- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Haha, die bondjes zijn vermakelijk. Het laat zien hoe vreselijk serieus deze BN'ers het spel nemen.
Jammer van Jeroen, was vroeger fan van hem bij 'Ruuddewild.nl' op 3FM en ook nu weer een van de sympathiekste deelnemers.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Week 1: Roos of Jeroen
Week 2: Roos
Week 3: Diederik (of Sigrid of Jochem of...)
Week 4: Diederik of toch Jochem... of Thomas
Week 5: Jochem
Maar ik hoop het niet.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
En dat constante gelul van "het is hier zo schitterend", "zo blij dat ik hier bij mag zijn" hoef ik ook niet te horen. Als het nog 'gewone' Nederlanders waren geweest oké, maar van deze (halve) BN'ers trek ik het echt heel slecht.
Ik geloof niet dat Jochem het is, hij wordt veel te veel naar voren geschoven. Diederik lijkt me ook sterk. Die kamikaze opmerking van Imanuelle, waarom zou je die er in godsnaam in monteren als hij de mol is? Nee ik blijf voorlopig op Thomas, die lekker op de achtergrond vertoeft en zo weinig mogelijk aandacht naar zich toe trekt..
Week 1: Sanne of Diederik
Week 2: Sanne of Diederik
Week 3: Jeroen of Jochem
Week 4: Thomas
Week 5: Thomas
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Wow. Alles, maar dan ook echt a.l.l.e.s., klopte weer aan de eerste aflevering bij de Belgische mol!
Wat een geweldige intensiteit bij die eerste auto-opdracht, echt om te snijden die spanning. Dan de hardloopopdracht, die zat gewoon heel clever in elkaar. De laatste opdracht was helemaal om te smullen, zat met het zweet in de handen te kijken. En dan als bonus nog de terugkeer van Hans... dát gaat me ook weer een vuurwerk opleveren. Ja, wát een feestje is dit 
Mol na afl. 1: Sam.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Hoe kijkt men naar de Vlaamse De Mol (vanuit Nederland)?
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Die deed het bij mij vanochtend niet (gaf een error), maar nu wel! Dus thanks voor de reminder 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Nou, was helemaal top deze Vlaamse De Mol! Ga het zeker verder volgen.
Saluutjes 
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Wat is de Belgische versie goed zeg. Las al genoeg lof over het vorige Belgische seizoen en was dan ook erg benieuwd naar dit nieuwe seizoen.
Aflevering één is direct spannend met de rode knoppen. De daaropvolgende opdracht waarbij twee man een route van 27 kilometer afleggen in een fantastische omgeving is vooral prachtig om te zien. Het afzien en het motiveren van elkaar gaat op een 'niets te verliezen'-toon. Dat mis ik bij WIDM. De intensiteit van de derde opdracht voelde ik thuis zelfs nog. Niet wetende of je naar beneden dondert of op een matrasje valt.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de (hilarische) terugkeer van Hans. Applaus voor de Belgische variant!
Mol na de eerste aflevering: Jolien.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Dank voor de link mensen, ga zo meteen kijken! Als ik aan vorig seizoen terugdenk krijg ik al kippenvel.
Overigens vind ik het huidige Nederlandse seizoen verbeterd ten opzichte van vorig seizoen, maar mag nog lang niet de veters strikken van het Vlaamse seizoen van vorig jaar.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Wauw! Wat een briljante eerste aflevering! Fantastische beelden weer en een groep die op het eerste gezicht nog wel leuker lijkt dan vorig jaar. De opzet van de laatste opdracht was eenvoudig, maar o zo effectief.
Voorlopige verdachten: Annelies en Jolien
SmackItUp
-
- 3502 messages
- 2623 votes
Jochem is veel te opzichtig (zou ik ook jammer vinden, want dan is 'ie erg slecht)
Als iedereen zo denkt en niemand Jochem verdenkt, heeft ie het juist goed gedaan.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Altijd handig om je verdachten even een spoilertag te geven Teunnis.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Als iedereen zo denkt en niemand Jochem verdenkt, heeft ie het juist goed gedaan.
SmackItUp
-
- 3502 messages
- 2623 votes
Was maar even zwart wit gezegd. Ben het wel met je eens, ja.
Jitse
-
- 140 messages
- 698 votes
Ik kwam even kijken hoe je via Nederland de Belgische mol kon kijken voor een vriendin van me in NL, maar jullie hebben hem al gepost natuurlijk, thanks!
Ik zat op het puntje van m'n stoel bij de eerste aflevering, een en al suspense. Echt top, als ze dit niveau kunnen aanhouden..
Ik erger me niet zo vaak als andere jaren aan de Nederlandse mol, ze doen het erg goed en het is vrij vermakelijk, alleen zou ik Art toch wel eens vervangen willen zien, met z'n eeuwige blik van wat-zijn-jullie-toch-een-stelletje-domme-kandidaten.
Ik kijk uit naar de aflevering van vanavond, momenteel verdenk ik Thomas het meest, maar ik heb Ima in het achterhoofd. Ofwel is ze het helemaaaal niet, ofwel is ze een mogelijk heel briljante mol.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Nou, terug naar de Nederlandse mol. Dit was toch wel een verwarrend einde moet ik zeggen.
Resumerend:
1. Jochem en Imanuelle zitten op Diederik.
2. Tomas en Diederik zitten op Sanne.
3. Sanne zit op Tomas en klein beetje op Jochem (?)
Tomas en Sanne gingen door. Dat betekent dat Diederik alleen nog de mol zou kunnen zijn als Jochem de test bewust slecht heeft ingevuld in het vertrouwen dat Imanuelle hem zou kiezen (wat me stug lijkt).
Sanne ging heel expliciet voor de 's' als aanvulling bij 'molboekjes', wat 500 e opleverde, dus dat vind ik nogal sterk pleiten tegen het zijn van de mol (tenzij ze doorhad dat Diederik haar aan het testen was).
Imanuelle is het sowieso niet. Jochem lijkt me ook niet (te opvallend en teveel sturing van de regie).
Dus dan blijft Tomas over.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Week 6: Jochem
Thomas is mijn enige andere verdachte.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
Beetje nietszeggende aflevering afgelopen zaterdag, mijn mol blijft ongewijzigd.
Week 6: Thomas
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5307 votes
Vond het een erg leuke aflevering! Ik blijf in mijn tunnelvisie op Immanuelle zitten, hoewel het me niet zal verbazen als wie dan ook het is.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Wil ik net de Vlaamse De Mol kijken, moet je je ineens aanmelden op de site van Vier. Maar de verificatie mail komt maar niet in mijn inbox.. En via facebook inloggen wil ook maar niet werken.
Lekker dan... 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Wil ik net de Vlaamse De Mol kijken, moet je je ineens aanmelden op de site van Vier. Maar de verificatie mail komt maar niet in mijn inbox.. En via facebook inloggen wil ook maar niet werken.
Knap vervelende actie inderdaad van Den Belg... mij is het dan toch gelukt; via facebook en gmail lukte het niet, via mijn oude hotmail wél dus misschien is dat nog een tip?
Die dierenproef was weer zálig, Robin begint een favorietje te worden met zijn gezeik de hele tijd
Die kerel zou me echt zó snel op de zenuwen werken... Terugkeer van Hans gaf inderdaad ook nog het nodige vuurwerk, ik vertrouw hem ook echt voor geen meter, maar ga voor:Mol na afl. 1: Sam
Mol na afl. 2: Bertrand
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Lekker dan...
Via mobiel hoef je niet in te loggen. Had dezelfde problemen namelijk maar uiteindelijk daar de oplossing gevonden!
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
De tweede aflevering borduurt voort op de terugkeer van Hans. Vet hoe ze de kandidaten voor een keuze (met schok) zetten, om ze vervolgens een - op het oog - makkelijke opdracht te laten uitvoeren.
De tweede opdracht is een soort escape room. Doodgelachen om Bertrand en Marzena in combinatie met het aapje. Veel commentaar op zeurpiet Robin via onder meer Twitter, terwijl ik juist genoot van hem.
Laatste opdracht met uitblinker Sam is qua spanning de minste. Daartegenover is het prachtig om te zien hoe de andere kandidaten meeleven.
Ja, wederom een erg sterke aflevering. Niveautje hoor!
Mol na aflevering 1: Jolien
Mol na aflevering 2: Davey en Bertrand
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Heerlijk gelachen om de terugkeer van Hans met de nodige verwensingen van de andere kandidaten en Robin. Wat een prachtige kerel!
De tweede opdracht was de ultieme escape room opdracht inclusief moordlustige leeuw en een minder moordlustige luipaard. Ook prachtig dat het uitgerekend Robin overkomt dat ze niet doorhadden dat bij hem het slot los zat.
Mol na aflevering 1: Annelies en Jolien
Mol na aflevering 2: Bertrand plus nog een stuk of vier verdachten
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Resumerend: .
Grappig om de kokervisie in werking te zien. Imanuelle was niet flexibel genoeg om de consequenties te trekken uit het resultaat van de vorige executie.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Ik denk niet dat de kandidaten goed van elkaar weten wie ze verdenken. Immanuele vertelde op het einde dat ze het idee heeft dat iedereen op dezelfde mol zit. In de eerste opdracht van gisteren waren daar ook vragen over en werden er ineens hele rare dingen geroepen.
Anyway, er blijven nu echt nog maar twee mogelijke mollen over. Als Thomas het is, doet hij het briljant, want ik heb niet het idee dat hij - buiten Sanne - door de andere kandidaten wordt verdacht.
Week 6: Jochem
Week 7: Jochem
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Immanuele vertelde op het einde dat ze het idee heeft dat iedereen op dezelfde mol zit.
Ze denkt dat omdat ze zo in haar kokervisie zit dat ze niet van Diederik als mol kon afstappen. Terwijl het veel logischer is om aan te nemen dat in de vorige aflevering Sanne en Tomas níet op Diederik zaten en er dáárom niet uitgevlogen zijn.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Sanne 
Ik zat bij Siegrid in de tunnel en nu zit ik dat weer. En wederom denk ik écht dat ik gelijk heb, haha
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
Immanuelle zat vol op Diederik dus Diederik is het niet. Jochem zit ook op Diederik, maar had een Joker, die zal er volgende week wel uit gaan. Dan blijven Sanne en Thomas over, van wie Thomas constant véél minder geld binnen haalt. Sanne zat ook op Diederik, maar met een paar vragen nog op Thomas, wat volgens mij haar redding is geweest.
Ik blijf dus lekker op Thomas:
Week 6: Thomas
Week 7: Thomas
BTW: Als Sanne wél de mol is, is ze wmb 1 van de beste in jaren.