• 178.213 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.375.042 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

rofl.

Ik heb het over nu, niet wat het geval was dertig/veertig jaar geleden. Dat je daar op terug moet grijpen is veelzeggend. Kan prima outside the box van mijn muzikale preferenties denken. Ik vind het alleen niet zo indrukwekkend, jij wel. Prima, maar daar koop ik niets voor. Voor Nederlandse maatstaven vast bovengemiddeld maar ik spiegel het wereldwijd.

Volgens mij zijn 'beste dj ter wereld' en 'beste gitarist ter wereld', niet enkel op Nederland betrokken kortom je kraamt onzin uit.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

O ja, Jan Akkerman leeft gewoon nog...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Volgens mij zijn 'beste dj ter wereld' en 'beste gitarist ter wereld', niet enkel op Nederland betrokken kortom je kraamt onzin uit.

Als je dat als referentiekader wil gebruiken prima, maar dat soort uitverkiezingen slaan ook nergens op imho. En al helemaal niet representatief mbt de werkelijkheid. Met zo'n belevingswereld vrij vreemd dat je top 10 niet bestaat uit Shawshank en the Godfather's etc.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Wat zijn de / jouw maatstaven dan precies, NW, als je het hebt over 'wereldwijd spiegelen'?

(nooit gedacht dat ik in nog eens een bericht in dit topic zou plaatsen, maar dit terzijde...)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Als je dat als referentiekader wil gebruiken prima, maar dat soort uitverkiezingen slaan ook nergens op imho. En al helemaal niet representatief mbt de werkelijkheid. Met zo'n belevingswereld vrij vreemd dat je top 10 niet bestaat uit Shawshank en the Godfather's etc.

Ik zou van Coppola ook niet zeggen dat hij geen boven gemiddeld talent heeft, zelfs niet van Darabont. Zeker getalenteerd, maar niet mijn smaak. Dat is een totaal andere parameter.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Moet ineens aan 'Ein Bisschen Frieden' denken.

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Net zo makkelijk als het maar meer dan prima te vinden omdat ze in dit kikkerlandje wonen. Maarja, als je met WT op de proppen komt snap ik wel dat je het algemene niveau niet zo slecht vindt .

jij hebt natuurlijk een veel meer ontwikkelde smaak............zinloze discussie hier...over smaak valt niet te twisten.....WT is over de hele wereld populair en succesvol maar ach wat weten die mensen er van

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

De smaak van Europa bestaat helemaal niet, het ene jaar wint een Finse hardrockband, dan een redelijk alternatief Duits zwijmelmeisje, vorig jaar een tiptop Azerbaijaans popduet (met dito lichtshow) en dit jaar gaat het naar het schijnt tussen een Zweedse Kate Bush en 6 Russische omaatjes.

Het enige talent dat moet worden aangewend, is het talent om op te vallen.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Heeft er iemand al favorieten voor de finale van vanavond?

Dit zijn de mijne > Engeland en Spanje

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

1. Engeland

2. Zweden

3. Rusland (jammer genoeg)

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Even toevoegen: ik bedoel niet zozeer de kanshebbers op de eerste plaatsen, maar de liedjes die mij 't best in de oren klinken.

Als dat samen kan gaan des te beter

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

heb intussen die optreden van Joan de indiaan gezien, en is natuurlijk geen verbazing dat ze niet in de finale kwam.

Waarom als indiaan Nederland vertegenwordigen in een Europese songfestival?

Ze stond gewoon voor schut, en kon trouwens ook niet zingen.

Misschien had iemand haar vertelt om op Cher te gaan lijken, en zij zelf wilde een sort Nederandse Amy McDonald worden? Totaal nep dus. En dan hopen dat de rest van Europa dat niet door heeft?

haar optreden was gewoon belachelijk

sara-pezzini wrote:

Within Temptation dan???? hebben toch wereldwijd succes........

nee. Hun success buiten de Benelux, Finland, en voormalige oostbloklanden is erg beperkt.

Ze stellen ook helemaal niks voor in engelssprekende landen en dat komt omdat ze meer dan 10 jaar, maar eerder twintig jaar, achter lopen

sara-pezzini wrote:

...het is altijd zo makkelijk om Nederlandse artiesten kneuterig te noemen.........

omdat ze dat gewoon zijn?

sara-pezzini wrote:

... andere landen hebben meer trots op hun eigen nationale dingen......

omdat ze up to date zijn met hun trends

Als je terugkijkt zitten Nederland er elke jaar naast, en een beetje naast ook niet!

De Toppers was misschien wel de dieptepunt, maar kennelijk met hun invloed op de media mogen we dat niet accepteren?

En het hele muziekgebeuren zal ook niet veranderen zo lang ze hier subsidie blijven geven aan muzikanten die hierdoor door blijven gaan terwijl ze geen kans hebben buiten Nederland.

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

Brix wrote:

Heeft er iemand al favorieten voor de finale van vanavond?

Dit zijn de mijne > Engeland en Spanje

Als Engelbert Humperdinck in de tweede helft zou optreden dan zou hij mijn favoriet zijn. Dus nu zeg ik Zweden (al vind ik die niet het beste)

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Het gaat hier om muziek uit de TROS stal, of beschouw je Anouk, van Rieu, van Zweden, Tiesto, Van Buren e.d. ook als talentloos?

Nog veel meer artiesten; Brainbox, Focus, Herman Brood & His Wild Romance, The Golden Earring, Cuby and the Blizzards, Schocking Blue hebben allemaal ook in het buitenland een status en ik weet niet hoe veel artiesten (zoals Daniel Lohues) die wel eens wat in het buitenland inspelen en aan grote acts meewerken. We hebben enorm veel talent maar door uitspraken als die van Naomi Watts gebaseerd op het Euro Visie-song festival (wat volgens mij internationaal al jaren geen hoog aanzien meer heeft) krijg je van dat niets-zeggende gezanik over dat we in Nederland "geen muzikaal talent hebben..."

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

Reinbo wrote:

....Elk land heeft talenten en zeker Nederland, denk dat wij een van de meest getalenteerde volken zijn op het gebied van sport, kunst en wetenschap, zeker gezien de grote van het land .....

bij sport bedoel je dan voetbal, zwemmers schaatsers, en af en toe hockey en wat fietsers?

Bij de Olympische Spelen zie je bijvoorbeeld nooit veel Nederlanders iets winnen bij athletiek?

kunst? ik denk dat andere Europese landen veel meer presteren sinds de dagen van Rembrandt en Mondriaan?

wetenschap? ik heb het gevoel dat bij bijv. Philips in Eindhoven er veel buitenlanders zijn in dienst van een Nederlandse bedrijf? hetzelfde geld voor Shell, en ga zo maar door.

en over muziek? Nederland zitten bijna helemaal achter in de klas

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

Drs. DAJA wrote:

....Nog veel meer artiesten; Brainbox, Focus, Herman Brood & His Wild Romance, The Golden Earring, Cuby and the Blizzards, Schocking Blue hebben allemaal ook in het buitenland een status...

Behalve Focus, en dat was tot de mid jaren 70, zijn de rest of onbekend of eigenlijk gewoon one hit wonders.

Drs. DAJA wrote:

..... We hebben enorm veel talent maar door uitspraken als die van Naomi Watts gebaseerd op het Euro Visie-song festival (wat volgens mij internationaal al jaren geen hoog aanzien meer heeft) krijg je van dat niets-zeggende gezanik over dat we in Nederland "geen muzikaal talent hebben..."

op muzikaal gebied heeft Nederland ook geen talent. Een paar DJ's, 2 unlimited, André Rieu met zijn orchestra van Strauss covers, en de meest verkochte Nederlandse artiest buiten de Benelux blijft The Smurfs. Dat zegt al genoeg

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Ik vraag me altijd af wat er zou gebeuren moest je eens een écht goede groep sturen. Moest België dEUS en Nederland Golden Earring sturen ofzoiets.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

JDSsmetje wrote:

Ik vraag me altijd af wat er zou gebeuren moest je eens een écht goede groep sturen. Moest België dEUS en Nederland Golden Earring zou sturen ofzoiets.

Neen, voor België The Pebbles. Deze hebben in hun 'oudere' dag onlangs nog opgetreden in 'De generatieshow'.

Eén van de beste Vlaamse songs ooit.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Beetje te Radio 2 achtig naar mijn smaak

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Uzza_Sparta wrote:

op muzikaal gebied heeft Nederland ook geen talent. Een paar DJ's, 2 unlimited, André Rieu met zijn orchestra van Strauss covers, en de meest verkochte Nederlandse artiest buiten de Benelux blijft The Smurfs. Dat zegt al genoeg

Talent baseren op verkoopcijfers... joepie!

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Uzza_Sparta wrote:

(quote)

Behalve Focus, en dat was tot de mid jaren 70, zijn de rest of onbekend of eigenlijk gewoon one hit wonders.

(quote)

The Golden Earring is nog altijd een veel gedraaide band in Amerika, kijk alleen al naar hoe vaak hun muziek in presidents-campagnes is gebruikt.

Brood heeft het in '78 zelf een beetje verprutst qua live-shows door dronken van het podium te vallen (alhoewel de band het aan een gebrek aan goede speed wijdt) maar is aldaar in de record-markt nog altijd populair gebleven (Bono is enorm door hem geinspireerd en op de dag dat hij zelfmoord pleegde zou hij een album gaan opnemen met allerhande rock 'n' roll legendes waaronder Ray Charles).

Brainbox, of in ieder geval Jan Akkerman is altijd gewaardeerd geweest wereldwijd, voornamelijk door gitaarliefhebbers wordt hij geplaatst tussen mensen als Clapton, Blackmore, May, etc.

En de mensen die jij afdoet als die "paar DJ's" vormen wel de wereldweide top in hun markt. 't is niet mijn muziek maar als een paar Nederlanders voor een groot deel de wereldwijde top bepalen kun je moeilijk zeggen dat we talentloos of niets-betekenend zijn.

Hetzelfde geld voor Andre Rieu, voor mij doet hij geen eer aan de originele werken maar hij heeft echter wel een vorm gevonden voor klassieke muziek waardoor hij in de top 5 van meest verdienende live-acts ter wereld staat met mensen als Madonna en The Rolling Stones.

Ik kan ook nog een voorbeeld noemen aan Toots Thielemans; heeft aan oscar-winnende films zijn soundtrack verleend.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Thielemans is belg...

Uzza_Sparta wrote:

(quote)

(quote)

Je vergeet Van Zweden nog... En George Baker.

En wat hebben qua grootte vergelijkbare landen als Belgie, Roemenie, Griekenland, Peru, Columbia, Thailand, Zweden of grotere landen als Mexico, Japan, Zuid Africa, Argentinie, Brazilie op dat gebied?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

JDSsmetje wrote:

Beetje te Radio 2 achtig naar mijn smaak

Avant la lettre misschien. Seven Horses in the Sky van The Pebbles dateert al uit 1968. Samen met 'Get Around' uit 1967, hun twee internationaal bekendse nummers.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Wil me hier eigenlijk niet in mengen, maar alleen een paar aardige wetenswaardigheden naar voren brengen.

Het nummer Radar Love, van Golden Earring heeft ook een tijdje op het repertoire van de Rolling Stones en U2 gestaan bij live optredens.

En Iron Maiden heeft Ce Soir(KIll me) gecovered, omdat bassist Steve Harris een grote Earring fan is.

Toch wel een aardige erkenning.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Brix wrote:

Wil me hier eigenlijk niet in mengen, maar alleen een paar aardige wetenswaardigheden naar voren brengen.

En George Harrison stuurde The Pebbles een felicitatietelegram voor hun single 'Incredible George' en de band trad in 1967 op in het voorprogramma van Jimi Hendrix in de Olympia in Parijs, waar de Rolling Stones hen van op de eerste rijen aanschouwden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Brix wrote:

Het nummer Radar Love, van Golden Earring heeft ook een tijdje op het repertoire van de Rolling Stones en U2 gestaan bij live optredens.

En Iron Maiden heeft Ce Soir(KIll me) gecovered, omdat bassist Steve Harris een grote Earring fan is.

Toch wel een aardige erkenning.

En Hillary Clinton gebruikte When the Lady Smiles voor haar campagne... (totdat ze er achter kwam dat er een non verkracht werd in de videoclip)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Brix wrote:

Moet ineens aan 'Ein Bisschen Frieden' denken.

Brix wrote:

Ik doe meestal alleen filmgeretaleerde topics. Maar ik was toch wel benieuwd hiernaar, en Nicole doet het nog steeds heel goed in Duitsland, kan je lang niet altijd zeggen van artiesten die tijdens het Eurovisie Songfestival hebben opgetreden.

Toch alweer 1982.

Nicole (Duitse zangeres) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

http://www.nicole-4-u.de/

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Avant la lettre misschien. Seven Horses in the Sky van The Pebbles dateert al uit 1968. Samen met 'Get Around' uit 1967, hun twee internationaal bekendse nummers.

Das al een stuk beter maar echt iets voor mij zal het toch niet rap worden denk ik.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Dick2008 wrote:

Nicole doet het nog steeds heel goed in Duitsland, kan je lang niet altijd zeggen van artiesten die tijdens het Eurovisie Songfestival hebben opgetreden.

Toch alweer 1982.

Nicole (Duitse zangeres) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

http://www.nicole-4-u.de/

Die kan goed zingen die Nicole.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Engeland heeft zich Ingekocht, anders zou dit nummer nooit de finale halen, vrees ik.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.