• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

Ik heb jaren verplicht meegekeken, nu hoeft dat niet meer en dat was ik dus ook niet van plan. Maar deze rel blijf ik volgen.

Sterkte met de scheiding, Splinters. Het is iets waar je wel weer overheen komt. Uiteindelijk slijt de pijn.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6857 votes

Splinters wrote:

(quote)

Zo. Die aantijging had jij sneller binnen dan de nederlandse pers. Hoe dan?

Die beschuldiging was gistermiddag al bekend in de Zweedse Aftonbladet. Bedreiging met geweld lijkt me reden genoeg voor diskwalificatie. Ben het dan ook niet met je eens, behalve dan dat ik ook geen fan van het Songfestival ben Het nummer van Eden Golan vond ik overigens wel mooi.

De persconferentie na afloop van de halve finale vond ik echt tenenkrommend. Allereerst die ongepaste vraag van de Poolse journalist. Dat Joost onder een vlag in zijn comfort zone zat was niet erg. Zijn bemoeienis vond ik hinderlijk en onbeleefd op het asociale af. Zoals ook het kleutergedrag vsn de Ierse en Griekse deelneemsters.

Het leedvermaak van de Israëlische televisie begrijp ik wel. In de Poolse pers komt Joost er ook niet best af.

40 stemmen op Israël vanuit Warschau, helaas

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Die beschuldiging was gistermiddag al bekend in de Zweedse Aftonbladet. Bedreiging met geweld lijkt me reden genoeg voor diskwalificatie.

Bedreiging met geweld wel ja, maar nog niet aangetoonde bedreiging met geweld? Enkel beschuldiging van bedreiging met geweld?

Laten we elkaar nou geen mietje noemen, Pink. Het gaat jou niet om de beschuldiging, het gaat jou om het kunnen supporteren van Israël, al heeft dat hier verder niets mee te maken, toch is dat jouw enige motivatie.

Je laat jezelf zo overduidelijk kennen. Wees dan ook echt een vent, en wees eerlijk.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Die beschuldiging was gistermiddag al bekend in de Zweedse Aftonbladet. Bedreiging met geweld lijkt me reden genoeg voor diskwalificatie.

Ik ben tegen de cancelcultuur. Die grens ligt bij mij derhalve bij een veroordeling of bij een bevel tot voorlopige gevangenhouding.

Dat is hier allemaal niet aan de orde.

Daar komt bij dat in de wandelgangen luid klinkt dat het een niemendalletje tot niets betreft. Ook dat moet nog blijken, maar het is een teken aan de wand - zeker gezien het feit dat je op het songfestival nooit alleen bent en er dus voldoende mensen moeten zijn die het voorval hebben gezien.

Edit

En er speelt echt iets. Zojuist las ik in de krant dat de grote 5 (geldschieters) zichzelf dreigen terug te trekken. Een crisisoverleg. Enz.

Als dat geen alarmsignaal is dat er iets goed fout zit dan weet ik het ook niet meer.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wow, Joost Klein heeft een dreigend gebaar gemaakt richting een cameravrouw die hem ondanks afspraken dat er niet zou worden gefilmd toch bleef filmen, na meerdere verzoeken te stoppen.

En daar krijg je dan een diskwalificatie voor, hahaha.

Als ik Nederland was zou ik me voorgoed terugtrekken en deze poppenkast aan andere landen over laten.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

Wow, Joost Klein heeft een dreigend gebaar gemaakt richting een cameravrouw die hem ondanks afspraken dat er niet zou worden gefilmd toch bleef filmen, na meerdere verzoeken te stoppen.

Als ik Nederland was zou ik me voorgoed terugtrekken en deze poppenkast aan andere landen over laten.

Ik zou als ik Nederland was gewoon doorgaan met dit festival, en hier een grote discussie over starten. Er zijn heel veel startende of al bezige artiesten die heel graag mee willen doen, en die kun je toch niet allemaal dit podium ontzeggen omdat je een keertje flink genaaid wordt door EBU.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Volgens mij zijn ze aardig bezig met de robotisering van het song/cancelfestival.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Maakt mij allemaal niet zoveel uit. Ik begin het juis de laatste jaren steeds leuker te vinden, gewoon omdat er geen druk op staat. Maar dat is nu wel weer even anders. Het was me net een fijn liedjesfestival geworden, en dan nu is het helemaal verpolitiseerd. Ja ik weet dat dat twee jaar geleden, toen Oekraïne won, ook zo was, maar dat interesseerde me niet zo, gewoon omdat de situatie toen anders was.

En dan nu de vragen waarom dat toen anders was, en allemaal gelijktijdig stellen, dan kan ik allemaal gelijktijdig antwoorden: daarom.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

The Oceanic Six wrote:

Zo komen ze nooit van het mieterige imago af. Helemaal niet als ze zo'n licht vergrijp al zo zwaar straffen.

Die cameravrouw word ook van het festijn weg gehouden neem ik aan? Het is vrij asociaal om iemand te blijven filmen, als hij vraagt om dat niet te doen en wat tegen de afspraken is.

Dat is nog erger misschien dan de actie van Joost Klein.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Als je van zoiets een melding doet bij de politie, dan ben je toch van lotje getikt?

MisterPink

• 1352 messages
  • 6857 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Bedreiging met geweld wel ja, maar nog niet aangetoonde bedreiging met geweld? Enkel beschuldiging van bedreiging met geweld?

Laten we elkaar nou geen mietje noemen, Pink. Het gaat jou niet om de beschuldiging, het gaat jou om het kunnen supporteren van Israël, al heeft dat hier verder niets mee te maken, toch is dat jouw enige motivatie.

Je laat jezelf zo overduidelijk kennen. Wees dan ook echt een vent, en wees eerlijk.

Leedvermaak kan ik niet ontkennen, Graaf. De Israëlische deelneemster die al onder grote druk staat door het gejoel en de vijandige sfeer in Malmö en dan van Joost Klein moet antwoorden op een ongepaste vraag van een journalist of haar aanwezigheid geen gevaar vormt voor de overige artiesten? En dan zelf een cameravrouw bedreigen omdat mijnheer niet gefilmd wil worden volgens afspraken? Vervolgens wegvlucht in zijn hotel en geen antwoord wil geven aan de pers? Ja, dat is geestig.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Leedvermaak kan ik niet ontkennen, Graaf. De Israëlische deelneemster die al onder grote druk staat door het gejoel en de vijandige sfeer in Malmö en dan van Joost Klein moet antwoorden op een ongepaste vraag van een journalist of haar aanwezigheid geen gevaar vormt voor de overige artiesten? En dan zelf een cameravrouw bedreigen omdat mijnheer niet gefilmd wil worden volgens afspraken? Vervolgens wegvlucht in zijn hotel en geen antwoord wil geven aan de pers? Ja, dat is geestig.

Je zit echt van alles uit je duim te zuigen om je standpunt te onderschrijven, maar je hebt niets. Helemaal niets. Die Israëlische deelneemster *moest* niks, maar je liegt van wel. En de bedreiging? Dat komt je goed uit, en de reden daarvoor dat komt je ook goed uit.

Pink, je bent een leugenaar, een liegebek. Geeft niet, maar doe dan niet net of je zo heel erg begaan bent met het lot van anderen.

Speciaal voor jou: https://www.youtube.com/watch?v=Rr3iVS3sP2s

MisterPink

• 1352 messages
  • 6857 votes

Splinters wrote:

(quote)

Ik ben tegen de cancelcultuur. Die grens ligt bij mij derhalve bij een veroordeling of bij een bevel tot voorlopige gevangenhouding.

Dat is hier allemaal niet aan de orde.

Daar komt bij dat in de wandelgangen luid klinkt dat het een niemendalletje tot niets betreft

Vanuit het Nederlands kamp zeker? De NPO zal wel flink downplayen neem ik aan?

Volgens mij is er gewoon toegegeven dat er een dreigende beweging is gemaakt. Wees dan een vent en accepteer de consequenties. Ga niet achteraf zeuren over gemaakte afspraken om niet te filmen.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Vanuit het Nederlands kamp zeker? De NPO zal wel flink downplayen neem ik aan?

Volgens mij is er gewoon toegegeven dat er een dreigende beweging is gemaakt. Wees dan een vent en accepteer de consequenties. Ga niet achteraf zeuren over gemaakte afspraken om niet te filmen.

Nou... Er zijn nogal wat landen die deze beslissing niet pruimen en daar speelt de media aardig op in. Zoals ik al schreef zijn de 5 grootste geldschieters not amused. Daar wordt hier het een en ander over geschreven.

Wat mij betreft is dat terecht.

Overigens heeft de nederlandse media wat juristen naar voren geschoven. Deze kwestie zou ook juridisch een flinke staart kunnen krijgen. Sterker nog, geert jan knoops stelde zojuist dat avrotros gisteren al bij de rechter had moeten zitten.

Ik ben eerlijk gezegd razend benieuwd naar de afwikkeling van deze rel.

https://twitter.com/i/status/1789346745501003924

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Nou, ik ben het gewoon eens helemaal eens met Splinters. Met het weer heeft dit ook niets te maken (en dat is ook best lekker hier, de laatste paar dagen) maar de manier hoe hier een afwijkende artiest gewoon gezijspoort wordt is niet kies. Dat kan gewoon niet. Joost is wellicht niet de meest toegankelijke artiest, maar hij heeft toch ook helemaal niets met agressie of bedreigingen te maken, en als je zo de aanklacht leest, dan blijft dat zo. Het is duidelijk dat er meer speelt dan deze bedachte bedreiging, maar dat zal nooit boven water komen. Zo heldhaftig is de organisatie niet. Maar een "bedreigende handeling" of hoe het verwoord wordt. Te gek hoor.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6857 votes

happie wrote:

(quote)

Zo komen ze nooit van het mieterige imago af. Helemaal niet als ze zo'n licht vergrijp al zo zwaar straffen.

Die cameravrouw word ook van het festijn weg gehouden neem ik aan? Het is vrij asociaal om iemand te blijven filmen, als hij vraagt om dat niet te doen en wat tegen de afspraken is.

Dat is nog erger misschien dan de actie van Joost Klein.

Omdat er afspraken zijn gemaakt mag je je ala een idioot gedragen? Kom op zeg.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Klein is jong weeskind geworden en had even van tevoren zijn ouders herdacht op het podium. Van tevoren is eea aangegeven en is aangegeven dat een moment van rust na het optreden om deze reden gewenst zou zijn en vervolgens is daar door de organisatie ook mee ingestemd.

Dat is in een notendop wat ik hier in de krant lees. Ik kan je vertellen: dit zijn zaken die een ovj of rechter doorgaans meeneemt in een oordeel/vonnis. Dit afgezien van het feit dat je jezelf uberaupt af kunt vragen hoe een beweging naar een camera zich verhoudt tot uitsluiting. Proportionaliteit etc.

Glad ijs is wat ik je brom.

Edit

Overigens is voldoende duidelijk wat jij ervan vindt: proportioneel. En dat mag je vinden. Voor jou is duidelijk wat ik ervan vind: buiten iedere proportie. En dat mag ik vindne. Maar dat doet er niet toe. Dit besluit had juridisch getoetst moeten worden. Daar is alle aanleiding toe, niet in de laatste plaats voor de organisatie zelf. Dát doet ertoe.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Overdrijf niet zo zeg. Hij heeft haar niet in elkaar geslagen, alleen met een gebaar duidelijk gemaakt dat ze moest opzouten.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Die afspraken worden aan hun laars gelapt, waarbij iemand, die net een eerbetoon heeft gegeven aan zijn overleden ouders. Dan zit je vol in de emotie, dan kom je van dat podium af en dan word je op zo'n walgelijke manier bejegend. Knappe man die dan zich in kan houden, als je van je ouders houd tenminste.

Als je dergelijk storend gedrag vertoond, zoals dat cameramens, dan moet je een vent of een vrouw zijn en de consequenties aanvaarden.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6857 votes

happie wrote:

(quote)

Die afspraken worden aan hun laars gelapt, waarbij iemand, die net een eerbetoon heeft gegeven aan zijn overleden ouders. Dan zit je vol in de emotie, dan kom je van dat podium af en dan word je op zo'n walgelijke manier bejegend. Knappe man die dan zich in kan houden, als je van je ouders houd tenminste

Ik gun hem best die safe space. En je weet niet of er afspraken zijn geschonden. Wellicht was de cameravrouw niet gebriefd en dan nog. Ook zij heeft recht op haar safe space. Joost had zich gewoon moeten inhouden. Haar lezing van het incident is dan ook een andere dan die van de AVRO/TROS.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

MisterPink wrote:

Haar lezing van het incident is dan ook een andere dan die van de AVRO/TROS.

Maar wat die lezing dan is, daar wil men geen uitspraken nog over doen...

En zolang niet precies duidelijk is wat er gezegd is of wat die beweging was kunnen we niet oordelen.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6857 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Maar wat die lezing dan is, daar wil men geen uitspraken nog over doen...

En zolang niet precies duidelijk is wat er gezegd is of wat die beweging was kunnen we niet oordelen.

En is het dus ook niet nodig om het incident te bagatelliseren of de cameravrouw de schuld te geven.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Ik gun hem best die safe space. En je weet niet of er afspraken zijn geschonden. Wellicht was de cameravrouw niet gebriefd en dan nog. Ook zij heeft recht op haar safe space. Joost had zich gewoon moeten inhouden. Haar lezing van het incident is dan ook een andere dan die van de AVRO/TROS.

Het is niet dat we niets weten, he? joost klein is niet aangehouden en mag gaan en staan waar hij wil. Alleen al dat gegeven zegt wat.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6857 votes

Splinters wrote:

(quote)

Het is niet dat we niets weten, he? joost klein is niet aangehouden en mag gaan en staan waar hij wil. Alleen al dat gegeven zegt wat.

Ik beweer nergens dat Joost een moord heeft gepleegd he. Ik zeg alleen dat hij die diskwalificatie puur aan zichzelf te danken heeft. Meer dan terecht. Hoop dat ie er wat van leert maar ben bang van niet.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Ik beweer nergens dat Joost een moord heeft gepleegd he. Ik zeg alleen dat hij die diskwalificatie puur aan zichzelf te danken heeft. Meer dan terecht. Hoop dat ie er wat van leert maar ben b dat ang van niet.

Er even geheel voorbarig vanuitgaande dat joost klein wordt bekeurd voor hetgeen is voorgevallen - want dat is waar we het hier over hebben - dan ben ik dat niet met je eens.

Bij iedere andere uitkomst hebben klein, team nl, en de npo recht op een schadevergoeding.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Ik beweer nergens dat Joost een moord heeft gepleegd he. Ik zeg alleen dat hij die diskwalificatie puur aan zichzelf te danken heeft. Meer dan terecht. Hoop dat ie er wat van leert maar ben bang van niet.

Onzin dit.

Hij is lastig gevallen door die cameravrouw die hij schijnbaar met een gebaar even duidelijk maakte dat ze weg moest gaan en dit niet deed. Ze hadden haar eruit moeten zetten, niet hem. En los van dat, dit is gewoon competitievervalsing omdat Klein een outsider was voor de titel. Als je zo iemand eruit zet moet hij wel iets vreselijks hebben gedaan en dat heeft hij niet.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Op basis van wat we nu (denken) te weten een te harde straf? Absoluut. Aan de andere kant, je doet in een groot blauw pak mee aan het Eurovisie Songfestival. Dan moet je niet schrikken van een camera meer of minder. Het is toch algemeen bekend dat je ook backstage een camera in je neus geduwd krijgt? Ben benieuwd of daar afspraken over zijn gemaakt en zoja hoe die er dan uit zien.

Overigens een nietszeggende winnaar. Had gehoopt op Kroatië, Frankrijk (veruit de beste vocalist) of Oekraïne.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6857 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Onzin dit.

Hij is lastig gevallen door die cameravrouw die hij schijnbaar met een gebaar even duidelijk maakte dat ze weg moest gaan en dit niet deed. Ze hadden haar eruit moeten zetten, niet hem. En los van dat, dit is gewoon competitievervalsing omdat Klein een outsider was voor de titel. Als je zo iemand eruit zet moet hij wel iets vreselijks hebben gedaan en dat heeft hij niet.

Mijn beste Oceanic, kruip toch eens uit die slachtofferrol. Als Nick Kyrgios een lijnrechter uitscheld wordt hij ook gewoon gediskwalificeerd of hij nu outsider voor de titel is of niet. Een cameravrouw bedreigen en uitschelden voor "fucking cunt" is in strijd met de wedstrijdregels. Of er nu afspraken zijn gemaakt om niet te filmen, of dit bij herhaling aan de vrouw is medegedeeld doet er niet toe. Joost niet uitsluiten zou pas competitievervalsing zijn. Hij had zich simpelweg niet als een idioot moeten gedragen. Prima donna gedrag. Je kan ook niet eisen dat iedereen achter de coulissen zijn telefoon uit zet omdat jij na je optreden met rust gelaten wil worden.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Mijn beste Oceanic, kruip toch eens uit die slachtofferrol. Als Nick Kyrgios een lijnrechter uitscheld wordt hij ook gewoon gediskwalificeerd of hij nu outsider voor de titel is of niet. Een cameravrouw bedreigen en uitschelden voor "fucking cunt" is in strijd met de wedstrijdregels. Of er nu afspraken zijn gemaakt om niet te filmen, of dit bij herhaling aan de vrouw is medegedeeld doet er niet toe. Joost niet uitsluiten zou pas competitievervalsing zijn. Hij had zich simpelweg niet als een idioot moeten gedragen. Prima donna gedrag. Je kan ook niet eisen dat iedereen achter de coulissen zijn telefoon uit zet omdat jij na je optreden met rust gelaten wil worden.

Je bent geen rechter, he? Tevens ben je er niet bij geweest. Dus hoe is het mogelijk dat je zo precies kunt zijn?

Wat je in algemene zin stelt (lees: mensen mogen zich niet als een idioot gedragen want anders) is overigens een hellend vlak; onder dezelfde argumentatie zou bijvoorbeeld israel uitgesloten kunnen zoniet moeten worden. Want ook dat team is vanuit diverse hoeken beticht van "wangedrag", "intimiderend gedrag", en daarnaast circuleren er weinig florisante filmpjes.

Voor de duidelijkheid, dat vind ik niet. Maar zoals jij hier redeneert kun je vrijwel iedereen uitsluiten waar een zweem van beschuldigingen omheen hangt.

Overigens is het laatste nieuws dat de kans op een veroordeling klein is. Dat betekent niet minder dan dat de kans groot is dat de ebu een fiks juridisch probleem heeft.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Wat knap dat jij weet wat hij riep. Dat weet namelijk niemand in de wereld.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.