- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Expeditie Robinson
Expeditie Robinson
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
BN'ers hebben echt 0,0 ruggegraat, zo blijkt maar weer uit het huilverhaal van Do (ik las op twitter: do voelde zich remi). Persoonlijk vond ik het overigens wel een aardige aflevering, schitterend nummer ook halverwege (iemand een idee?) en een spannende proef. Laten we dan maar hopen dat Tanja nog weer terug komt...
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik vond dat nummer ook al zo mooi en kwam mij heel erg bekend voor uit een bekende Drama-film. Kon ook al niet op de naam komen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Dat nummer komt uit Fast Five 
Geweldig nummer inderdaad.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Niet slecht, maar ik persoonlijk had het over de Nederlandse chanson 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
En ik over weer een ander stukje muziek. Kom er wel een keer op.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
Gisterenavond de aflevering van donderdag eindelijk bekeken. Ik vond deze aflevering toch wel iets minder dan anders. Er gebeurde niet veel, en Do was alleen maar aan het zeiken over iets wat totaal niet klopte.
Wat ik dan wel weer leuker vond was dat het complot totaal was mislukt. En nu hoop ik dat Kobe of Niko er snel uitgaan. Hopelijk haalt 1 van hun de samensmelting niet. Nu komt er waarschijnlijk een eliminatie ronde die ervoor zorgt dat er 1 niet naar de samensmelting gaat. Al hadden ze dat beter met een proef kunnen doen, dat is veel spannender en ook een echt een strijd. Dus ik ben benieuwd naar volgende week.
De proefen vind ik totaal niet spannend meer. Wat ik vorige keer ook al aangaf was dat: de mensen tussendoor gaan praten over de proef en dan al verklappen welk team er al gaat winnen. En dat is gewoon niet leuk meer.
Meer heb ik er niet over te zeggen. Voor de rest een erg saaie aflevering. Nu weten we al dat Tanja weer bij de rest terugkeert aangezien Deborah, Tanja wil laten winnen en Do wilde toch al opgeven dus, die laat haar dan waarschijnlijk ook wel door.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Het blijft altijd mooi om naar het samensmeltingsfeest te kijken. Gelukkig zijn we nu verlost van onsympathieke figuren als Deborah en mensen zonder ruggengraat zoals Do. En nu maar hopen dat er een hevige strijd losbarst op weg naar de finaleplaatsen. Mijn favorieten zijn Tanja ( wat een karakter toont zij! ), Nicolas ( hiermee kan ik mij goed identificeren, altijd maar bezig willen zijn ), Patrick ( voor zijn humor ) en Lauretta ( type winnaarsmentaliteit, niet zo labiel als Do, Sylvia of Katherine ).
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Van wat ik tot nu toe gezien heb vallen er sowieso twee deelnemers erg op.
Volgens mij staat zowat heel Belgie en Nederland verbaasd over wat een karakter Nicolas toont. Ik geloof niet dat hij het speelt, dat valt op, maar wat is die gast in de serie Pfaffs slecht weg gezet. Verder kun je met Tanja best wel op een onbewoond eiland zitten, tof wijf!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Nicholas wordt met de week toffer 
En tja, Tanja... wel goed gedaan hoor, maar laten we ook weer niet overdrijven, een paar nachtjes in een grot doorbrengen is toch niet zo'n enorme prestatie? Tja wel als je het met huilebalken als Do vergelijkt, maar ik vond het erg overdreven hoe zij werd bewierookt.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
Vond het donderdag weer een vrij leuke aflevering en ben ook blij met de samensmelting groep
.
Blij dat (zeikende) Do en die kut Deborah en Kobe weg zijn. Vond het wel grappig om Kobe zo huilend te zien toen hij afscheid moest nemen. Evi stond er echt een beetje glimlachend bij en hij helemaal in tranen
.
De uitslag was niet geheel spannend, want Deborah wilde Tanja al laten winnen en Do wilde al naar huis dusja. Het was alleen spannend wie van de overigen groep het spel moest gaan verlaten. Gelukkig is het Kobe geworden.
De rest van de groep vind ik allemaal wel leuk, op Nico na dan. Het samensmeltings diner zag er weer heerlijk en geweldig uit en het word volgens mij elk jaar steeds groter.
Ben benieuwd naar volgende week. Er gaat dus weer iets spannend gebeuren op de eilandraad en ik heb zo'n vermoeden dat Nicholas naar huis moet vooral omdat ze zeiden dat de ontknoping geheel onverwachts was. Dat kan ik me enigszins ook wel voorstellen, omdat hij natuurlijk een verschrikkelijk goede kandidaat is. We zijn nu toch echt op het inidividuele moment aangekomen, dus dan ga je niet meer zo snel de zwakste naar huis sturen. Je moet de meest tactische zet spelen. Al zou ik dat natuurlijk wel erg zonde vinden.
Nico gaat waarschijnlijk niet naar huis volgende week omdat hij al fluisterde naar degene naast hem ; het moet zo, het kan niet anders. Of iets wat daarop lijkt. Lauretta misschien ook niet omdat ze al haar handen voor haar gezicht hield en het jammer vond wat de uitslag was, dat laten ze alleen maar zien omdat we dan denken dat zij naar huis zou gaan. Maar alles is natuurlijk mogelijk. Maar dit is wat ik erover denk.
Hoop natuurlijk dat Nico naar huis zal vertrekken, en Anne hoeft van mij ook niet per se te blijven. Maar ik gun het haar wel meer dan Nico.
Dus we zullen zien.
Kan al niet meer wachten eigenlijk.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
En het was weer een geweldige aflevering.
Heb weer genoten en kijk alweer uit naar volgende week. Jammer dat Nico immuniteit had gewonnen, want van mij mocht hij meteen vertrekken.
Jammer ook dat ze dezelfde proef hadden gebruikt als ze al een keer eerder gedaan hadden in een ander seizoen. Tot nu toe vind ik de proeven niet echt bijzonder, maar dat was vorig jaar niet veel anders.
Het samensmeltings deel is en blijft gewoon het leukst en is ook lekker spannend van het begin tot het einde. Je hebt gewoon geen idee wie eruit zal gaan. Al had ik het van deze week wel goed geraden !!
Natuurlijk vind ik het jammer voor hem aangezien hij gewoon een erg sterke en goede speler is, maar aan de andere kant kan ik er niet om huilen. Het is ook logisch dat sommige de sterkeren eruit gaan spelen, dat is gewoon tactisch. Aan de ene kant vind ik het ook gewoon erg leuk, omdat je het eigenlijk niet verwacht. Iedereen dacht; hij haalt het wel, hij is zo goed. Hij wint misschien wel. Maar dat is juist zo leuk aan Expeditie Robinson, alles is mogelijk zo zie je maar weer!
Ben benieuwd naar volgende week 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Erg leuk ja, de enige die daar wat uitvreet wordt eruit gestemd door een stelletje lamzakken. Wordt leuk de volgende week, 8 man in een hangmat
Het programma wordt er zo iig niet beter op.
Al heb ik het idee (door het shotje van de grot in de teaser en het niet-echt in beeld vertrekken van Nicolas) dat ze hun grotavontuurtje misschien nog wel een keer herhalen met deze samensmeltingsgroep.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ja ik vond dat grot-shotje ook al opvallend... wie weet!
Verder ook met OH eens, wat een deceptie. Verreweg de leukste en (ohjee) meest Robinson waardige persoon een beetje wegstemmen, ik weet wel dat het eerst en vooral een sociaal en tactisch spel is maar dan nog... vieze smaak!
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Hebben ze al een keer echt honger gehad? Nu gaan ze weer allemaal naar winnaarseiland omdat het gaat waaien. Doe mij ook maar zo'n vakantie...
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Het valt wel op dat steeds degene wordt weggestemd die zich mee laat slepen met de complotten van Nico ( lees: Nicolas, Kobe, Deborah...). Beter is om vooral ver uit zijn buurt te blijven. 
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Hebben ze al een keer echt honger gehad? Nu gaan ze weer allemaal naar winnaarseiland omdat het gaat waaien. Doe mij ook maar zo'n vakantie...
Toch hebben ze het erg zwaar, de één na de andere staat te janken of te zeuren (watjes). Jammer dat ze Nicolas eruit gestemt hebben, doet de serie geen goed, laat staan de serie naam.
Wordt tijd voor een echte expeditie, waarbij de bikkel uiteindelijk de winnaar is.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Dan moeten ze beginnen met weer aparte series voor België en Nederland te maken. Wat elke keer weer opnieuw terugkomt is dat twee groepen ontstaan: de Belgen versus de Nederlanders. Hoe je het wendt of keert men kiest uiteindelijk toch vaak voor de 'eigen' mensen, waardoor er niet meer wordt gestreden om die de beste Robinson over all is.
The Goss
-
- 502 messages
- 4757 votes
Dan moeten ze beginnen met weer aparte series voor België en Nederland te maken. Wat elke keer weer opnieuw terugkomt is dat twee groepen ontstaan: de Belgen versus de Nederlanders. Hoe je het wendt of keert men kiest uiteindelijk toch vaak voor de 'eigen' mensen, waardoor er niet meer wordt gestreden om die de beste Robinson over all is.
Vanaf het eerste jaar in 2000 is het al met Belgen en Nederlands dus je opmerking dat ze "weer" met aparte series moeten beginnen raakt kant noch wal.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
@The Goss: Zo kan ik ook mierenneuken hoor, als het moet.
De originele serie was geen strijd tussen deelnemers uit verschillende landen, maar speelde zich af met deelnemers afkomstig uit één land. België en Nederland hebben inderdaad voor een co-productie gekozen. Maat goed, dan laat dat ene woordje "weer" weg. Buiten dat blijf ik erbij dat de afkomst de keuze voor de deelnemers beïnvloed. Is ook niet echt een vreemd verschijnsel binnen de groepsdynamica. Mij lijkt het een stuk leuker om naar te kijken als die 'strijd' wegvalt.
The Goss
-
- 502 messages
- 4757 votes
@SelmaDuim. Ah, zo bedoelde je het. Dan heb ik niets gezegd. 
Ik heb alle seizoenen gevolgd en ik heb de eerste jaren niet echt het idee gehad dat hun Belgische dan wel Nederlandse nationaliteit de keuzes heeft beïnvloed. In mijn ogen is dat meer van de laatste paar jaar en met name sinds ze met de "bekende" Nederlanders en Vlamingen zijn begonnen.
Wat mij betreft gaan we weer terug naar de onbekende mensen. Dat er altijd bekende mensen in dit soort programma's moeten, voegt in mijn ogen sowieso niets toe. Heb ik ook bij Wie is de Mol.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Onbekende deelnemers zijn een stuk interessanter. De BV-ers en BN-ers zijn zich veel te bewust van de camera, eigelijk verbaasd het me dat er zoveel gejankt wordt dit seizoen, tenzij het goed is voor je image.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
God god, dit moet toch wel een van de saaiste edities ooit zijn. Ik had gedacht en gehoopt dat Anne er uit zou gaan, jammer dat het Nicolas werd. Een ''grotshot'' is me niet opgevallen op het einde, maar ik vond zijn aftocht wel opvallend snel zonder de gebruikelijke evaluatie met een presentator. Die Nico is veruit de intelligentste van het stel, die zie ik wel erg ver komen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Tijdens de vooruitblik zie je de overblijvers op het winnaarseiland zitten in de regen/storm. Daarna krijg je een shot vanuit de grot te zien, waar het ook aan het regenen is. Kan een sfeershotje zijn natuurlijk, maar toch ...
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
Nou, het was weer een erg leuke aflevering. Dit seizoen is naar mijn gevoel zoveel leuker dan vorig jaar. Ik weet alleen niet waarom.
Van mij mag onderhand Jochem er wel uit. Ik vind hem niet zo boeiend, en hij komt nauwelijks in beeld of aan het woord. Dat heeft niet echt een toegevoegde waarde vind ik. Op het begin dacht ik: wie is hij nu weer?
Jammer dat Nico steeds maar immuniteit wint, maar ik vind hem wel leuker aan het vinden. Al zou ik er niet om treuren als hij eenmaal moet vertrekken.
Tanja, is een leuke meid helaas iets minder in de proeven blijkbaar en soms is ze erg irritant bezig maar het lijkt me wel een gezellige dame om mee op een eiland te zitten.
Lauretta en Patrick zijn ook weer helemaal opgeknapt en gaan er weer voor. Iedereen kan natuurlijk even een dip hebben, en dat snap ik ook best.
Anne ja, de oudste van het stel en valt dan ook meteen af. Ik vind het niet jammer, want van mij had ze al eerder kunnen vertrekken. Het was al een beetje duidelijk: haar lot hing aan een zijden draadje.
Sascha is gewoon een knapperd en ook nog eens erg fanatiek en leuk om naar te kijken. Van mij mag hij wel Robinson worden.
En dan blijft Esther nog over. Ja, ik weet niet goed wat ik daarover moet vertellen. Volgende week zien we blijkbaar dat ze een complot in elkaar heeft gezet maar waarschijnlijk is dat niet zo en hebben gewoon Nico en Jochem iedereen voor de gek gehouden.
Ik snap ook niet waarom er een paar dan op Sascha gaan stemmen maar oke. En ik snap ook niet waarom Nico dat aan Jochem verteld terwijl hij hem niet eens mag. Waarschijnlijk is het gewoon een plan van Nico om Jochem eruit te werken, zodat Jochem geen munten inzet omdat Jochem denkt dat er toch velen op Sascha gaan stemmen. Maar eigenlijk stemt er niemand verder op Sascha zodat Jochem dan de meeste stemmen krijgt. Het zou allemaal kunnen.
Ben benieuwd naar volgende week. Elk jaar is het weer een verslaving.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8146 votes
Ik snap ook niet waarom er een paar dan op Sascha gaan stemmen maar oke. En ik snap ook niet waarom Nico dat aan Jochem verteld terwijl hij hem niet eens mag. Waarschijnlijk is het gewoon een plan van Nico om Jochem eruit te werken, zodat Jochem geen munten inzet omdat Jochem denkt dat er toch velen op Sascha gaan stemmen. Maar eigenlijk stemt er niemand verder op Sascha zodat Jochem dan de meeste stemmen krijgt. Het zou allemaal kunnen.
Jochem zou weleens immuniteit kunnen hebben, waardoor Nico nu weer aardig doet tegen hem, omdat anders Nico er misschien weleens uit zou kunnen gaan. Denk ook eerder dat hij iets bedacht heeft, i.p.v. Esther. Maar we zullen zien. Het zal wel weer anders lopen dan we denken.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik vind Tanja erg vervelend (en bepaald onknap voor een 'model', maar dit terzijde). Anne er dan toch eindelijk uit en volgende week belooft vuurwerk. Systeem met 2 eilanden werkt wel aardig trouwens, complot-technisch maakt het dat wat spannender.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Jochem zou weleens immuniteit kunnen hebben, waardoor Nico nu weer aardig doet tegen hem, omdat anders Nico er misschien weleens uit zou kunnen gaan. Denk ook eerder dat hij iets bedacht heeft, i.p.v. Esther. Maar we zullen zien. Het zal wel weer anders lopen dan we denken.
Dat kan ik me haast niet voorstellen. Nico is welliswaar sluw, maar lijkt ook z'n principes te hebben. Omdat ik Esther ook niet achter een complot verwacht, acht ik een gebruikelijke misvatting van Sascha het meest waarschijnlijkst.
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
Omdat ik Esther ook niet achter een complot verwacht, acht ik een gebruikelijke misvatting van Sascha het meest waarschijnlijkst.
Inderdaad, dat zou me ook vreemd lijken dat zij een complot in elkaar gaat steken. Maar ja, met ER weet je natuurlijk nooit...
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
Ik denk gewoon dat Nico of iemand anders dat aan Sascha verteld heeft dat Esther zo'n complot bedacht heeft en uiteindelijk helemaal niet klopt.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Het ziet er naar uit dat volgende week een paar dingen erg duidelijk worden. Veelbelovende vooruitblik, zal toch niet zijn dat Nico boos is op Esther, dat is er één waar je niet al teveel ruzie mee moet maken.