• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.625 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Ze moeten komen met een goede act.

3j's kwamen niet over...te saai.

In veel landen is het festival erg populair en wordt er maandenlang gewerkt aan de act,liedje en algehele presentatie.

3 j's komen even tussen een paar optredens door,naar Duitsland,en krijgen daar ook nog even een pak van Ogier aangereikt.

En dat is het dan.

Niet genoeg...

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

otherfool wrote:

Wel minder wansmakelijk dan eerdere jaren, en niet eens zo slecht.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Goddank, we liggen er weer uit. Hopelijk gaat Nederland dit nu eens officieel boycotten. Zo'n beetje elke kandidaat die Oostelijk gelegen in Europa ligt is weer door.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Het zal inderdaad wel niks te maken met het ongelofelijk kutnummers dat jullie gestuurd hebbe. Of de droeveloze act. Net als België trouwens, elk land komt met een aardig spetterende lichtshow aandraven, behalve dan bij de NL en BE optredens. En ons liedje klonk al zo doods. Onbegrijpelijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ow, zeker wel. Nederland zet zich al jaren voor schut met oa De Toppers en de 3J's. Belachelijk. Maar buiten dat is het in mijn ogen 1 grote corrupte bende vol met vriendjespolitiek.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Jaaaaaaa daar hebben we onze eerste (beroeps)huiler al

(Uiteraard) kloppen je feiten niet en zijn Oost en West dit jaar mooi verdeeld, met procentueel gezien zelfs een wat Westerse finale. En de laatste twee winnaars waren Noorwegen en Duitsland. Hoewel die beide landen natuurlijk wel grotendeels oostelijk van Nederland liggen, de schande!

Onderhond wrote:

(quote)

Vergeleken met de achterkleindochter van Vader Abraham met haar draaiorgeltje en de overbejaarde relnichten met bierbuiken in glitterpak zijn de 3Js ware genieën, natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik zei het al voordat Nederland gister ging zingen he. Ik heb er ook 0,0 seconden van gezien, maar de uitslagen zeggen me wel genoeg. Veelal de Balkanlanden en Oost-Europese landen.

Noem het in het vervolg gewoon het Eurovisie Showfestival. Want daar gaat het gewoon om.

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Balkan en Oost-Europa maken ook wel een erg groot deel van Europa uit he...

Corruptie heeft het allemaal geen fuck mee te maken, wel met smaak.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Die uitslagen zeggen jou blijkbaar niks, want je kunt niet tellen.

Tenzij je OOSTenrijk en zo zeker meetelt...

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Onderhond wrote:

Het zal inderdaad wel niks te maken met het ongelofelijk kutnummers dat jullie gestuurd hebbe. Of de droeveloze act. Net als België trouwens, elk land komt met een aardig spetterende lichtshow aandraven

Nou ja, niet dat NL en Belgie ook maar een beetje leuk waren, maar al die Oostblokmilfs die voor geen meter kunnen zingen met de 'We Love Belarus!' of wat voor dieptriest tekstje dan ook is wel echte garbage natuurlijk.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Die zijn dan ook niet door...

(hoewel ik dat veel beter dan België vond, en zeker beter dan wat Nederland de afgelopen jaren heeft gestuurd met als dieptepunt dat draaiorgelwichie)

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Zeer oneens, allemaal vreselijke eenheidsworst. dan liever iets origineels, hoe slecht ook.

met kwaliteit heeft het namelijk sowieso al nooit iets te maken gehad dat Songfestival.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Zwitserland, Azerbaijan, Estland en IJsland hebben anders wel echt goede liedjes dit jaar. Maar natuurlijk is het overgrote deel bagger, da's toch ook hartstikke leuk? Maar dat Oost-West gehuil is niet meer van deze tijd, zeker niet nu de vakjury's weer wat terug zijn. Over het algemeen zijn de toppers (hihi) dit jaar gewoon door naar de finale.

Ter illustratie: van 'mijn' 20 favorieten uit de halve finales komen er ook 13 uit het Oostblok... het zijn gewoon een hoop landen, en ze brengen een hoop 'kwaliteit'.

De enige West-Europese landen die niet door zijn, zijn Belgie (terecht), Portugal (meer dan terecht), San Marino (was ook al niks), Noorwegen (beetje jammer) en Nederland (ook beetje jammer). De rest is allemaal door, zelfs de onzin van Ierland.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

kos wrote:

met de 'We Love Belarus!' of wat voor dieptriest tekstje dan ook is wel echte garbage natuurlijk.

Absoluut, maar hoe triest en garbage-erig ook, zo'n nummer blijft dan nog wel hangen. Da's meer dan je van de 3 Js kon zeggen.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

kos wrote:

Het is sowieso wel grappig van Oost-Europese 'corruptie' te spreken als nota bene 5 West-Europese landen hun plek in de finale kopen (!). Dan snap je er niet zo veel van.

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

otherfool wrote:

(quote)

Het is sowieso wel grappig van Oost-Europese 'corruptie' te spreken als nota bene 5 West-Europese landen hun plek in de finale kopen (!). Dan snap je er niet zo veel van.

helemaal mee eens, ik vind het ook heel oneerlijk dat die "grote" landen wat geld dokken en gelijk in de finale staan, omdat ze bang zijn anders af te gaan, en ik erger me werkelijk groen en geel aan altijd dat gezeik over de oost-europese corruptie.....het zijn nou eenmaal veel landen daar en ze leven hier helemaal naar toe en maken er ook echt wat van, in tegenstelling tot hier, waar we wel gelijk met vingertjes die richting uit gaan wijzen maar zelf de toppers of Sieneke (dieptepunt) sturen en de tros het vreselijk organiseerd met het nationale songefestival al......zo wordt het ook nooit wat......en ik vond btw het nummer van de 3js wel erg mooi, maar niet voor hier.....

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Heb weer met openmond naar sommige finalisten zitten kijken. Dat Bosnie-Ierland- en Moldavie met liedjes waarmee ze dit festival niet eens serieus nemen doorgaan, en dat landen met prima gezongen liedjes zoals Letland en Wit-Rusland aan de kant worden geschoven kan ik niet geloven.

Denemarken en Zweden 2 beste kanshebbers denk ik.

Nederland vond ik overigens redelijk goed, al zijn ze dat natuurlijk al snel met voorgangers als de toppers en Sieneke.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Heel fijn dat die 3 jongens eruit liggen. Ik heb dat afgrijselijke liedje ook niet meer gehoord sinds de afgang van gisteren. Wel natuurlijkveel ge-emmer dat de 3js ''kunst'' is en de Balkan kabouter plop acts zou aandragen. Ik heb het natuurlijk niet gezien. Dus dat kan ik niet beoordelen. Maar dat het nummer van de drie palingzangers niet om aan te horen is, lijkt me meer dan duidelijk.

Spetie

• 38871 messages
  • 8152 votes

Gisteren zowaar ook de halve finale gezien.

Ik snap niet dat Nederland telkens met een standaard saai nummer komt. Dan weet je al van tevoren dat het niets wordt. Nee je nummer moet een beetje tempo hebben en daarnaast mag er ook best een mooie show omheen zijn. Estland vond ik op dat punt geweldig, die weten wat er gevraagd wordt: Mooie show, goed nummer en lekker tempo = Kans op de titel.

Het leukst blijft toch wel Lordi vijf jaar geleden. Een heerlijke onzin rockbandje met maskers dat won. Sindsdien is het nooit meer zo leuk geweest als toen.

Lexcoaster

• 1268 messages
  • 1222 votes

Ik distantieer mijzelf grondig van het imbeciele kutfestijn dat het Eurovisie Songfestival heet. Het heeft z'n grandeur al jaren geleden verloren, en is nu niets meer dan vermaak voor het simplistisch klootjesvolk. Nee dank u.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

En de Belgen? In het kader van de zware besparingen bij de Franstalige omroep, hebben zij het gewoon zonder instrumenten gedaan. Pakjes en het instuderen van enige vorm van act waren ook te duur. Het resultaat is er naar.

(afbeelding)

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Altijd weer dat gedoe rond de vriendjespolitiek van de Oostbloklanden. Als je ziet wie we dit jaar weer met België gestuurd hebben, is het toch niet te verwonderen dat we er uit liggen. Voorbije jaren wonnen evengoed Westerse of Zuiderse landen het festival: Duitlsland (2010), Noorwegen (2009), Finland (2006), Griekenland (2005), Turkijke (2003), Denemarken (2000). En als je vraagt wie België of Nederland de laatste jaren gestuurd heeft naar het festival moeten we al weer ver gaan zoeken. Het is dus niet echt zo dat wij onze toptalenten sturen naar het festival. Tom Dice en Urban Trad zijn de enkele uitzonderingen die het wat beter hebben gedaan voor België...

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

kos wrote:

Balkan en Oost-Europa maken ook wel een erg groot deel van Europa uit he...

'Smaak' in een topic over Eurovision. Het is ver gekomen.

Wie heeft die moed om de stekker uit dit rariteitenkabinet te trekken?

speedy23 wrote:

En de Belgen? In het kader van de zware besparingen bij de Franstalige omroep, hebben zij het gewoon zonder instrumenten gedaan. Pakjes en het instuderen van enige vorm van act waren ook te duur. Het resultaat is er naar. (afbeelding)

Het zou beter zijn moest men ieder jaar Vlaanderen aan de beurt laten. In Wallonië ligt er geen kat wakker van, getuigen de lage kijkcijfers.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

't Heerlijk avondj'is gekomen

Kijken of mijn favorietjes overeind blijven, en wat de grote landen gaan doen...

Finisterra

• 15532 messages
  • 4694 votes

Ik zit ook weer klaar met pen en papier in de hand om punten toe te kennen. Jaarlijkse gewoonte. Dinsdag ook de eerste halve finale gezien en daar vooral Zwitserland, Ijsland en Azerbeidjan die zich positief wisten te onderscheiden. Donderdag niet kunnen kijken dus nog veel nieuwe dingen vandaag.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Zo, precies op tijd. Hup Zwitserland dan maar. Of Lena moet nog verrassen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Redelijk begin.

Finland aardig liedje en ik ben altijd wel van de Balkan pop.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Denenmarken heeft problemen met zijn fohn gehad zo te zien. Liedje is vreselijk. Kanshebber dus.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Wat een vreselijke bewegingen deed dat mens bij dat liedje. Precies alsof ze muziek voor doven heeft uitgevonden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Litouwen: Als je zo rondborstig bent, moet je het wel delen met de kijkers, anders stemmen we niet op je. Want met kleurloos gejank kom je er niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.