• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Ondertussen is het verdacht stil. Blijkbaar vechten ze elkaar nog niet de tent uit. Of zijn de gesprekken nog niet begonnen? Niemand weet het nog.

Sja.... De gesprekken zullen achter de schermen gaande zijn. Wat bijzonder is aan gesprekken achter de schermen ontgaat mij eerlijk gezegd.

Maar inderdaad, we weten het nog niet. Maar dat is nu al 100 keer gezegd, geloof ik. Wat ik wel weet is dat jij jouw mening behoorlijk belangrijk vindt maar een evt dagvaarding niet zou ontvangen. In zo'n geval is het toch makkelijk kletsen.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6852 votes

Splinters wrote:

(quote)

Wat bijzonder is aan gesprekken achter de schermen ontgaat mij eerlijk gezegd.

Die zijn ook niet bijzonder. Punt is dat de tijd dringt. AvroTros heeft zichzelf een deadline tot half september gegeven. Er zal een keer een knoop doorgehakt moeten worden.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Die zijn ook niet bijzonder. Punt is dat de tijd dringt. AvroTros heeft zichzelf een deadline tot half september gegeven. Er zal een keer een knoop doorgehakt moeten worden.

Oh zo. Maar dat heeft enkel betrekking op de deelname van nl komend jaar, en niet op een evt juridisch vervolg. Procederen kan lang duren. En ja, partijen weten dat zelf uiteraard ook.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6852 votes

Splinters wrote:

(quote)

Maar dat heeft enkel betrekking op de deelname van nl komend jaar

Dat is het enige wat nog speelt. Een juridisch gevolg zal er niet meer komen. Daarin moet ik je teleurstellen.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Dat is het enige wat nog speelt. Een juridisch gevolg zal er niet meer komen. Daarin moet ik je teleurstellen.

Je hebt je glazen bol zojuist geraadpleegd? Of houd je gewoon van een gokje?

MisterPink

• 1352 messages
  • 6852 votes

Ik vond het al verdacht stil maar inmiddels liggen de politieverhoren deels op straat. Nieuw is dat AvroTros en Joost al na het eerste incident hun excuses hebben aangeboden. Dat die niks waard bleken te zijn was al duidelijk en wat de inspanningen van AvroTros betreft dat er geen volgend incident zal plaatsvinden, tsja. En dan willen ze nu garanties eisen van de organisatie?

Ik weet niet wie in Nederland minister voor de publieke omroep is maar misschien dat AvroTros nog iets gaat doen met de aanbevelingen van de commissie van Rhijn over het creëeren van een veilige werkomgeving.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

Ik vond het al verdacht stil maar inmiddels liggen de politieverhoren deels op straat. Nieuw is dat AvroTros en Joost al na het eerste incident hun excuses hebben aangeboden. Dat die niks waard bleken te zijn was al duidelijk en wat de inspanningen van AvroTros betreft dat er geen volgend incident zal plaatsvinden, tsja. En dan willen ze nu garanties eisen van de organisatie?

Ik weet niet wie in Nederland minister voor de publieke omroep is maar misschien dat AvroTros nog iets gaat doen met de aanbevelingen van de commissie van Rhijn over het creëeren van een veilige werkomgeving.

Heb je nog steeds het idee dat niemand in de gaten heeft wat jij er allemaal van vindt? Verder: jij hebt echt geen idee waarvoor en waarom mensen en/of organisaties naar de (straf)rechter kunnen stappen en dat regelmatig ook daadwerkelijk doen, is het niet?

Overigens is het standpunt van avrotros ongewijzigd. Joost klein is meermaals lastiggevallen op het songfestival:

https://www.rtl.nl/boulevard/entertainment/artikel/5468967/avrotros-joost-inderdaad-meerdere-keren-lastiggevallen

MisterPink

• 1352 messages
  • 6852 votes

Splinters wrote:

(quote)

Overigens is het standpunt van avrotros ongewijzigd. Joost klein is meermaals lastiggevallen op het songfestival:

https://www.rtl.nl/boulevard/entertainment/artikel/5468967/avrotros-joost-inderdaad-meerdere-keren-lastiggevallen

Hoe kun je nu iemand lastigvallen met een camera indien die persoon zelf heeft ingestemd om gefilmd te worden.

Nee, het verhaal van AvroTros rammelt aan alle kanten.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Hoe kun je nu iemand lastigvallen met een camera indien die persoon zelf heeft ingestemd om gefilmd te worden.

Nee, het verhaal van AvroTros rammelt aan alle kanten.

Vind jij. Vanaf afstand. Meer dan dat is het niet.

Je hebt niet eens in de gaten dat ze bij de ebu langs de rand van het strafrecht schuren. Hoeft niets mee te gebeuren, is wel zo.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6852 votes

Splinters wrote:

(quote)

Vind jij. Vanaf afstand. Meer dan dat is het niet.

Je hebt niet eens in de gaten dat ze bij de ebu langs de rand van het strafrecht schuren. Hoeft niets mee te gebeuren, is wel zo.

Leg mij uit waarom de EBU niet iemand mag uitsluiten van deelname wanneer die persoon de huisregels heeft overtreden? Waar schuurt het strafrechtelijk dan? Wanneer ik een feestje geef en een van mijn gasten iemand anders lastig valt zeg ik er ook wat van. Gaat die persoon vervolgens door met zijn vervelende gedrag dan mag ie gewoon ophoepelen. Of er nu een politie-onderzoek plaats vindt en de OvJ de bewijslast niet rond krijgt, doet er niet toe.

Ik baseer mijn mening op de politieverhoren, de getuigenissen van de cameravrouw en de persberichten van de EBU. Er was simpelweg geen schriftelijk verzoek van de Nederlandse delegatie om Joost niet backstage te filmen. Kan je de rollen wel omdraaien maar dan heb je werkelijk schijt aan een veilige werkomgeving. De NPO zal het nooit leren. Dat blijkt maar weer.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Leg mij uit waarom de EBU niet iemand mag uitsluiten van deelname wanneer die persoon de huisregels heeft overtreden? Waar schuurt het strafrechtelijk dan? Wanneer ik een feestje geef en een van mijn gasten iemand anders lastig valt zeg ik er ook wat van. Gaat die persoon vervolgens door met zijn vervelende gedrag dan mag ie gewoon ophoepelen. Of er nu een politie-onderzoek plaats vindt en de OvJ de bewijslast niet rond krijgt, doet er niet toe.

Ik baseer mijn mening op de politieverhoren, de getuigenissen van de cameravrouw en de persberichten van de EBU. Er was simpelweg geen schriftelijk verzoek van de Nederlandse delegatie om Joost niet backstage te filmen. Kan je de rollen wel omdraaien maar dan heb je werkelijk schijt aan een veilige werkomgeving. De NPO zal het nooit leren. Dat blijkt maar weer.

Het maakt niet uit wie het uitlegt. Spong, knoops, splinters vanaf de zijlijn... Alles wat jouw persoonlijke visie niet ondersteunt doet er niet toe of kan niet, en anderen hebben het altijd gedaan en leren het nooit.

Zo werkt het niet in het leven, niet in de rechtbank, en dus ook niet in deze casus.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6852 votes

Splinters wrote:

(quote)

Het maakt niet uit wie het uitlegt. Spong, knoops, splinters vanaf de zijlijn... Alles wat jouw persoonlijke visie niet ondersteunt doet er niet toe of kan niet, en anderen hebben het altijd gedaan en leren het nooit.

Als anderen fouten maken, onzorgvuldig zijn of kletskoek verkondigen dan kan ik daar weinig mee. Dat klopt.

In jouw verwrongen hersenkronkels moet Joost eerst door een rechter zijn veroordeeld voor een strafbaar feit alvorens de EBU tot een diskwalificatie (lees: het achteraf schrappen uit de uitslag) mag komen. Zo werkt het natuurlijk niet op het songfestival. Er is door de organisatie een zorgvuldige beslissing genomen. Daar hoeft nogmaals geen strafrechter aan te pas te komen. Zo gaat het ook in het echte leven. Niet ieder opstootje komt voor de rechter.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Als anderen fouten maken, onzorgvuldig zijn of kletskoek verkondigen dan kan ik daar weinig mee. Dat klopt.

In jouw verwrongen hersenkronkels moet Joost eerst door een rechter zijn veroordeeld voor een strafbaar feit alvorens de EBU tot een diskwalificatie (lees: het achteraf schrappen uit de uitslag) mag komen. Zo werkt het natuurlijk niet op het songfestival. Er is door de organisatie een zorgvuldige beslissing genomen. Daar hoeft nogmaals geen strafrechter aan te pas te komen. Zo gaat het ook in het echte leven. Niet ieder opstootje komt voor de rechter.

Haha. Kletskoek nog wel.

Maar goed, en de verwrongen geest van spong, knoops, de juristen van avrotros, de npo enz enz. Kortom, iedereen die vindt dat joost klein degene is die is lastiggevallen.

In een notendop: Wat jij allemaal rechtvaardig vindt is leuk en aardig maar meer niet. Als jij vindt dat een gast (werknemer) zichzelf misdraagt op jouw feest (bedrijf), en jij sodemietert hem of haar er zonder pardon uit dan zou je daarmee behoorlijk in de problemen kunnen komen. Rechten en vrijheden zijn geen eenrichtingsverkeer, maar werken twee kanten op. Mag je heel vervelend en/of onrechtvaardig vinden, maar het is wat het is.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Eh.. nee, want het is zijn feestje en hij bepaald de regels en maakt uit of iemand wel, of niet meer welkom is.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Haha, deze thread heeft een hoog Groundhog Day gehalte.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

thunderball wrote:

Eh.. nee, want het is zijn feestje en hij bepaald de regels en maakt uit of iemand wel, of niet meer welkom is.

Klopt, ik weet eigenlijk ook niet waarom ik net in de veronderstelling verkeerde dat de weekagenda van de rechtbank bomvol zit met allerlei aanverwante zaken...

Maar goed, het is wel weer even mooi geweest. Groundhog day bestaat. In dit topic. We zullen op termijn wel zien wat eruit komt. Eenieder die zegt te weten hoe dit afloopt doet er beter aan een dobbelsteen op te gooien of kop of munt te spelen.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

De paparazzo is er klaar mee.

Ik zou het in ieder geval wel weten. 1. Publiekelijke excuses. 2. Het indienen van een schadeclaim voor alle gemaakte onkosten, de inkomstenderving en de opgelopen reputatieschade.

Zo moeilijk is het allemaal niet.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Avrotros reageert niet

https://www.rtl.nl/boulevard/entertainment/artikel/5469202/avrotros-reageert-niet-op-besluit-cameravrouw-zaak-klein

Dan ben je achter de schermen in gesprek.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

thunderball wrote:

Ja, dat was niet een gelukkig voorbeeld. Maar het ESF is geen privéfeestje. De deelnemende landen betalen er een flink bedrag voor om mee te mogen doen.

Als jij betaalt om ergens binnen te komen en mee te feesten, dan moet er iets meer dan een 'vermoeden van' of een 'je gedrag vind ik niet leuk' zijn om je zomaar buiten te kunnen zetten zonder gevolgen.

Heeft de EBU al de financiële bijdrage van Nederland teruggestort? Dat is wel het minste dat ze nu kunnen doen.

(deze draad moet wel levend blijven natuurlijk)

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Ja, dat was niet een gelukkig voorbeeld. Maar het ESF is geen privéfeestje. De deelnemende landen betalen er een flink bedrag voor om mee te mogen doen.

Als jij betaalt om ergens binnen te komen en mee te feesten, dan moet er iets meer dan een 'vermoeden van' of een 'je gedrag vind ik niet leuk' zijn om je zomaar buiten te kunnen zetten zonder gevolgen.

Heeft de EBU al de financiële bijdrage van Nederland teruggestort? Dat is wel het minste dat ze nu kunnen doen.

(deze draad moet wel levend blijven natuurlijk)

Ik doelde niet op een privefeest in huiselijke sfeer, dat moge duidelijk zijn. Pinkie zelf trouwens ook niet. Dacht ik. Overigens zou pinkie niet de eerste noch de laatste zijn die een advocaat nodig heeft wanneer hij in deze context daad bij woord voegt en iemand die al binnen is eruit knikkert omdat hij van mening is dat de persoon in kwestie zichzelf niet gedraagt.

Maar goed, dan dwalen we af.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

Ik doelde niet op een privefeest in huiselijke sfeer, dat moge duidelijk zijn. Pinkie zelf trouwens ook niet. Dacht ik.

Ja hoor, Pinkmans deed dat wel: "Wanneer ik een feestje geef en een van mijn gasten iemand anders lastig valt zeg ik er ook wat van."

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

Maar goed, dan dwalen we af.

Nee, we dwalen helemaal niet af, we komen steeds dichter bij de kern. Als motten cirkelen we rond de vlam, en komen rondje na rondje (net als Groundhog Day) steeds nader bij datgene waar we moeten zijn.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6852 votes

Daarom blijf ik nog maar eventjes. Ik kom hier niet weg

Ik bedoelde een privéfeestje in huiselijke kring. Misschien geen goed voorbeeld. Ik doe ook niet aan protocollen en het eten en de drank is gratis. De enige contributie die ik verwacht is gepast gedrag van mijn gasten.

Maar ga je gang Splinters, procedeer wat je wil. Dan blijven we in Groundhog Day

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

Daarom blijf ik nog maar eventjes. Ik kom hier niet weg

Ik bedoelde een privéfeestje in huiselijke kring. Misschien geen goed voorbeeld. Ik doe ook niet aan protocollen en het eten en de drank is gratis. De enige contributie die ik verwacht is gepast gedrag van mijn gasten.

Maar ga je gang Splinters, procedeer wat je wil. Dan blijven we in Groundhog Day

Ach, je bent niet de enige die speculeert. De een verwacht een halfbakken excuus, de ander vindt dat nl niet moet gaan.

https://www.rtl.nl/nieuws/editienl/artikel/5469574/rtl-nieuwspanel-deelname-songfestival-bazel-joost-klein

Uiteindelijk is het woord aan joost klein. Bekend is inmiddels dat ie bij eva gaat zitten. Wanneer hij aanschuift en wat hij gaat vertellen is in nevelen gehuld. Wat op dit moment niet meer dan logisch is.

En ja, ik zou procederen. In dit geval zeer zeker. Maar ik ben joost klein niet. En jij ook niet.

Overigens zou je de kost moeten geven aan bedrijven, verenigingen en particulieren die "onterecht" een dikke claim aan de broek hebben gekregen. Hetzelfde geld omgekeerd, nl ergens "onterecht" mee zijn weggekomen.

Moraal van het verhaal: kan niet ligt op het kerkhof en het hebben van een op moralisme gedreven mening is vooral leuk voor jezelf maar niet per definitie juridisch relevant. Welkom in het recht.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Eerste slag gewonnen door AVROTROS.

Ze mogen anderhalve maand extra tijd nemen om te beslissen over deelname. De EBU wil dus heel graag dat Nederland meedoet. Nu is de tijd om het hete ijzer te smeden.

EBU gaat door de knieën om Nederland te paaien.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dat hele ESF boeit me geen hol en ook dat verhaal van Joost Klein is oud nieuws, maar het zou een sterk statement naar die domme club daar zijn als we een editie overslaan. Dan maak je een statement dat staat.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

Dat hele ESF boeit me geen hol en ook dat verhaal van Joost Klein is oud nieuws, maar het zou een sterk statement naar die domme club daar zijn als we een editie overslaan. Dan maak je een statement dat staat.

Dan maak je een statement waarmee je heel veel artiesten, die graag mee zouden doen met het ESF, benadeelt.

Het gaat niet om jouw mening over dat festival, of om mijn mening over dat festival. Zelfs de meningen van Splinters en Mister Pink doen er niet toe.

Het gaat om een festival dat een enorme boost kan geven aan de carrière van een artiest. Waarom zou je uit gekrenkte trots en ego-perikelen zoiets laten varen?

Gewoon in gesprek blijven, een Klein (pun intended) knievalletje van de EBU, en verder gaan zoals het gaat. Wie niet wil kijken kijkt niet, wie wel wil kijken heeft een mooi festival, met veel voorpret.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Dan maak je een statement waarmee je heel veel artiesten, die graag mee zouden doen met het ESF, benadeelt.

Het gaat niet om jouw mening over dat festival, of om mijn mening over dat festival. Zelfs de meningen van Splinters en Mister Pink doen er niet toe.

Het gaat om een festival dat een enorme boost kan geven aan de carrière van een artiest. Waarom zou je uit gekrenkte trots en ego-perikelen zoiets laten varen?

Gewoon in gesprek blijven, een Klein (pun intended) knievalletje van de EBU, en verder gaan zoals het gaat. Wie niet wil kijken kijkt niet, wie wel wil kijken heeft een mooi festival, met veel voorpret.

Ach, ik lees dat men denkt dat Anouk weer naar ESF gaat, dat is een al bekende artiest.

Het maakt me overigens weinig uit of we wel of niet gaan, maar ik zou het wel ballen vinden als we een jaar skippen en daarmee laten zien dat we niet akkoord gaan met die cultuur daar van de organisatie.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

The Oceanic Six wrote:

Voor de kijker wel. Maar onderschat de impact op de persoon (verdachte) niet waartegen aangifte is gedaan, al gaat het om een feit waarop hooguit een boete staat. Tussen de regels door laten ook klein en zijn entourage daar het een en ander over los.

Interessant nieuws trouwens. De gesprekken zijn constructief en gaan nog een week of 6 verder. Het zou zomaar kunnen dat spong het goed heeft gezien; uiteindelijk hebben avrotros en de ebu elkaar nodig. Het is ergens ook logisch; de wederzijdse belangen zijn groot. Of ook joost klein daarmee zijn recht haalt is vers twee.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

Het maakt me overigens weinig uit of we wel of niet gaan, maar ik zou het wel ballen vinden als we een jaar skippen en daarmee laten zien dat we niet akkoord gaan met die cultuur daar van de organisatie.

Sommigen denken dat het van ballen getuigd om je poot stijf te houden. Ik denk dat het van ballen getuigd om er gezamenlijk uit te komen.

Er zijn nogal wat dingen misgegaan, en daar kan maar beter serieus over gesproken worden zonder dat er ballen getoond moeten worden. Dat is altijd beter.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.