- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Ik doelde (denk ik) op een andere hint, maar bij nader inzien twijfel ik helemaal niet. De programmamakers den iets te hard hun best om Stine verdacht te maken (en Stine zelf ook). Niet zonder succes overigens, want in de statistieken is ze duidelijk de hoofdverdachte.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Geen reden om te twijfelen.
Mol na afl. 1: Jan
Mol na afl. 2: Simone
Mol na afl. 3: Simone
Mol na afl. 4: Simone
Mol na afl. 5: Simone
Doe even niet: Olcay
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
34% verdenkt Stine... Trappen ze allemaal in deze matige act? 
Mocht ze wel de mol zijn, dan heeft WIDM een dieptepunt bereikt en mogen ze van mij wel een jaartje stoppen om tot bezinning te komen.
EDIT: Oh ja, mijn verdenking niet vergeten. Ik ben nog niet eerder zo zeker geweest dit seizoen.
Mol na aflevering 1: Simone of Stine (of Jan)
Mol na aflevering 2: Simone (of Stine of Loes)
Mol na aflevering 3: Simone (of Loes)
Mol na aflevering 4: Simone
Mol na aflevering 5: Simone
Mol na aflevering 6: Simone
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik sluit me dik aan bij m'n voorgangers. Vind Stine trouwens ook een ontzettend oninteressante kandidaat. Vergeet vaak dat ze er überhaupt nog is, en voor de andere kandidaten geldt duidelijk hetzelfde.
Die auto van Jan...hilarisch 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik hoop niet op Simone of Stine, wat een saaie mollen zouden dat zijn. Ik hoop op Ruben en Jan of Olcay die de winst pakken.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Olcay is broodnodig om er wat leven in te brengen dit jaar. Wel leuke verhuisopdracht.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Ik vermoed dat Olcay expres die laatste vraag onjuist beantwoordde, om Simone te testen. Olcay gaf aan op haar te zitten qua mol en als zij, na als enige haar scherm te zien hebben gekregen, door zou zijn, zou dat haar voor Olcay meer verdacht maken
Kasparovski
-
- 46 messages
- 221 votes
Ja precies,haar eigen naam was al omgedraaid en ze had er natuurlijk geen enkel belang bij ook nog Simone om te gaan draaien. Heel interessant natuurlijk om het scherm van Simone te kunnen zien, zonder hierbij zelf enig risico te lopen. Olcay vind ik erg irritant naïef uit de hoek komen, maar soms ook weer, zoals bij deze situatie, verrassend tactisch. Ik vond Simone daar trouwens wel echt een oprecht geïrriteerde indruk maken, zou een sterk gespeelde reactie zijn voor een mol. Dit vind ik bij Ruben veel minder sterk. Komt zelden echt oprecht verrast of geschokt over bij onthullingen. Daarom verdenk ik hem nog steeds net iets meer dan Simone. Maar ik begin wel te twijfelen.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Mooi. Opgeruimd staat netjes.
Mol na aflevering 7: Simone
Ik gun Olcay en Jan de winst, dus hopelijk vliegt Ruben er de volende keer uit.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Heb nog maar weinig interesse in het verloop. De matigste mol-editie in jaren. Dat komt deels door de opdrachten maar grotendeels door de groep. Er zitten teveel mensen in die gewoon helemaal niks goed doen (Stine, Ruben, Simone), waarbij de laatste dan nog het excuus heeft dat ze de mol is. Olcay en Jan zijn de enigen die verdienen te winnen, maar het zal wel Ruben worden (blergh, hoewel Stine nog erger was, wat een saaie troela met doorzichtige tactiek).
Curry
-
- 313 messages
- 113 votes
Ik sluit me wel aan met hierboven. Ik hoop op dit:
Mol-Simone
Winnaar-Olcay
Verliezer-Jan
Door de volgorde van mensen die eruitvlogen is de dynamiek heel snel in elkaar gestort, als Emilio en Loes het langer hadden volgehouden ipv Stine en Ruben was het nu leuker geweest.
Als Ruben de Mol blijkt te zijn is dat de sufste mol sinds tijden. Dit seizoen neigt erg naar twee jaar terug met de vreselijke Tim Hoffman die toen voor mij ook alles verpestte, dat is dit jaar Ruben
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Vond juist de opdrachten wel aardig (vooral die in de trein) maar het is het oude liedje: de deelnemers menen allemaal continu molletje te moeten spelen (en dan nog slecht ook), het geld interesseert ze totaal niet. Die Ruben spant de kroon, zo irritant is dat. Kijk ook nog maar met een half oog.
Aftellen geblazen naar de Belgische mol. Oh ja, Simone is het uiteraard.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Ik begin de suggestieve montage ook wat irritant te vinden.
De opdrachten blijven leuk, maar dit seizoen pakt me maar niet.
Stine was toch wel een van de domste, meest vlakke kandidaten van de afgelopen 100 jaar nu blijkt dat ze niet de mol is.
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Moltalk zit op Jan, blijkt dat hij helemaal niet veel geld binnen gehaald heeft. Vorige aflevering ging te overduidelijk op Ruben. Wat ik een saaie kandidaat vind, als hij de mol is dan is dat niet goed voor de serie. Verder is Simone nu mijn Mol al zou Olcay ook grappig zijn.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik kan alleen zeggen over de aflevering van vanavond: YES YES YES! ?
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Kijk! Ik heb er weer zin in!
Ik, al mn vrienden, deze site, we zaten allemaal op Simone. Dat wordt nog wat de komende 2 weken. Ruben zou prima doorgaan voor de mol, maar is tegelijkertijd te voor de hand liggend. Olcay en Jan heb ik geen seconde verdacht. Leken veel te fanatiek in het spel te zitten. Nu 1 van hun de mol wel eens zou kunnen zijn heb ik echt zin in de finale. Na wekenlang vrij zeker te zijn over Simone werd het er toch iets saaier op. Wat een aangename verassing dus deze aflevering!
En Olcay was weer top vanavond! Hilarisch tijdens de Car-Aoke opdracht
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Daar moet iets fout gegaan zijn. Nu maar hopen op een verrassende mol. Ik verwacht het niet.
Mol na aflevering 7: Simone
Mol na aflevering 8: Ruben
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Dat meen je niet. Zo eenduidig is het volgens mij nog nooit geweest met de finale. Misschien in het jaar van Klaas...Het is toch vrijwel uitgesloten dat iemand anders dan Ruben de mol is nu, maar wat is dat jammer. Iets in mij duimt nog op Jan, dat zou echt heer-lijk zijn.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Uiteraard is Ruben het niet, die wordt veel te verdacht gemaakt door de andere kandidaten en de regie.
Door het commentaar dat Art gaf tijdens de aflevering dacht ik voor het eerst dat het toch wel eens Jan zou kunnen zijn. Als dat zo is dan was de raft-opdracht in meerdere opzichten de beste molactie in jaren. Maar Olcay mag ook, de absolute smaakmaker van dit seizoen. Ben benieuwd naar de ontknoping.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Dat meen je niet. Zo eenduidig is het volgens mij nog nooit geweest met de finale. Misschien in het jaar van Klaas...Het is toch vrijwel uitgesloten dat iemand anders dan Ruben de mol is nu, maar wat is dat jammer. Iets in mij duimt nog op Jan, dat zou echt heer-lijk zijn.
Of het "Kees Tol is de mol" jaar, waar de visuele hints (waaronder de zin voor de komma) al vrij rap naar Kees Tol verwezen.
Vorige week bij Moltalk was het wel duidelijk dat Jan verreweg het minste geld in de pot gebracht heeft, gevolgd door Simone.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik zou het werkelijk heerlijk vinden als het 'overenthousiaste kandidaat'-prototype toch de mol blijkt te zijn.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Kees was één van de betere mollen (imho).
Kasparovski
-
- 46 messages
- 221 votes
Voor het gemak doe ik het het hele bericht maar even in spoiler tags.
Volgens mij kan het niet anders dan dat Jan de mol is. Ruben lijkt wel heel onwaarschijnlijk gezien de regie maar al te graag aan ons wil tonen dat iedereen op hem zit. Ook is hij de laatste weken wel erg opzichtig aan het mollen. Bij het optellen van die buis met geld bijvoorbeeld, een mol zou toch nooit met zo’n idiote redenatie gelijk alle aandacht op zichzelf vestigen. Dat lijkt mij meer gewoon een mollende kandidaat die zichzelf verdacht probeert te maken.
Ruben is volgens mij ver weg de beste kandidaat van dit jaar, hij weet dat bijna iedereen op hem zit en doet zijn best dit beeld vooral zoveel mogelijk in stand te houden en zit ondertussen gewoon op de goede mol. Dit lijkt hem geweldig te lukken, hij heeft op deze manier echt een hoop mensen weggespeeld. Zowel Stine, Loes als Simone hadden hem allemaal als hoofdverdachte en zijn dus op deze manier uit het spel gespeeld.
Maar toch moet er een verklaring zijn dat iedereen die op Ruben zit in het spel blijft. Volgens mij is het antwoord simpel. Ruben en Jan zijn al een lange tijd de enige twee mannen die over zijn gebleven in het spel en hebben bovendien ook met elkaar op een kamer geslapen. Het is niet zo gek dat als je alles op Ruben inzet bij de test je ook een paar goede antwoorden voor Jan geeft.
Het enige wat ik dan nog niet snap is waarom hij Jan probeerde verdacht te maken toen Olcay hem confronteerde met haar verdenkingen op hem. Dat is totaal niet logisch, je moet toch juist alle aandacht van je eigen mol proberen weg te houden?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Misschien was Ruben zelf nog niet zo zeker of het Jan was of iemand anders en probeerde hij Olcay te testen. Persoonlijk vind ik het een laffe tactiek om niks anders te doen in het spel dan jezelf als mogelijke mol positioneren, maar goed.
Kasparovski
-
- 46 messages
- 221 votes
Misschien was Ruben zelf nog niet zo zeker of het Jan was of iemand anders en probeerde hij Olcay te testen. Persoonlijk vind ik het een laffe tactiek om niks anders te doen in het spel dan jezelf als mogelijke mol positioneren, maar goed.
Niks anders doen is denk ik ook wel wat overdreven uitgedrukt. Maar hij komt er nu wel achter dat bijna iedereen op hem zit, het zou vrij dom zijn om daar dan niet een beetje misbruik van te maken toch? In het begin heb ik hem in ieder geval niet kunnen betrappen op dit soort opvallende acties, ik vind dat gewoon slim inspelen op de nieuwe ontwikkelingen. Bovendien zou ik het persoonlijk ook wel een erg saaie bedoening vinden worden als alle kandidaten alleen maar van hun 'eigen kracht' uit gaan en braaf alle opdrachten zo fanatiek mogelijk uitvoeren.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Hij heeft, net als Stine en Simone, vanaf het begin weinig tot niks goed gedaan als er geld mee te verdienen was. Tsja, dat is uiteindelijk de dood voor het programma. Net daarom dat de Belgische mol leuker is om te volgen.
Kasparovski
-
- 46 messages
- 221 votes
Dan zou ik je toch even op dit overzichtje willen wijzen: Follow the money - Nieuws - Wie is de Mol - wieisdemol.avrotros.nl Vooral die eerste aflevering was echt spectaculair. Waar bijna iedereen juist geld uit de pot had gekregen wist hij -samen met Olcay weliswaar- flink wat geld te verdienen.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Volgens mij zijn heel veel van die opbrengsten een "gedeelde" prestatie, toch? En dan was de bijdrage van Ruben vaak beperkt tot nihil. Ook dat circus kan ik niet plaatsen, had helemaal niet de indruk dat hij daar veel geld verdiend had.
Maar goed, ik vind het een lamzak, hopelijk wint Olcay toch nog.