- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hongarije, he, daar hebben ze ook een Tofic Dibi.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Oostenrijk n de traditie van Falco. Lekker energiek, mag door.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Moldavie, fijne Balkan pop, maar oei wat een vervelende zanger, daar kunnen 5 dames in een korte rok niks meer van redden. Exit graag. Stompzinnige act.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ierland stuurt hetzelfde camp duo in als vorig jaar. Blijf maar proberen, lekker maf, maar vorig jaar was het beter.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Vond alleen de Roemeense zangeres leuk (maar wel met het geluid uit) 
Met dit clipje mag zelfs het geluid weer erbij>
Mandinga - Zaleilah (Official Video) - YouTube
edit
En die presentatrice in 't zwarte jurkje, maar die mocht niet meezingen 
(eens zien of ze ook acteert, dan kan ze meteen in het "leukste..." topic.)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hongarije was ook al niks... En die Klingon ook al door.. 
Cyprus gelukkig wel door. En Griekenland en Rusland ook zoals verwacht.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik heb dit door visite helemaal gemist vanavond. Heeft Joan ook gezongen? Hoe was het?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Joan had het in de groep van gister op haar pantoffels gered. Maar donderdag schijnt het een sterker verd te zijn.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Rusland
Ze hebben hun drie minuten nog net overleeft. 
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes

N.B.
De tweede ronde gaat sterker worden.
Even wat clipjes bekeken, en de kwaliteit ligt een stuk hoger m.i.
Zelfs Enge Bert Humpelding (Engeland) heeft een aardig deuntje.
Het gevaar bestaat wel dat hij gekidnapt wordt door een van die Russische Baboesjka's.
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Mijn God wat zijn die Ierse gastjes irritant.
. Vond Finland het enige wel aardige nummer, dus uiteraard niet door.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
@ Brix
Bedoel je Engelbert Humperdinck? Van hem had een oudtante van mij singletjes, van de jaren '50 of '60 of zo. Dat hij nu nog zou kunnen zingen is dan wel bewonderenswaardig.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
@Dreiecke:
En hij is nog goed bij stem ook ( betekent niet dat ik een CD van hem hoef te hebben
)
Maar je hebt gelijk, het is een volhouder.(76 jaar!)
@kos: vond ik ook (die (kl)Ieren)
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4695 votes
Zeljko Joksimović doet ook weer mee voor Servië. Bracht in 2004 één van mijn favoriete nummers ooit op een songfestival (zie video: werd 2e toen achter Ruslana). Was tevens de componist van het eveneens sterke nummer Lejla van Bosnië in 2006 (3e plaats).
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
@ Brix
Bedoel je Engelbert Humperdinck? Van hem had een oudtante van mij singletjes, van de jaren '50 of '60 of zo. Dat hij nu nog zou kunnen zingen is dan wel bewonderenswaardig.
Eerlijk gezegd, ik ben ook altijd een fan van hem geweest. En wat weinige jongeren weten, is dat België het begin was van Humperdincks succes. Hij trad namelijk veel op in Knokke en Mechelen. In Zeebrugge (denk ik) werd toen zelfs de clip van 'Release Me' opgenomen, zijn eerste groot succes in '67.
Zijn nummer voor dit songfestival. Niet slecht voor iemand die op 2 mei 76 geworden is.
En let op, hij gaat zeer hoog eindigen. In het toenmalige Oostblok was hij echt een halfgod, daar gaat hij volgens mij veel punten scoren.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben speedy.
(Ik had de link naar die clip al in mijn bericht bezet)
Een aantal keren beluisterd, en blijft wel hangen.
Dat liedje van Joan voor Nederland kan ik ook niet slecht vinden.
Maar dit moet je echt even zien.
Een "geniale geest "heeft dat lied van Joan voorzien van "andere"beelden
Dat is lachen.
Goed kijken!
Eurovision 2012 Netherlands - Joan Franka - You and Me (Preview video) - YouTube
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Catchy nummertje van Nederland. Ik had wel ergens iets gelezen van indianenveren, maar nog nooit gezien of gehoord. Normaal zou ze de finale moeten halen. En haar knappe verschijning zou wel eens mee voor de nodige punten kunnen zorgen.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
@Dreiecke:
En hij is nog goed bij stem ook ( betekent niet dat ik een CD van hem hoef te hebben
)
Maar je hebt gelijk, het is een volhouder.(76 jaar!)
Zeker, nog een djk van een stem, zo te horen 
Volgens mij waren die singletjes waar ik het over had liedjes als Spanish Eyes en Quando Quando.
Ik denk dat ze wel van exotisch hield 
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
@Dreiecke:
Ik hoorde helaas vandaag dat hij problemen had tijdens de repetities, met het halen van die hoge uithaal aan het eind van het lied.
Begrijp ook niet waarom zo'n halsbreker erin moet.
Niet echt nodig voor dat nummer, maar ja wie ben ik ?
Ouando Quando was inderdaad een lied dat Engelbert destijds ook zong.
(Blue) Spanish Eyes was een hit van Al Martino (hoewel oorspronkelijk geschreven voor de Oostenrijks-Duitse zanger Freddy Quinn)
Andere hits van Humperdinck waren o.a. The Last Waltz en Please release me.
Zo kan ik nog eens iets kwijt van al die onnodige info die in mijn hersenpan opgeslagen zit 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Enkele van de beste hits van Humperdinck zijn voor mij (buiten Release me) A man without love, Misty blue, After the lovin', Quando quando en Lesbian seagull (uit Beavis and Butt-Head Do America).
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
Dries roelvink heeft gezegd dat Joan kansloos is en hij zeker weet dat we de finale niet halen en dat hij dat al gelijk had gezegd, dit is kansloos.....
als er 1 artiest is die zelf kansloos is dan is het wel Dries Roelvink!!! loser komt hierbij toch altijd als eerste in mijn gedachten.....
ik hoop zo dat ze de finale haalt, al was het alleen maar om zijn ongelijk te bewijzen!
maar ik vind het nog steeds een leuk liedje......
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zo dacht ik ook over Dries, totdat ik zijn film zag. Dries is een held!
En Joan geef ik 50% kans, we hadden veel beter chocolate kunnen insturen.
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
chocolate was echt vreselijk......denk dat alleen mannen dat leuk vonden en dan niet eens voornamelijk vanwege het liedje.......de russische omaatjes heeft iedereen het over, en dan blijft een indianen tooi ook wel hangen! plus dat het liedje ook erg blijft hangen.....
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Wat de "slutty-blote benen" trend betreft die er tijdens dit Eurovisie songfestival weer heerst mag Reinbo gelijk hebben met het aanvoeren van een keuze voor 'Chocolatte'.
Maar het liedje zelf is m.i. erg zwak, en ook nog gezongen door een zeer niet al te beste leadzangeres.(ten minste hier komt ze niet sterk over)
Daarbij komt nog dat het wemelt van gelijkaardige "dreundeuntjes" tijdens het festival, en dit er niet of nauwelijk tussen op zou vallen.
Er zijn dan ook nog beter ogende en klinkende zangeressen dan Raffaëla.
Of Joan het haalt valt af te wachten, ik gun het haar in ieder geval wel.