• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.687 votes
Profile

Expeditie Robinson

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Inderdaad donnie, Belgen zijn leuk. Vooral die vrouw die de weg kwijt was en meer dan een half uur deed over een parcours waar de anderen 10 minuten over deden. Ik hoop dat ze in de finale komt, lijkt me hilarisch bij de finale-proef.

ibendb

• 5036 messages
  • 3214 votes

Ik vind expeditie Robinson een beetje uitgemolken, maar het blijft inderdaad grappig als er sullige mensen meedoen.

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Jongens toch, wat ik hier weer allemaal lees!

Sommigen onder jullie doen net of ALLE Belgen doen niets anders dan smerige spelletjes spelen... En dan nog, dat vind ik juist de charme van ER... moest iedereen daar op dat eiland goed overeenkomen en gewoon altijd de zwakste schakel naar huis sturen, dan zou het programma toch een groot deel van zijn charme verliezen!

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

donnie darko wrote:

Jezus, wat een kort door de bochte reactie allemaal.. Véél nederlanders zeiden anders ook dat ze over lijken gingen gaan als het er op aankwam.. Bovendien wordt Nicolas duidelijk het meest door iedereen geapprecieerd, en dat is ook een Belg..

Natuurlijk loopt er veel schoon volk rond in België.

Maar door wie werd Nicolas bewierookt? Vooral door de Nederlanders. Nederlanders houden over het algemeen gewoon wat meer van mensen die initiatief nemen. Terwijl Sergio en zijn Belgische gevolg dat hem kritiekloos volgde, vorig jaar juist de mensen die initiatief namen als een bedreiging zagen i.p.v. te eren.

Verder valt het in ER wel op dat Belgen wat meer achter de ellebogen zijn, ik bedoel 6 Belgen die op dezelfde persoon stemmen is wel erg toevallig in het beginstadium van de expeditie he?! Nederlanders zijn denk ik meer geneigd om op de zwaksten van de expeditie te stemmen, terwijl Belgen wat rationeler/tactischer stemmen. Los van dit alles ben ik wel blij dat Sipke - Jan is weggestemd, want zijn meeloperij gedrag vond ik nogal stuitend.

Verder zijn er uiteraard ook genoeg Nederlandse klootzakken geweest. Ik noem een Hans.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Voordat er misverstanden over ontstaan (die zijn er al volgens mij ); de al dan niet 'Belgische' manier van spelen met gekonkel en afspraken is de enige juiste manier. Zo is ER gewoon ingericht. Was een verpakt compliment aan de Belgen, die het vaak gewoon slimmer spelen. Ik kan daar dan ook echt van genieten (was bijvoorbeeld een absolute fan van Hans).

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Arme Katherine. Zal Sipke Jan nog terug komen? Zit ze daar alleen 2 dagen

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Sipke Jan moet terugkomen! Hij is cute.

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1622 votes

Die Sipke Jan toch, gelijk afgevoerd naar het ziekenhuis. Het is zonde. En dan ook nog die Katherine, straks helemaal alleen in de grot. Het zal wel grappig worden volgende week, gaat ze uren zoeken naar Sipke Jan die er niet is .

Complotten zijn allemaal toegstaan maar toch mogen van mij die Niko en die Kobe gelijk vertrekken. Ben ze nu al zat. Maar ze gaan denk ik toch niet winnen, aangezien ik denk dat er iemand van team rood zal overleven. Tja, dat krijg je als de teams zo oneerlijk zijn ingedeeld.

En die discussie van Silvia en Esther ging echt nergens over! Waar maak je, je druk om zeg? Het belangrijkste is dat je overleefd en aan voedsel komt of je nou gaat zonnen of niet.

En toen zagen we opeens Jochem. Die viel toch echt helemaal niet op. Hij is misschien 20 seconde aan het woord geweest in deze 2 afleveringen. Toen ik de foto's aan het bekijken was op de site dacht ik: wie is dat!?

Voor mij zijn de leukste personen nu: Do, Silvia, Sascha, Lauretta en Patrick .

Benieuwd naar volgende week.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ja erg zonde van Sipke Jan inderdaad. Sneu voor die man dat zijn expeditie zo verloopt. En ook weer bagger dat Katherine nu naar de grot moet. En die Niko dan zeggen dat hij dat doet in verband met de proeven, Slaat toch nergens op?! Dan had hij overduidelijk Anne eruit moeten stemmen, die is fysiek niet sterk. Maar ja ik heb al eerder gezegd dat er iets niet klopt aan Niko en Kobe. Mogen er van mij gelijk uit, en dat het liefst beide tegelijk.

Mijn favorieten tot nu toe: Nicolas, Do en Silvia

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Nicholas is schattig, vond hem in de Pfaffs altijd al leuk (zeker samen met zijn vrouw, echt een cutie) maar ook hier valt er niks op hem aan te merken. Hopelijk komt hij ver.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik vind hem juist zonder vrouw veel leuker. Kan duidelijk merken dat hij nu meer op zijn gemak is en meer zichzelf is. Vind hem echt anders dan in de Pfaffs. Hoop dat hij ver gaat komen

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik begin al echt een gezonde hekel te krijgen aan dat mens met die lelijke tattoo's en het blubberbuikje... dat zal Deborah zijn? Freddy is cool, mooi type.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Volgens mij is dat Deborah ja. Die begon bij de eerste proef ook al met haar schoenen te gooien van frustratie. Een hele vervelende vrouw als ik dat zo zie.

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1622 votes

Ik had ook al meteen een slechte indruk van Deborah op het begin. Volgens mij is dat echt een bitch. Ik denk dat we daar vanaf volgende week nog meer van gaan zien.

En ik denk dat ze ook een beetje meeloopt straks met Niko en Kobe.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Jammer dat Katherine naar de grot moet en niet Anne, die lijkt mij fysiek namelijk overduidelijk zwakker dan Katherine. Team Noord zal wel grotendeels intact blijven op weg naar de samensmelting als dit zo door gaat.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hoe heet die vent met die enorme gaten in zijn oren ook alweer? Ik mag hem echt niet. Hij heeft iets heel geniepigs over hem heen. Begin de kandidaten wel iets beter te leren kennen, al ben ik met de namen nog niet goed. I.p.v. Katherine had het beter Anne kunnen zijn, zeker als er gestemd wordt op proevenkracht. En ja, Deborah is inderdaad een kreng.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

@ Eline: Dat is Niko en idd die is heel sneaky. Ik vind dat hij en die Kobe uit elkaar gehaald moeten worden.

Ik vond het wel sneu voor Sipke Jan zeg. Ik hoop dat hij nog terug mag komen. Mijn favorieten nu zijn: Silvia, Nicolas en Freddy

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Wederom een leuke aflevering gezien. Erg jammer voor Sipke Jan, voor hem zal het avontuur er wel op zitten (wel komisch dat Katerine hem dan gaat zoeken). Verder vond ik ook dat Anne naar de grot moest, aangezien zij mij toch de zwakste in de groep lijkt. Tot hier ben ik het dan ook eens met de meesten van jullie. Maar integenstelling tot velen van jullie ben ik wel fan van Kobe en Niko: laat ze maar rustig voor wat complotten en dergelijke zorgen!

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Mijn god wat een kl**tzak is die Freddy. Hoe vies kun je zijn door anderen keihard mee te nemen in je val! Van een ex-sporter had ik wel wat sportiever gedrag verwacht, bah!

Verder balen dat Sipke-Jan moest stoppen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Spannende aflevering.

Wel weer een hoop lopen ergeren, voornamelijk aan de Belgen. Kan er niks aan doen, maar ik vind de meeste Belgen echt waardeloos dit seizoen. Anne met haar vieze geslijm, Kobe en Niko die goed achter de ellenbogen zijn, Deborah die veel te opvliegerig en agressief is, en Tanja met haar arrogante kop. Bah ik heb er echt helemaal niks mee. Enige die ik nog leuk vind is dan Nicholas. (of ik moet nog iemand vergeten)

Heel erg blij dat Freddy eruit is Alleen de manier waarop was weer erg jammer, heel onsportief zoals SelmaDuim al aangeeft. Had dan even gewacht en na een dag in de grot opgegeven, was er niks aan de hand geweest.

Sowieso heb ik heel erg het gevoel dat Kamp Zuid voorgetrokken word, met die huisjes op hun eiland. Snap niet waarom dat zo geregeld is. Erg oneerlijk, of er moet nog een draai aanzitten, maar voor nu vind ik het niet fair.

Blij dus dat Silvia niet naar de grot hoefde, zij is toch wel één van mijn favorieten, samen met Nicholas en Do. Patrick is volgens mij ook nog wel een goeie gast, mag ik ook wel.

En Sipke krijg ik heel erg het gevoel dat het 'nep' is. Waarom weet ik niet, maar ik heb dat gevoel heel sterk. Ook omdat je het net niet zag gebeuren, en de dokter gaf later ook niet aan dat het gebroken was of iets. Vond het een beetje gemaakt overkomen. Maar dat is gewoon een gevoel.

Wel weer erg leuk om te kijken, blijft een van mijn favoriete programma's

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

3 mensen weg in 1x. Jammer van Sipke-Jan idd. Hoop dat Tanja het red in de grot. Vond haar wel sympathiek in tegenstelling tot Freddy. Kamp Noord was zo hecht en sterk en in 1x is het weer weg. Gezien de vooruitblikken aan het einde zal Sylvia de volgende wel zijn volgende week.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Vond het ook een rare regel van Eddy eigenlijk. Maar dan nog had Freddy zijn lot moeten accepteren. En dan nog zo'n zwakkeling als Katerine die het na 2 uurtjes in een prachtige grot op een exotisch eiland al niet meer ziet zitten... bah.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Is inderdaad raar. Want Freddy is er in eerste instantie op de gewone manier eruit gestemd, en daarna gaf hij pas op. Maar Katherine is er ook uitgestapt, maar er komt geen nieuwe vervanger voor haar uit Kamp Zuid?! Beetje vreemde manier van het spel spelen en regels opzetten. Klopt toch niet? En daardoor kreeg ik nog meer het gevoel dat Kamp Zuid voorgetrokken word. Maar helaas kunnen de kijkers hier niks aan doen.

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1622 votes

Jezus, wat ben ik kwaad zeg! Stomme Freddy! Hoe haal je het in je hoofd? Had dan even 1 nacht in de grot gezeten en was dan vertrokken, maar dit is gewoon zielig tegenover de rest.

Ik vond hem toch al tegenvallen. In alle proeven heeft hij totaal niks van zijn spierkracht laten zien. Zelfs een zak van 15 kilo liet hij vallen, terwijl een andere hem rustig op zijn schouder kon dragen. Dus dat was allemaal maar schijn denk ik.

Niet dat ik zoveel met die Tanja had, maar ik vind het gewoon niet eerlijk voor haar.

In principe klopt het niet. Freddy kreeg de meeste stemmen op de eilandraad, maar daarna geeft hij op. Dat kan toch niet? Je moet je daarvoor al opgeven dan pas geef je op, nu ben je gewoon weggestemd en kan je al niet meer opgeven want je bent toch al af. Dus dan word hij gewoon volgens de regels naar de grot gestuurd en daarna mag je, je pas opgeven. Ik had hem echt wel even verrot gescholden daar. Ik had toch wat beters verwacht van zo'n lieve en stoere man zoals hij wel overkwam.

Van mij mag gewoon heel team geel afvallen. Ik heb daar niks mee. De mensen in team rood vind ik eigenlijk allemaal erg leuk . De team verdeling en dan ook nog de oneerlijke luxe op de eilanden merkte ik al gelijk op, en vond ik ook zeker niet prettig. Dus het kwam er eigenlijk op neer dat de mensen die het sloomste waren in de 1ste aflevering dus eigenlijk beloond werden met de luxe die ze nu hebben. Niet echt eerlijk lijkt me?

Ben benieuwd naar volgende week Hoop dat Tanja de enige word die het wel een nacht volhoud. En ben benieuwd naar de volgende irritaties en ruzies.

Al kunnen die huilbuien wel bloed irritant worden nu. Die Katherine stelde zich echt aan. Ik zou denken: zet je erover heen en laat zien dat je het kan. Maarja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. En al helemaal voor de tv. Maar dan alsnog vond ik het vrij kansloos. Als ze nog maar even geen vuur krijgen, willen ze al opstappen. Ja, misschien helpt het als je niet zo hard blaast zoals Sipke Jan deed of de magnesium stik iets dichterbij de takjes houd zoals Katherine niet deed.

Al vond ik het toch wel jammer dat Sipke Jan moest vertrekken. Je zag hem gewoon erg verdrietig kijken. Hij wilde ook echt door! Ik voelde zijn emoties, en dat maakte mij ook erg verdrietig. Dat zou ik zelf ook zijn.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Echt hilarisch om Deborah te zien klimmen en klauteren.

Verder vond ik Freddy geen beste gozer. Telkens was de proef op zijn lijf geschreven en deed hij er helemaal niets mee, nogal een geval van zelfoverschatting. En die Katherine had ook een mentale weerbaarheid van niets. Jammer. Leuke uitzending vandaag.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Rianneke_Dan wrote:

Sowieso heb ik heel erg het gevoel dat Kamp Zuid voorgetrokken word, met die huisjes op hun eiland. Snap niet waarom dat zo geregeld is. Erg oneerlijk, of er moet nog een draai aanzitten, maar voor nu vind ik het niet fair.

Losers en hippies van de eerste proef krijgen een gezelliger eiland, itt de go-getters, egoisten en winnaars van de eerste proef die op een arm eiland geplaatst worden. Gewoon weer een beloning voor het sociale (:Z) gedrag van mensen in een persoonlijke overlevingswedstrijd.

Verder een vreselijke groep mensen dit seizoen. Een hoop Belgische boeren en jankerds en een hoop Hollandse boeren en jankerds. Blij dat Sipke-Jan weg is, blij dat die Katherine weg is, blij dat die Freddy weg is.

Het vreemdste vond ik nog dat de tweede verliezer van de stemming niet naar de grot moest. Waarom er nu opnieuw gestemd werd?

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Zij moest wel naar de grot toch Onderhond?

Ik vind Sylvia nog steeds het leukst.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Losers en hippies van de eerste proef krijgen een gezelliger eiland, itt de go-getters, egoisten en winnaars van de eerste proef die op een arm eiland geplaatst worden. Gewoon weer een beloning voor het sociale (:Z) gedrag van mensen in een persoonlijke overlevingswedstrijd.

Onzin natuurlijk, want veel mensen uit Kamp Noord hadden in de eerste proef ook eten en spullen meegenomen, maar waren gewoon sneller. Krom dat ze daar dan voor gestraft worden en dat heeft verder niks met sociaal gedrag te maken. Want als er één groep beloond moet worden voor sociaal gedrag dan is het Kamp Noord wel en zeker niet Zuid met hun slechte sfeer en gebekvecht tegen elkaar.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Rianneke_Dan wrote:

Onzin natuurlijk, want veel mensen uit Kamp Noord hadden in de eerste proef ook eten en spullen meegenomen, maar waren gewoon sneller.

Doorgaans minder meegenomen, en zo probeert men dus een beter evenwicht te creëren tussen de fysiek zwakkere mensen en de fysiek sterkere mensen.

Geen onzin hoor, al moet je het er verder niet met de keuze van het programma eens zijn. Vind het in ieder geval niet vreemd, ER is per seizoen minder en minder geschikt voor loners en echte survivors. Het is meer een programma voor social survivors geworden.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Onderhond wrote:

ER is per seizoen minder en minder geschikt voor loners en echte survivors. Het is meer een programma voor social survivors geworden.

Eens. Wat ik overigens wel erg jammer vind, want het spel zelf verloopt minder leuk op deze manier, en naar mijn gevoel ook minder eerlijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.