• 178.193 movies
  • 12.222 shows
  • 33.996 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.374.720 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Mr Polska met vinger op de klitter sturen

Oostblok,rap,origineel

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Mosterd na de maaltijd, maar ik heb de hele bedoening pas achteraf kunnen bekijken.

Vrolijk(er) ben ik er niet van geworden.

Wederom een hele rits vergelijkbare dreundeunen, en ballads die het net niet of helemaal niet zijn, Eucalypta(Macedonië) Popeye the sailorman (zonder spinazië. Make him walk the plank please)

Kate Bush revisited(Zweden) een rode pater met eigen bordeelmeiden, pseudo rockers met een lied getiteld 'Don't close your eyes' (oké, maar het licht had wel uit gemogen, en het geluid ook)

een brulboei zangeres met een mond als een openstaande hooischuur in een 'carwash jurk'( hey Nicole en Hugo hebben toch indruk gemaakt destijds)

een figurante uit de eerste Star Trek serie (Bulgarije)

Een lief ogend sprookjesprinsesje (Slovenië)

Zorro die vergeten was om gaatjes voor de ogen in zijn masker te maken(Litouwen)

Maar vooral veel matige tot slechte muziek.

Enkele goede zangers en zangeressen, maar geen even sterke songs.

Toch een beetje jammer van Joan, en niet omdat ik een chauvinist zou zijn.

Eindresultaat, ik blijf toch bij die presentatrice (Leyla) deze keer in 't rood.

Op naar de volgende ronde en hup Engelbert!!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

En wat heb ik gehoord? Is de laatste der Nederlandse Mohicanen ook uitgeroeid? Jammer, maar live is ze echt door de mand gevallen.

eppo349

• 874 messages
  • 4064 votes

Dat krijg je als je een Jomanda jurk aantrek, een zwaan op je hoofd zet, lichtjes vals zingt, je achtergrondzangeres tweehonderd meter verderop staat en niet te vergeten nog wat mannen met instrumenten die behoorlijk vloeken met de setting. Tja.... hoe kan dat nu, niet in de finale.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nederland niet door. Je verwacht het niet . Talentloos land ook op muzikaal gebied.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Reinbo wrote:

Voor iedereen die teleurgesteld is, hier een tip die de vieze nasmaak meer dan goed maakt:

Verdorie, waarom heb ik daar naar gekeken? VERSCHRIKKELIJK !!!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Naomi Watts wrote:

Nederland niet door. Je verwacht het niet . Talentloos land ook op muzikaal gebied.

Het punt is dat het al jaren niet meer om het zingen op zich gaat, maar om het 'goede nabuurschap' en 'de show' die je rond je deelname verkoopt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Een show is ook belangrijk, spijtig dat landen als Nederland het interpreteren als een lachwekkend zangeresje in een nog lachwekkender kostuumpje proppen. Wat betreft het nabuurschap mag het nog geen excuus zijn. Ook een slap excuus om je totale gebrek aan vocale capaciteiten en slecht geconstrueerde show te maskeren.

Paar jaartjes wachten, Aaliyah sturen, goede show erom heen bouwen en je bent een contender. Simple as that.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Het gaat hier om muziek uit de TROS stal, of beschouw je Anouk, van Rieu, van Zweden, Tiesto, Van Buren e.d. ook als talentloos?

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Over belachelijke showtjes en waardeloze "muziek" gesproken...Turkije...en toch door naar de volgende ronde.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Grap van Koert Westerman: Joan niet naar de finale. Tipi's!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Turkije was met die piratendans idd welicht het dieptepunt....

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Stuur Mr. Polska, De Jostiband, The Garden of love of Zanger Rinus+Ramona en je haalt de volgende ronde wel. Je moet of een hele goede artiest zijn of een hele slechte. Zoek het uiterste van het spectrum op.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Het gaat hier om muziek uit de TROS stal, of beschouw je Anouk, van Rieu, van Zweden, Tiesto, Van Buren e.d. ook als talentloos?

Niet talentloos maar ook die stijgen niet boven de middelmaat uit.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik blijf het herhalen: België moet gaan met Kabouter Plop en de kabouterdans. Succes gegarandeerd.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Kabouter Plop haalt ook de volgende ronde, daar twijfel ik niet over.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Het blijft iets waar je eigenlijk niet aan mee moet willen doen. Eerlijk gezegd was ik bang dat 'we' dit jaar wel de finale zouden halen. Zo slecht is die Joan eigenlijk niet. Ik pleit al jaren om een wanstaltig iets toe te sturen. Er zou toch ergens een goregrind bandje moeten zijn dat zich hiervoor wil lenen? Zanger Rinus zou ook perfect zijn.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

speedy23 wrote:

Ik blijf het herhalen: België moet gaan met Kabouter Plop en de kabouterdans. Succes gegarandeerd.

(embed)

Als die kabouters een ietsje beter zouden kunnen zingen vind ik het ook geen slechte keus Leuke vlotte muziek met een aanstekelijke beat in ieder geval

Ikzelf vond Azerbeidjan het mooiste lied hebben ingestuurd en gezongen, van wat ik van het festival zag.

Ik heb wel een stuk of 3 liedjes gemist.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Niet talentloos maar ook die stijgen niet boven de middelmaat uit.

Van Zweden niet boven de middelmaat? En verder lijkt het mij dat Tiesto en Van Buren zich niet ergens in de middelmaat van het DJ gilde begeven.... Kan verder ook nog Jan Akkerman en This van Leer noemen. Kortom, je praat kul....

Elk land heeft talenten en zeker Nederland, denk dat wij een van de meest getalenteerde volken zijn op het gebied van sport, kunst en wetenschap, zeker gezien de grote van het land (Al helpt het natuurlijk wel dat we de middelen hebben om die talenten te ontwikkelen). Dus om het af te doen als talentloos is gewoon een gotspe..... En we zullen er maar niet de Spaanse economie bijhalen.....

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

depri83 wrote:

Grap van Koert Westerman: Joan niet naar de finale. Tipi's!

Hij is leuk

(afbeelding)

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Reinbo wrote:

En we zullen er maar niet de Spaanse economie bijhalen.....

Haha, grappig dat je erover begint.

http://focus.knack.be/entertainment/muziek/muzieknieuws/spaanse-kandidate-eurovisiesongfestival-gevraagd-niet-te-winnen/article-4000103146943.htm

Spaanse kandidate mag niet winnen wegens te hoge organisatiekosten

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nederland begint hier op de Belgische voetbalploeg te lijken, wij gaan ook naar de 10 jaar afwezigheid

Jammer voor onze Winnetoe zeg. Gaan we ooit nog eens een fatsoenlijke act sturen?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Winnetou had wel meer ballen A&L.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Reinbo wrote:

Van Zweden niet boven de middelmaat? En verder lijkt het mij dat Tiesto en Van Buren zich niet ergens in de middelmaat van het DJ gilde begeven.... Kan verder ook nog Jan Akkerman en This van Leer noemen. Kortom, je praat kul....

Buren en Tiesto zijn muziek manipulators, en zijn commercieel vast aantrekkelijk maar word er niet warm van. Van Leer en Akkerman mag je ook hebben en ook Van Zweden vind ik nie tzo bijzonder.

Elk land heeft talenten en zeker Nederland, denk dat wij een van de meest getalenteerde volken zijn op het gebied van sport, kunst en wetenschap, zeker gezien de grote van het land (Al helpt het natuurlijk wel dat we de middelen hebben om die talenten te ontwikkelen). Dus om het af te doen als talentloos is gewoon een gotspe..... En we zullen er maar niet de Spaanse economie bijhalen.....

Wat een zwaktebod weer, Spanje erbij halen. Ook verder irrelevant voor deze kwestie.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Je praat gewoon duidelijk kul uit onwetendheid. Akkerman behoorde in de jaren 70 tot de beste gitaristen ter wereld. Hoe je dat als niet boven de middelmaat kan afdoen is gewoon een teken van domheid. Verder gaat het er niet om of jij er warm van wordt, maar of ze muzikaal talent hebben. Of je muziek nu manipuleert met je computer of je trompet of met je dirigeerstokje maakt weinig verschil. Op het niveau waar zij acteren, moge het duidelijk zijn, dat ze over een bovenmatig muzikaal talent beschikken.

En dat Nederland hun geld niet uitgeeft aan het kopen van een finale plaats helpt natuurlijk ook niet als het om het halen van de finale gaat. Werkelijk absurd dat Spanje in deze tijd nog wel hun plekkie koopt.....

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rofl.

Ik heb het over nu, niet wat het geval was dertig/veertig jaar geleden. Dat je daar op terug moet grijpen is veelzeggend. Kan prima outside the box van mijn muzikale preferenties denken. Ik vind het alleen niet zo indrukwekkend, jij wel. Prima, maar daar koop ik niets voor. Voor Nederlandse maatstaven vast bovengemiddeld maar ik spiegel het wereldwijd.

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

Within Temptation dan???? hebben toch wereldwijd succes.....het is altijd zo makkelijk om Nederlandse artiesten kneuterig te noemen......dat is dan ook weer echt Nederlands, andere landen hebben meer trots op hun eigen nationale dingen en wij vinden alles kneuterig, irriteert me mateloos...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

sara-pezzini wrote:

Within Temptation dan???? hebben toch wereldwijd succes.....het is altijd zo makkelijk om Nederlandse artiesten kneuterig te noemen......dat is dan ook weer echt Nederlands, andere landen hebben meer trots op hun eigen nationale dingen en wij vinden alles kneuterig, irriteert me mateloos...

Net zo makkelijk als het maar meer dan prima te vinden omdat ze in dit kikkerlandje wonen. Maarja, als je met WT op de proppen komt snap ik wel dat je het algemene niveau niet zo slecht vindt .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.