- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5306 votes
Voor mij is het nu een stuk minder leuk nu Immanuelle eruit is. Wie het met de huidige groep is maakt me niet zoveel uit... ik vind ze allemaal niet verrassend. Thomas, maar dat is vooral omdat een Molloot die ik goed ken hem verdenkt.
Tall man
-
- 289 messages
- 1045 votes
Thomas zou ook een goede mol zijn,omdat niemand van de kandidaten (buiten Sanne om die hem een beetje verdacht vindt) hem verdenkt. Zelf zit ik nu ook in mijn tunnelvisie op Thomas, al zou ik er niet raar van opkijken als het straks achteraf toch nog Sanne is. Het is echt lastig dit jaar.
Voor de mol België verdenk ik zelf Bertrand en Sam, al is dat meer onderbuik gevoel. De tweede aflevering waren er wel meer kandidaten die molacties hadden.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Opnieuw een mooie tweede opdracht bij De Mol. Annelies heeft de meeste molacties, maar ik denk dat ze het niet eens opzettelijk doet. Sowieso zou de mol niet in het busje gaan zitten, lijkt mij. Niks mooier dan mollen door de kandidaten dronken te voeren. Erg jammer dat na Bouba, nu weer één van de leukste kandidaten vertrekt.
Mol na aflevering 1: Annelies en Jolien
Mol na aflevering 2: Bertrand plus nog een stuk of vier verdachten
Mol na aflevering 3: Bertrand
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ja, jammer dat de bloedfanatieke Marzena naar huis moest, al was de eliminatie wel weer om door een ringetje te halen. De opdrachten vond ik deze aflevering wat minder (het shotjes halen weer wél
), maar de intensiteit aan het einde maakte gelukkig een hoop goed. Ik maak als inschatting dat Sam het originele rode scherm kreeg. Voor de Mol? Oeffff... lastig, maar ik blijf bij mijn hoofdverdachte.
Mol na afl. 1: Sam
Mol na afl. 2: Bertrand
Mol na afl. 3: Bertrand
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Niet echt slim van Sanne om Jochem de ogen te openen: hij weet nu ook dat Diederik de mol niet is. Kan bijna niet anders of Diederik is degene die er bij de test uit gaat vliegen, anders had de regie dat gesprek nooit laten zien.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vlaamse Mol: Wel jammer dat al twee van mijn favoriete spelers weg zijn! Twee mooie meisjes vooral 
NL Mol: Nu alweer de halve finale.. Gaat zo snel! Moet wel zeggen dat nu ik tegelijkertijd de Vlaamse Mol kijk mij de opdrachten in Oregon wel wat tegenvallen. Weinig echte psychologische spelletjes. Maar die laatste opdracht vond ik wel erg leuk bedacht. Simpel maar effectief.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Wie Is De Mol? begon dit jaar zo goed, maar de laatste weken is de swung er een beetje uit.
Ik begin wel een beetje te twijfelen. Misschien is Jochem geen matige mol, maar een onwijs domme kandidaat. Als Jochem een domme kandidaat blijkt te zijn en je kijkt hoe de rest stemt zou je haast gaan geloven dat Sanne nog een optie is. Maar zij is voor mij overduidelijk een kandidaat. Het enige voor mij geloofwaardige alternatief is dat Thomas de mol is (terwijl hij nauwelijks door kandidaten verdacht werd/wordt).
Week 1: Roos of Jeroen
Week 2: Roos
Week 3: Diederik (of Sigrid of Jochem of...)
Week 4: Diederik of toch Jochem... of Thomas
Week 5: Jochem
Week 6: Jochem
Week 7: Jochem
Week 8: Jochem
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
De Vlaamse Mol is echt een dijk van 'n serie! Opdrachten zijn gewoonweg beter dan die van de Nederlandse en ik vind de groepsdynamiek ook leuk om te aanschouwen. Topaflevering gister.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
De Vlaamse Mol is echt een dijk van 'n serie! Opdrachten zijn gewoonweg beter dan die van de Nederlandse en ik vind de groepsdynamiek ook leuk om te aanschouwen. Topaflevering gister.
Nou nou nou, dat mag je wel zeggen, wát een aflevering! Fietsen, scrabbelen, eieren zoeken, duiken en golfen; alles erop en eraan en spannend tot en met. Die laatste opdracht met name was écht classic, zat op het puntje van mijn stoel. Robin was ook weer in topvorm, zijn getier als de mensen bij de kistjes aankomen en het tel.nummer van hun lief niet kennen

Mijn molletje vertrok, dus ik moet maar weer switchen en dat doe ik naar Annelies die nu weer haar bril was vergeten en bovendien totaal maar dan ook echt totaal niet kan scrabbelen... óf fietsen... of duidelijke aanwijzingen geven. Kan natuurlijk, maar dan zou zij allang naar huis zijn gemoeten...
Mol na afl. 3: Annelies
Tall man
-
- 289 messages
- 1045 votes
Weer een goede aflevering hoor bij de Belgische mol, een stuk beter dan de Nederlandse.
helaas is mijn mol Bertrand eruit, ik ga nu toch voor Davey denk ik, had wel wat momentjes waarvan ik zeg, tja.
Bij Nederland blijf ik toch lekker in de tunnelvisie op Thomas zitten.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
De (hierboven al aangehaalde) groepsdynamiek, en in mindere mate de opdrachten, maken het verschil tussen de Belgische en de Nederlandse versie. Het klopt gewoon meer. Leukere opdrachten omdat er heel vaak veel explicieter gekozen moet worden voor eigen gewin of het groepsgewin. Daarnaast wordt er in de stukjes waar kandidaten solo in beeld komen veel minder op een belerend toontje verteld hoe het spel in elkaar steekt, of uitgelegd hoe een doodsimpele opdracht eigenlijk werkt. M'n mol is Annelies, puur omdat ze bij iedere opdracht letterlijk niets bijdraagt, behalve geklaag dat ze bijvoorbeeld haar leesbril niet bij zich heeft
Alles wijst er op dat de Nederlandse versie ook over moet stappen op onbekende medelanders. Dan kun je ook veel beter bepaald type karakters bij elkaar zetten (keuze is namelijk wat groter).
SmackItUp
-
- 3502 messages
- 2623 votes
Ik begin wel een beetje te twijfelen. Misschien is Jochem geen matige mol, maar een onwijs domme kandidaat.
Als Jochem kandidaat is heeft ie het niet slecht gedaan aangezien er best wat mensen hem verdenken. Is alleen maar in zijn voordeel. Als ie de mol is is hij inderdaad matig.
n00r
-
- 669 messages
- 1069 votes
Als Jochem kandidaat is heeft ie het niet slecht gedaan aangezien er best wat mensen hem verdenken. Is alleen maar in zijn voordeel. Als ie de mol is is hij inderdaad matig.
Inderdaad, als hij kandidaat is dan heeft hij het goed gedaan. Als hij de mol is is het gewoon meer dan slecht.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
De Belgische Mol blijft verbazen. Elke aflevering steekt goed in elkaar wat de spanning naar een hoger niveau brengt. Aflevering drie had de fantastische opdracht in het museum, waarbij Marzena absoluut mijn favoriete kandidaat werd. Jammer dat uitgerekend zij dan de dupe wordt van het 'spel' aan het eind van de aflevering.
Aflevering vier bestond wederom uit alleen maar leuke en tevens spannende opdrachten. Ondertussen wordt het ook nog eens erg goed in beeld gebracht (het doolhof met struisvogels, het onderwaterbeeld van Hans met de krokodil). Heerlijk!
Mol na aflevering 1: Jolien
Mol na aflevering 2: Davey en Bertrand
Mol na aflevering 3: Eline
Mol na aflevering 4: Eline
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Oei, daar ging mijn mol.
Maar wat een fantastische aflevering weer!
Beste aflevering (Wie is) De Mol ooit denk ik wel
Heerlijk hoe ze de kandidaten constant psychologisch bespelen. Het gouden ei, de struisvogels, Hans tussen de krokodillen en dan plots een telefoontje van zijn vrouw; wat een topaflevering! ik denk niet (meer) dat Annelies de mol is, ook al heeft ze het meeste gemold. Robin, Hans en Davey durf ik wel uit te sluiten.
Mol na aflevering 4: Sam
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ik volg de NL WIDM niet, maar gisteren het einde meegekeken. Er wordt gebruik gemaakt van een stuk klassiek, zwaar van drama. Herkende t uit een film, maar weet niet welke film en ook niet welk stuk. Iemand een idee?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Haha, wat heb ik gelachen om die Jochem met z'n bomen. 
Ik houd het bij m'n eerdere redenering, in de aflevering dat er niemand uit ging dankzij Immanuelle:
Dat betekent dat Diederik alleen nog de mol zou kunnen zijn als Jochem de test bewust slecht heeft ingevuld in het vertrouwen dat Imanuelle hem zou kiezen (wat me stug lijkt).
Sanne ging heel expliciet voor de 's' als aanvulling bij 'molboekjes', wat 500 e opleverde, dus dat vind ik nogal sterk pleiten tegen het zijn van de mol (tenzij ze doorhad dat Diederik haar aan het testen was).
Imanuelle is het sowieso niet. Jochem lijkt me ook niet (te opvallend en teveel sturing van de regie).
Dus dan blijft Tomas over.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik volg de NL WIDM niet, maar gisteren het einde meegekeken. Er wordt gebruik gemaakt van een stuk klassiek, zwaar van drama. Herkende t uit een film, maar weet niet welke film en ook niet welk stuk. Iemand een idee?
Same, kan het ook net niet plaatsen.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
Heb het even geshazamd, komt uit de serie The Crown.
Als Thomas trouwens niet de mol is eet ik m'n schoen op.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Twitter helps. Zit in The Crown.
Rupert gregson-williams - duck shoot
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Heb het even geshazamd, komt uit de serie The Crown.
Als Thomas trouwens niet de mol is eet ik m'n schoen op.

Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Heb je die verdomde eenden weer...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Hoerenchance 
Als vorige week de beste Molaflevering aller tijden was, dan gisteren toch zeker de één-na-beste... Wat een fantastisch spektakel weer! Die stroomstootjes waren écht hilarisch, Eline die volgens mij amper meer durfde
Dan de multiple choice opdracht, waarin Annelies weer keurig de definitieve fout maakte met haar Monet... je maakt mij niks meer wijs, zij is gewoon de mol. De Hunger Games opdracht toonde nog maar eens de geweldige ambitie van het productie-team; ge-wel-dig!
Mol na afl. 3: Annelies
Mol na afl. 5: Annelies
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Heerlijke aflevering weer van De Mol Belgie. Die smakelijke accentjes, de liefdevolle ontmoeting met familie, de toffe Hunger Games opdracht. Ja dit is toptevee.
Weet iemand hier van wie die intromuziek is? Shazam kan er in ieder geval niets mee.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Vind het ook een geweldig programma. Eerste 4 afleveringen dacht ik Bertrand als mol. Net toen ik van hem afstapte ging hij er ook direct uit. Voordien dacht ik eigenlijk ook vaak aan Davy en dat geloof is gegroeid sindsdien.
Hoop echt niet dat Annelies de mol is. Zou echt geen goede mol zijn. Ofwel saboteert die om zichzelf verdacht te maken ofwel is het gewoon uit onkunde. Is ook vaak meteen uitgeschakeld bij opdrachten, wat niet echt handig is om ook maar iets te kunnen sabotteren.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Voor de volledigheid:
Week 1: Roos of Jeroen
Week 2: Roos
Week 3: Diederik (of Sigrid of Jochem of...)
Week 4: Diederik of toch Jochem... of Thomas
Week 5: Jochem
Week 6: Jochem
Week 7: Jochem
Week 8: Jochem
Week 9: Jochem
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Dan over De Mol. Ik begin me toch wel ernstig te storen aan Annelies. Wat dat betreft ben ik het volledig eens met de opmerkingen van Finisterra. Mijn molverdenking begint ook flink te wankelen. Ik zou zomaar eens kunnen overstappen naar Eline of Davey. Ik ga er nog eens goed over nadenken.
Mol na aflevering 4: Sam
Mol na aflevering 5: Sam
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Niveau bij De Mol lijkt per aflevering te stijgen. Per aflevering lijkt er ook een film-thema aan te hangen. Zo hadden we in aflevering drie Night at the Museum met de museum-opdracht, in aflevering vier Harry Potter met het doolhof en gouden ei en in aflevering vijf hadden we The Hunger Games met, vanzelfsprekend, het Hunger Games-paintball spel. Die laatste was dan ook wel echt het meest grandioze spel tot nu toe. Goed in beeld gebracht, spelregels die constant veranderen en de toch wel briljante tactiek van Davey (en zijn ongelooflijk mooie vriendin
).
Wederom een kandidaat die ik liever niet had af zien vallen: Hans. Raar overigens dat Davey zijn scherm nog geen enkele keer te zien heeft gekregen. Maar hé, m'n Mol zit er nog altijd in!
Mol na aflevering 1: Jolien
Mol na aflevering 2: Davey en Bertrand
Mol na aflevering 3: Eline
Mol na aflevering 4: Eline
Mol na aflevering 5: Eline
Tall man
-
- 289 messages
- 1045 votes
Dat Davey zijn scherm nog geen enkele keer gezien heeft kan natuurlijk puur geluk zijn.
Maar zoals hierboven al is gezegd, wat een heerlijke aflevering weer (are you watching, WIDM NL), en de groepsdynamiek is ook erg aangenaam. Ik denk zelf ook niet dat Annelies de mol is, het lijkt me meer onkunde, want als dat wel de mol is zou ik het persoonlijk niet zo'n goede mol vinden.
Mijn onderbuikgevoel blijft toch hangen op Davey danwel Sam, dus ben benieuwd of dat gevoel juist is.