- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Frits was wel weer lekker bezig zeg. Maar hij is nog steeds de mol niet voor mij. Hij wil te graag winnen. Erik blijft heel subtiel de boel saboteren. Bij de high school opdracht wist hij dat Barbara de verkeerde spelling van het woord spilt had, maar hij greep niet in. Maar zelf gaf hij wel een goed antwoord bij de schildersvraag (de verdenkingen weer een beetje van zich afschuiven, maar ondertussen...) Bij de opdracht met de zandzakken was het zijn schuld dat de draagbaar brak (even snel zijn zandzakken er bovenop leggen). Als mol kun je ook maar beter in die groep zitten trouwens, omdat zij al als tweede bordje het hoogste bedrag tegenkwamen.
Erik is gewoon heel sneaky bezig. Hij hoeft ook (nog) niet opvallend te mollen aangezien de rest er toch wel voor zorgt dat de opdrachten de mist in gaan. Hij geeft ze alleen af en toe een duwtje in de goede richting, om vervolgens de schuld lekker af te kunnen schuiven op een ander. Het is elke aflevering weer raak.
(natuurlijk is het ook wat ik wíl zien, dat begrijp ik ook wel...
)
Stom trouwens dat Barbara eruit ging. Ik had haar na vorige week al weggestreept! We zijn in dat opzicht dus geen steek verder!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Vond het een leuke aflevering. Ik vrees nog steeds dat Sanne de Mol is en Erik wint wel veel geld, maar verliest ook een boel.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1624 votes
Jammer Barbara.
Best sneu dat je 2x fout de test maakt.
Maarja je was toch niet zo'n leuke speler vind ik.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ik verdenk er nu 3 Hind,Manuel en Barbara.
Tja Maarten... Wat nu? 
Al je verdachten liggen eruit. Op wie ga je nu inzetten? Mijn drie potentiële mollen zitten er alledrie nog in. Vandaag weinig mollenacties gezien. Wellicht dat Erik de pot nog even wilde spekken en volgende week serieus gaat toeslaan! 
Trouwens, in die opdracht met die bootjes heb ik hem heel even in actie gezien. Kim dat grote stuk laten varen met dat zware onderdeel in de boot... Hij had ook zelf kunnen gaan, dan hadden ze zeker tijd gewonnen.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Hind er uit. Had best de Mol kunnen zijn doordat ze zo op de achtergrond bleef en niet al te snugger overkwam. Had een tactiek kunnen zijn. Was het dus niet. Vond haar verre van een sterke kandidaat, en een matige toevoeging voor het programma.
Ich bin Derrick
-
- 321 messages
- 0 votes
Ben het helemaal met je eens, IcU. Ik denk zelf trouwens dat het die blonde gast is.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1624 votes
Echt jammer dat Hind eruit ligt 
Vond haar echt de leukste speler.
Ik had het ook wel weer verwacht alle leuke mensen gaan eruit. Nu wil ik eigenlijk niet eens meer kijken alleen nog maar op te weten wie de mol is.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Blij dat ze d'r uit ligt. Of ze was een erg slechte mol, of een erg slechte kandidaat. Blij dat het het laatste is. Keek meer in haar spiegeltje dan in haar molboekje.
Ik ben fan van Sanne, of ze nou mol of geen mol is.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1624 votes
Hoezo kijkt Hind nou weer te veel in een spiegeltje? 
Ohja, Sanne is een leuke kandidaat zeg, pff wat kan zij dat toch allemaal wel heel goed 
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Geen idee. Om haar make-up bij te werken, waarschijnlijk.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Nadat mijn Mol Barbara weg was even in verwarring, maar nu ben ik overtuigd van Arjen. Hoewel er veel geld gewonnen is deze aflevering. Was hij niet diegene die voorstelde op het laatst de cijfers nog allemaal om te draaien van rechts naar links? Sanne was ineens heel fanatiek, ik kan er inmiddels beter hebben in het programma.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Was hij niet diegene die voorstelde op het laatst de cijfers nog allemaal om te draaien van rechts naar links?
Ik dacht dat dat Erik was... 
*die verdomde tunnelvisie ook...* 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik dacht dat dat Erik was... 
*die verdomde tunnelvisie ook...*
Volgens mij stelde Erik juist voor het bij het oude te laten. Ach, ik ben niet zo iemand die het allemaal bijhoudt en terugkijkt.
Behalve met Inge Ypenburg heb ik het nog nooit goed gehad vanaf (ongeveer) het begin.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Om het zeker te weten heb ik even op de officiële site van WIDM gekeken. Bij 'Hints' staat dit:
Hint 09: Waarom stelt Erik voor om de code van achter naar voren te doen?
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Kim of Frits is denk ik de mol. Maar ik vind het dit jaar moeilijker dan in andere jaren.
Ich bin Derrick
-
- 321 messages
- 0 votes
Kim niet volgens mij, want Hind dacht dat zij de mol was..
Ik gok nog steeds op die blonde gast!
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Die blonde gast heet Arjen en die vond ik de afgelopen aflevering en zeker bij het liedjes raden wel erg veel goed raden.
Daarnaast stemde Erik en Sanne ook op Kim en die zitten er nog steeds in. Zegt niet veel dus.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Daarnaast stemde Erik en Sanne ook op Kim en die zitten er nog steeds in. Zegt niet veel dus.
Maar Erik is de mol dus die kan stemmen op wie hij wil. 
*loving my tunnel vision*
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Erik doet ook te veel goed vind ik. Hij had bijna alle liedjes in het theater geraden. Kim liep maar een beetje te klooien.
Maar dat is waarschijnlijk mijn tunnelvisie 
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2631 votes
Op het moment verdenk ik zo'n beetje iedereen behalve kim en erik.
Vooral na de aflevering van vanavond is sanne op mijn lijstje komen te staan, aangezien ze deze aflevering wel heel erg veel geld uit de pot wist te vissen. Eerst al toen ze voor de jokers koos, en daana op het eind al bij de executie. Trouwens ook een echte mol actie. Ze had 5 jokers, en toch koos ze voor een peperdure vrijstelling. Of dan ben je de mol, of je hebt gewoon geen flauw idee wie de mol is. In het laatste geval was ze nooit zover gekomen als ze nu is, dus blijft er maar 1 ding over.
Edit: jammer dat er 2 weken lang geen Wie is de Mol is
, door die klote winterspelen.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Matige aflevering maar heb er twee definitief weggestreept. Timbo’s Filmblog - filmmad.wordpress.com
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Voor mij is Kim inmiddels naast Arjen als kandidaat gekomen.Zowel met de trap/geld opdracht als met de kano opdracht was zij degene met het meeste mollenstreken. Sanne speelt volgens mij nog steeds het 'domme' Nadja Hüpscher type dat een beetje loopt te zieken. Wie zegt dat zij haar jokers heeft ingezet?
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Rete spannend was deze aflevering weer, ook al is er niemand uitgegaan. Ik zat in elk geval een uur lang op het puntje van mijn stoel. Ben er nog steeds van overtuigd (al ben ik de enige hier geloof ik) dat Erik de mol is. Al was het alleen al om zijn opmerking toen al als tweede werd gedropt in de trappenopdracht: 'In aflevering tien zullen jullie wel zien hoe stom jullie zijn geweest' - of iets in die geest). Bovendien kon je er als mol wel van uitgaan dat de andere kandidaten de verleiding van drie, vier of vijf jokers niet zouden kunnen weerstaan en deze opdracht dus sowieso gedoemd was om te mislukken. Echt hoog op de trap terechtkomen was dus niet per se nodig voor de mol.
In de opdracht met de kano's heeft iedereen goed gewerkt. ook de mol, want die wist toch dat er een interessante executie aan zat te komen waarbij het zojuist verdiende geld weer verloren zou gaan. De foto-opdracht vond ik dan weer erg intrigerend. Jammer dat we zelf niet langs de foto's mochten lopen, want de kandidaten konden het natuurlijk al vanaf de eerste foto bij het verkeerde eind hebben. Dat zullen we nooit weten... Ik denk trouwens dat het idee was dat je de foto's moest zien zoals de mol ze gezien heeft. De Mol-Tweet 'zie jij wat ik zie' versterkt mijn vermoeden alleen maar.
Dan de executie! Gewaagde keuze van Arjen. Je zou kunnen zeggen dat hij óf de mol is, óf gewoon erg zeker van zijn zaak is. Hij zit al sinds aflevering twee op Erik (net één aflevering korter dan ik dus
) dus ik weet genoeg. Maar de moed die hij hier toonde door géén jokers in te zetten en toch zijn scherm wilde zien mag wat mij betreft beloond worden. Van mij mag Arjen het spel winnen - en hij is goed onderweg.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Oh ja, enneh... jammer dat we het twee weken zonder WIDM moeten stellen. Maar de Spelen vind ik persoonlijk ook erg leuk, dus mij hoor je niet klagen! 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ja twee weken zonder... grrrrrrrrrrrr
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1624 votes
Tjonge jonge zeg. 4.000 uit de pot.
En dan die Sanne nog ze had 5 jokers ingezet en dan nog zeggen dat ze het scherm niet wil zien en wel 1000 euro uit de pot, 
En dan nog 2 weken geen WIDM, ook weer lekker dom!!
Karl van H.
-
- 2812 messages
- 2254 votes
Ik denk al een paar (laten we zeggen, 'n stuk of drie) weken lang dat Sanne de mol is, maar gedurende de laatste aflevering was het toch wel weer zó opvallend dat ik begin te twijfelen 
Ik bedoel, bij de opdracht op de trappen wilde ze vanaf het begin helemaal bovenaan komen, omdat ze wist dat er geen geld zou worden binnengehaald als ze bovenaan voor jokers zou kiezen. En vervolgens, na alle jokers in te hebben gezet, ook nog eens geld uit de pot halen voor een vrijstelling, tjongejongejonge. Ook zat ze naar mijn idee behoorlijk te kloten in haar kanootje, maar dat kan ook tunnelvisie zijn geweest 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1624 votes
Ik vind het overduidelijk vanaf 2005 de saaiste WIDM tot nu toe.
Dit jaar is het best saai en niet echt spannend.
Ook de mensen zijn niet echt heel leuk.
En de opdrachten worden ook steeds dommer alleen met die kano vond ik wel stoer 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Pas het tweede seizoen van De Mol dat ik volg (de ander was die met Yvon
Jaspers). En het wordt per aflevering leuker.
Frits en Arjen zijn de mol niet. Frits heeft zich laten kennen met die vrijstelling en Arjen pakt teveel geld als het niet perse nodig is. Arjen is sowieso mijn favoriet, fantastische actie bij de executie van de laatste aflevering.
Qua mol denk ik het meeste aan Erik of Kim, met Sanne dus als gevaarlijke outsider.
Ook grappig trouwens om te zien hoe irrationeel sommige mensen de vragen invullen bij de eerste afleveringen.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Morgen weer mollen mensen!
Of zijn jullie afgekickt inmiddels?