• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.316 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

Graaf Machine wrote:

Eerste slag gewonnen door AVROTROS.

Ze mogen anderhalve maand extra tijd nemen om te beslissen over deelname. De EBU wil dus heel graag dat Nederland meedoet. Nu is de tijd om het hete ijzer te smeden.

EBU gaat door de knieën om Nederland te paaien.

Nee, ze krijgen twee weken extra bedenktijd. De deadline voor inschrijving is op 15 oktober.

AvroTros wilde in september een beslissing nemen. Dat ze nu gepaaid worden mag niet verwonderlijk zijn. En natuurlijk gaan ze happen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Ze happen niet zo snel als jij doet. Wat zegt dat over AVROTROS en wat zegt dat over MisterPink.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

En natuurlijk gaan ze happen.

Tot nu toe heb je weinig geluk gehad met het opgooien van muntjes. Denk je als ik blijf gooien moet het wel een keer "goed" vallen?

Avrotros zal niet zomaar happen. Daarvoor staan ze eenvoudigweg te sterk. Ik heb niet de beschikking over een glazen bol maar heb zo mijn vermoedens over wat ze achter de schermen af willen dwingen.

Of joost klein daarmee volledig schadeloos zal worden gesteld is vers twee.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

Splinters wrote:

(quote)

Tot nu toe heb je weinig geluk gehad met het opgooien van muntjes. Denk je als ik blijf gooien moet het wel een keer "goed" vallen?

Dit muntje had ik al opgegooid. Ondanks alle bezwaren zal Nederland volgend jaar gewoon weer deelnemen. Ik vraag me wel af of het oprekken van de formele inschrijvingsdatum speciaal voor Nederland geen rechtsongelijkheid is. Er zijn nog een paar andere landen (o.a. Polen, Ierland) die zich informeel nog niet hebben aangemeld voor komende zondag.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

Graaf Machine wrote:

Ze happen niet zo snel als jij doet. Wat zegt dat over AVROTROS en wat zegt dat over MisterPink.

Niet zoveel. Happen doen we allebei

Maar alle gekkigheid op een stokje. De soep is al lang afgekoeld. Waarschijnlijk gaat IJsland als enige niet meer meedoen vanwege de deelname van Israël.

Polen maakt het morgen geloof ik bekend. Slovenië wacht nog tot oktober met een definitieve beslissing. In voorgaande jaren kreeg Slovenië uitstel vanwege financiële redenen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

IJsland is dan ook net zo Europees als Turkije of Rusland. Maar in elk geval Europeser dan Israël of Australië. Edit: IJsland is natuurlijk minder Europees dan Rusland of Turkije.

Het gaat er helemaal niet om welke landen wel of niet meedoen, het gaat om hoe de EBU en Joost Klein er samen uit komen. Het beste zou zijn met een goed gesprek, en vervolgens zinvolle maatregelen om zo'n situatie niet weer mee te maken. Ik moet zien of de EBU in staat is de hand ook in eigen boezem te steken. Meestal is dat bij dit soort lompe-boeren-instituten niet het geval. Het zou de EBU sieren hier een uitzondering op te zijn.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Waarom is IJsland minder Europa dan een ander? Omdat het zover in zee ligt? Waar moeten die arme sloebers dan heen? Zelfs etnisch zijn ze zo Europees als maar kan zijn.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Fisico wrote:

Waarom is IJsland minder Europa dan een ander? Omdat het zover in zee ligt? Waar moeten die arme sloebers dan heen? Zelfs etnisch zijn ze zo Europees als maar kan zijn.

IJsland is minder Europa dan vrijwel alle Europese landen, omdat IJsland deels op de Noord Amerikaanse plaat ligt en deels op de Euraziatische plaat. Platentektoniek enzo.

Rusland en Turkije zijn deels Aziatisch omdat ze in twee verschillende werelddelen liggen, cultureel gezien. Maar tektonisch gezien is Europa en Azië hetzelfde continent. Beide liggen op de Euraziatische plaat.

Heeft verder niks, wat mij betreft dan, met cultuur of politiek te maken. Gewoon een geologische benadering.

https://i.postimg.cc/qMR1r9VX/tekton.jpg

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Dan zijn er wel meerdere paria´s te onderscheiden. Leuk zo´n party op jezelf

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Fisico wrote:

Dan zijn er wel meerdere paria´s te onderscheiden. Leuk zo´n party op jezelf

He ho. Ik heb het nooit over paria's gehad. Zo denk ik ook niet. Dit wil ik meteen even rechtzetten. Ik snap dat je het niet zo hard bedoelt als het geschreven staat, maar om alles voor te zijn.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Was idd maar om te zwanzen. Maar gelet op welke - hoe zal ik het zeggen - ´wetenschappelijke tak´ je je beroept, de lijnen van de continenten zullen steeds anders getrokken worden, zelfs onder dezelfde tak is er al discussie. Hetzelfde geldt voor de historici onder ons die het einde van de Middeleeuwen moeten definiëren.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Er is geen enkele discussie over het feit dat IJsland op de breuklijn van twee tektonische platen ligt. Daar hoef je niet voor naar historici te wijzen, het is gewoon een hard geologisch feit.

Over het afbakenen van continenten is nog heel wat meer te doen. Ik maak ook onderscheid tussen werelddelen en continenten. Zo zijn de beide Amerika's feitelijk één continent, maar twee of drie werelddelen. Eurazië is één continent, maar Europa is een ander werelddeel dan Azië, dat op zich naar mijn mening ook uit minimaal twee, maar eerder nog drie of vier, werelddelen bestaat.

Maar nu wijd ik te ver uit over iets dat niet met het onderwerp te maken heeft.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Maar alle gekkigheid op een stokje. De soep is al lang afgekoeld. Waarschijnlijk gaat IJsland als enige niet meer meedoen vanwege de deelname van Israël.

Welja, er is alleen maar iemand gediskwalificeerd. Op een enorm podium en voor een enorm publiek. En iedereen, ik herhaal iedereen, denkt daar exact, en nogmaals helemaal precies - hetzelfde over.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Graaf Machine wrote:

Het gaat er helemaal niet om welke landen wel of niet meedoen, het gaat om hoe de EBU en Joost Klein er samen uit komen. Het beste zou zijn met een goed gesprek, en vervolgens zinvolle maatregelen om zo'n situatie niet weer mee te maken. Ik moet zien of de EBU in staat is de hand ook in eigen boezem te steken. Meestal is dat bij dit soort lompe-boeren-instituten niet het geval. Het zou de EBU sieren hier een uitzondering op te zijn.

Ze moeten ergens ook wel, he? Het is niet dat ze geheel vrijwillig en volledig vrijblijvend aan tafel zitten.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

(quote)

Ze moeten ergens ook wel, he? Het is niet dat ze geheel vrijwillig en volledig vrijblijvend aan tafel zitten.

Ik heb er eigenlijk geen zicht op wat de EBU moet, of niet moet. Ik ken die hele organisatie alleen van naam, meer niet.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

Graaf Machine wrote:

Het gaat er helemaal niet om welke landen wel of niet meedoen, het gaat om hoe de EBU en Joost Klein er samen uit komen.

Het is voor de EBU en de overige deelnemende landen wel belangrijk dat er zoveel mogelijk meedoen. Starbright boy heeft daar al iets over gezegd. In die zin lijkt de Nederlandse kwestie Joost het middelpunt der aarde, maar dat is het natuurlijk niet. De bezwaren van IJsland en de vragen van Slovenië zijn niet minder belangrijk.

De gesprekken zijn constructief, dus dat komt wel goed. De fans hoeven zich niet ongerust te maken.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Het is voor de EBU en de overige deelnemende landen wel belangrijk dat er zoveel mogelijk meedoen. Starbright boy heeft daar al iets over gezegd. In die zin lijkt de Nederlandse kwestie Joost het middelpunt der aarde, maar dat is het natuurlijk niet. De bezwaren van IJsland en de vragen van Slovenië zijn niet minder belangrijk.

De gesprekken zijn constructief, dus dat komt wel goed. De fans hoeven zich niet ongerust te maken.

Heel mooi verhaal. Print het uit en hang het op de wc.

Ik interesseer me natuurlijk niet voor het Songfestival, maar voor de kwestie ESF2024 vs Joost Klein. En ik denk dat er ondertussen gewoon gezamenlijk uit gekomen moet worden. Er moet weer doorgegaan worden namelijk, dat is in het belang van alle partijen.

Een officieel excuus, volgend jaar tijdens de halve finale waar wij aan meedoen, en een pauze-optreden van Joost tijdens de finale, waarin hij en de voorzitter van de EBU voor het oog van de camera elkaar de hand schudden. Zoiets. En dan achter de schermen, waar wij niks van weten, eventueel ook nog een geldje dat van eigenaar verwisseld, maar financieel geloof ik niet dat dit Joost windeieren gelegd heeftd, dus dat moet hij zelf maar voor elkaar boksen, daar help ik hem niet bij.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Graaf Machine wrote:

maar financieel geloof ik niet dat dit Joost windeieren gelegd heeftd.

Werkelijk, Graaf. Schreef je daar heeft met 'td'? Waar zat je met je verstand.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Polen maakt het morgen geloof ik bekend

Vanuit Warschau nog steeds geen witte rook De publieke omroep heeft moeten bezuinigen maar de verwachting is wel dat Polen weer mee zal doen. Een of andere Amerikaanse vlogster uit de lhbtiq+ community wil in elk geval dolgraag mee doen. JoJo Siwalski heet ze. De autotune is verschrikkelijk en doet pijn aan je oren. Songfestival waardig

Ondanks de mogelijke afzeggingen van IJsland en Nederland zitten we ondertussen al op 30 inschrijvingen. Griekenland en Estland zijn er deze week bijgekomen.

Update: IJsland heeft na gesprekken met de organisatie alle bezwaren laten vallen en is er gewoon bij volgend jaar.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

Goed, de verwachting is dan dat Polen vandaag na de halve finale voor het Junior Songfestival bekend zal maken dat ze present zullen zijn in Zwitserland. Op het laatste moment net als Ierland en Armenië. En dan heeft de EBU alle heisa weer overleeft. Is er een mooi wc-eend onderzoek gepresenteerd en krijgt Nederland wellicht een paar mooie zoethoudertjes. Nee, het Songfestival krijg je niet zo maar klein, zelfs Joost niet. Die zijn we binnenkort allemaal weer vergeten.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

Hm, wel, nu Telewizja Polska blijkbaar geen zin heeft om de registratie voor Eurovisie 2025 bekend te maken is de vrees voor terugtrekking per 11 oktober (de deadline voor aanmelding) nog niet geheel uit de lucht. Maar meer waarschijnlijk is de wens om alle informatie tegelijkertijd te presenteren. Zo heeft Slovenë vandaag het selectiereglement en de start van het sollicitatieproces gepubliceerd in weerwil van een eerdere mededeling dat er pas in oktober een besluit over deelname komt. Tsjechië heeft een eventuele terugtrekking zelfs in het reglement opgenomen. Voor Roemenië en Moldavië spelen deze budgettaire redenen ook een zwaarwegende rol in de beslissing over deelname aan het Songfestival in het dure Zwitserland. Bepaald geen luxeprobleem voor de landen in Midden- en Oosteuropa kortom.

Het water staat hier letterlijk aan de lippen. En dan heb je nog het decadente besluitvormingsproces van AvroTros die zich eerst moeten laten fêteren door een corrupte EBU omdat ze zoveel onrecht is aangedaan.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

En dan heb je nog het decadente besluitvormingsproces van AvroTros die zich eerst moeten laten fêteren door een corrupte EBU omdat ze zoveel onrecht is aangedaan.

Berouw komt na de zonde. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

Ik ben niet rouwig om de blaren van Martin Österdahl en co

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

Ik ben niet rouwig om de blaren van Martin Österdahl en co

Wel of niet rouwig, het maakt allemaal niet uit. De organisatie heeft collectief gefaald, daarmee heeft de ebu zichzelf in een lastig parket geplaatst en kunnen avrotros en joost klein op dit moment eisen stellen aan tafel. En dat is nu net het leuke slash interessante aan deze hele kwestie.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

Het is een decadente ontwikkeling in deze kwestie, maar goed het huidige Songfestival is sowieso de decadentie ten top dus ik lul mij nu even vast

We gaan het zien wat teamNL er uit weet te slepen.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

En toen nam de organisatie de woorden "we hebben een zorgplicht in de mond".

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Die volledige rehabilitatie van ome joost ligt voor het grijpen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Wat is precies dan die zorgplicht die de organisatie "in de mond heeft"?

Het klinkt wel kinky hoor.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

Ik heb o.a. uit het briefje van Jan begrepen dat Joost op het Televizier gala zich weer eens van zijn beste kant heeft laten zien.

Ik betwijfel of een safe space afdoende is om Joost te beteugelen. Maar we gaan het weer meemaken. Groundhog Day is nog niet afgelopen...

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

Nou, zoals verwacht is de lucht geklaart en mogen we alles volgend jaar nog weer eens herbeleven. Joost gaat op reprise.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Moet je niet meer willen vind ik. Die Klein gedraagt zich al maanden als een totale idioot, oa op dat televiziergala vorige week. Bah. Staat wel los van het Songfestival waar hij om een belachelijke reden weggestuurd is, maar ik ben wel klaar met die kerel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.