• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.158 actors
  • 9.373.535 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Here we go again...eh...daar gaan we weer (of niet natuurlijk)

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:

NOS Headlines - 3JS zingen Songfestival in Engels

Nederlandse artiesten die denken internationaal door te kunnen breken als ze in het Engels gaan zingen.

Ik vind het op zich wel een logische gedachte eigenlijk.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik niet. Je moet als artiest zo dicht mogelijk bij je roots blijven. Het is ook helemaal niet nodig een nummer te kunnen verstaan om het mooi te vinden.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Don Dijk wrote:

(quote)

Ik vind het op zich wel een logische gedachte eigenlijk.

Ik vooral een domme. Nederlanders zullen simpelweg nooit zo vloeiend Engels zingen als Britten en Amerikanen die al hun hele leven de taal spreken. Wij horen die taalnuances niet, zij wel. Daarbij zit je nationaliteit gewoon tegen. Als een Amerikaanse platenmaatschappij het oog heeft laten vallen op een Amerikaanse en een Nederlandse artiest van dezelfde kwaliteit krijgt de Nederlander natuurlijk niet de voorkeur. Waarom zou 'ie ook?

Kan je vijf Nederlandse zangers of zangeressen opnoemen die het in de VS gemaakt hebben? Ik niet.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Ik ook niet, ik heb het dan ook even puur over het liedje die ze ten gehore brengen op het songfestival. Ik vind het wel logisch, Nederlands is een lelijk taaltje joh. De gedachte begrijp ik, laten we het zo zeggen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Dan vind ik het al helemaal niet logisch. Nederlands is tig keer mooier dan Engels.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Apollinisch wrote:

Ik vooral een domme. Nederlanders zullen simpelweg nooit zo vloeiend Engels zingen als Britten en Amerikanen die al hun hele leven de taal spreken.

Net of dat belangrijk is voor het Songfestival.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Weet ik niet.

Door het nummer naar het Engels te vertalen hopen ze dat het internationaal aanslaat.
Daar reageer ik op.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:

Dan vind ik het al helemaal niet logisch. Nederlands is tig keer mooier dan Engels.

Dat is dan gewoon jouw mening. Ik denk over het algemeen dat buitenlanders de Engelse taal wat verfijnder vinden.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Amity?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik was het dit jaar bijna vergeten... maarrrrr we zijn er weer!

1. Polen - iets te laat ingeschakeld maar het was nie veul

2. Noorwegen - Hubba Hubba maar ze kannie Zinga Zinga

3. Albanië - wannabe diva slash screamqueen, niet slecht maar niet mijn ding

4. Armenië - semi-spannend vrouwtje zegt boom boom chaka chaka en ik vind het prima

5. Turkije - Foute, slappe tosti-poprock weggelopen uit de jaren '80, de Turkse Bon Jovi

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Servie is leuk!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

6. Servië - visueel leuker dan muzikaal, bepaald geen Duffy niveau

7. Rusland - Vetkuif zingt aardig niets aan de hand liedje en doet een salto. Toe maar weer

8. Zwitserland - Tja. My kind of music, een leuke combo en een lieflijk meisje. Mijn favorietje

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Eerste noemenswaardige optreden, Zwitserland. Aardig.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Georgie is schreeuwerig gedoe zeg...

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Finland zingt niet erg goed, of wel? Wel een leuk liedje.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

9. Georgië - drukdoenerij met enige internationale allure en zelfs een boze reppert

10. Finland - een beetje simpeltjes en ook een stuk minder dan Dice vorig jaar maar best leuk

11. Malta - let's gay it up a bit. Wandelende Prodent zingt redelijk gemaakte weggooipop

12. San Marino - niet best en dodelijk saai

13. Kroatië - OMG dat je hier nog mee aan komt kakken in 2011... dieptepunt van de avond

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Klinkt wel helemaal retro, dat commentaar zo via mobiele telefoon. #amateurs

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik heb dan ook maar gezapt. #belg

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

14. IJsland - tja, dit is gewoon heel leuk in elkaar gezet. Prima zo

15. Hongarije - oubolligheid troef en een lelijke, onflatteuze jurk van heb ik jou daar

16. Portugal - protestlied maar dan wel clownesque en met hoog kleuterschool gehalte

17. Litouwen - Saaie trien waarbij het niet duidelijk is of ze nu in het Engels zingt of niet

18. Azerbaijan - met recht een grote favoriet. Nummer klopt, visueel goed, stemmen wel wat matig

19. Griekenland - die onnozele hiphoppert verknalt dit nummer, de 2e helft vind ik wel goed

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Goed, donderdag beter. Voor nu:

1. Switserland

2. Finland

3. Iceland

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Mijn top tientje:

1. Zwitserland

2. IJsland

3. Azerbaijan

4. Finland

5. Georgië

6. Rusland

7. Noorwegen

8. Malta

9. Armenië

10. Servië

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Whoei, Lena doet weer mee!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

En ze is nog leuker geworden als ik het goed zag

Nou, mijn complete top 6 door

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Leuk liedje ook voor Duitsland (snel ff geluisterd), al zal ze er niet mee winnen.

Was nog even spannend voor IJsland.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ja ik gaf ze met Noorwegen en Turkije nog in de running ook niet veel kans meer.

Toch een paar verrassingen, en donderdag mogen we weerrrr

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

De leukste liedjes van gisteravond vond ik IJsland, Servie, Zwitserland en Azerbaijan en ze zijn alle vier door dus ik ben tevreden. Opmerkelijk dat Turkije eruit ligt. Scheelt dan dus toch als ze de stemmen vanuit Nederland, Belgie en Duitsland niet krijgen... Was ook wel hun minste bijdrage van de afgelopen jaren trouwens.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

1. Bosnië - Als je geen Engels kunt probeer het dan ook niet. Liedje was redelijk...

2. Oostenrijk - Sorry maar ik heb gewoon een heel erg grote hekel aan dit soort standaard ballads.

3. Nederland - Die 'gitaristen' Wel minder wansmakelijk dan eerdere jaren, en niet eens zo slecht.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Verbazingwekkend prima nummer, zelfs.

Kwaliteit van de livestream is gelukkig een stuk verbeterd. Én zonder commentaar, wat ook niet onprettig is.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nr niet gehoord, maar hopelijk vliegt Nederland eruit. Corrupte vriendjes politieke poppenkast dit. En de 3J's...daar wordt je ook al niet vrolijk van. Beter boycot Nederland dit de komende 10 jaar.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.