouwens wel een cool spelelement. Verscholen blijven voor de twee teams en als het kan hun eten proberen te jatten .

puck

• 399 messages
  • 931 votes

In het Nederlandse team zitten toch echt niet alleen maar kneuzen (neem Shandinella bijvoorbeeld, die maakt volgens mij een goede kans op de finale), alleen werken ze op een of andere manier minder goed samen. De Belgen zijn daar juist wel erg goed in.

Maar goed, het zal me niks verbazen als ze na een paar afleveringen de groepen weer gaan mixen, net als vorig jaar, dus spannend wordt het sowieso wel lijkt me. Alleen al dat hele verstekelingengebeuren voegt extra spanning toe... het is slechts een kwestie van tijd voordat die lui voedsel gaan stelen bij de kampen, en dat zal nog situaties opleveren waar die bananenrel van vorig jaar bij verbleekt...

puck

• 399 messages
  • 931 votes

Dat was dus 2 keer praktisch dezelfde reactie.

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

Wil even melden dat de Belgen de afleveringen later zien dus liefst spoilers als het gaat over wie er uit gaat

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

GFM wrote:

De teams zullen toch wel weer samengevoegd worden als er voldoende Nederlanders uit zijn. Dat was in de vorige afleveringen toch ook zo.

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

Ik denk dus van niet, want het blijft een strijd Belgie/Nederland, maar ik ben benieuwd hoe Expeditie Robinson dit dan vorm gaat geven, samenvoegen lijkt me met deze opzet dus niet mogelijk....

Trouwens, die koude Klaar zit er gewoon nog in!! Heerlijk mens om me dood aan te ergeren

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Ik vind dat ze het eigenlijk nog verbazend goed doet eigenlijk ( vuur maken, vijandelijk kamp naderen om voedsel te zoeken, sporen wissen).
Momenteel vind ik die passieve Belgische troel die geen fuck uitvoert in de Mangrove een grotere doos.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Klaar is best ok vind ik. Irritant, maar ze weet wel van wanten. Die twee dozen in de mangrove haddden al dood neergevallen, als Klaar er niet was gekomen.

Maar er zal vast wel een soort samensmelting komen denk ik, dat is volgens mij alle jaren al zo. Lijkt me trouwens best cool:

Nederlanders-Belgen bij elkaar in 1 kamp gooien, maar ze blijven tegen elkaar spelen :evil

puck

• 399 messages
  • 931 votes

GFM wrote:

het blijft een strijd Belgie/Nederland

'De Nederlanders tegen de Belgen' is toch helemaal niet per definitie het thema van de hele expeditie? Dat is alleen maar de beginsituatie, net zoals in de vorige jaren 'de mannen tegen de vrouwen', etc. Reken maar dat ze de boel gaan mixen vóór de 'officiële' samensmelting, helemaal nu die lui toch al op één en hetzelfde eiland zitten.

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

Ik hoorde in de aflevering gisteren trouwens de zin "Ik wil wel de samensmelting halen" vallen, wat betekent dat de de kampen worden samengevoegd, gelukkig maar, want gisteren werd wederom duidelijk dat het team-Belgie vele malen sterker is....

vond het trouwens wel een mooie strategie van Belgie om agressor Mitch eruit te werken......

Alleen er is een ding dat me stoort, en misschien is het meer mensen opgevallen:

Ik heb het gevoel dat bepaalde zaken doorgestoken kaart zijn, heel erg nep komt het op mij over... een paar voorbeelden:

*Bij de plunderopzet van de 2 (overigens onooglijke) Magrove bewoonsters worden ze bijna betrapt, maar de cameraploeg staat midden in dat veld mooie shots te maken en je ziet ze zelfs mooi wegrennen (met professioneel camerastandpunt van onderaf).... Dit kan niet echt zijn, want zo'n cameracrew moet opvallen op een open vlakte!!

* In de Magrove ligt dat bloedmooie meisje (ik ben ff haar naam kwijt) dagen te creperen en te zeiken op dat improvisatiebedje van haar ("het kost zelfs te veel energie mn arm te bewegen") maar ze heeft tussendoor wel de even de tijd helemaal opgemaakt en opgetut (met oorbelletje, rouche en weet ik veel) de cameraploeg te woord te staan, met een big smile en een gezonde welvaartsharses...

* Daarnaast vind ik het na al die seizoenen de groepsspanningen veel te veel op elkaar gaan lijken, overal is "toevallig" een camera aanwezig en gaat ieder tussendoor in die blokhut zijn visie geven, zal allemaal best kunnen hoor, maar het komt op mij onnatuurlijk en geacteerd over....

Ben ik de enige die dat gevoel heeft??

Ondanks dat het geacteerd is/lijkt blijft het wel een geweldige serie....

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

GFM schreef:

Ik hoorde in de aflevering gisteren trouwens de zin "Ik wil wel de samensmelting halen" vallen, wat betekent dat de de kampen worden samengevoegd, gelukkig maar...

Dit is bij elke seizoenreeks nog het geval geweest dus waarom zou dat nu niet het geval zijn.

In de Magrove ligt dat bloedmooie meisje (ik ben ff haar naam kwijt) dagen te creperen en te zeiken op dat improvisatiebedje van haar ("het kost zelfs te veel energie mn arm te bewegen") maar ze heeft tussendoor wel de even de tijd helemaal opgemaakt en opgetut (met oorbelletje, rouche en weet ik veel) de cameraploeg te woord te staan, met een big smile en een gezonde welvaartsharses...

Die scene is natuurlijk opgenomen nadat ze is opgehaald met dat bootje en een beetje is bijgevoed.

Dat die nietsnut-tut zich dan ook helemaal opgemaakt heeft....tja....ijdel typje.

Bij de plunderopzet van de 2 (overigens onooglijke) Magrove bewoonsters worden ze bijna betrapt, maar de cameraploeg staat midden in dat veld mooie shots te maken en je ziet ze zelfs mooi wegrennen (met professioneel camerastandpunt van onderaf).... Dit kan niet echt zijn, want zo'n cameracrew moet opvallen op een open vlakte!!
Ten tijde van dat mooie shot zag je alleen Klaar wegrennen naar Ernestine.

De cameraploeg was ook bij Ernestine gebleven vandaar dat het leek alsof Klaar zo mooi naar de camera rende.

Maar ik moet toegeven dat het er wel wat gepland en geregisseerd uitzag.

De makers proberen natuurlijk ook wat scriptjes uit om het allemaal nog interessanter te maken.

...overal is "toevallig" een camera aanwezig en gaat ieder tussendoor in die blokhut zijn visie geven, zal allemaal best kunnen hoor, maar het komt op mij onnatuurlijk en geacteerd over....

Natuurlijk volgen cameraploegjes alle deelnemers, ik denk niet dat de organisatie van Expeditie zich nog eens zo'n bananenfiasco wenst.

En iedereen gaat natuurlijk zijn visie geven in de blokhut omdat dat gewoon een regel is .

De kijkers willen natuurlijk wel weten wat er speelt onder de deelnemers.

puck

• 399 messages
  • 931 votes

GFM schreef:

Magrove

Het is mangrove.

Enne... zou je niet even wat spoilers plaatsen voor de Belgen, die de afleveringen later zien dan wij?

GFM schreef:

Ben ik de enige die dat gevoel heeft??

Dat denk ik wel ja.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.